مراسم عمامهگذاری «سیداحمد خمینی» به روایت یک شاهد
با سیدحسن خمینی مشکل داشتند،سیداحمد را کوبیدند/ خاتمی هم دعوت بود
مشکل برخی در واقع با خود عمامه است و از این رو پاره ای واکنشها در فضای مجازی قابل انتظار بود و چه بسا اگر دوری خانواده امام از قدرت نبود حجم بسیار بیشتری را شاهد بودیم
یکی از حاضران در مراسم عمامهگذاری و ملبس شدن سید احمد خمینی (فرزند نوادۀ امام خمینی رهبر فقید انقلاب اسلامی) به لباس روحانیت که روز چهارشنبه نیمۀ شعبان برگزار شد ادعای تجملاتی بودن این آیین را کاملا دروغ و نامربوط توصیف کرد و گفت: اتفاقا به عکس، خیلی هم ساده و جمع و جور برگزار شد با این که مناسبت اصلی جشن نیمۀ شعبان هم بود.
وی یادآور شد: شمار میهمانان هم چندان زیاد نبود و با این حال از طیفهای متنوعی دعوت شده و آمده بودند.
به گونه ای که نه تنها روحانیون متمایل به چپ سنتی و اعضای سابق دفتر امام که دو چهره مشهور فوتبالی (علی پروین و علیرضا منصوریان سرمربیان پیشین پرسپولیس و استقلال) هم دعوت شده بودند و جالب است بدانید که محمد علی رامین معاون مطبوعاتی دوران احمدینژاد و فرزندش نیز حاضر بودند هر چند که کمتر کسی با آنان خوش و بش میکرد.
به اعتقاد این میهمان مراسم، انتقادها دلایل مختلفی دارد. کسانی با بیت امام و خصوصا با سید حسن مشکل دارند و استقلال سیاسی یا تکاپوی فقهی او را بر نمیتابند و در مواقع نه با برنامههایی که برگزار میکند که با مواضع او هرچند با ملاحظات فراوان اعلام می کند مشکل دارند.
برخی نیز خرده میگیرند که چرا مراسم جداگانه برگزار شده و این را در نظر نمیگیرند او در خانواده ای کاملا روحانی بالیده است.
وی این موضوع را هم البته انکار نمی کند که کسانی که با اصل جمهوری اسلامی و روحانیت مشکل دارند ناخرسندند و به تعبیر احمد جوان اصل مشکل شان در واقع با خود عمامه است نه عمامه گذاشتن و از این رو پارهای واکنشها در فضای مجازی قابل انتظار بود و چه بسا اگر محبوبیت سید حسن و دوری خانواده امام از قدرت نبود حجم بسیار بیشتری را شاهد بودیم پس در همین حد غیر طبیعی نیست.
این حاضر در مراسم در عین حال تأکید کرد: در نظر داشته باشید که حسینیه جماران به خاطرِ خاطره امام خمینی ابهت خود را حفظ کرده و هر قدر هم ساده باشد تاثیرگذار است و احتمالا آنان که مراسم را تشریفاتی و تجملاتی می دانند اگر حاضر بودهاند تحت تأثیر روح خاص حاکم بر جماران قرار گرفتهاند که همچنان پس از سی سال آکنده از نام و یاد رهبر فقید انقلاب است وگرنه یک عمامهگذاری ساده و پذیرایی ناهار با یک نوع غذای ساده و معمولی را نمیتوان تشریفات دانست.
نکات دیگری که برای این فعال رسانه ای جالب آمده از این قرار ذکر شد:
- نخست این که انتظار حضور رییس جمهوری پیشین و اصلاح طلب هم وجود داشت ولی به دلایلی که اعلام نشد و شاید قابل حدس باشد او نیامد هر چند قطعا اگر آقای خاتمی هم می آمد فضای تندتری در رسانه های مخالف شکل می گرفت.
-
- اعلام عمامه گذاری به دست آیت الله محقق داماد غالب حاضران را به یاد دکتر مصطفی محقق داماد انداخت حال آن که منظور برادر او بود که خود از فقهاست و در زمرۀ مراجع هم احصا میشود. او سید احمد جوان را نصیحت کرد و در عین حال گفت: همه روحانیون باید مراقب باشند چون اگر نیت آنان از پوشیدن این لباس خدمت نباشد ریا محسوب میشود و چه بسا یک عمر در مظان این اتهام قرار گیرند.
- یکی دیگر از حاضران مهدی هاشمی فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود. دربارۀ حضور او هم شایعاتی ساخته و پرداخته شده حال آن که کافی است در نظر بگیریم در اعیاد به زندانیان مرخصی میدهند و خانه پدری او در جوار حسینیۀ جماران قرار دارد. (این خانه البته در حال حاضر به صورت خانه- موزه درآمده است).
- این نکته که شهرداری تهران در مدیریت قبلی بیآن که هویت جماران را دستخوش تغییر کند این منطقه را با همان حال و هوای دوران اقامت امام حفظ کرده و اگر چه ساخت وسازهایی صورت میپذیرد اما بافت منطقه همچنان خاطرهانگیز است نیز برای حاضرانی که در دهه 60 نیز به این منطقه میرفته اند جالب است تا جایی که قدم زدن در کوچه های اطراف نیز به یکی از جاذبه های منطقه بدل شده است.
جالب است بدانیم خود سید حسن خمینی نیز در جوانی ملبس شده بود و سنت و توصیۀ پدر را ادامه داده و همین که سید احمد پس از معممشدن هم در فضای مجازی پست میگذارد حاکی از آن است که قصد ندارد ارتباط خود را با نسل جوان از دست دهد.
منبع: عصر ایران
15
اولویت وظیفه ی دین شناسان مذهب ما چیست؟؟؟!!! --- دین شناسان مذهب تشیع علوی جعفری ما ، که اولویت وظیفه الهی آنان قرار دادن دین داران پیرو مذهب روی مسیر مستقیم دین دادری قرآنی است ، که پیامبر (ص) و اهل بیت آن حضرت (ع) در راه مصون نگه داشتن آن از تحریف و جعل عزیزترینها و سالهای عمر خود را با تحمل ستمهای فراوان حاکمان جور و جاعلان جاهل و غافل و مغرضان لجوج ، فدا و ایثار نمودند ، اگر حقیقت گرا و واقع نگر و دلسوز دین و مذهب هستند نسبت به کوتاهی آشکار خویش در اولویت وظیفه ی مذکور که بیرون آوردن شناختهای فرهنگ اصیل دین داری قرآنی از گوشه ی انزوای قرنها و حاکم ساختن این شناختهان بر انبوه بی شمار احادیث و روایات متضاد و متعارض با فرهنگ دین داری قرآنی که دامن گیر پیروان مذهب شده است ، باید سخت در ازای تقصیر و قصور مسئولیت آفرین خود در این زمینه و عاقبت هولناک این قصور و تقصیر که پیروان پاک دل مذهب را به گمراهی و انحراف دین زدا انداخته است ، دلواپس و هراسان و بی قرار باشند و برای جبران قرنهای طولانی مافات این وظیفه ی اولیه و رو سفید رفتن به سوی خدا خواب شیرین را برچشمان و وجود خویش حرام سازند. این دین شناسان و حتی دین شناسان سایر مذاهب اسلامی برای احراز این روسفیدی باید بین خود و خدای خویش ثابت کنند در طول قرنهای گذشته در حاکم و ناظر ساختن دو ارزشمند ترین امانت الهی قرآن و عقل بر انبوه احادیث و روایات غیر قرآنی منقول باسم دین و مذهب تا چه اندازه با صداقت و جدیت و وفاداری نسبت به قرآن و دین و مذهب خدا پسندانه به اولویت وظیفه ی الهی خویش عمل کرده و پایبند بوده اند؟؟؟!!!