عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

به اسم خانواده شهدا زمینه دور زدن قانون را فراهم کرده ایم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است که اصلاح قانون به کارگیری بازنشستگان برای خانواده شهدا و جانبازان، زمینه دور زدن قانون را فراهم می‌کند.

به اسم خانواده شهدا زمینه دور زدن قانون را فراهم کرده ایم

جلیل رحیمی جهان آبادی در صحن علنی امروز مجلس در مخالفت با طرح اصلاح قانون «ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان»گفت: طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را در مجلس تصویب کردیم و از آن زمان به بعد  شروع به تبصره و استثا زدن بر آن شده ایم که این رسم شایسته در امر قانون گذاری نیست.

این طرح با هدف مسثنی کردن جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، رزمندگان و آزادگان دارای دو سال و بیشتر سابقه حضور داوطلبانه در جبهه یا اسارت، همسر و فرزندان شهدا و همسر و فرزندان جانبازان بالای ۵۰ درصد از قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مطرح شده بود.

پیش از این، جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا بخشی از گروه های مستثنی از قانون یاد شده بودند.

بر اساس تبصره ۱ این قانون، «مقامات مذکور در ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آن‌ها و ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد (۷۰٪) و بالاتر، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری از شمول این قانون مستثنی می‌باشند».

بر مبنای طرح اصلاحی جانبازان بالای بیست پنج درصد، آزادگان بالای ۳ سال و رزمندگان بالای ۵۰ ماه جبهه و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند. 

رحیمی جهان آبادی با تاکید بر اینکه ما مخالف امتیاز گذاشتن برای خانواده جانبازان و شهدا نیستیم، ولی چند درصد از این خانواده‌ها از این قانون برخودار می‌شوند گفت این کار فقط باعث می‌شود افراد بازنشسته در شغل‌هایشان بمانند و جلوی اشتغال جوانان را بگیریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  اعلام کرد که اگر قرار است از رزمنده و شهید حمایت شود درست حمایت شود. به اسم این افراد ولی به گام دیگران و بروکرات ها داریم قانون و تبصره مصوب می کنیم.

رحیمی جهان آبادی معتقد است این اصلاح و استثنا زدن باعث دور زدن قانون می شود توضیح داد که مسئول ما این روزها مثل انرژی از شکلی به شکل دیگر تبدیل می‌شوند، این طرح باید به کمیسیون برود و فقط برای خانواده شهدا ایثارگران و .. باشد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    با این کارهاتون، دارید ، این افراد را از چشم ملت می اندازید، در ضمن کسی که جانباز است ، یعنی بخاطر مشکلات جسمی قادر به کارکردن نیست و بایستی زودتر بازنشسته شود، این کارها اصل درصد جانبازی را زیر سوال می برد.الان در ادارات دولتی جانبازان بخاطر مشکلات جسمی که دارند مثلا یک ساعت کمتر کار می کنند و بایستی زودتر محل کار را ترک کنند، ولی الان این اشخاص بصورت کامل در محل کار خود حاضر و پول ان ایام کسری کار را نقدا دریافت می کنند(عملا نقض غرض هدف قانون گذار). ایثارگری یک زمانی برای خودش ارزش و قداستی داشته ولی شوربختانه الان تبدیل به یک بنگاه اقتصادی شده، جهت کاسبی و کسب منافع مادی و گرفتن پست و مقام.این نظر کسی است که خودش در اوج جنگ برای میهنش خدمت کرده و یک ذره هم استفاده مادی نکرده است.

  • ملول از دیو ودد
    0

    این ملت از شما نماینده نماها!!!!!که نماد شر هستید تاکنون خیری ندیده است،شما با این کار هاتون فقط شکاف وتبعیض وبی عدالتی را گسترش میدهید،با این اقداماتتون شهدا و جانبازان و....از چشم مردم می اندازید ودر واقع انداخته اید واقعا شهادت وجانبازی و.....کرده اید به بنگاه کاسبی وسوئ استفاده ومحل بازیها و مطامع سیا
    سی و جناحی،به هر حال با این وضعیت بقیه اکثریت ملت ،جوانان تحصیل کرده بیکار و..‌.باید بمیرند چون ضاهرا جایی ومحلی از اعراب در این مملکت ندارند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد