چهارشنبه 31 خرداد 1402

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از سوال درباره استرداد منافقین به ایران تا چالش مجلس و وزیر کشور

از سوال درباره استرداد منافقین به ایران تا چالش مجلس و وزیر کشور، اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) 31 خرداد ماه 1402 هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

واکنش وزیر کشور به مطالبه نمایندگان درباره معاون سیاسی

وزیر کشور گفت که درباره تغییر معاون سیاسی خود قولی به نمایندگان مجلس نداده است.

احمد وحیدی در  حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره احتمال تغییر معاون سیاسی خود، اظهار کرد: درخواستی بوده که دوستان مطرح کردند و من چیزی خاصی در جلسه دیروز در مجلس  نگفتم بلکه گفتم در تعامل مثبت با مجلس دنبال حل سوءتفاهم خواهیم بود.

وی همچنین درباره بخشنامه اخیر وزارت کشور که با واکنش نمایندگان مجلس مواجه شد نیز اظهار کرد: یکی از بندهای این بخشنامه با این موضوع که شائبه طرفداری از نمایندگان پیش نیاید و برای صیانت از آن‌ها و حفظ بی‌طرفی و تامین سلامت انتخابات نکاتی داشت. برای تعدادی از نمایندگان مجلس سوء تفاهمی پیش آمده بود که ممکن است نسبت به آن‌ها تعارض شده باشد؛ لذا بند هایی که باعث سوء تفاهم شده بود را لغو کردیم.

معاون حقوقی رییس‌جمهور: باید علیه منافقین از سوی قوه قضاییه حکم صادر می‌شد

معاون حقوقی رییس جمهور گفت: در چهل سال گذشته متاسفانه علیه منافقین غفلت شده است. باید علیه اینها از سوی قوه قضاییه حکم صادر می‌شد تا در فضای بین‌الملل آنها را دنبال کرد.

 محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت درباره اقدام علیه گروهک تروریستی منافقین که علیه ملت و منافع و منابع کشور اقدامات تروریستی انجام داده و می‌دهند؟ گفت: اقداماتی از سوی دستگاه‌های داخلی برای صدور حکم مقتضی درباره افرادی که مرتکب جنایت در کشور شدند صادر شده است. متولی این کار وزارت اطلاعات و قوه قضاییه بوده است که طبیعتا باید تا الان این کار را انجام می‌داده اند.

وی ادامه داد: ما هم قبلا از رییس جمهور درخواست کردیم و ایشان هم به وزارت اطلاعات دستور دادند که کار را پیگیری کنند. ما باید نسبت به این افراد که مردم و اموال کشور را مورد آسیب و تهدید قرار دادند، حکم صادر و این احکام را در خارج از کشور اجرا کنیم.

دهقان تاکید کرد: از طرف ما موضوع پیگری شده اما اصل کار دست قوه قضاییه است که علیه این افراد حکم صادر کند و برای شناسایی و اجرا، ما و وزارت خارجه پیگیری کنیم. این کار باید در چهل سال گذشته انجام می شده است اما متاسفانه علیه منافقین غفلت شده است. باید علیه اینها حکم صادر می شد تا در فضای بین‌الملل بتوان آنها را دنبال و محاکمه کرد.

خبر خوش وزیر نفت از انعقاد قراردادهای نفتی با کشورهای آمریکای لاتین

جواد اوجی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر به آمریکای لاتین در حوزه وزارت نفت قراردادهای خیلی خوبی در بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی امضا کردیم. ما از شروع دولت کار با کشورهای آمریکای لاتین را شروع کردیم، هم صادرات نفت خام و میعانات گازی را داشتیم و هم به پالایشگاه های فراسرزمینی وارد شدیم.

وی افزود: در امر استفاده از ظرفیت صدور خدمات فنی مهندسی بیش از ۲ میلیون و هشتصد هزار کالا، تجهیزات و ادوات در حوزه صنعت نفت و گاز در همین دولت از سوی سازندگان توانمند ما به پالایشگاه‌های ونزوئلا صادر شد.

وزیر نفت یادآور شد: ونزوئلا دارای اولین ذخایر نفتی قابل استحصال دنیاست که بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشگاهی دارد که به دلیل تحریم‌های ظالمانه بخش اعظمی از ظرفیت تولید آنان زمین مانده بود که بخشی از آن با ورود همکاران و نیروهای متخصص و سازندگان قدر در حوزه وزارت نفت به مجموعه بالادستی و پایین‌دستی ونزوئلا بخشی از این ظرفیت‌های تولیدی و پالایشگاهی احیا شده است.

اوجی تصریح کرد: هیچگونه پرداخت مالی بین ایران و ونزوئلا نداریم و همه را به صورت تهاتر محموله‌ها انجام می‌دهیم و نفت و میعانات می‌دهیم و در قبالش محموله‌های فرآورده‌های نفتی می‌گیریم که بسیار بازار خوبی در آن منطقه دارد.

وی افزود: ما بخش اعظم هرچه صادر کرده‌ایم هم تسویه حساب کردیم. از نیروها و سازندگان و پیمانکاران قدر داخلی نیز پشتیبانی کردیم. آن‌ها را هم ما از طریق همین تهاترها تسویه حساب می‌کنیم.

وزیر نفت با بیان این‌که «ما در سفر اخیر به بخش پتروشیمی‌ها وارد شدیم»، اظهار کرد: ونزوئلا نزدیک ۱۲ میلیون تن ظرفیت پتروشیمی نصب‌شده دارد که به دلیل تحریم‌ها و رفتن نیروهای متخصص امروز ۲ میلیون تن آن فعال است. ما قراردادهای خوبی با این بخش بستیم و با استفاده از صدور خدمات فنی مهندسی و کارشناسان این‌ها را فعال می‌کنیم.

وی گفت: ما در تولید هم مشارکت داریم و قرارداد خیلی خوب برد - برد بسته‌ایم. در توسعه میادین ونزوئلا هم قراداد بسته‌ایم. در کوبا هم با تهاتر نفت با داروهایی که مدنظر وزارت بهداشت بود خوب پیش رفتیم و احیای ظرفیت پالایشی آنجا را هم پیگیری کردیم.

اوجی تصریح کرد: این فعالیت‌های وزارت نفت هم صادرات نفت و میعانات گازی ما را افزایش می‌دهد و هم صدور خدمات فنی مهندسی را داریم و سازندگان داخلی را فعال می‌کند که صادرات هم داشته باشند. ما قراردادهای خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه گازی و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز داشتیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره این‌که «برای اجرای طرح کالابرگ سوخت مایع چه برنامه‌ای دارید»، اظهار کرد: در زمینه سهمیه کپسول سیلندر سال ۱۴۰۱ رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی را در توزیع داشتیم و مشکلی نداریم. با ثبت‌نام در سامانه‌ای که تهیه شده، از سهمیه خود استفاده می‌کنند. در سال ۱۴۰۲ هم این‌ میزان را وسیع‌تر کردیم.

اوجی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت کارت سوخت آزاد در پمپ بنزین‌ها یادآور شد: ما از شهریور سال پیش سهیمه آزاد ۲۵۰ لیتر در ماه را برای ۱۹ میلیون خودرو و کارت سوختی که داریم به ۱۵۰ لیتر کاهش دادیم و مردم هم می‌توانند هم از کارت سوخت خود و هم کارت سوخت جایگاه‌ها استفاده کنند.

وزیر نفت تصریح کرد: در هیچ جایگاهی کارت سوخت را قطع نکردیم بلکه تعدادش را کم کردیم تا مردم آرام آرام به سمت استفاده از سهمیه خودشان بروند و  تا امروز یک رشد نزدیک به ۵۰ درصدی را مشاهده می‌کنیم.  بنابراین در هیچ جایگاهی گزارشی از اینکه کارت سوخت نباشد را نداشته‌ایم و اگر دیده شده اطلاع‌رسانی شود تا برخورد صورت گیرد.

اوجی همچنین یادآور شد: در برنامه هفتم برق‌دار شدن چاه‌های کشاورزی دیده شده و شرکت توانیر تکلیف دارد و وزارت نفت هزینه آن را پرداخت می‌کند. تاکنون هر مورد که انجام‌شده و شرکت توانیر گزارش داده، ما به تکلیف خود عمل کرده‌ایم.

زارع پور: شب و روز برای افزایش سرعت اینترنت در تلاش هستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: ما شب و روز در تلاش هستیم تا سرعت اینترنت افزایش پیدا کند و اهتمام ما بر این است که تا پایان سال حداقل ۸ میلیون خانوار از فیبر نوری برخوردار شوند.

 عیسی زارع پور در حاشیه نشست امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: ما در تلاش هستیم با کمک وزارت صمت زمینه تولید گوشی را در داخل کشور فراهم کنیم. یک برنامه ای نیز طراحی شده تا از ظرفیت هایی که در داخل کشور وجود دارد برای تولید گوشی استفاده کنیم. اکنون در منطقه ویژه اقتصادی پیام به چند شرکت زمین ارائه شده و در حال راه اندازی خط تولید هستند.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه اقدام عملی برای افزایش سرعت اینترنت صورت گرفته است، بیان کرد: ما شب و روز برای افزایش سرعت اینترنت تلاش می کنیم. طرح فیبر نوری که اکنون حدود ۳/۵ میلیون تحت پوشش قرار گرفتند اقدام مهم و راهبردی است که سرعت ها را در شهرهایی که ما سرویس واگذار کردیم تا  هزار مگابیت بر ثانیه به  اینترنت مردم سرعت داده است. ما شب و روز در تلاش هستیم. اکنون در بیش از ۱۰۰ شهر این کار شروع شده است. در تلاش هستیم تا آخر سال حداقل ۸ میلیون خانوار تحت فیبر نوری قرار گیرند.

اسلامی: نصب ۱۰۰ دوربین در اصفهان صحت ندارد/در چارچوب توافق با آژانس جلو می‌رویم

رئیس سازمان انرژی اتمی در رابطه با اظهارات یک نماینده مجلس مبنی بر نصب ۱۰۰ دوربین جدید در نیروگاه اصفهان و مغایرت آن با قانون اقدام راهبردی مجلس، گفت: چنین موضوعی صحت ندارد، در اصفهان نیروگاهی نداریم که بخواهد ۱۰۰ دوربین در آنجا نصب شود.

محمد اسلامی  در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در ادامه تصریح‌ کرد: سازمان انرژی اتمی بر اساس قانون اقدام راهبردی عمل خواهد کرد. در تفاهم‌های انجام شده با آژانس در اسفند ماه، بحث تداوم دانش با آژانس که جزو الزامات پادمان و ان‌پی تی است که در قالب یک بیانیه منتشر شد و در همان راستا در حال هماهنگی اقدامات هستیم.

اسلامی تاکید کرد: اقدامات ایران در چارچوب ضوابط پادمان است و ملاک عمل ایران در اهداف کمی و کیفی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم هاست.

وی‌ درباره توافق و همکاری جدید با آژانس گفت که در همان چارچوب که با آژانس توافق کردیم جلو می رویم.

مرتضوی: دولت تحت هیچ شرایطی بنای قطع یارانه را ندارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد که دولت بنای قطع یارانه نقدی هیچ خانواری را ندارد.

 سید صولت مرتضوی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت بیان کرد: حسب دستوری که رئیس جمهور صادر کردند افزایش ۲۰ درصدی یارانه ها را داشتیم که در گام نخست صرفاً جامعه تحت پوشش نهادهای حمایتی از جامعه کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی را در بر می گرفت به سه دهک اول توسعه داده شد. الان سه دهک اول قادر هستند از این امتیاز، یعنی افزایش ۲۰ درصدی یارانه شان استفاده کنند. به عبارت دیگر یارانه ۴۰۰ هزار تومانی سه دهک اول به ۴۸۰ هزار تومان ارتقاء پیدا خواهد کرد.

وی در رابطه با میزان استقبال مردم از کالابرگ الکترونیکی اطمینان خاطر داد که دولت تحت هیچ شرایطی، بنا ندارد که یارانه نقدی مردم را قطع کند.

سخنگوی دولت: لایحه‌ حمایت از ایرانیان خارج از کشور به مجلس می‌رود

سخنگوی دولت از موافقت هیئت وزیران با ارسال لایحه‌ای با هدف حمایت از ایرانیان خارج از کشور به مجلس خبر داد که طی آن تدابیری اندیشیده شود و در حوزه‌های مختلف از ایرانیان خارج از کشور حمایت شود.

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیین‌نامه‌ای برای مشوق‌های مالیاتی برای کسب‌وکارهای فعال در سکوهای داخلی در فضای مجازی تدبیر و تصویب شد تا مقوم فعالیت‌های مجازی در سکوهای داخلی باشد.

وی افزود: آیین‌نامه‌ دیگری تصویب شد که مطابق آن برخی شرایط برای نقل و انتقال کارمندان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در کلانشهرها تسهیل شود. ممنوعیت‌هایی در گذشته وجود داشت و مثلاً انتقال کارمند به تبعیت از همسرش که در محل دیگری مشغول است یا انتقال کسی که در خانواده‌اش یا خودش معلولیت یا بیماری خاصی دارد که امکان درمانش در هر شهری وجود ندارد. این موارد و نظایر آن تسهیل شد تا شامل ممنوعیت‌های پیشین نباشند.

وی یادآور شد: دولت با ارسال لایحه‌ای با هدف حمایت از ایرانیان خارج از کشور به مجلس موافقت کرد که طی آن تدابیری اندیشیده شود و در حوزه‌های مختلف از ایرانیان خارج از کشور حمایت شود. ارائه خدمات حقوقی، ارائه خدمات دولت الکترونیک و امور قضایی. امکان شناسایی و جذب ایرانیان دارای استعداد برای عضویت در هیئت علمی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان از این موارد است. حمایت از نخبگان ایرانی خارج از کشور و حفظ و اتصال فرهنگی ایرانیان خارج از کشور با سرزمین اصلی از دیگر محورهای این لایحه است.

سخنگوی دولت افزود: دولت پیش از این مجوزی از مجلس در لایحه بودجه گرفته بود که بتواند یک درصد از هزینه‌های تمامی شرکت‌های دولتی و بانک‌ها و موسسات انتفاعی را به حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری بخش خصوصی اختصاص دهد که بخش زیادی از آن یا محوریت اجرایی صندوق هنر انجام می‌شود و این امر هم به تصویب هیئت وزیران رسید.

وی یادآور شد: دولت با ارسال لایحه‌ای به مجلس برای امکان نظارت موثرتر بانک مرکزی به شرکت‌های تعاونی اعتبار موافقت کرد. همچنین اصلاح اساسنامه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت بود که حمایت موثرتری از آنان و خانواده‌های سرپرست‌شان را به همراه دارد. اصلاح دیگری برای تقویت آیین‌نامه حمایت بیمه‌ای از ناباروری و مراقبت‌های دوران بارداری انجام شد تا حمایت موثرتری از مادران در دوره بارداری و شیردهی در مجموعه‌های غیردولتی انجام شود.

وی درباره شرایط ساعات اداری در کشور نیز اظهار کرد: دولت برنامه‌ای برای تغییر رویه ندارد چرا که ساعتی که امسال برای شروع کار اعلام شده معادل ساعتی است که پارسال اعلام شده بود. پارسال در ایام ساعت اوج مصرف آغاز ساعت کاری هفت صبح اعلام شده بود حالا با توجه به تغییر نکردن ساعت، هفت صبح پارسال همان شش صبح امسال است. پس معادل طلوعی همان است. دولت نگاهش این بود که برای کمک به کارمندان اتمام ساعت کار را زودتر در نظر بگیرید. در آیین‌نامه آمده بود که با ایراد رئیس مجلس مواجه شد. منتظریم لایحه دولت در مجلس تدبیر شود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: اعتقاد حقوقی دولت این است که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند اتمام ساعت کار را مدیریت کنند اما برای شروع تغییری نیست تا لایحه در مجلس تدبیر شود.

واکنش وزیر ارشاد به ادعای ممنوع الورودی یک بازیگر زن به مشهد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به برخی اخبار درباره ممنوع الورودی یک بازیگر خانم به مشهد گفت: خیلی بعید است این موضوع صحت داشته باشد ولی آن را بررسی می‌کنم.

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تامین امنیت برنامه‌های فرهنگی و هنری اظهار کرد: در جلسه دولت، مخبر دستور داد که همه دستگاه‌ها از مجوزهایی که وزارت فرهنگ صادر می‌کند تبعیت کنند. اگر اشکالی باشد، به همکاران ما منتقل و از طریق آن‌ها اقدام می‌شود. هیچ مشکلی در زمینه برپایی برنامه های فرهنگی و هنری نیست. بهاری که به پایان رسید، پررونق‌ترین بهار در سال های اخیر داشته ایم.

وی درباره برگزاری کنسرت‌ها در سالن وزارت کشور گفت: سالن وزارت کشور مشکلاتی داشت که برطرف شده و به محض این‌که مشکلات کامل حل شد، برنامه جبرانی گذشته را هم اعلام می‌کنند.

وی درباره ادعای ممنوع الورودی یک بازیگر خانم به مشهد نیز بیان کرد:  چنین چیزی نشنیدم چنین چیزی را نداریم ولی بررسی می کنم ولی خیلی بعید است که صحت داشته باشد.

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: ايسنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد