چهارشنبه 21 تیر 1402

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از فعالیت سیاسی رئیس جبهه اصلاحات تا دریافت وجه از اولیا در مدارس دولتی

از فعالیت سیاسی رئیس جبهه اصلاحات تا دریافت وجه از اولیا در مدارس دولتی، اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) 21 تیر ماه 1402 هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

رئیس جبهه اصلاحات از فعالیت محروم می‌شود؟

احمد وحیدی، وزیر کشور در پاسخ به خبرنگار اخرین خبر درباره فعالیت رئیس جبهه اصلاحات گفت: ابهاماتی در انتخاب خانم آذر منصوری وجود دارد. باید شرایط قانونی ایشان بررسی شود.

وزیر آموزش و پرورش:دریافت وجه از اولیا در مدارس دولتی خلاف قانون است/مردم گزارش کنند

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: دریافت وجه از اولیای دانش آموزان در مدارس دولتی خلاف قانون بوده و هر فردی که این موضوع را گزارش دهد، تیم نظارتی ما ورود خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، رضا مراد صحرایی در حاشیه نشست امروز هیات دولت و در جمع خبرنگاران، بیان کرد: در تاریخ ۱۲ مرداد ماه آزمون استخدامی گروهی دبیران برای جذب حدود ۲۲ هزار نفر برگزار خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری کلاس های معلمان در فضای مجازی دارای پروتکلی هست یا خیر؟ بیان کرد: از این بی نظمی ها در فضای مجازی دیده می شود. فضای مجازی رها شدگی دارد؛ متاسفانه در این حوزه هنوز کاری انجام نشده تا پروتکلی تعریف شود یا بنده از این موضوع بی اطلاع هستم، اما حتما باید فکری برای این حوزه کرد به خصوص اگر تداخلی با آموزش رسمی کشور داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه در پاسخ به اینکه چرا هنوز برخی از مدارس دولتی خارج از چهارچوب از اولیای دانش آموزان وجه دریافت کرده و  این موضوع به کجا خواهد رسید، بیان کرد: دریافت وجه از اولیای دانش آموزان در مدارس دولتی خلاف قانون بوده و به طور مشخص نیز راهکار پیگیری آن مشخص شده است. هر فردی این موضوع را گزارش دهد، تیم نظارتی ورود کرده و این موضوع را پیگری خواهند کرد. بنده فکر می کنم باید به وجهه مثبت هم توجه شود. ما مدارس دولتی زیادی داریم که هیچکدام وجهی دریافت نمی کنند. فقط تعداد محدودی وجه دریافت می کنند که برجسته می شود. آن تعداد هم صرفا گفته می شود، اما گزارش دریافتی به ما نمی رسد. ما در گزارش های دریافتی مماشاتی با کسی نخواهیم کرد.

اسماعیلی: به‌زودی جشنواره بین‌المللی فیلم خزر برگزار می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توافقات صورت گرفته با مقامات روسیه از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم خزر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه نشست امروز هیات دولت و در جمع خبرنگاران، بیان کرد:  بنده هفته گذشته یک سفر چند روزه به کشور روسیه داشتم که توافقات بسیار خوبی را با مقامات روسیه داشتیم. برگزاری جشنواره بین المللی سینمایی دریای خزر به تصویب رسید؛ ان شاءالله به زودی جشنواره بین‌المللی فیلم خزر برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: موضوع توافقنامه فرهنگی که ما و روسیه چند سال قبل داشتیم، اکنون در مجلس است. ان شاءالله اگر به تصویب برسد چندین مرکز فرهنگی جدید فی مابین ما و روسیه در شهرهای تهران، مسکو و سن پترزبورگ و یک شهر دیگر از کشور ما که تعیین آن به عهده ماست، ایجاد خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در موضوع مربوط به اکران و نمایش فیلم های ایرانی، سال گذشته ما تجربه خوبی را در روسیه داشتیم. یکی از فیلم های پویا نمایی ما بیش از 2/5 میلیون دلار در روسیه فروش داشت. امسال نیز با مقامات روسیه توافق کردیم تا فیلم های جدیدی از ایران و شبکه نمایش سینمایی روسیه به نمایش دربیاید. کار بزرگی بوده و کمک موثری را به اقتصاد فرهنگ و هنر خواهد کرد و گام روبه جلو بسیار مثبتی است.

وی در ادامه تاکید کرد: ان شاءالله مقدمات اجرای بند ه تبصره 9 فراهم شده است و با همکاری خوب شرکت های دولتی، که وزارت نفت نیز گام اول را برداشته و اعلام آمادگی کرده که این یک درصد تکلیفی را بلافاصله در اختیار حوزه فرهنگ و هنر قرار خواهد داد.

بهادری جهرمی :وزرات صمت مسئول اجرای غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو ژاپن شد

سخنگوی دولت اعلام کرد که وزرات صمت مسئول اجرای غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو ژاپن تعیین شد.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیات وزیران در دو جلسه اخیر مصوبات مختلفی داشته است ، اظهار کرد: وزرات صمت مسئول اجرای غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو ژاپن تعیین شد. وزارت فرهنگ هم مسئولیت گرفت.

وی افزود: عوارضی بر صادرات مواد خام معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی  گرفته می شود و صددرصد آن در اختیار آن همان مجموعه ها قرار می‌گیرند به شرطی که هزینه تحقیق و توسعه کنند و با شرکت ها ی دانش بنیان همکاری کنند.

علی بهادری جهرمی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره رای دیوان عدالت اداری در خصوص میثم لطیفی معاون رییس جمهور اظهار کرد: فردی ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری داشت که فرآیند به کارگیری لطیفی از نظر شکلی به درستی نبوده است که این نگاه با نگاه دولت متفاوت بوده و اقدام دولت طبق روال قانونی بوده است. روال گسترده ای برای به کارگیری نیروهای خارج از مجموعه کارمندان دولت وجود دارد ، به طوز مثال اساتید دانشگاه آزاد، دانشگاه های غیرانتفاعی و مراکز غیردولتی، قوه قضاییه وجود داشته است.  دیوان عدالت اداری با رای اخیر خود، این دیدگاه را پذیرفته که روال های سال های گذشته مجوز قانونی نداشته است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه ماده ۴۷ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره استخدام نیروها در دولت است نه انتصاب، گفت: درباره رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، بحث استخدام مطرح نبوده چون او با دانشگاه غیرانتفاعی همکاری می کند و به مجموعه دولت مامور شده است و از یک ماخذ حقوق گرفته است.

وی با با بیان اینکه این نوع بکارگیری بر اساس آیین نامه ای بوده که در سال ۱۴۰۰ به تصویب هیئت وزیران رسیده بود و حتی پیش از آن نیز در دولت این رویه وجود داشت، گفت: اتفاقا علیه همان آیین نامه هم در گذشته در دیوان شکایتی صورت گرفته بود تا ابطال شود که باطل نشده بود و حتی هیات تطبیق مصوبات مجلس هم به آن ایرادی نگرفته بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه حتی درباره صلاحیت هیات عمومی دیوان عدالت اداری در ورود به این موضوع اختلاف دیدگاه هایی حقوقی وجود دارد، گفت: از حکم انتصاب رییس جمهور شکایت صورت گرفته بود و باید از معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای دفاع دعوت می شد، اما از کسی که به او حکم داده شده، دعوت شده است.

وی با بیان اینکه فرآیند حقوقی طبیعی در زمینه صدور این رای وجود دارد و اعتراض دولت به قوه قضاییه تقدیم شده است، اظهارکرد: روندهای قانونی در این زمینه طی می شود و در نهایت روش های شکلی متعددی برای به کارگیری نیروی انسانی وجود دارد. اگر در این روش تفاهمی حاصل نشود که پیش بینی من این است که احتمالا تفاهم حاصل می شود، از روش های قانونی دیگر برای به کارگیری نیروها استفاده می کنیم.

وزیر علوم: دانشجویان مشکوک با استفساریه مجلس به دانشگاه‌ها وارد شدند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توضیحاتی را درباره خبری مبنی بر شائبه تخلف هزار دانشجو در آزمون ورودی دانشگاه ها ارائه کرد. 

 

زاکانی: با حفظ سمت دستیار ویژه رئیس جمهور خواهم شد

شهردار تهران گفت: بحث جابجایی من مطرح نیست و این مسئولیت یک نمایندگی ویژه‌ای که البته باید تصویب شود.

سلاجقه مجوز برای میانکاله را رد کرد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، تاکید کرد که از دید سازمان پروژه‌ای به عنوان پتروشیمی میانکاله وجود نداشته و هیچ مجوزی از سوی سازمان محیط زیست برای این پروژه صادر نشده است.

اقدامات معاونت حقوقی ریاست جمهوری درباره وضعیت انتصاب لطیفی

معاون حقوقی رییس جمهور در خصوص رای دیوان عدالت اداری درباره انتصاب میثم لطیفی گفت: رییس قوه قضاییه می تواند دستور توقف اجرای رای دهد، طبیعتا موضوع دوباره در هیات عمومی دیوان عدالت اداری بررسی می شود.

به گزارش ایسنا، محمد دهقان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص  رای دیوان عدالت اداری درباره انتصاب میثم لطیفی، گفت: در این زمینه تجدیدنظر صورت می گیرد و  با رییس قوه قضاییه ملاقات و گفت و گو خواهیم کرد و استدلال ها را بیان می کنیم. طبیعتا ما تمکین به آرای قضایی داریم. به لحاظ قانونی نظر خود را مطرح می کنیم و آنچه که در نهایت رای قوه قضاییه باشد، براساس ساز و کارهای قوه قضاییه، پایبند به قانون و آرای قضایی هستیم.

وی درباره اینکه پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی این بوده که استفساریه ای از شورای نگهبان داشته باشیم، آیا  به این مرحله می رسید؟ گفت: استفساریه بحث جداگانه ای است و انجام شده است.

معاون حقوقی رییس جمهور درباره اینکه آیا فقط رییس قوه قضاییه می تواند دستور توقف حکم ابطال میثم لطیفی را دهد؟ گفت: رییس قوه قضاییه  دستور توقف اجرای رای می دهد، طبیعتا موضوع دوباره در هیات عمومی دیوان عدالت اداری بررسی می شود.

وی درباره اینکه آیا نامه ای به رییس قوه قضاییه دادید؟ گفت: بله، ما تقاضا کردیم و قرار است که حضورا صحبت کنیم  تا ان شاالله به نتیجه برسیم. 

اوجی: در هیچ جایگاهی کارت سوخت حذف نشده است

اوجی: در هیچ جایگاهی کارت سوخت حذف نشده است

وزیر نفت اعلام کرد که در هیچ جایگاهی کارت سوخت حذف نشده است.

وزیر کشور: توقف صادرات برق به عراق نداشتیم

وزیر کشور با اعلام اینکه توقف صادراتبرق به نداشتیم گفت: اما شرکت ملی نفت مطالباتی داشته است و در راستای آن، تعاملاتی داشته‌اند و در راستای حل و فصل آن تصمیماتی گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوعات اربعین به طور جدی پیگیری می‌شود. یکی از مسائل همین موضوع گرما است که برای این امر پیش‌بینی‌های مختلفی شده است از جمله تدارک سایبان‌ها و جت‌فن‌هایی که هوا را تلطیف کند. همچنین اتاق‌های سرد برای کسانی که ممکن است دچار گرمازدگی شوند. این کارها با همکاری وزارت بهداشت و دستگاه های مربوطه در حال پیگیری است.

وی درباره ده‌ساله شدن مدت اعتبار گذرنامه‌ها اظهار کرد: این امر قرار است به عنوان لایحه اصلاح قانون در دولت مصوب شود و به مجلس برود. 

 وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره توقف صادرات برق به عراق اظهار کرد: توقف صادرات نداشتیم، اما شرکت ملی نفت مطالباتی داشته است و در راستای آن، تعاملاتی داشته‌اند و در راستای حل و فصل آن تصمیماتی گرفته شده که با توجه آمادگی‌هایی که طرف عراقی اعلام کرده، وزارت نفت هم تصمیمات خود را مطابق با آن تنظیم می‌کند.

وحیدی در پاسخ به پرسشی درباره تهیه سامانه‌ای برای اتباع خارجی، اظهار کرد: این کار انجام شده و سامانه تهیه شده و با ارائه شناسه یکتا به همه اتباع اجرایی می‌شود.

وی درباره وضعیت امنیتی شهر زاهدان و مقابله با اقدامات تروریستی در این منطقه اظهار کرد: اقدامات تروریستی در آنجا سابقه‌دار است و نشان می‌دهد جریانات ترویستی باید کاملاً محکوم شوند. ایران بارها بابت حملات تروریستی در شرق به دولت پاکستان تذکر داده و خواسته که آن‌ها را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهند. 

وزیر کشور تاکید کرد: این گروه‌ها هم با اقتدار فراجا و نیروهای مسلح راه به جایی نمی‌برند و روزبه‌روز در نگاه مردم منفورتر می‌شوند و هیچ پایگاهی حتی در منطقه جنوب شرق ندارند و تلاش می‌کنند خود را به مردم تحمیل کنند. با این گروه‌ها قاطعانه برخورد خواهد شد.

وحیدی درباره وضعیت صلاحیت آذر منصوری از نظر وزارت کشور، گفت: باید شرایط قانونی او بررسی شود و ابهامات موجود باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی درباره اقدامات دولت در مبارزه با قاچاق کالا، گفت: موفقیت های خوبی کسب کرده‌ایم، در کالاهایی که اختلاف قیمت جدی میان داخل و خارج کشور وجود دارد، شاهد قاچاق کالا هستیم که بیشترین قاچاق خروجی کشور در حوزه انرژی است.

خلجی:رئیس‌جمهور به کهگیلویه و بویراحمد می رود

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: سفر استانی رئیس‌جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد در اواسط هفته آینده انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، سپهر خلجی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرار بود آخر همین هفته رئیس‌جمهوری سفری به استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد که با سفر به قاره آفریقا تلاقی کرد و عقب افتاد.

وی افزود: تا الان قرار است این سفر استانی اواسط هفته بعد انجام شود.

اسلامی: بیش از ۲۱۰ مرکز پزشکی از سازمان انرژی اتمی رایو دارو دریافت می‌کند

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: بیش از ۲۱۰ مرکز پزشکی از ما رادیو دارو دریافت می‌کند.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: ما ۶۰ نوع رادیودارو و کیت تولید می‌کنیم و به ۹ کشور صادرات داریم و بیش از ۲۱۰ مرکز پزشکی از ما رادیو دارو دریافت می کند.

وی افزود: در بحث سرمایه گذاری حداکثر تا اوایل سال آینده، مرکز جدید افتتاح خواهیم کرد و این مرکز جدید یکی از  قطب‌های رادیوداروی کشور خواهد بود و نقش بیشتری را هم برای صادرات و هم برای توسعه صادرات ایفا خواهیم کرد.

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: خبر فوری
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد