نماینده مردم تبریز در مجلس:
از اول انقلاب جلوی دربها تذکر حجاب میدهیم، چرا درست نشده؟/ میگویید حالا بگیرید و بزنید و جریمه کنید، باید ما را جریمه کنند نه فرزندانمان را/ نه به حرف خدا گوش میدهیم، نه امام معصوم نه علم و تجربه
نماینده مردم تبریز در مجلس در واکنش به این مساله که «وزیر کشور از دوربین گذاشتن در مترو و عکس و ویدیو گرفتن از افراد به عنوان امر به معروف و نهی از منکر دفاع میکند»، گفت: استراتژی و تاکتیک شکست خورده را دوباره و صدباره و هزارباره ادامه دادن نتیجه میدهد؟ نه به حرف خدا گوش میدهیم، نه به حرف امام معصوم گوش میدهیم نه به حرف علم و تجربه و دانش.
مسعود پزشکیان درباره ایرادات فراوان وارده به لایحه عفاف و حجاب گفت: چون لایحه در کمیسیون تخصصی بررسی شد از جزئیات آن خبر ندارم اما یک اصل را میدانم که رفتار را نمیتوان به این سادگی با قانون عوض کرد، اعتقاد و باور را با دستور نمیشود درست کرد، برای تغییر رفتار باید با اندیشه و فکر به جنگ آن رفت؛ با چماق و دعوا و گرفتن و جریمه کردن تصور میکنم نهتنها کار به جایی نمیرسد و در ظاهر ممکن است آن چهره را نشان ندهد اما از باطن کاملا تهی و خالی میشود و آن کسی که روسری و حجاب بر سر میگذارد هم گاها هیچ اعتقادی نخواهد داشت.
وی در پاسخ به این سوال که «چرا از دولت و قوه قضاییه نظرات مختلف شنیده میشود و کسی این موضوع را گردن نمیگیرد»، اظهار داشت: این را از خودشان بپرسید اما اگر از من بپرسید میگویم، مدارس دست ما بود، مساجد، مهدکودکها، دبیرستانها، صداوسیما، مساجد و ... همه چیز در اختیار ما بود، ما با جوانان چه کار کردیم که جوانان ما اینجوری شدند؟ ما به جای اینکه خودمان را نقد کنیم که علل به اینجا رسیدن مساله را نقد و ارزیابی کنیم، میگوییم حالا بگیرید و ببندید و بزنید و جریمه کنید، باید ما را جریمه کنند که نتوانستیم فرزندان خود را خوب تربیت کنیم.
نماینده تبریز خاطرنشان کرد: در هر موسسه و هیات و ادارهای روحانیت حضور دارد اما نتیجه آنطور که میخواستیم نشد، چرا اینطور شده؟
پزشکیان در واکنش به این مساله که «وزیر کشور از دوربین گذاشتن در مترو و عکس و ویدیو گرفتن از افراد به عنوان امر به معروف و نهی از منکر دفاع میکند»، عنوان کرد: قرآن در آیه ۹ سوره اعلی می فرماید : فَذَکِّرْ إِنْ نَفَعَتِ الذِّکْرَی یعنی تذکر را زمانی میدهند که نفع درست کند، تذکری که باعث ضرر باشد و تابلویی شود که علیه نظام از آن استفاده شود، برخلاف تذکری است که میخواهیم بدهیم، ما باید زمانی به افراد یک حرفی بزنیم که بدانیم اصلاحی در آن شکل میگیرد اما وقتی نتیجه معکوس میدهد ضد امر به معروف و نهی از منکر است.
وی در پاسخ به این سوال که «به نظر شما این روش امر به معروف اثر دارد؟» ابراز داشت: اگر اثر میکرد که تا حالا اثر کرده بود، اوایل انقلاب دم در دانشگاه یا ادارات میایستادند و میگفتند خانم مویات دیده میشود درستش کن! و نتیجه همین شد. ما از اول انقلاب داریم از این کارها میکنیم و جلوی دربها تذکر میدهیم، چرا درست نشده؟ حالا با این درست میشود؟
پزشکیان ادامه داد: حضرت علی در خطبه ۱۵۴ نهجالبلاغه میفرماید: «فَالنَّاظِرُ بِالْقَلْبِ الْعَامِلُ بِالْبَصَرِ یَکُونُ مُبْتَدَأُ عَمَلِهِ أَنْ یَعْلَمَ أَعَمَلُهُ عَلَیْهِ أَمْ لَهُ؟ فَإِنْ کَانَ لَهُ مَضَی فِیهِ وَ إِنْ کَانَ عَلَیْهِ وَقَفَ عَنْهُ.» یعنی کسی که با بصیرت میفهمد و با آگاهی عمل میکند همان ابتدای کار باید بداند که این کار به نفع اوست یا به ضرر او، اگر به نفع است ادامه دهد و اگر علیه هدف اوست، خب متوقف کند!
عضو مجمع نمایندگان تبریز خاطرنشان کرد: استراتژی و تاکتیک شکست خورده را دوباره و صدباره و هزارباره ادامه دادن نتیجه میدهد؟ نه به حرف خدا گوش میدهیم، نه به حرف امام معصوم گوش میدهیم نه به حرف علم و تجربه و دانش؛ معلوم نیست میخواهیم چه کار کنیم و بعد تصور میکنیم با این کارها به دین و اسلام و انقلاب خدمت میکنیم.
اصلا در زمان پیامبر گرامی حجاب به اجبار بوده بوده جواب دهید حالا شما اینقدر نسبت به حجاب حساس شده اید
درودبه شرفت.مردباسوادوصادق
بسیار واضحه که چرا نسبت به حجاب حساس هستن
چون چهل و خورده ای ساله که هیچ دستاورد مشخصی برای مردمشون نداشتن و اگه همین حجاب هم بیخیال بشن همون اندک گروهی که اطرافشون هستن رو از دست میدن
حساسیت اینا نسبت به حجاب فقط بخاطر جلب رضایت و از دست ندادن اندک طرفدارانشون هست
اولا باید اقتصاد و معیشیت مردم درست شود و باید جلوی بی حجابی نیز گرفته شود نباید بخاطر چند الف دختر بچه ساکت بشینیم و هر کاری و غلطی دلشان خواست انجام دهند
مشکل امروز مملکت اختلاس چای دبش است نه حجاب جوانان وطن چرا میخواهید چای دبش را ماله کشی کنید چای فقط دبش دبش دبش
آقا پزشکیان نرود میخ آهنین در سنگ !
مردم هم اگر به حرف خدا وپيغمبر ،وأمامان را گوش بدهند ،مسئولين محترم حرف خدا وپيغمبر ،وامامان را گوش نمي دهند ،همان جريان پيش نماز است