اسرائیل، بازنده جنگ در دریا

تنگه باب المندب؛ محلی که می تواند به جنگ مقاومت و اسرائیل بینجامد/ چرا این تنگه برای رژیم صهیونیستی مهم است؟

کشتی ‌هایی که از بنادر آسیایی عازم اسرائیل هستند عمدتا از باب ‌المندب عبور می‌ کنند و باز ماندن این گذرگاه برای ارتباط تجاری رژیم صهیونیستی اهمیت فراوان دارد.

تنگه باب المندب؛ محلی که می تواند به جنگ مقاومت و اسرائیل بینجامد/ چرا  این تنگه برای رژیم صهیونیستی مهم است؟

به گزارش خبر فوری، تنش ها و اختلافات در تنگه باب المندب و دریای سرخ رو به فزونی است. روز گذشته دفتر سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس (UKMTO) اعلام کرد گزارشی درباره وقوع انفجار در فاصله ۲ مایلی یک کشتی در ۳۰ مایلی جنوب بندر مُخا  در یمن دریافت کرده است.

بعد از حمله اسرائیل به غزه، نیروهای ارتش یمن متعهد شد که تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود را متوقف نکرده باشند، حملات به کشتی های این رژیم را در دریای سرخ ادامه خواهد داد. در مقابل، آمریکا مدعی شده که به دنبال تشکیل ائتلافی برای حفاظت از کشتی ها در دریای سرخ است و پیام هایی را در این زمینه برای یمن ارسال کرده است. همچنین، ایالات متحده ناو آیزنهاور خود را که مدتی پیش در خلیج فارس مستقر کرده بود راهی دریای سرخ و نزدیکی باب المندب کرد.

اینها همه نشان می دهد که احتمال افزایش تنش ها و حتی درگیری بین طرف های درگیر زیاد است و بعید نیست باب المندب محل تقابل غرب و مقاومت شود.

اما باب المندب دقیقا چه جایگاهی داشته و اهمیت استراتژیک و اقتصادی آن در چیست؟

باب المندب کجاست و چه اهمیتی دارد؟

باب المندب

تنگه باب‌المَندَب یک تنگه آبی در قسمت جنوبی دریای سرخ است که این دریا را به خلیج عدن و سپس به دریای عرب و سرخ و اقیانوس هند وصل می‌ کند. همچنین این تنگه آبراهه ای کوچک است که از شمال به یمن و از جنوب به جیبوتی منتهی شده و به همین دلیل، قاره آسیا را به آفریقا وصل می کند.

از طرف دیگر، کشتی‌ هایی که از طرف اقیانوس هند می ‌آیند پس از گذر از باب ‌المندب و عبور از طول دریای سرخ می‌ توانند راه خود را از کانال سوئز به سوی دریای مدیترانه ادامه دهند. تنگه باب المندب در باریک ‌ترین نقطه، ۱۸ مایل عرض دارد و تردد نفتکش‌ ها را به دو کانال به عرض ۲ مایل برای محموله‌ های ورودی و خروجی محدود می‌ کند.

تنگه باب المندب برای رژیم صهیونیستی اهمیت بسیار زیادی دارد و می توان اهمیت آن را با اهمیت تنگه هرمز برای کشتی های آمریکایی و اروپایی مقایسه کرد (اینجا بخوانید). در واقع، کشتی ‌هایی که از بنادر آسیایی عازم اسرائیل هستند عمدتا از باب ‌المندب عبور می‌ کنند و باز ماندن این گذرگاه برای ارتباط تجاری اسرائیل اهمیت فراوان دارد. به همین دلیل، تهدید این تنگه توسط یمن آسیب امنیتی و اقتصادی فراوانی به اسرائیل وارد کرده و می کند.

ضربات اقتصادی بسته شدن تنگه باب المندب به اسرائیل

بر اساس داده های وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی، ارزش صادرات اسرائیل در سال 2022 بیش از 166 میلیارد دلار بوده است. بر اساس اطلاعات رسمی اسرائیل، 38 درصد از کالاهای اسرائیلی به بازارهای اروپایی صادر شده، در حالی که 35 درصد از آنها به کشورهای آمریکایی و 24 درصد هم به آسیا و مابقی به آفریقا و اوکراین صادر شده است. بیشتر این صادرات از طریق تنگه باب المندب صورت گرفته است، چون این آبراهه اقیانوس های مختلف و قاره ها را به هم وصل می کند. به همین دلیل، بسته شدن باب المندب به معنی نابودی صادرات رژیم صهیونیستی و زیان اقتصادی غیرقابل توصیف آن است.

از سوی دیگر، ارزش واردات کالا به اسرائیل در سال 2022 بالغ بر 107.7 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال 2021 افزایش 16.9 درصدی داشته است. بسته شدن باب المندب می تواند واردات اسرائیل را هم با مشکلات عدیده روبه رو ساخته و آن را به ورطه نابودی بکشاند.

لازم به ذکر است که داده های سازمان کشتیرانی و بنادر وزارت حمل و نقل اسرائیل نشان می دهد که در سال 2022، حدود 40.6 میلیون تُن  کالا در بنادر اسرائیل تخلیه شده و حدود 18.2 میلیون تن کالا در این بنادر بارگیری شده اند.

باب المندب و بحران در بندر ایلات اسرائیل

به گفته گیدئون گلبر، مدیر اجرایی بندر ایلات، در پی تهدیدات انصار الله یمن و ممانعت از عبور کشتی‌ های عازم اسرائیل از طریق باب المندب، بندر ایلات فلج شده و آسیب اقتصادی و تجاری شدیدی دیده است. بر اساس گزارش الجزیره، صادرات و واردات خودرو، مواد شیمیایی و مواد خوراکی اسرائیل از بندر ایلات صورت می گیرد و بعد از ماجرای باب المندب، صادرات و واردات این کالاها تقریبا به صفر رسیده اند.

روزنامه مارکر هم در رابطه با تاثیرات اقتصادی ماجرای باب المندب می نویسد: «بسته شدن تنگه تیران (تنگه‌ای که خلیج عقبه را از دریای سرخ جدا می‌کند) باعث دو جنگ شد، اولی در سال 1956 و دومی در سال 1967. بنابراین، بسته شدن باب المندب نیز می تواند به یک درگیری بزرگ بینجامد.»

مارکر به نقل از گیدئون گلبر می نویسد: «نمی توان به حوثی ها اجازه داد تا این کار {بستن باب المندب} را انجام دهند. این کار مسیر کشتیرانی دریایی به اسرائیل را مسدود کرده و بندر ایلات را که یکی از قطب های تجاری اسرائیل است، فلج می کند.»

گلبر درباره اهمیت اقتصادی ایلات می گوید: «{اگرچه} تنها 3 درصد از کل ترانزیت کالاها در اسرائیل از طریق ایلات صورت می گیرد اما نباید از خاطر برد که ایلات بزرگترین بندر برای واردات خودرو به اسرائیل است و حدود 44 درصد از تمام وسایل نقلیه وارد شده به اسرائیل در این بندر تخلیه می شوند».

منبع: خبر فوری
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 60
  • ناشناس
    7

    چی؟ یا خدا!!!! یک کشور 4.7 میلیون نفری که محدودیت های اقلیمی، منابعی و سیاسی و مناسباتی عدیده ای هم دارد سالی 166 میلیارد دلار صادرات و 107 میلیارد دلار واردات دارد؟ یعنی حدود 60 میلیارد دلار تراز تجاری مثبت دارد؟ یا ابالفضل!!!!! یا این ارقام درست نیست یا اگر درسته ما خیلی بدبختیم! در صورت دوم باید فی الفور صرف نظر از هر گونه تخاصم و محدودیت سیاسی و ایدئولوژیک، سیاست گذاران اقتصادی این رژیم را برای برنامه ریزی و سیاست گذاری یا حداقل نظارت و مدیریت اقتصادی ایران دعوت بکار کنیم حتی اگر تمایلی نداشتند خودشون یا زن و بچه شون را بدزدیم و شرط آزادی آنها را برنامه ریزی و سیاست گذاری اقتصادی 50 سال آینده برای ایران قرار دهیم. با تیم موجود به جایی نخواهیم رسید و هر روز بیش از دیروز مردممون فقیرتر و بیچاره تر خواهند شد و آخرش.......

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      مگر در بدبختی ایران پر قدرت شکی دارید ؟!

    • مصطفی
      42

      آره عزیزم یه کشور پر ادعا با حمایت همه چی تموم آمریکا، و با بهترین نیرو هوایی منطقه و مجهز ترین نیرو زمینی تو جنگ با یه گروه مسلح به اسم حماس و یه کشور فقیر مثل یمن مونده،
      از این زاویه ببین گلم.

    • ناشناس
      5

      آقا مصطفی
      به نظر شما در یک جنگ اونی که مونده تقاضا و تمنای آتش بس داره، یا اونی که داره میره؟؟؟؟
      از این زاویه ببین عزیزم.

    • ناشناس
      34

      ببند دهنتو مزدور سایبری ،خائن ،یک طومار نوشتی ،از انگلیس آمریکا فرانسه کشورای اروپایی بنویس، بدهی آمریکا چقدره؟؟؟؟تازه با چاپ پول کاغذی بدون پشتوانه که وارد کشورا میکنه و غارت ثروت میکنه،،ایران رو ندیده بودی پس ،،آب انبار داشتن تو پایتخت، بیمارستان ،داروخونه، دکتر،جاده،امنیت،تاریکی تمام ایران رو میگرفت،سرما و گرما مردم بیچاره بودن،ملت مرغ رو تو مجالس میدیدن،یارو یک لباس پاره داشت بیست سال میپوشید،،هرکسی الان زحمت بکشه جواب زحمتش رو میبینه،،، اگر این پیام تو برا انتخابات تاج زاده ابطحی آخوندی خاتمی محسن هاشمی اربابات هستن که هیچ همیشه کار شما درست بوده البته برا خودتون و فامیلتون،۸ سال پسرفت زمان روحانی ،آلاف کرد ملت رو،دلار ۸۰۰ تومن و سکه ۶۰ تومن چی تحویل داد،و زمان خاتمی فتنه دسیسه بدبختی پایگذاری شد،باز بابا رفسنجانی علنا حرفی کاری نمیکرد، پزشکیان که میاد علنا انگار جبهه بود جهاد کرد اونم معلوم نیست پشت جبهه چیکار میکرده،انگار لات با دست صحبت کردنش انگار ملت رعئت اینن، نه بابا مملکت شده جمهوری اسلامی ایران، اجازه نمیدیم لیبرال جماعت و سبز ،بنفش این بازی ها که برا عوام نیست و منافع انگلیس،آمریکا رو فقط جلو میبرن بیان،،هرکاری میکنه ریسی عقب ماندگی هست،دو دوره اومد اصلاحات دیدیم.ناصر همتی بسته ،بازنشسته هم نمیشن،برن سیب زمینی بکارن

    • آرش
      4

      شماها از رو نمیخواید برید نه؟ یه نگاه به قیمت گوشت و برنج و حقوق کارگرا بنداز بعد از بدهی آمریکا حرف بزن

    • ناشناس
      0

      جنگ اسرائیل نخواهد بود جنگ ائتلاف دریایی خواهد بود
      حال اگر اسرائیل بازنده هم بوده باشد نفع بازندگی این است که کشورهای دیگری می‌آیند و بجای شما در یمن می‌جنگند. برای عربستان هم خیلی خوب است و اگر خود را جای عربستان قراردهیم نهایت همکاری را با آن‌ها خواهم کرد که کشورم از شر حوثی ها رهایی پیدا کند. تا به اینجا حماس و حوثی‌ها به فنا رفته اند البته باید ببینیم پایان داستان چه خواهد شد و به سراغ حزب الله، سوریه، عراق یا ایران خواهند آمد یا خیر

    • مسعود
      0

      بدهی آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، سوریه، افغانستان و همه اینا بخوره توی سر یسری آدم بیخود که ما از مشکلات خودمون حرف میزنیم طرف میاد از بدبختی بنگلادش، سومالی، گینه بی‌صاحب برای ما میگه

    • مسعود
      0

      کادر درمان انگلیس و فرانسه و تجاوزاتی که در کشورهای غربی میشه رو یادت رفت برای ما تعریف کنی! راستی مردم معترض فرانسه رو جا انداختی! خاشقچی و قاشقچی رو نگفتی! مردم مظلوم فلان‌جا رو برای ما تعریف کن.

  • 🐜
    16

    جنگ اسرائیل و اعراب بما ایرانیان ربطی ندارد و راضی نیستیم ریالی ب اعراب یااسراییل کمک کنید!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      اینجا امریکا نیست که مجلس تصمصم بگیرد چند خمپاره و موشک به غزه بدهند. (کنگره امریکا برای فروش گلوله های تانک و دیگر جنگ افزارها و بودجه کمکی به اسرائیل رای گیری میکند)
      اینجا ایران است که نه مردم و نه مجلسیان نمی دانند چقدر دلارهای نفتی بسوی غزهه و لبنان و یمن و سوریه و عراق و افغانستان و نیجریه رفته است.

    • 🐜
      5

      میدنم اینجا ایران است هیچ قدرتی نباید دلارهای فروش نفت ایران زمین را بذل و بخشش کند ثروت ملی متعلق ب یک نفر نیست متعلق ب کودکان کاراست متعلق ب کارگران و کارمندان و خانوارهای ایرانی است بخصوص فرودستان که متأسفانه دلارهای نفتی خرج و مخارج جنگ اعراب و خرج عیش نوش انگل زاده در خارج از کشور میشه من ب سهم خودم راضی نیستیم!!!

  • ناشناس
    3

    ایران هم بگوید تنگه هرمز را می بندد تا ناو آیزنهاور دوباره برگرده به خلیج فارس. سر کار بذاریدش.

    نظرات شما -
    • فرشید
      7

      من زیاد اعتقادات مذهبی ندارم و نمازم هم مرتب نمیخونم ولی خیلی ریاضت کشیدم و قدرتهای ماورایی بدست آوردم. اگه اذن صادر بشه خودم یک تنه به پرواز در میام و مثل ابابیل کل ناوگان غرب رو منهدم و نابود میکنم. خبرفوری داستان زندگی منو میدونه

  • امین
    5

    با این تحلیل های آبکی سالهاست آشناییم
    نمیدونم چرا سال به سال اونا قویتر میشن ما بدبخت تر

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      عامو این جنگها سرکاریه. باهاش اسلحه می فروشند و پول پارو می کنند.

    • واللله نماند اثر از...
      2

      چون اونها حرف میزنند و عمل میکنند، مثل بعضی ها هارت و پورت و شعارهای آبکی نمیدن.

  • ناشناس
    7

    تقابل غرب و مقاومت؟؟؟ مورچه چیه که کله پاچش چی باشه . خیلی حوثی ها را بزرگ فرض کردین دو روزه نیست و نابودشان می کنن بیخود اینها را تحریک نکنید که مثل مردم غزه تلف بشن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      اون مقاومت هم ناشی از مماشات وحتی حمایت غربه. بهش احتیاج دارند. درگیری اخیر به خوبی نشون داد غربیها حتی تا قلب پارلمانهاشون با حماس و فلسطینیها پیوند دارند. جنگ برای منافع قدرتهاست و همه سرکاریم

    • Ali
      1

      جناب گنده گویی همون مورچه آرامکو رو رو زد در یک حرکت تولید نفت عربستان رو نصف کرد
      همین مورچه‌ی شما ۸ سال مقابل عربستان و امارات ایستادگی کرد همون غرب هم پشت‌شون بود نتونستند غلطی بکنند پس کاسه داغ تر از آش نشو
      در صمن آب بریز جانم برا سوختگی آب خوبه😊

  • ناشناس
    16

    هر چه جنگ علیه مردم مظلوم فلسطین طولانی تر شود جبهه های جدیدی علیه امریکا و غرب هوادار اسراییل در (((منطقه باز )) باز خواهد شد اسراییل با این کار پای امریکا و غرب را برای درگیری و جنگ باصرف هزینه های جنگ از جیب مردم آمریکا بدنبال خود کشید و چیزی جز شکست و سرافکندگی برای آنها باقی نخواهد گذاشت آتش جنگ قیمت سوخت و نفت به 500 دلار خواهد رسید اگر سرمای منطقه با برف و...بیشتر شود شرکای غربی آمریکا منتظر مرگ و میر مردم خود باشند آمریکا بعد از جنگ و یتنامِِِِِِ.. این بار در باتلاق خاورمیانه با چاههای نفت و مخازنِ.. بنزین گرفتار خواهد شد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      یاد زمستان سخت اروپا افتادیم.

    • ناشناس
      1

      دقیقا زمستان سخت اروپا تداعی شد☺

    • Ali
      0

      نمی دونم ولی احساس می کنم چرا یه عده سوزش گرفتند
      اونایی هم که هی پول پول می کنند نگران نباشند از جیب اونا کسی پول بر نمیداره اگه پولی هم خرج بشه از بودجه‌ی نظامی هست ولا غیر پس چرت و پرت نگید لطفاً 😊👌

  • ناشناس
    6

    ارواح عمت،تنگه هرمز و باب المندب را می بندد و دنیا هم دست بسته نگاه می کنه و هیچ دفاعی انجام نمیده،اگه تروریست های حوثی که با فتنه گری خودشون دولت قانونی یمن را به این روز انداخته اند،دست از پا خطا کنند،از روی زمین محو خواهند شد،فقط برای کسب وجهه برای خودشون در بین کشورهای اسلامی و دنبا،دست به این کارهای بچگانه میزنند تا بگویند ما هم هستیم،و الا کارهای آنها اصلا ارز ش نظامی ندارد،مثل حرکات مذبوحانه تروریست ها در عراق،سوریه و لبنان که همش در حد فشفشه بازی است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      خوب اونها هم تو را از روی زمین می توانند محو کنند.قرار نیست کسی محو بشه.حالا هم محو بشه آیا مشکل دنیا حل میشه.

  • ناشناس
    3

    کمی صبر پایان دزدی دریایی نزدیک هست بعدش خوشحالی کنید وبا جنگ قابلمه ورفتن به فرودگاه مهرآباد به جنگ اسراییل بروید که اسراییل نابود شد

    نظرات شما -
    • مصطفی
      22

      اسم اون رو بزار دزدی دریایی ولی دزدی دریایی شرفش بهتر از اون کشورای پر ادعای دموکراسی و آزادی خواه اروپا و اون عربای شکم پرور خلیج فارسه،که چشمشون رو تو نسل کشی و بیمارستان ترکوندن و... بستن و خفه خون گرفتن. در ضمن تو هم میتونی مثل اونا خفه خون بگیری، نه اینکه درونت رو نشون بدی. عزیزم

    • ناشناس
      3

      آقا مصطفی عزیز
      کشور هایعربی خفه خون گرفته اند، شم نگیر.
      شما با همه ارزش هایی که دشمن اسراییل هستید، تشریف ببرید بدون خفه خون گرفتن با آنها بجنگید و نابودشان کنید.
      چای دبش هم مهمون جناب کریمی، قهرمان اقتصادی عزیزتان

    • ب مصطفی
      2

      نسل کدام کشور راکشتن اگرمنظورت فلسطین و غزه است بروبجنگ شعارنده

  • ناشناس
    3

    با گفتن کلمه مقاومت مقاومت در مورد یمن کم کم ذهن ها متوجه این کرده که کلمه مقاومت در مورد یمن هم عادی بوده و مردم متوجه نشوند و ناراحت نشوند که این دیگر بشما چه مربوط بود که خود و کشور ایران در گیرش کرده و پول مملکت انجا هم هدر دادید..انجا که دیگر کوچکترین حرمی هم نبوده مگر اینکه یک قبری را از امامزاده هایتان کنده و یمن برده انجا دفن کرده تا موجه شود پول انجا هزینه کردن..ههههخخخخ

  • ناشناس
    1


    چای فقط چای دبش هر چه سر ما میآدنوش جونمان برای وام ۱۰۰میلیونی ۲تا ضامن معتبر و یک چک ضامن ولی خودشان نه ضامن میخواد نه چک از ارث بابا شون خرج میکنند و هیچ کس هم دنبالشو نمیگیره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      صدو شصد هزار میلیارد چی شد کجا رفت کی دوزدید کی غارت کرد حق مردم و زندگی مردم را دارن میبرنند سالیان سال است که دارن میبرنند اونوفقت مردم باید با خوارو بدبختی گرانی فقر زندگی کنند

  • ناشناس
    8

    دزدان دریایی حوثی تاوان سختی خواهند داد

  • حمار بسیجی
    15

    اسرائیل هیج مسیر دریایی ندارد غیر از باب المندب و اگر این مسیر بسته شود توسط برادران حوثی محاصره اسرائیل از چهار جهت تمام و روز نابودیش نزدیک است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      حمار جان همون طوری که خودتو معرفی کردی حمار گزیده ترین اسم برای شماست دریای مدیترانه هر روز تو نقشه اسراییل رو میبینی بعد میگی راه دریایی نداره؟
      حمار برای یه دقیقته

  • تلمبه
    1

    پاشم برم بال مرغ بگیرم کوفت کنم

  • ناشناس
    10

    دراین جااگردیگرکشورھای مسلمان باھم کمک کنندشایدبشودقاتلھای اسرایل راکشت انشااللہ کودکان مظلوم فلسطین نجات پیداکنند

  • ناشناس
    4

    ربااعلان جنگ باخداست ماداریم باخدامیجنگیم وقتی بانک ھای ربوی باقی باشندباکسی بہ ماآب ونان میدہ

    نظرات شما -
    • ناشناس
      15

      نمی‌دونم کی هستی ولی موضوعت خیلی تکراریه تو ربا نخور دیگران چه بگی چه نگی اگر بخوان بخورن میخورن .
      برو یه چیز دیگه کشف کن

  • ناشناس
    8

    جرات دارن ؟؟؟؟اشتباهی بکنن کانال سوئز هم از دست میده،،وقتی جنگ فراگیرتر بشه،،فکر نمی‌کرد اسرایل اینجوری خدا بزاره تو کاسش،مردان خدا،سرسخت مثل کوهای عدن،،نه تنها آتش بس ،بلکه حصر غزه شکسته باید بشه،و غرامت بده ،روزی فرا می‌رسد اعراب که زیر پاشون نفت گاز طلا هست و اونا محتاج مسلمانان هستن اینو بفهمن،،و با احترام حرف بزنن،،

  • محمد
    2

    بگو گروه مفت خورها گروهی که با پول مردم بیچاره ایران برای هیچ برای بی نظمی جهان متمدن جهانی در حال رشد جهانی درحال شکوفای مشگل درست میکنه گیریم که اسرائیل نابود شد بعد قراره شما چکار کنید مثل ژاپن میشید یادوباره مثل طالبان دنبال یک دشمن دیگه میگردی مشگل کشور ما نه اسرائیل نه آمریکا ونه روسیه متجاوزه مشگل ما بی ایمانی و دشمنی با خدای واحده مشگل ما جهل و نادانی وبی خردی از خواست واراده خداونده که مسئولین ما تنها در مسیر پوتین حرکت میکنن نه خداوند

  • ناشناس
    1

    چون تنگ هست

  • ناشناس
    5

    حوثی ها یک روزه یمن رانابود میکنندبااین کارهاشون امریکاالمان انگلیس دست بکاربشن فقط دوروزکارحوثی هاتمامه

  • ناشناس
    2

    کدام مقاومت،مقاومت ملت ایران که مالیات وثروت کشورش صرف اتش بازی در خاورمیانه ای میشود که فقر وفلاکت برای مردم ایران وزمینه ی سوء استفاده ی مسئولان ومدیران نالایقش به ارمغان میاورد

  • ناشناس
    1

    لعنت به جنگ و جنگ طلب

    نظرات شما -
    • Ali
      0

      و لعنت به اشغالگر و کودک کش

  • سس
    1

    سلام.نبایدبزاریدفقط فشار رویمن باشه بایدحشدشعبی واردبشه وغرب ونواحی تجمع نیروهای نظامی اسراییلو بخصوص تانکها وتوپها رودرعمق اسراییل بزنه واینطوری کاراسراییل تمام بشه ولبنان هم بایدیه مقدارخیلی کمی ضربشوبیشترکنه.ویمن بایدتنگه بابلمندب روپر ازمنهای چسبنده دریایی کنه وهمچنین موشکهای که درسطح آب حرکت میکنن وشهبادها وهمچنین پهبادها روبه تعدادبالا به طرفهای کشتیهای اسراییل بفرسته همچنین اژدرهای باسرعت مافوق روازساحل باترکیب پهبادمین وشهبادهمزمان بفرسته به سمت کشتیهای اسراییل وهمچنین استفاده بسیارزیادازمین چسبنده

  • ایرانی آباد و آزاد
    2

    غزه را که نابود کردید حالا نوبت یمن و مردم بیچاره آن است؟؟؟؟
    مرگ بر جنگ و جنگ طلبان داخلی و خارجی و حامیان آنان ..

  • ناشناس
    1

    برادران جنگ جهانی سوم دو ماه است شروع شده و روز به‌روز به‌ما نزدیک‌ خواهد شد فعلا دست به پنجه شدند و بعدا به سر و کله هم می زنند .

    نظرات شما -
    • Ali
      0

      اینا همش چرت و پرت غربی هاست شکست خوردند عملیات روانی راه انداخت تو جنگ اوکراین هم می گفتند جنگ جهانی پس کو!؟

  • لا اله الا الله محمد رسول الله علی ولی الله
    3

    غیرت دینی و جهاد را از کشور یمن باید آموخت ماشاءالله لا حول ولا قوه الا باالله العی العظیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      داداش اذان نگو که برو جنگ

    • ناشناس
      0

      تونل نکن بهر کسی اول خودت بعدا کسی

  • قهوه خانه
    0

    خسته شدین حالا بیایین چایی دبش بدم بهتون خستگی‌تون بریزه

  • عبدی
    0

    والعاقبة للمتقین

  • قوچعلی
    1

    وسط گاز خودمون و بچه هامون دارن زندگی می‌کنند. بعد شماها سنگ غزه، اسرائیل، یمن، باب المندب رو به سینه می‌زنید. گور بابای همشون.
    فقط ایران

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    حال نوبت ویرانی منطقه باب المندب و کشور های حاشیه ان است !!!
    نابودی خاورمیانه و به خصوص کشورهای اسلامی خواست آمریکا و روسیه و انگلیس و استعمارگران است ..

  • ناشناس
    0

    حوثی یعنی شیعہ دوازدہ امامی زیدی مذھب دارندچندفرقہ اندولی حوثی مذھب اکثریت مردم ایران دارندسلام

  • فرهاد سفری
    0

    ایران بدون تعارف اگر آمریکا بخواهد وارد بشود ایران هم باید به یمن کمک کند👉

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد