سخنگوی جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با خبرفوری توضیح داد:

مجلس نباید در مسیر سیاست خارجی دولت جدید سنگ‌اندازی کند / از همین حالا خط و نشان کشیدن برای پزشکیان را شروع کرده‌اند!

چند روزی از پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دور از انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گذرد و حال چگونگی تعامل مجلس با دولت او و به بار نشستن وعده‌هایی چون توافق برجام که با معیشت و زندگی روزمره مردم گره خورده همچنان محل بحث است اما به راستی رویکرد دولت پزشکیان در این حوزه چه باید باشد؟

مجلس نباید در مسیر سیاست خارجی دولت جدید سنگ‌اندازی کند / از همین حالا خط و نشان کشیدن برای پزشکیان را شروع کرده‌اند!

حانیه برومند، خبرفوری. جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با خبرفوری اظهار داشت: رویکرد دولت پزشکیان در حوزه سیاست خارجه می‌بایست تنش‌زدا و تعاملی باشد هر چند که رویکردها در حوزه سیاست خارجه هر چه باشد به هر حال از محل سیاست‌های داخلی عبور می‌کند و حکومت باید در سیاست‌های داخلی‌اش تجدیدنظر کند و اگر نه در سیاست خارجه توفیقاتی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: نمی‌شود که دولت در سیاست خارجه انعطاف داشته باشد ولی مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس با اقدامات و تصمیمات خود مانع تصویب برجام شوند و با دولت همکاری نکنند.

تامین منافع ملی زیربنای همسویی مجلس با دولت 

سخنگوی جبهه اصلاحات با تاکید بر لزوم همسویی مجلس با دولت گفت: مجلس بنای کارش را باید بر منافع ملی بگذارد و نه بحث‌های حزبی و جناحی، اگر منافع ملی حکم می‌کند که مجلس تمام توانش را برای موفقیت دولت در اختیار آن قرار بدهد نباید کوتاهی کند.

امام تصریح کرد: درست است که مجلس با رأی اقلیت شکل گرفته است اما بهتر است حتی برای بقای خودش هم که شده، رویکردش را فقط در حضور یک جریان سیاسی محدود نبیند و رویکردی کلان‌تر در پیش گیرد.

وی در ادامه در واکنش به ادعای دنباله‌داری دولت روحانی در دولت پزشکیان افزود: ادعای اینکه دولت پزشکیان دولت سوم روحانی است توسط مخالفین او مطرح شد؛ نقدهای وارد به دولت روحانی به جای خودش، اما با مطرح کردن چنین ادعاهای قصد بر نادیده گرفتن توفیقات دولت روحانی بود. همچنین دلیل مطرح شدن چنین ادعایی سنگ‌اندازی‌هایی بود که در دولت روحانی برای تصویب برجام در مجلس و FATF در شورای نگهبان انجام شد و مخالفان از این امر به عنوان فرار رو به جلو استفاده کردند و آن را به دولت پزشکیان هم نسبت دادند.

خط و نشان کشیدن برای دولتی که حتی هنوز شروع به کار نکرده است!

امام، سخنگوی جبهه اصلاحات در ادامه در خصوص نامه پزشکیان مبنی بر توقف عزل و نصب‌ها و استخدامی‌ها گفت: پزشکیان بر لغو عزل و نصب‌های بی‌رویه دستور داده و جالب است که وزیر کار می‌گوید ما نمی‌توانیم امورات مردم را تعطیل کنیم، مگر خدمات‌رسانی به مردم در جابه‌جایی‌ها صورت می‌گیرد؟ از طرفی ادعا می‌کنند پزشکیان ادامه دولت روحانی است و از طرفی هم از الان خط و نشان کشیدن‌ها شروع شده است و هنوز با اینکه دولت جدید شروع به کار نکرده کارشکنی می‌کنند. اصلا آیا عزل و نصب‌هایی که در حال صورت گرفتن است و استخدام‌های بی‌رویه و اعتبارات در حال تخصیص در راستای مصوبات دولت قبل و مجلس است؟

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 30
  • ناشناس
    4

    بزرگترين اشنباه اين بود كه روي كار امدن دولت جديد را به تعويق انداختن وطول اين مدت دولت قبلي تا اونجايي كه توان دارد سنگ اندازي مي كند وكارشكني ها را انجام مي دهد تا دولت پزشكيان نتواند در راستايي پيشرفت قدم مثبت بردارد اين جناح بندي در كشور اخرش مملكت را به فنا مي دهد تندروها واقعا اينگار دشمن ملت هستند ونمي خواهند مردم نفس راحت بكشند ما همه ملت ايران هستيم اين قوميت گرايي ها وجناح بندي ها را بايد با اقتدار تمام رهبري ونظام جلوي اونها را بگيرد ونگذارد يك عده منفعت طلب خون مردم را توشيشه كنند خودشان زندگي راحت وبي دغدغه دارند چه مي دانند اين تحريم ها چه بلايي سر مردم اورده تو مسئله درمان ودارو واقعا كشور نابود شده داروها ي ساخت كشور بي كيفيت هستند وبيماران از نبود دارو زجر مي كشند روزانه كلي مزدم به علت نبود دارو تلف مي شوند وخانوادها داغدار مي شوند درك اين مسائل براي يك عده سخت شده نمي خواهند دلسوز مردم باشند اين فقط يك نمونه بارز بدبختي مردم هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      توضیح دادن صفر تا صد مطالب و دسیسه‌ها برای مردم از سوی پزشکیان کارگشاست و امیدواریم بمانند روحانی مسائل را از مردم پنهان نکند، تن به ظلم و زور در حق مردم هم ندهد.
      عنوان کردن و توضیح دادن درباره این مانع تراشان بشدت مهم است.
      اسیر باج خواهی و زورگویی نشوید شما نماینده مردم هستید.
      لطفا به توصیه هم گوش ندهید زیرا بازهم نماینده مردم هستید و اجازه دهید که استقلال رای داشته باشید.

    • از ناشناس له ناشناس اول و ناشناس دوم
      3

      کافر همه را به کیش خود پندارد...
      😂😂😂😂😂😂😂

  • ناشناس
    1

    پزشکیان باید وقتی شروع کرد تمام این احکام رو باطل کنه

  • به نام الله
    2

    همانطور که مستحضرید اولین باری هسنتد که مسئولان رده بالای کشور باهم خوب شدند هم رقیبان هم رفیقان معلومه که درد مردم فقیر را فهمیدند فهمیدند که پول دارو ومواد غذایی وکرایه خونه رو ندارن امید به زندگی مردم برگشته خواهشن برجام واف ای تی اف رو به سرانجام برسونین ما که در رنج وآرزو به دل عمرمون سپری شد ولی شما رو بخدا نگذارید بچه هامون مثل ما در رنج بزرگ بشن مگه میشه ایران به این بزرگی منزوی بشه باید با کشورهای اروپایی رابطه برقرار کنیم

  • حسن ستار
    2

    فقط حرف مفت
    وباید،نبایدهای بدون‌عمل
    اکثریت مردم ازشماها گذرکردند
    بفهمید....



  • تلمبه
    2

    امام فرمود من به پشتوانه این ملت دولت تعیین میکنم من توی دهن این دولت میزنم حالا آقای پزشکیان باید به پشتوانه این ملت از خواسته های به حق ملت کوتاه نیاید نمیشه انتخابات باشه و مردم در گرمای سوزان مشارکت کنند اما رایشان نادیده گرفته بشه این دهن کجی به مردم هست

  • ناشناس
    2

    بلاخره منافع اقتصادی اقایان با چند ده هزار رای به خطر افتاده است.

  • ناشناس
    5

    پزشکیان با اراده خداوند آمد و مخالفانش توسط خداوند خواهند سوخت.

  • ناشناس
    2

    تا ریشه تندروها قطع نشود هیچ چیز درست شدنی نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      کسی می دونه چرا امام حسین رو تنها گذاشتند؟؟؟

  • ناشناس
    21

    تو دیگه چی میگی مجلس کارش نظارت نظارت از مجلس بگیری که مجلس نیست بی سواد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      نمايندگان در مجلس با چه تعداد ارا به مجلس رفتند . نماينده چند درصد از ملت هستند؟

    • ناشناس
      1

      شما اگر مجلس بودید چکار می کردید وظیفه مجلس بررسی برنامه ها توانمندی و تجربه وزرا و نهایتا رای اعتماد به آنان است همان قانون اساسی که رئیس جمهور را با رای ۲۶ درصدی رئیس دولت می داند مجلس را با هرچند درصد رای مجلس و اموری را برایش تبیین نموده است.بیاید بعوض گله مندی در مسیر خدمت همدلی پیشه کنید که چرخ کشور بچرخد و مردم در امنیت و رفاه

  • ناشناس
    2

    دزدان حیب مردم همواره مخالف رفاه و آسایش و آرامش زندگی مردم بوده و هستند و خواهند بود

  • ناشناس
    5

    مجلس شورای اسلامی که با رأی اکثریت مطلق حائزین شرایط رأی دادن تشکیل شده باشد عصاره فضائل ملت و در رأس امور است! تاکنون چنین مجلسی در حکومت جمهوری اسلامی ایران ار سال ۱۳۶۸ به بعد تشکیل نشده است!

  • ناشناس
    14

    بابا جوانی
    شماها به اب نرسیده لخت شدید باز

  • همرزم هادی
    4

    درصورت عدم همکاری مجلس حداقلی باید مردم این مجلس منحل کنندوانتخابات مجدد انجام دهند این مجلس مجلس ملت ۸۰درصدی نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      چی می زنی؟

  • ناشناس
    0

    هیچکسی دراین کشور حق ندارد که خود را بنام های گوناگون که ازابتدای انقلاب برروی سیاستهای خود گذاشته اند معرفی کند .اما یک حسی عجیبی درعمق جامعه احساس میشه وآن یک هوای تازه که مردم ازاکسیژن مفید عاری ازآلایندگیها استفاده میکنندمشهود است .نمیدونم کسی این احساس بهش دست داده یا نه ،ولی شرمنده ام که بگویم افراد معلوم الحالی هستند که رفتارها وزبانشان درتلاش هستند سم وارد جامعه کنند .باید نصیحت کرد که آیندگان چشم انتظارند ومایوس کردن جوانان هم جزخواری وذلت برای افراد صاحب تریبون انحرافی ثمره ایی ندارد .کشور ما دریک زمان بسیار بسیار حساسیت برانگیزی قرار دارد .کافیه ازیک گوشه ایی یک سوزنی براو فرو برید. نگذارید فاعل آن افراد انحرافی،خشکه مقدس هاو متحجرهابه یک انفجار اجتماعی کمک کنند .ثانیا اگر میزان آرای نامزدها را درنظر بگیرید گواه صادقی است براینکه گرایشهای مختلف موجود اقبال عمومی چندانی نداشتند.پس تدبر وتفکر ناشی از دور اندیشی حکم میکند دراین هوای دل انگیزی که برحیات ما جاری شده است به خانواده های بزرگی بنام مردم ثمربخش باشیم .فرقی نمیکند مجلس باشد ویا مجریه ویا قضائیه

  • ناشناس
    0

    نمایندگان عاقل هستند اگر دولت جدید برای مردم رفاه و آسایش نیاورد و کسی سنگ اندازی کند از چشم مردم خواهد افتاد و هم این دنیا و هم آخرتش را خواهد سوزاند که خسرانی بزرگ و نابخشودنی است.

  • ناشناس
    1

    چهدر سال جنگ اصلاح طلب ها اصول گرا ها شرو ع شد

  • ناشناس
    0

    کشور تحمل بیراه بردن بیشتر توسط جریان شما نامحرم ها ندارد

  • ناشناس
    0

    بهمه نصیحت کنید رسانه ها را میدان تاخت وتاز تسویه حسابهای سیاسی قرار ندهیدکه خروجی آنها بجای تشریک مساعی سبب تشکیک آرا وخلق گروهای مختلف اجتماعی شود .رسانه ها هرچند میتواند خوب ظاهر شود اما میتواند آسیبهای جدی برپیکره جامعه وارد کند .مثل چوب کبریتی است که هم میتواند به پخت غذا کمک کند وهم میتواند خانه ایی را به آتش بکشد .دشمنان آتش گرفتن خانه را می پسندند اما دوستان به پخت غذا توجه میکنند .یک زمانی این آتش ویرانگر تیتر جراید ورسانه ها شد وسبب گرفتن بزرگان زیادی ازماها شد .انسانهای عاقل هیچگاه اشتباه را تکرار نمیکند بلکه آن را مایه عبرت خود برآینده امیدوارکننده قرار میدهند جوادامام هم باید دقیقا توجه کند که چه میگوید وحمیدرسائی هم به عبرتها هم توجه کنند .انسانهایی که صبر پیشه کنند رستگارانند زیرا گذشت زمان شبهات کنار خواهند رفت ومردم هرآنچه خواهند دید زلالی آب را می بینند زیرا کف های روی آب آنروز کنار رفته خواهند بود .

  • ناشناس
    0

    مردم هم نماینده سنگ انداز را شناسایی ورای خودشان را حرام نمیکنن

  • مدیریت
    0

    ما از اول هم می‌دانستیم که نتیجه این بازی لجاجت چیست و دودش در چشم مردم و نفعش در جیب آقازاده هاست . افسوس که ساده انگاریم و دلخوش به آینده که شاید شاید بشود . تا بساط دلالان عرصه تحریم و مجوزهای طلایی جمع نشود و گردن این مفتخوران شکسته نشود فرقی نخواهد کرد .

  • ناشناس
    0

    این دفعه اگر مجلس بخواهد سنگ اندازی کند دیگه با مردم طرف هست پزشکیان بدون هیچ رانت و پشتوانه ای پیروز شد و مردم هم پشتش ایستاده اند

  • مجید
    0

    مجلس هوشیار وگوش بفرمان رهبری سنگ اندازی نمی کند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بنازم به رهبری که افق های دوردست را درخشت می بیند.یدالله فوق ایدیهم ودستی که دست خدا بالای آنست

  • الف
    0

    اصول گرایان و تندروها و گروه های خودجوش !!!
    و سرداران و کاسبان تحریم و..... نمی گذارند پزشکیان برای کشور و مردم و رضایت اونها کار کند..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد