در مراسم شب عاشورا در حرم امام راحل

پزشکیان: اگر مسئولان به حق و عدالت رفتار کنند، مگر می‌شود مردم از ما ناراضی باشند؟/ معنی مالک نفس بودن این است که بین دوست و دشمن انصاف را رعایت کنیم/ مردم همه انسان‌های جامعه هستند نه فقط کسانی که با ما هستند

رئیس‌جمهوری منتخب گفت: اگر ما مدیران و مسئولان و کسانی که مدعی هستند به حق عمل کنند و به عدالت رفتار کنند مگر می‌شود مردم از ما ناراضی باشند؟

پزشکیان: اگر مسئولان به حق و عدالت رفتار کنند، مگر می‌شود مردم از ما ناراضی باشند؟/ معنی مالک نفس بودن این است که بین دوست و دشمن انصاف را رعایت کنیم/ مردم همه انسان‌های جامعه هستند نه فقط کسانی که با ما هستند

مسعود پزشکیان در مراسم شب عاشورا در سخنرانی خود در حرم امام راحل با بیان اینکه فلسفه کتاب خدا و پیامبران برای برپایی حق است، اظهار کرد: میدان حق بسیار وسیع است. حق و حقوق انسان‌ها باید داده شود و اگر حق و عدالت در جامعه پیاده نشود، دعوا و مرافعه و اختلافات در جامعه به وجود می‌آید. امام حسین (ع) برای برپایی حق قیام کرد و امر به معروف که برای اجرای همان حق است.

وی افزود: اگر ما حق را بین مردم، جوامع و قومیت‌ها پیاده نکنیم، گریه کردن ما برای امام حسین (ع) فقط یک گریه کردن صرف است‌. اگر ما مدیران و مسئولان و کسانی که مدعی هستند به حق عمل کنند و به عدالت رفتار کنند مگر می‌شود مردم از ما ناراضی باشند؟

پزشکیان یادآور شد: اگر ما حق مردم را نادیده بگیریم و به هوای نفس گوش دهیم و حق را به جریان خودمان، گروهمان، قومیت‌مان و نزدیکان‌مان بدهیم، این همان لحظه‌ای است که عمل به حق را کنار گذاشته‌ایم. این هوای نفس است که نمی‌گذارد ما انصاف را رعایت کنیم و حق مردم را بدهیم.

رئیس‌جمهوری منتخب تصریح کرد: مردم همه انسان‌های جامعه هستند نه فقط کسانی که با ما هستند. هرکسی که با ما نیست هم از مردم است و باید حقوق همه مردم را رعایت کرد. با این مردم باید با عطوفت و مهربانی برخورد کرد. اگر ما به عنوان خادمان این مردم دستورات امامان و پیامبر را در این زمینه رعایت کنیم همه دعواها و اختلافات حل می‌شود. هر اختلاف و دعوایی که ایجاد می‌شود به خاطر هوای نفس است. 

پزشکیان تصریح کرد: این قدرت و پست و مقام برای این نیست که من قیافه بگیرم و فخر بفروشم؛ برای این است که خدمتگزار مردم باشیم. معنی مالک نفس بودن این است که بین دوست و دشمن انصاف را رعایت و بر اساس انصاف عمل کنیم.

وی افزود: یادمان باشد راه امام حسین (ع) را درست طی کنیم نه اینکه به اسم ایشان تابع هوای نفس و غرور و تکبر شویم‌. امیدواریم خدا ما را نزد مردم شرمنده نکند و بتوانیم بدون توجه به جناح و دسته و گروه و چپ و راست و ترک و کرد و لر و فارس و دیگر قومیت‌ها به همه مردم خدمت کنیم و شرمنده مردم نباشیم. 

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • ناشناس
    4

    آقای دکتر پزشکیان! جنس و ژن اکثریت مردم ایران از نوع نامرغوب است! به همین خاطر است که فرهنگ عمومی مردم ایران پائین است! به همین دلیل است که کشور پهناور و غنی ایران هیچ موقع مانند کشورهای اروپای غربی پیشرفت نمی کند!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      آموزش ربطی به ژن‌ندارد تربیت درست و دانایی ربطی به ژن ندارد جانور

  • بازنشسته
    0

    جناب دکتر سخن دین را بیان داشتید ببینیم امثال پناهیان و علم الهی و بقیه می توانند مفهوم این متن را تفسیر درست داشته باشند.یا مثل مقوله های حجاب ،سفره مردم ، درد و رنج مردم ، مسکن ، درمان و.. در تفسیر خود اظهار می کنند امید به زندگی افزایش پیدا کرده است .

  • 🐜
    1

    اگر می‌خواهی خداوند متعال ازت راضی باشد و عاقبت بخیر باشی دلارهای فروش نفت گاز پتروشیمی اورانیوم معادن طلا نقره مس سنگ آهن ذغال سنگ و آب سنگین را بین همه مردم فرودست ایران زمین تقسیم بندی کن!!! ۸۰ میلیون نفر در ایران زمین ثروتمند فرودست هستند آهای دنیا دلارهای فروش ثروت ملی ایرانیان توی جیب کدامین غارتگران ثروت ملی رفته و میرود!!! و ما شب‌ها گرسنه سربربالین می‌گذاریم !!

  • امیرحسین پاکذات
    1

    اگر رو کاشتن در نیامد برادر من
    ملت نابود شدند دنبال گفتار درمانی نباشید
    نفت رو صادر کنید همراه با ایرانی
    با دنیا مذاکره کنید جای پول نفت مسکن و کار به ایرانی بدهند ما ملت بریم خسته شدیم
    این مملکت درست دیگه نخواهد شد

  • رابی
    0

    جناب پروفسور پزشکیان
    انسان ها خواه ناخواه دچار گناه و جرم و جنایت علیه یکدیگر و جامعه می شوند و عدالت را لگد مال کرده و شروع به ظلم و ستم علیه مردم می کنند.این قانون است که باید حد و حدود و اختیارات یک شخص و یا مسئولی را طبق یک قانون دمکراتیک که طبق موازین حقوق بشری نگاشته شده است را تعیین کند.
    اگر کشور بر طبق چنین قانونی اداره می گشت شما نباید نگران رفتار کردن مسئولان با حق و عدالت بودید و اگر مسئولی حق را ناحق و ناعادلانه رفتار می کرد طرف او قانون بود .پس به شما توصیه می کنم که اگر واقعا در کلامت صادق هستی سعی کن قوانین ناعادلانه کنونی را با قوانینی که منافع ملت را در اولویت قرار می دهد تغییر دهی.

  • ارسلان
    0

    در قانون اساسی مسکن رایگان آموزش رایگان و هزاران حق دیگر اما آیا در ایران پهناور چرا زمین رایگان داده نمیشه ؟؟؟ چرا در ایران همه چیز به نفع صاحبان ثروته به نفع دلالان مکنده خون فرودستانه

  • ناشناس
    0

    جناب آقای پزشکیان کارنامه سبزه های آزمون استخدامی آموزش و پرورش را دریاب

  • ممد
    1

    منتظر انصاف شما هستیم آقای پزشکیان

  • ناشناس
    1

    جناب دکتر پزشکیان ،ضمن احترام؛
    شما فعلا بالای گود هستید و از این حرفهای قالبی و کلیشه ای زیاد می زنید.
    وقتی وارد گود شدید خواهید دید که چیزی از سیاست و اجرا نمی دانید.
    موفق باشید ...

  • ناشناس
    1

    خدا کنه راست بگی و عمل گنی

  • ناشناس
    0

    ارسلان جان، زمینت رو ازت نگیرن، زمین رایگان پیشکش!

  • ناشناس
    1

    کتاب تاریخ دوران راهنمایی، جمله بالای صفحه از قول یکی از پادشاهان ایرانی خطاب به پسرش وصیت کرده بود اگه میخواهی بر مردم حکومت کنی، سعی کن بیسواد بار بیان و گرسنه!

  • محمد
    0

    اقای دکتر پزشکیان لطفا به خواسته اکثریت مردم چه اونایی که به شما رای دادن و چه اونایی که رای ندادن عمل کنید و اختلاس بزرگ چای دبش و فساد شیخ گریان رو به دادگاه برده و حق و حقوق مردم رو بازپس گیرید لطفا شما اقدام کنید هر نهاد یا شخصی خواست سنگ اندازی کند لطفا به نام رسوایش کنید.

  • ناشناس
    1

    مطمئن باشید کسیکه بیشتر شعار میده کمتر عمل میکنه دل خوش نباشید

  • ناشناس
    0

    حذف سهمیه ای ها را در کنکور و استخدام و وام اشتغال و و مجوز واردات خودرو خواستاریم.این مجوزها باید در اختیار همه ملت قرار گیرد نه فقط مخصوص قشر سهمیه خور باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد