نشست خبری اعضای هیأت رئیسه اسکودا

زمان برگزاری آزمون وکالت اعلام شد

نشست خبری اعضای هیأت رئیسه اسکودا (اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران) امروز (یکشنبه) با حضور «جعفر کوشا» رئیس اسکودا، «ابراهیم کیانی» نایب اول رئیس و «محمود حبیب» نایب رئیس دوم برگزار شد.

زمان برگزاری آزمون وکالت اعلام شد

 دکتر کوشا در بخشی از این نشست از مصوبات مجلس یازدهم درباره نهاد وکالت انتقاد کرد و گفت: ما به عنوان هماهنگ‌کننده کانون‌های وکلا، انتظار داریم در کمیسیون‌های مجلس شرکت کنیم.

کوشا افزود: برخی می‌خواهند کانون وکلا از بین برود، می‌خواهند نظام وکالت را از تضعیف کنند.

دکتر کوشا تاکید کرد: وکیل بی سواد، قاضی را در حاشیه امن قرار می‌دهد و مردم را ضعیف و توسری‌خور می‌کند چون کسی نیست که با اقتدار از آنها دفاع کند.

اگر به ما اعتماد ندارید کارشناسی‌های خارجی بیاورید

کوشا یا بیان اینکه «احساس می‌کنیم قوانین امروز بدون کارشناسی تصویب می‌شود و ذی‌نفعان امر، مداخله داده نمی‌شوند.» گفت: آثار منفی این قوانین باید بررسی شود. اگر به ما اعتماد ندارند کارشناسی‌های خارجی بیاورید تا استانداردهای وکالت جامعه ما را بررسی کنند و ببینند در مقایسه با استانداردهای بین المللی در چه شرایطی هستیم.

زمان برگزاری آزمون وکالت

کوشا درباره اینکه آیا قرار است در آینده آزمون‌های وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه و کانون وکلای دادگستری ادغام شوند، گفت: هیچ ادغامی وجود ندارد و ۱۷ آبان ۱۴۰۳ آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری برگزار می‌شود.

وی گفت: آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه هم آذرماه برگزار می‌شود.دفترچه ثبت نام در آزمون وکالت دادگستری، نیمه دوم شهریور منتشر و جزئیات ثبت نام در آن قید می‌شود.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با بیان اینکه قانون تسهیل صدور مجوزها یکی از چالش‌های نهاد وکالت است، اظهار کرد: در مجلس قبلی قانونی تصویب شد به نام قانون تسهیل کسب و درآمد که قرار شد در صدور پروانه کسب‌هایی که به عنوان بحث‌های تجاری مطرح هستند تسهیل شود اما متأسفانه کانون‌های وکلا در زمره کسب و کار قرار گرفتند. با توجه به اجرای قانون با حذف ظرفیت و اعلام تراز برای قبولی امروز شاهد این هستیم که ۱۳۷۰۰ نفر سال گذشته در آزمون کانون‌های وکلا قبول شدند و در آزمون مرکز وکلا هم در دو نوبت هر کدام ۱۰ هزار نفر پذیرفته شدند.

وی گفت: نگاه ما به آینده باید این باشد که در کشور قوانینی وضع شود و به سمتی برود که به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم. اما احساس ما این است که قوانین کارشناسی نمی‌شود و کنشگران و ذی‌نفعان در قوانین قبل از تصویب آن مداخله داده نمی‌شوند. با توجه به اینکه اتحادیه و هماهنگ‌کننده کانون‌ها هستیم انتظار داریم که در مجلس و در کمیسیون‌ها به عنوان کارشناس شرکت کنیم و می‌توانیم با ظرفیتی که داریم کارشناسی رایگان به مجلس ارائه دهیم.

تقاضای ملاقات با رئیس قوه قضاییه مورد موافقت قرار نگرفته است

کوشا در ادامه از عدم امکان ملاقات با رئیس قوه قضائیه خبر داد و گفت: از اول فروردین تاکنون چندین بار تقاضای ملاقات با رئیس قوه قضاییه را ارائه داده ایم اما مورد موافقت قرار نگرفته است.

وی افزود: خانه اصلی ما قوه قضاییه است، به مشکلات ما توجهی نمی‌شود. وکلا هنگام ورود به مراجع قضایی مورد بازرسی بدنی و ضبط موبایل قرار می‌گیرند. چرا؟ مگر از وکیل احساس خطر داریم؟

وظیفه ما پیگیری وضعیت کسانی است که به سبب انجام وظیفه آسیب دیده اند

کوشا در ادامه این نشست و در پاسخ به سوالی یکی از خبرنگاران در خصوص حمایت از وکلای در معرض خطر از جمله دکتر برهانی گفت: سیاست ما در حمایت از وکلا، حمایت از وکلایی است که به سبب انجام وظیفه یا در زمان انجام وظیفه در معرض خطر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: آقای دکتر برهانی از دوستان ما است اما ما نمی‌توانیم یک سری از دفاعیات خود را علنی مطرح کنیم چون ممکن است شرایط برای ایشان سخت تر شود و اتحادیه هم مورد حمله قرار بگیرد.

کوشا تاکید کرد: از آقای داودی و کیخسروی و برهانی و… حمایت می‌کنیم اما نمی‌توانیم علنی کنیم

اگر در پرونده برهانی مداخله کنیم صنف را در معرض خطر قرار می‌دهیم

رئیس اسکودا همچنین از نامه نگاری هایی برای حمایت از دکتر برهانی خبر داد و گفت: نامه‌ نگاری هایی انجام داده ایم و متاسف هستیم که ایشان در نتیجه ابراز عقاید سیاسی خود مورد تعقیب قرار گرفته اند اما از لحاظ صنفی وظیفه ما پیگیری وضعیت کسانی است که به سبب انجام وظیفه یا در حین انجام وظیفه آسیب دیده اند.

نظارت بر فعالیت های مجازی

کوشا در پاسخ به سوالی درباره نحوه نظارت اتحادیه وکلا به فعالیت‌های مجازی وکلا که گاهی با سوءاستفاده از قانون راه‌های فرار از قانون را آموزش می‌دهند، گفت: نحوه تبلیغ در وکالت، آئین‌نامه مشخص دارد و کانون‌ها باید به آن عمل کنند البته هر فردی در هر شغل و کسوت ممکن است برای بازاریابی شغل خود به تبلیغات اقدام کند و گاهی البته ممکن است بزرگنمایی صورت گیرد.

وی افزود: در آئین دادرسی و دادسرای انتظامی بحث نظامات، شئونات و تخلفات مطرح است و هر کدام ضمانت اجرایی خود را دارد و اگر کسی از علم و دانش خود برای فریب و اغوای مردم استفاده کند، کانون مربوطه با موضوع را پیگیری کند.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران تصریح کرد: اگر وکلا در آموزش حقوقی راه‌های فرار از قانون را نشان دهند، اغواگری است و اگر نحوه دفاع را به مردم آموزش دهند، اقدام مؤثری است.

کوشا درباره مجازات تعیین شده برای برخورد با اغواگری و فریب در حرفه وکالت اضافه کرد: بسته به نوع تخلف طبق آئین‌نامه داخلی مجازات صورت می‌گیرد و به نوع تکرار و نوع تخلف بستگی دارد.


 

منبع: خبر فوری
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد