در دیدار وزیر خارجه عربستان یا رئیس جمهور مطرح شد

عربستان برادر ماست/ تاکید ریاض بر پایان دادن به اختلافات با تهران

رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از روند رو به گسترش روابط با عربستان، بر علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه تعاملات با این کشور در همه زمینه تاکید کرد و گفت: ما کشورهای اسلامی از جمله عربستان را برادران خود می‌دانیم و بر لزوم کنار گذاشتن اختلاف نظر و همگرایی و هم‌افزایی بیشتر با یکدیگر تاکید داریم.

عربستان برادر ماست/ تاکید ریاض بر پایان دادن به اختلافات با تهران

مسعود پزشکیان در ادامه برنامه‌های سفر دو روزه به قطر، در محل اقامت خود با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روند رو به گسترش روابط دو کشور، بر علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه تعاملات با عربستان در همه زمینه تاکید کرد و گفت: ما کشورهای اسلامی از جمله عربستان را برادران خود می‌دانیم و بر لزوم کنار گذاشتن اختلاف نظر و همگرایی و هم‌افزایی بیشتر با یکدیگر تاکید داریم چرا که معتقدیم آنچه موجب گسترش اسلام در جهان شد، دوستی و برادری میان مسلمانان بود.

رئیس جمهور در ادامه وقایع تلخ و تاسف‌بار غزه و لبنان، ناشی از تجاوزگری رژیم صهیونیستی را از مهمترین مسائل و مشکلات مبتلابه جهان اسلام عنوان کرد و با اشاره به اقدام اخیر نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران در هدف قرار دادن اهداف نظامی و امنیتی این رژیم گفت: همانگونه که بارها اعلام کرده‌ایم ما به هیچ عنوان از افزایش تنش و بحران در منطقه استقبال نمی‌کنیم و عملیات قاطعانه اخیر نیروهای مسلح ما نیز پاسخی مشروع به استمرار جنایات این رژیم پس از وعده دروغین آتش‌بس در غزه در ازای خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران بود.

پزشکیان با بیان اینکه کسانی که امروز در غزه و لبنان آماج حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی هستند، برادران و خواهران ما محسوب می‌شوند و نباید نسبت به رنج و آوارگی آنها بی‌تفاوت باشیم، تصریح کرد: اگر امروز رژیم صهیونیستی به خود جرات جنایت و نسل‌کشی در غزه را داده است، ناشی از چند دستگی و بی‌تفاوتی کشورهای اسلامی است و اگر ما در مقابله با این تجاوزگری متحد و یکپارچه نشویم، امروز غزه و لبنان و فردا نوبت دیگر شهرها و کشورهای اسلامی است.

رئیس جمهور همچنین بر اهمیت نقش و جایگاه عربستان به عنوان یکی از کشورهای بزرگ اسلامی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی از مسیر رایزنی با کشورهای غربی تاکید کرد.

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم ولیعهد عربستان به پزشکیان و تاکید بر عزم این کشور برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت: ما بنا داریم صفحه اختلاف نظرها میان دو کشور را برای همیشه ببندیم و مانند دو کشور دوست و برادر به حل مسائل و توسعه روابط میان خود بپردازیم.

وزیر امور خارجه عربستان با اشاره به شرایط بسیار حساس و بحرانی منطقه در سایه تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان و همچنین تلاش این رژیم برای گسترش دامنه جنگ به دیگر نقاط منطقه گفت: ما به حکمت و درایت شما در کنترل شرایط و همچنین ایفای نقش در مسیر تحقق آرامش و صلح در منطقه اطمینان داریم.

منبع: ايسنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • بهلول
    0

    قبل انتخابات میگفتی بایدباغرب تعامل داشته باشیم.خبرفوری چراازجلسه شورای فرهنگی که دستوربرخوردبافیلترشکن فروشان رادادکارنکردی هنوزبه پزَشکیان امیدواهی داری

  • یک نفر
    1

    اگر بگذارنند این ارتباط برقرار شود، ‌‌

  • ناشناس
    1

    قیصر منی تو بوس بوس

  • ناشناس
    1

    بخاطر همینه که تو صدا وسیما در پاسخ به اسراییل به عربستان بد وبیراه میگن ؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد