عراقچی: امکان تبادل پیام و انتقال دیدگاه‌ها میان ایران و آمریکا همچنان وجود دارد

عراقچی اعلام کرد: روند تبادل پیام و انتقال دیدگاه‌ها از طرق مختلف به آمریکا همچنان وجود دارد و ما در صورت لزوم از آنها استفاده خواهیم کرد.

عراقچی: امکان تبادل پیام و انتقال دیدگاه‌ها میان ایران و آمریکا همچنان وجود دارد

عراقچی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران مطرح کرد: یک روند میان ما و آمریکایی‌ها وجود داشت به نام روند مسقط که مربوط به مذاکرات هسته‌ای می‌شد و آن روند فعلاً متوقف است و طبیعی هم هست چرا که مجال و زمینه‌ای برای آن گفت‌وگوها وجود ندارد، ولی روند تبادل پیام و انتقال دیدگاه‌ها از طرق مختلف همچنان وجود دارد و ما در صورت لزوم از آنها استفاده خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه بیان کرد: جای تاسف است در حالی که ما و همه کشورهای منطقه در حال تلاش هستیم تا تنش منطقه را کاهش دهیم تا از جنایاتی که در حال صورت گرفتن است جلوگیری کنیم، کشورهای اروپایی و غربی با اعمال تحریم‌های جدید در حال مدیریت افزایش تنش هستند.

عراقچی همچنین خاطر نشان کرد: آنها بهتر از هر کسی می‌دانند که تحریم‌ها هیچ وقت راه حل نبوده و هیچ وقت نتوانسته مشکلی را در روابط میان ایران و غرب حل کند بلکه بر مشکلات همیشه اضافه کرده و همواره آنها بودند که پس از تحریم‌های سنگین وضع شده علیه ایران و دیدن بی‌نتیجه بودن آن مجبور به مذاکره برای مدیریت تنش شدند.

وی با تاکید بر اینکه تحریم‌های جدید غرب علیه ایران یک اقدام خصمانه محسوب می‌شود و کمکی به وضع موجود نخواهد کرد، افزود: تحریم‌های جدیدی که آمریکا و اروپا علیه ایران وضع کرده است مردم عادی را که با هواپیما به سفر می‌روند را محروم می‌کند و هدف قرار می‌دهد، حال این چه اثری می‌تواند در کاهش تنش در منطقه داشته باشد جای سوال و تاسف است.

وزیر امور خارجه در ادامه خاطر نشان کرد: کانال‌های تبادل پیام با آمریکایی‌ها همواره وجود داشته و الان هم وجود دارد، کانال رسمی ارتباطی میان دو طرف سفارت سوئیس در تهران است که هر زمان لازم باشد این تبادل پیام صورت می‌گیرد و البته راه‌های دیگری هم وجود دارند.

عراقچی تصریح کرد: در حال حاضر مواضع ما بسیار روشن است و شفاف آن را بیان کرده‌ایم و من فکر نمی‌کنم که سوء تفاهمی در مورد سیاست‌های ما وجود داشته باشد که لازم باشد از طریق پیام آنها را روشن کنیم.

او در پایان عنوان کرد: ارسال پیام‌ها معمولاً جهت رفع سوء تفاهم‌ها و روشن کردن موضوعات و جلوگیری از اشتباهاتی است که می‌تواند بر اثر سوء تفاهمات باشد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    باید با ارباب جهان تعامل داشته باشیذ

  • ناشناس
    0

    دیگه اگه تو یه رختخوابم بخوابید برا ما مهم نیست اب از سرمون گذشت .پس بیخودی تلاش نکن دل خوش کنک بدی !!!

  • ترک
    0

    اگر به ایرانیان مقیم در امریکا اجازه دهید سرمایه خودشان را در ایران سرمای گذاری کنند یک ایرانی فقیر اینجا پیدا نخواهید کرد شماها با عمد نمی خواهید مردم ایران شاد باشند خود تحریمی برای شماها یک ارزوست

  • ناشناس
    0

    امریکا از ریاکاران مذهبی خوشش نمی اید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد