کاظمی قمی: جان باختن اتباع غیرقانونی در مرز سراوان صحت ندارد

نماینده رئیس جمهوری ایران در امور افغانستان در واکنش به انتشار شایعات مبنی بر کشته شدن ده‌ها تن از اتباع افغان در مرز ایران و پاکستان، گفت: در نتیجه پیگیری‌های مستقیم از طریق منابع معتبر تا این لحظه، مشخص شد که اخبار در زمینه جان باختن ده‌ها اتباع غیرقانونی در مرز سراوان صحت ندارد.

کاظمی قمی: جان باختن اتباع غیرقانونی در مرز سراوان صحت ندارد

 حسن کاظمی قمی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس افزود: در هیاهوی رسانه‌های دروغ آفرین، پذیرش هر محتوا، نیازمند دقت، امانت‌داری، مسوولیت‌پذیری و اطلاع‌رسانی مسوولانه رسانه‌های خبری است.

وی تصریح کرده: برخورد «قانونی» با ورود «غیرقانونی اتباع غیر مجاز»، حق مشروع کشورهاست و نیروهای مرزبانی هر کشوری موظف به جلوگیری از ورود اتباع غیرقانونی هستند.

کاظمی قمی افزود: جمهوری اسلامی ایران مصمم به بازگرداندن پناهجویان غیرمجاز و برخورد قانونی با ورود غیرقانونی آن‌ها در تمامی مبادی مرزی است؛ اما در این زمینه کاملا قانونمند، مسوولانه و مبتنی بر سیاست دیرینه حسن همسایگی، شفقت اسلامی و تعهد به مفاد معاهدات بین‌المللی عمل می‌کند.

وی ادامه داد: مدیریت آمدوشدهای مرزی یک مسوولیت متقابل است و کشورهای همسایه وظیفه دارند در قبال عبور غیرقانونی عناصر مشکوک و ترددهای غیرمجاز اتباع خود ممانعت به عمل آورند و در صیانت از مرز خود به تکالیف و تعهدات بین‌المللی پایبند باشند.

در پی انتشار تصاویر چند مجروح در فضای مجازی که برخی رسانه‌ها ی معاند آن را حمله مرزداران ایرانی به اتباع افغانستان اعلام کردند، سردار رضا شجاعی فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان ضمن رد این خبر، تصاویر و مطالب منتشر شده را از اساس کذب دانست.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    افعانستان الان امن شده شرکت های صنعتی و تجاری شون راه افتاده بخش معدن و گاز هم راه اندازی شده
    چرا افعانی ها برای ساختن کشورشون بی خیال و بی تفاوت هستن؟
    افعانی ها روحیه کار تیمی ندارن نمیتونن با هم تو یه جا کار کنن تو افعانستان قوم پرستی و نژاد پرستی بیداد میکنه مشکل افعانستان آمریکا و ناتو نیست مشکل افعانستان قوم پرستی و نژاد پرستی هست چند تا قوم هستن پشتون و تاجیک و ازبک و هزاره با هم دشمن خونی هستن
    دولت کار خوبی میکنه باید همشون رو بفرستن کشور خودشون دیگه مجبور میشن با هم کنار بیان وقتی هیچ جا اونا رو راه نده مجبور به سازندگی و آبادانی کشورشون میشن
    دولت داره اشتباه میکنه به اینا پناه میده چون از وظيفه ساختن کشور خودشون شانه خالی میکنن به نفع خودشون هست که برگردن

  • ناشناس
    0

    یک بار هم شده وظیفه تونو انجام بدید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد