اعضای غیردائم شورای امنیت انتخاب شدند/ انصراف رژیم صهیونیستی برای گریز از تحقیر

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در یک رأی‌گیری روز جمعه پنج عضو غیردائمی شورای امنیت را انتخاب کرد.

اعضای غیردائم شورای امنیت انتخاب شدند/ انصراف رژیم صهیونیستی برای گریز از تحقیر

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در یک رأی‌گیری روز جمعه آلمان، بلژیک، آفریقای جنوبی، جمهوری دومینیک و اندونزی را برای یک دوره دو ساله (که از ۱ ژانویه ۲۰۱۹ آغاز می‌شود) به عنوان اعضای غیردائم شورای امنیت انتخاب کرد.

رژیم صهیونیستی با علم به اینکه قادر به کسب آرا لازم برای عضویت در این شورا نیست و برای جلوگیری از ایجاد یک شرمساری دیگر از رقابت برای نامزدی انصراف داد.

شورای امنیت ۱۵ عضو دارد. ۵ عضو دائمی آن انگلیس، چین، فرانسه، روسیه و آمریکا هستند؛ ۱۰ عضو غیردائم این شورا به صورت دوره‌ای انتخاب می‌شوند و هر سال، برای انتخاب ۵ عضو رأی‌گیری می‌شود.

نامزدها توسط ۵ گروه‌ منطقه‌ای در سازمان ملل متحد معرفی می‌شوند و پس از آن، دو سوم اعضای مجمع عمومی بایستی به عضویت آن کشورها رأی موافق بدهند.

«آفریقا»، «آسیا-اقیانوسیه»، «آمریکای لاتین و کارائیب»، «اروپای غربی و سایرین» و «اروپای شرقی» پنج گروه منطقه‌ای در سازمان ملل هستند که هر کدام برای رأی‌گیری روز جمعه نامزدهایی را معرفی کرده بودند. تنها منطقه «آسیا-اقیانوسیه»، دو نامزد معرفی کرده بود.

در منطقه آسیا-اقیانوسیه، اندونزی بیش از مالدیو رأی کسب کرد و به عضویت شورا درآمد. نامزدهای چهار منطقه دیگر، بدون رقابت انتخاب شدند و پذیرش انها تنها منوط به کسب حد نصاب دو سوم آرا بود. در رأی‌گیری روز جمعه نماینده ۱۹۰ کشور حاضر بودند.

آلمان با ۱۸۴ رأی، بلژیک با ۱۸۱ رأی، آفریقای جنوبی با ۱۸۳ رأی و جمهوری دومینیک با ۱۸۴ رأی به عنوان چهار عضو دیگر شورا انتخاب شدند.

یک دیپلمات درباره انصراف رژیم صهیونیستی به خبرگزاری فرانسه گفت: «اسرائیل در نهایت تصمیم به انصراف گرفت چون متوجه شد که شانسی برای انتخاب ندارد و در نهایت، با ۳۰، ۴۰ یا حداکثر ۵۰ رأی، شرمسار خواهد شد.»

منبع: فارس

1261

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد