روزنامه گردی ۲۵ تیر ۱۳۵۴؛

ماجرای وام ۲۴۵ میلیون دلاری ایران به پان آمریکن و سهم ۱۳ درصدی ایران از سهام آن/ نمایش هنرهای اصیل ایران/ عکس

تیتر اول شماره روز چهارشنبه ۲۵ تیر سال ۱۳۵۴ روزنامه اطلاعات به دستگیری و تبعید گرانفروشان مصالح ساختمانی اختصاص دارد. این روزنامه در سوتیترهای مربوط به این خبر آورده است قیمت کالاهای ضروری تا چند روز دیگر ۱۰ درصد پایین می آید و سی گروه ضربتی برای مبارزه با گرانفروشی تشکیل شده و مغازه نانوایان و قصابان گرانفروش به دیگران واگذار می‌شود.

ماجرای وام ۲۴۵ میلیون دلاری ایران به پان آمریکن و سهم ۱۳ درصدی ایران از سهام آن/ نمایش هنرهای اصیل ایران/ عکس

از دیگر خبرهای این صفحه روزنامه می‌توان به تغییر مقررات دریافت وام و فروش املاک در رهن اشاره کرد و اعلام جریمه ۵۰۰ تومانی برای ۵ تخلف رانندگی. همچنین از مقررات تازه معافیت تحصیلی برای محصلین خارج از کشور خبر منتشر شده تا اینکه تعهد خدمت دانشجویان مانع از سفرشان به خارج نیست.

IMG_20240715_111009_603

به صفحات داخلی روزنامه می رویم به دو خبر مربوط به ایران و آمریکا برمی‌خوریم که هر دو خبر سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست که متن آنها به شرح زیر می باشد؛

ایران درباره دادن وام به پان آمریکن تصمیم نگرفته است

نیویورک - خبرگزاری فرانسه:

در محافل نیویورک شایع شده که ایران ممکن است در آینده نزدیک، انصراف خود را از امضای یک قرارداد مالی با شرکت هواپیمایی پان آمریکن اعلام کند.

سخنگوی پان آمریکن در همین مورد گفت؛ دولت ایران اکنون سرگرم بررسی طرح های سرمایه گذاری خود در خارج و داخل کشور است ولی تاکنون درباره پان آمریکن هیچگونه تصمیمی گرفته نشده است.

مذاکرات ایران و پان آمریکن در آخر سال گذشته درباره اعطای یک وام ۲۴۵ میلیون دلاری به شرکت هواپیمایی آمریکا و شرکت دولت ایران در ۱۳ درصد سرمایه پان آمریکن ادامه دارد.

IMG_20240715_111024_081

سخنگوی پان آمریکن افزود؛ که کمپانی وی همچنان حاضر است یک قرارداد مالی با ایران امضاء کند ولی تصمیمات نهایی در  این مورد باید از جانب دولت ایران گرفته شود.

نمایش هنرهای اصیل ایران

همزمان با تشکیل نمایشگاه بزرگ ایران در جشن استقلال آمریکا، پوستر ویژه ای توسط دفتر نمایندگی وزارت اطلاعات و جهانگردی در نیویورک تهیه و توزیع گردید که با استقبال فوق العاده روبرو شد.

این پوستر با شعارها و جملات زیبا مردم‌را به تماشای مظاهر زیبای هنر و زندگی و فرهنگ ایران دعوت می کند.

در نمایشگاه بزرگ ایران در نیویورک غرفه های متعدد به نمایش هنرهای اصیل ایران اختصاص یافته که از آن جمله باید به غرفه کارگاه‌های قالیبافی، هنرهای دستی، قهوه خانه، نقالی، فال حافظ و رقص و موسیقی سنتی اشاره کرد.

IMG_20240715_111023_717

پوستری که به مناسبت تشکیل این نمایشگاه تهیه و انتشار یافته، اصیل ترین هنر دست باف ایران یعنی کارگاه قالیبافی را به شکل گویای خود به نمایش می گذارد.

در ترتیب و برگزاری این نمایشگاه هواپیمایی ملی ایران نقش موثر و سازنده ای داشته است.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • م
    0

    الان ایران به مردم خودش هم نمیتونه وام بده چه برسه به آمریکا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      اون موقع ایران سی میلیون جمعیت داشت و الان نود میلیون . خرجمون حداقل سه برابر شده

  • ناشناس
    0

    گوشه راست روزنامه رو دقت کنید نوشته
    کنفرانس اسلامی رای به خروج اسرائیل از سازمان ملل داد
    بعد اینا شاه رو محکوم میکنن به طرفداری اسرائیل
    هرچی دقت میکنم میبینم اتفاقا اینا باعث شدن اسرائیل رسمیت پیدا کنه

  • ناشناس
    0

    گریه داره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد