شاعر پیشکسوت چهارمحال و بختیاری درگذشت

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از درگذشت مرتضی حامدی شهرکی متخلص به فرزان از شاعران پیشکسوت این استان خبر داد.

شاعر پیشکسوت چهارمحال و بختیاری درگذشت

حجت‌الله شیروانی روز یکشنبه افزود:مرتضی حامدی شهرکی متخلص به فرزان در سال ۱۳۳۸ در شهر کیان به دنیا آمد و سال‌ها در کسوت معلمی در آموزش و پروش خدمت کرد، گفت: از این شاعر مردمی ۹ جلد کتاب شعر و برخی آثار پژوهشی به یادگار مانده است.

وی افزود: فرزان شاعری بود که در خلق واژگان و به‌کارگیری آن‌ها در سرایش اشعار به زبان فارسی و ترکی توانایی بالایی داشت و تسلطش بر مفاهیم فلسفی و روانشناسی از ویژگی‌های برجسته کار او محسوب می‌شود.

شیروانی یادآور شد: تسلط این شاعر اهل شهر کیان در سرودن اشعار به‌گونه‌ای بود که در برخی آثار او می‌توان سادگی و صمیمت را به خوبی احساس کرد و در تعدادی از آثار دیگرش، پیچیدگی‌های کلامی به چشم می‌آید که این موضوع نشان از مهارت او بر زبان فارسی دارد.
شیروانی با تسلیت فقدان این شاعر چهارمحال و بختیاری به خانواده او و همچنین جامعه فرهنگ و ادب استان یادآور شد: بدون شک با بررسی دقیق آثار مرتضی حامدی شهرکی می‌توان ویژگی‌های ممتاز دیگری را در لحن و شعر او کشف کرد.

به گفته وی، فرزان نخستین کتاب خود را با نام «ک‍ل‍ی‍ات‌ دی‍وان‌ اش‍ع‍ار؛ش‍ام‍ل‌ ف‍ان‍وس‌ ب‍ه‍ارس‍ت‍ان‌ ق‍ق‍ن‍وس‌» در سال ۱۳۸۴ به چاپ رسانید. «افسانه زندگی»،«الماس‌های گمشده»،«برهنه و برف»،«سه‌گانه‌های اسرارآمیز»،«می‌گویم... می‌گوید...»،«هزار منقار»،«چکامه‌های سبز» و «دنیز آناسی: مجموعه اشعار ترکی» از دیگر کتاب‌های است.

شاعران و نویسندگان چهارمحال و بختیاری تاکنون بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه های ادبی منتشر کرده‌اند.

منبع: ایرنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد