چرا مرجانه گلچین در «جوکر» شرکت نکرد؟

مرجانه گلچین گفت: متأسفانه ما همچنان خط‌کشی‌هایی داریم که دیگر در دنیا بی‌معناست. مسئله تفاوت خانم‌ها و آقایان در تمام دنیا حل شده است، ولی ما همچنان به آن فکر می‌کنیم.

چرا مرجانه گلچین در «جوکر» شرکت نکرد؟

مرجانه گلچین درباره پخش اولین قسمت از فصل زنانه جوکر گفت: باید ابتدا به احسان علیخانی بابت ساخت چنین برنامه‌ای تبریک گفت. او تمام تلاشش را کرد تا ثابت کند خانم‌ها در عرصه کمدی چیزی از آقایان کم ندارند و تنها باید به آن‌ها فرصت داد. جرئت کرد تا حرفش را اثبات کند.

مرجانه گلچین در ادامه گفت: متأسفانه ما همچنان خط‌کشی‌هایی داریم که دیگر در دنیا بی‌معناست. مسئله تفاوت خانم‌ها و آقایان در تمام دنیا حل شده است، ولی ما همچنان به آن فکر می‌کنیم.

من جزء اولین نفراتی بودم که آقای علیخانی به من لطف داشتند و همچنان هم به من محبت می‌کنند و تماس می‌گیرند برای حضور در این برنامه. نمی‌دانم به دلیل سن‌و‌سال است یا گذشت زمان، کمی نسبت به واردشدن در چنین فضا‌هایی دست‌به‌عصا شدم. مقصودم این است که در واقع از چیزی که مخاطب ما را در تصویر به‌عنوان بازیگر می‌بیند، خارج شوم و در یک برنامه خودمانی‌تر و آزادتر قرار بگیرم.

اینکه خود واقعی‌ام را مقابل تصویر به نمایش بگذارم، برای من کمی جای شک و تردید دارد. مقصودم این نیست که حضور خانم‌ها نمی‌تواند به پررنگی آقایان باشد؛ شک ندارم خانم‌ها آن‌قدر توانایی دارند که در هر زمینه‌ای خوش بدرخشند.

در اینجا هم می‌توانند خیلی حرف‌ها برای گفتن داشته باشند؛ منتها، چون باید‌ها و نباید‌ها را برای حضور خانم‌ها در این‌گونه برنامه‌های رئالیتی‌شو می‌دانم، کمی تردید داشتم این حضور به راحتی چیزی که برای آقایان اتفاق می‌افتد پیش برود.

با احسان عیلخانی هم صحبت کردم و گفتم ترجیح می‌دهم خروجی کار را ببینم که چه اتفاقی می‌افتد و بعد شاید بتوانیم گپ‌وگفتی درباره آن داشته باشیم. باید باور کنیم ما خانم‌ها علی‌الخصوص در حوزه کمدی، به‌مراتب کارمان از آقایان سخت‌تر است.

به دلیل اینکه نمی‌توانیم از فیزیک بدنی و کلامی استفاده کنیم، کارمان سخت‌تر است. جنس کمدی‌ای که مطلوب من است، کار‌هایی است که از زنده‌یاد داریوش مهرجویی در «اجاره‌نشین‌ها» و «مهمان مامان» دیدم. آثاری که وقتی به آن‌ها می‌خندیم، ته دل‌مان تا ساعت‌ها به آن فکر می‌کنیم. مادری که برای چشم‌روشنی میهمانش غصه‌دار است و ما به آن می‌خندیم؛ در‌صورتی‌که ته این خنده، غم خاصی دارد.

این جنس کمدی مطلوب من است. جنس سینمای تجاری که باید با هر چیزی شوخی کرد و خنده گرفت، تمایل من نیست. بیشتر فعالیتم در تلویزیون در حوزه کمدی بود.

سریال‌هایی که با وجود باید‌ها و نباید‌ها نمی‌توانستیم خیلی کار‌ها را انجام بدهیم. فکر می‌کنم من جزء بازیگران خانم خوش‌شانس بودم یا نظر دوستان مطلوب بود که فراتر از خیلی از خانم‌ها در قالب یک زن محجبه و سنتی شوخی می‌کردم.

با این نگاه متفاوت به حضور خانم‌ها در عرصه کمدی، باید حق داد به آدم‌هایی مثل من که بیش از ۴۰ سال در این حرفه هستند، کمی بترسند به شکل واقعی در یک برنامه رئالیتی‌شو حاضر شوند.

اینکه این حضور می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد یا نه، الان نمی‌توانم هیچ‌گونه اظهارنظری داشته باشم. احسان عیلخانی همچنان به من لطف دارد و دوست دارد من در این برنامه حاضر باشم. ما در نهایت باید رضایت طیف وسیعی از مردم را داشته باشیم.

در سینما با تعداد محدودی مخاطب سر‌و‌کار داریم، ولی وقتی در رسانه‌ای مثل پلتفرم و تلویزیون حاضر می‌شویم، انگار بلندگویی دست گرفته‌ایم و برای عموم صحبت می‌کنیم. این صحبت برای عموم آدم را دست‌به‌عصا می‌کند. شاید اگر من بازیگری در خارج از کشور بودم، به راحتی خود واقعی‌ام را در برنامه‌ای این‌چنینی معرفی می‌کردم، ولی در کشوری که در فضای مجازی و شخصی انتشار یک پست، هزاران تعبیر به همراه دارد، آدم را کمی محتاط می‌کند. حداقل برداشت من از این فضا این‌گونه است.

امیدوارم خانم‌ها مثل هر جای دیگر که سر‌بلند بیرون آمدند، در این فضا همچنان موفق باشند. آقایان با دست باز در کمدی ایفای نقش می‌کنند، ولی ما خانم‌ها مثل شناگری هستیم که با دست و پای بسته در دریا رها شدیم و از ما می‌خواهند شنا کنیم. باید دست‌مریزاد گفت به تمامی خانم‌هایی که در این عرصه با تمام محدودیت‌ها کار می‌کنند.

به نظرم احسان علیخانی بی‌نهایت کارش را درست انجام می‌دهد و به چیزی که تولید می‌کند تسلط دارد و باید تولید «جوکر» بانوان را به فال نیک گرفت.

 

ببینید: علی کریمی به ایران بازمی گردد!

 

ببینید: بیبی فیس‌ترین دختر سینمای ایران در اوج جذابیت

 

 

ببینید: عکس جدید گلزار با ژست خاص سوژه شد!

 

ببینید: خانم الناز شاکردوست، واقعا ۱میلیون؛ شرم نمی‌کنید؟

 

ببینید: افشاگری مرجانه گلچین درباره جوکر و احسان علیخانی!

منبع: شرق
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    1

    آقایان نسبت به خانمها در این عرصه فقط میتوانند یک رقص سبک مبارک بیشتر داشته باشند پس بیخود بهانه نیاورید نشان به آن نشان که در همین دنیای بقول شما بدون حد و مرز بین آقایان و خانمها ، نمیتوانید یک کمدین زن پیدا کنید ، بسه ؟

  • ناشناس
    0

    حرکات تکراری ایشان برای مردم لو رفته

  • ناشناس
    0

    هر بازیگر کم کار یا سطح پائینی به برنامه جوکر می آید صرفاً برای دستمزدش می آید وگرنه بازیگر پرکار و توانمندی همچون خانم مریلا زارعی و امثالهم سطح جایگاه بازیگری و جای خود را در برنامه جوکر با خندوانه نمی بیند!

  • بابک
    9

    جوکر یک برنامه بدون محتوا و بیخود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      پس اینهمه بیننده را شما بیخود فرض میکنید کاملا نشان میدهد شما چقدر با خود هستید ای مغرور

  • ناشناس
    4

    مردم را اینجوری سرگرم کنید تا یادشون بره مشکلاتشونو بعد دوباره که یادشون اومد دوباره سرگرمشون کنید همینجوری ادامه بدید تا کل مشکلات مملکت خسته بشن خودشون حل شن.

  • ناشناس
    7

    اگر به دین اسلام باشید که این خط و مرزها رو اسلام تعیین میکنه جایگاه زن خیلی بالاتر از اینهاست . من در یک مقام زن این برنامه رو خیلی سخیف می بینم و چه خوب گفتید مرجانه خانم توی این برنامه خود واقعی نمایش داده میشه و از شما متشکریم که به این برنامه نیامدید لطفا خودتان و بازیگری خوبتان را برای همه حفظ کنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این نظر شخصی شما از دین است که سالهاست نظرات شخصی را به نام دین به خورد ما می دهند ولی دیگر حالمان ازاین غذا که در مدارس به زور به خورد ما می دادید بهم می خورد بس کنید این یک ذره از دین را دروجودمان ازبین نبرید

  • یاس
    0

    به نظرم کار درستی کردید
    منم فکر میکنم اونقد که جوکر آقایون دیدنیه برای خانمها اونطوری نیست و یه کم به لوس بازی کشیده میشه . واین تقصیر کسی یا جایی نیست ذاتا خانما دور هم که جمع میشن یه کم خود واقعی شون نیستن و هی میخوان برا هم کلاس بذارن و مصنوعی رفتار میکنن

  • یاس
    0

    خانم گلچین عزیز درست می فرمایید خط کشی هایی هست و خیلی هم خوبه که باشه هر چند خیلی هم رعایت نمی کنن ولی همین خط کشی هاس ارزش خانمها رو حفظ کرده و گرنه همه تا حالا پایمال شده بود . مثل همه کشورهایی که از این خطها عبور کردن و به قول بعضی براشون این مسائل حل شده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      البته مهم استکه خانمها خودشان خط کشی کنند نه اینکه تحمیلی باشدواگر اکثریت یک جامعه خط کشی اقلیت را قبول نداشته باشند به زور نمیشود خط کشی کرد زیرا با این روش صدای پای تمامیت خواهی به گوش خواهد رسید خداوند عقل و خرد را تفاوت انسان و حیوان قرار داده اگر خط کشی جلوی عقل و خرد را بگیرد همچون افساری است که بر گردن الاغ می افکنند شما که اینگونه نمی خواهید؟

  • محمد گلکار خوزانی
    1

    همیشه این سوال ذهنمو مشغول میکرد چرا گلچین نرفت جوکر. خداروشکر این مشکل به دست خبر فوری حل شد

  • ناشناس
    1

    لطفا بذارید از بازیگران چه مرد چه زن خاطره خوب بازیهای متینی که کرده اند در یادها بمونه نه حرکات و سخنانی که حتی برای یاداوری هم انسان شرمش میاد،بعداز جوکر نظرم نسبت به خیلیها عوض شد

  • منتظران ظهور
    0

    مرجانه جون با خیال راحت رو صندلی بشین ونگران هیچی نباش شما سربلند شدید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد