شهردار اراک:

جمع‌آوری پل خیبر اراک در انتظار مصوبه شورای تامین است

شهردار اراک جمع‌آوری پل خیبر این شهر را در انتظار مصوبه شوراهای تامین و ترافیک استان مرکزی دانست و گفت: ثبت جهانی بازار تاریخی به عنوان نگین ارزشمند و هویت تاریخی این شهر نیازمند جمع‌آوری این پل است.

جمع‌آوری پل خیبر اراک در انتظار مصوبه شورای تامین است

محمد کریم شفیعی روز یکشنبه افزود: شهرداری اراک همه تلاش خود را برای ثبت جهانی بازار تاریخی به کار گرفته و در این راستا اقدامات و رایزنی‌های لازم با ماشین‌سازی اراک انجام شده که به محض صدور مجوز،عملیات جمع‌آوری آن انجام شود.

شهردار اراک ادامه داد: در راستای بررسی دقیق و کارشناسی جمع آوری پل خیبر، طرح جابه‌جایی و انحراف ترافیک شهرداری در شورای ترافیک در حال مطالعه است.
شفیعی اظهار داشت: این پل ارتباطی به ایجاد پیاده راه ندارد و زمانی که بازار تاریخی اراک ثبت جهانی شود، برای بازسازی آن بودجه ملی اختصاص می‌یابد.

بحث بر تخریب پل خیبر اراک که در منطقه مرکزی این شهر و در حاشیه بازار تاریخی احداث شده، از مدتها قبل ادامه دارد ولی از چندی پیش جمع‌آوری آن در برنامه مدیریت شهری قرار گرفت..

بازار اراک یکی از بناهای مهم معماری ایرانی - اسلامی و شامل حمام، مسجد، مدرسه، آب انبارها، گذرها و کاراوانسراها است که در زمان فتحعلی شاه قاجار در سال ۱۲۲۸ هجری قمری بنا شد.

این بازار که هنوز کارکرد خود را حفظ کرده دارای مرکزیتی به نام چهارسوق است و از چهار جهت به دروازه‌های قدیم شهر متصل می‌شده‌است.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه ۶۸۰ هزار نفر جمعیت زندگی می کند.

منبع: ایرنا

68

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • امیرعباس
    0

    بیایین ما اراکی ها رو از این خیابانهای تنگ و زشت و پرترافیک و پر از پر از پر از دست اندازیهای ایجاد شده اقایون بی فکر و بیکار که از بیکاری مصوبات مزخرف و بلای جان مردم اراک تصویب می کنن ، نجات بدین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد