رشد 20 درصدی سفرهای نوروزی در محورهای مواصلاتی استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: در طول 4 روز ابتدایی نوروز 98 نسبت به سال گذشته میزان سفرهای نوروزی و تردد در محورهای مواصلاتی استان 20 درصد رشد داشته است.

رشد 20 درصدی سفرهای نوروزی در محورهای مواصلاتی استان مرکزی

سیدعلی آقازاده در بازدید از مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: خوشبختانه طبق گزارشات دریافت شده تا 4 فروردین ماه 98 فضایی توام با آرامش سفر برای مسافران عبوری از استان یا مسافران نوروزی به مقصد استان مرکزی، حاکم است.

وی میزان سفرهای ثبت شده تاکنون را همراه با 20 درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دانست و گفت: یکی از اتفاقات مثبت در نوروز 98 اشغال 100 درصدی اماکن گردشگری استان است. استان حدود 39 هزار مکان اقامتی برای مسافران در نظر گرفته بود که این تعداد تاکنون به حدود 42 هزار مکان افزایش یافته و این مهم نشان از استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از استان مرکزی دارد.

آقازاده با تاکید بر اینکه این استقبال به نسبت سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است و باید به فال نیک گرفته شود، افزود: یکی از سیاست‌های ستاد خدمات سفر استان مرکزی این بود که استان به عنوان یک استان مقصد گردشگری معرفی و انتخاب شود که خوشبختانه این هدف و سیاست به تحقق رسیده و حوزه‌های مختلف همچون راهداری، هلال احمر، اورژانس و میراث فرهنگی، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و ستاد مدیریت بحران استان و دستگاه‌های ذیربط همه پای کار هستند و امید است باقی تعطیلات به مانند این 4 روز نخست نوروز برای مسافران همراه با آرامش خاطر باشد.

وی تصریح کرد: استان مرکزی در زمینه تصادفات و تلفات جاده‌ای خوشبختانه تا این لحظه شرایط مناسبی را نسبت به سال گذشته شاهد است و روند کاهشی محسوسی در این زمینه گزارش شده است که این امر حاصل تلاش‌های راهداری، پلیس راه و راهور و دستگاه‌های نظارتی بوده است، البته مردم نیز با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی انجام شده سفرهای نوروزی را تحت مدیریت دارند و قوانین را رعایت می‌کنند که حاصل آن قطعا کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است.

استاندار مرکزی با اشاره به ورود سامانه بارشی از امروز به غرب کشور و نزولات آسمانی قابل توجه بیان کرد: این سامانه ظرف امروز و فردا در استان مرکزی فعال خواهد بود و یکی از اقداماتی که دیروز و امروز مورد توجه ستاد مدیریت بحران استان قرار گرفت، حفظ آمادگی همه شهرستان‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها برای مقابله با هرگونه آبگرفتی و سیلاب احتمالی بوده است.

آقازاده اضافه کرد: براساس برنامه تنظیم شده صبح امروز، تمام تلاش ستاد بحران استان بر این است که بتوان بارندگی‌ها را با مدیریت کرد، همه شهرستان‌ها آماده‌باش هستند، ماشین‌آلات مورد نیاز آماده و فراهم شده است و اگر حتی استان‌های همجوار نیازمند کمک باشند، آمادگی کمک وجود دارد. امید است با تدابیر انجام شده و همکاری مردم همچون عدم اقامت و سکنی در حاشیه رودخانه‌ها ظرف 2 تا 3 روز آینده، این بارندگی‌ها تنها نعمت خداوند برای استان و کشور بوده و خساراتی به دنبال نداشته باشد.

تردد بیش از 5 میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان مرکزی

در این بازدید مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا امروز(4 فروردین‌ماه)5 میلیون و 500 هزار تردد خودرو از محورهای مواصلاتی استان مرکزی انجام گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد رشد را نشان می‌دهد.

علی زندی‌فر افزود: این حجم تردد استان مرکزی را در جایگاه 12 کشور قرار داده است و بیشترین تردد نیز مربوط به محور اراک-سلفچگان بوده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه تمامی تجهیزات راهداری در محورهای استان مستقر و راهدارخانه‌ها فعال و آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

منبع: ایسنا

10

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد