پایان کابوس ناباروری در چهارمحال و بختیاری

ناباروری در دهه‌های اخیر به یکی از مشکلات زوجین تبدیل شده است؛ پزشکان علل مختلفی از جمله عادات غذایی نامناسب، مسائل وراثتی، بالا رفتن سن، عوامل شیمیایی، آلودگی هوا، امواج تلفن همراه و ... را برای این مسئله در زوجین مطرح می‌کنند.

پایان کابوس ناباروری در چهارمحال و بختیاری

شنیدن صدای خنده نوزاد، شیرین‌زبانی کودکان و ... یکی از بزرگترین لذت‌های دنیا برای والدین است؛ حسی که تنها والدین توانایی درک آن را دارند؛ امروز شاهدیم که برخی از والدین در حسرت دیدن این لحظات بسر می‌برند.

ناباروری در دهه‌های اخیر به یکی از مشکلات زوجین تبدیل شده است؛ پزشکان علل مختلفی از جمله عادات غذایی نامناسب، مسائل وراثتی، بالا رفتن سن، عوامل شیمیایی، آلودگی هوا، امواج تلفن همراه و ... را برای این مسئله در زوجین مطرح می‌کنند.

نداشتن فرزند می‌تواند از لحاظ روحی و روانی اثرات منفی بر روی زندگی زوجین داشته باشد.

یکی از اهداف ازدواج، فرزندآوری است؛ نداشتن فرزند می‌تواند از لحاظ روحی و روانی اثرات منفی بر روی زندگی زوجین داشته باشد؛ در برخی از مناطق کشور به‌علت فرهنگ سنتی ناباروری در زنان تبعات منفی از جمله طلاق، چند همسری، سرزنش اطرافیان و ... را بدنبال دارد.

در دهه‌های اخیر ایجاد مراکز درمان ناباروری بارقه‌ امید را در دل بسیاری از زوجین نابارور که سال‌ها در حسرت فرزنددار شدن هستند، ایجاد کرده است، اما متأسفانه هزینه‌های بالای درمان ناباروری و مراکزی که بدون مجوز رسمی از وزارت بهداشت اقدام به این کار می‌کنند، زوجین را از ادامه روند درمان منصرف می‌کند.

کیانی یکی از بانوانان هم‌استانی است که 17 سال در انتظار فرزنددار شدن است؛ در مرکز ناباروری حضرت زهرا ( س) شهرکرد با او هم صحبت شدم؛ می‌گفت تقریبا ده سالی است که برای درمان ناباروری به پزشکان زیادی مراجعه کرده‌ام اما تاکنون نتیجه نگرفته‌ام.

هزینه‌های درمان نازایی بسیار بالا است

وی ادامه داد: هزینه‌های درمان نازایی بسیار بالاست و خیلی از زوجین از میانه راه از ادامه دادن درمان منصرف می‌شوند، اما در سال‌های اخیر روش‌های متعددی برای درمان نازایی از سوی پزشکان کشف شده است.

این خانم هم‌استانی ادامه داد: پیگیری درمان در استان‌های دیگر بسیار سخت است؛ ترجیح می‌دهم روند درمان را در استان خودمان پیگیری کنم.

تعدادی از معاونان وزیر بهداشت در اواخر خرداد از مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری بازدید کردند.

درمان 194 زوج نابارور در چهارمحال و بختیاری

مهدی شادنوش رئیس اداره بیماران خاص وزارت بهداشت در این سفر در حاشیه بازدید از مرکز ناباوری حضرت زهرا(س) شهرکرد با بیان اینکه نرخ ناباروی در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است؛ گفت: نرخ ناباوری در این استان در سال 1397 حدود 23 درصد بوده است که خوشبختانه مرکز درمان ناباروی موفق به درمان 194 زوج نابارور شده است.

به‌دنبال عملیاتی کردن برنامه اهدای تخمک هستیم

محسن درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، در خصوص بالا بودن نرخ ناباروری در چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین کشوری، گفت: تخمدان بانوانی که به سن بارداری می‌رسند اگر کمتر از حد معمول باشد باعث ایجاد ناباروری می‌شود که عوامل جغرافیایی و ژنتیکی در پدید آمدن این عارضه مؤثر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان جزو استان‌های موفق در درمان ناباوروی است، افزود: نرخ زوجینی که در سال‌های اخیر مورد درمان ناباروری قرار گرفته‌اند بالا است؛ تمامی خدماتی که در مراکز ناباروری سطح کشور به زوجین نابارور ارائه می‌شود در این استان نیز قابل انجام است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای درمان زوج‌های نابارور به‌دنبال عملیاتی کردن برنامه اهدای تخمک هستیم، خاطرنشان کرد: برای این مسئله در سطح کشور محدودیت‌هایی وجود دارد که باید الزامات شرعی و قانونی آن پیگیری شود.

تینا جعفری در خصوص نقش تغذیه در ناباروری، گفت: یکی از دلایل ایجاد ناباروری در زوجین مصرف مواد مضر و عدم مواد مواد مفید است.

کارشناس تغذیه با بیان اینکه موادافزودنی مانند رنگ‌های خوراکی و نگهدارنده‌ها اگر بیش‌تر از حدمجاز باشد موجب ایجاد ناباروری می‌شود، افزود: موادی که در تنقلاتی مانند پفک، کرانچی، اسنک و مواد فرآوری شده مانند سوسیس، کنسرو و کالباس وجود دارد باعث ایجاد التهاب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: التهاب و استرس اکسیداتیو ناشی از مصرف بیش از اندازه این موادمضر است که تأثیر شدیدی بر تنبلی تخمدان در بانوان دارد.

جعفری با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری رتبه اول در عدم مصرف میوه و سبزی را دارد، گفت: پس از تغذیه مسائلی مانند بی‌تحرکی، مصرف کالری زیاد و آناتومی بدن نیز در ایجاد ناباروری تأثیرگذار است.

هزینه‌های بالای درمان ناباروری بسیاری از زوجین که تمکن مالی کمی را دارند با مشکل مواجه کرده است؛ پس از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت کشور توسط رهبر معظم انقلاب در سال 1393، مبنی بر تحکیم بنیان خانواده و پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به منظور ایفای نقش مؤثر در اجرای این سیاست‌ها، اقدام به طراحی و اجرای «طرح برکت خانواده» در مناطق محروم و روستایی سراسر کشور کرده است.

بر این اساس، طرح برکت خانواده از سال 1394 توسط شرکت خدمات بیمه‌ برکت با هدف شناسایی و درمان زوج‌های نابارور روستایی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌ یافته به اجرا درآمده است.

مشکل تأمین هزینه‌های هنگفت درمان ناباروری و پوشش ندادن این نوع خدمات توسط شرکت‌های بیمه‌ای، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصمیم گرفت در حوزه‌ کمک به درمان زوج‌های نابارور ساکن در مناطق روستایی کشور، به‌طور جدی ورود کند.

15

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد