‍ روایتی از یک حماسه در ۴۸ ساعت گذشته/ فداکاری جوانان خوزستانی برای جلوگیری از یک فاجعه

تعمیر نیروگاه در حالت آماده به کار زمانی دشوار می‌شود که بدانیم دمای محیط توربین نزدیک به ۷۰ درجه و رطوبت بالای ۹۰ درصد است. داغ‌ترین چایی که به عمرتان نوشیدید ۶۵ درجه دما دارد. به عبارت دیگر نیروها باید در یک دریای آب جوش عملیات می‌کردند.

‍ روایتی از یک حماسه در ۴۸ ساعت گذشته/ فداکاری جوانان خوزستانی برای جلوگیری از یک فاجعه
ساعت ۹ صبح، کندانسور توربین ‎نیروگاه رامین اهواز نشتی پیدا کرد. ترجمه این خرابی برای شبکه برق، خارج شدن نیروگاه از مدار و خاموشی بخش عظیمی از خوزستان از جمله اهواز در گرم‌ترین روزهای سال بود.
 
در یک حالت طبیعی مطابق پروتکل، باید ابتدا فعالیت نیروگاه متوقف و پس از سرد شدن محیط نیروگاه که حداقل ۲ روز زمان می‌برد، عملیات تعمیرات از سر گرفته شود. اما شبکه کشور به ویژه منطقه جنوب تاب توقف حداقل ۲ روزه نیروگاه را نداشت و متخصصان، مهندسان و اپراتورها تصمیم گرفتند در حالت آماده به کار نیروگاه، نشتی را پیدا کرده و عملیات تعمیرات را انجام دهند.
photo_۲۰۲۴-۰۷-۱۴_۱۶-۳۲-۵۷
تعمیر نیروگاه در حالت آماده به کار زمانی دشوار می‌شود که بدانیم دمای محیط توربین نزدیک به ۷۰ درجه و رطوبت بالای ۹۰ درصد است. داغ‌ترین چایی که به عمرتان نوشیدید ۶۵ درجه دما دارد. به عبارت دیگر نیروها باید در یک دریای آب جوش عملیات می‌کردند.
 
کار ۹ صبح آغاز شد، ۱۸ ساعت عملیات پیچیده مهندسی بدون وقفه ادامه یافت و ساعت ۳ بامداد فردای آن روز تعمیرات با موفقیت به انتها رسید. یک رکورد بی‌نظیر جهانی در زمان تعمیر ثبت شد و نیروگاه بدون ثانیه‌ای توقف به تامین برق پرداخت. خطر خاموشی گسترده هم از کشور رخت بر بست.
photo_۲۰۲۴-۰۷-۱۴_۱۶-۳۲-۵۸
 
رضا خسروی و محمد امیری از مهندسان مکانیک و کارشناسان توربین تنها ۲ تن از ده‌ها متخصصی بودند که برای روشنایی مردم به طبقه آخر جهنم رفتند و برگشتند. بار دیگر باید گفت که خوزستان همچنان فدایی ایران تربیت می‌کند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • کوروش درویشی
    0

    خدا قوت

  • پدر
    0

    ايراني جماعت فداكار و شجاع هستند و خوزستاني سر گل همه ايراني هاست و اين رو تو جنگ هم ديديم . فقط حيف كه كسي قدر اين جوان ها رو نميدونه و زندگي را به قدري برايشان سخت كردند كه خيلي از اين جوان هاي توانمند از كشور رفته اند . ولي مطمئن هستم كه روزي خواهد رسيد كه همين جوان ها دوباره كشور را خواهند ساخت . دمشون گرم .

  • جانباز
    0

    کار بزرگ از بزرگان برآید .جانم فدای این بزرگان باد.

  • ناشناس
    0

    خدا قوت به جوانان غیور .... بایددربخش انرژی سرمایه گزاری انجام شود .(با سلام وصلوات نمیشود انرژی پایدار راحفظ کرد) لطفا با مردم صادق باشید همین امسال برق اکثر شرکتهای بزرگ قطع شده وتولیدات اکثر کارخانجات که با پول بیت المال راه اندازی شده متوقف گردیده وزیان های جبران ناپزیری به صنایع فولاد وآلومینیوم وارد شده (تابرق خانگی تامین شود)آقایان مدیران وسیاسیون رده بالای مملکت لطفا، خواهشا ،به فکر جذب سرمایه چه داخلی یا خارجی برای ساخت نیروگاه باشید.

  • یونس شیرمردی
    0

    سلام می خواستم از این جوانان باغیرت و شجاع تشکرمی کنم . خدا می دونه که اگه ۱ ساعت برق اهواز قطع بشه چه اتفاقی واسه بچه های کوچیک و سالمندان میفته یااینکه چند نفر از گرما فوت می کنند!!!؟؟؟ اینجا اگه ۵ دقیقه برق محله ای قطع بشه باید خیلی سریع واسه نجات بچه هامون بریم بریم خونه فامیل توی محله های دیگه .

  • ناشناس
    5

    آقای بیرانوندوسایرفوتبالیستها این کارگران حقوقشون حلال هست نه شماها

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      متاسفانه اینگونه فداکاریها در جامعه دیده نمیشود ولی برای شوت یک بازکن فوتبال ملیونها تحلیل و تجلیل انجام میشود.

  • ناشناس
    0

    خدا قوت دلير مردان ايران ،واقعا به شما بايد درود فرستاد

  • 🐜
    0

    درود بر شرف کارگردان زحمتکش سازمان آب و برق خوزستان نان پدر شیر مادر حلال تان باد انشاالله پاداش مادی از طرف سازمان آب و برق خوزستان فراموش نشود!!!

  • حسن لر
    0

    شیر مادر حلالتان و نیز یاد همه شهدا زنده باد و این هم باید اضافه کنم اختلاسگران و رشوه گیران و ران خواران خجالت بکشند

  • ناشناس
    0

    درود بر شرافت رضا ومحمد ...خدا قوت والهی خیر ببینید ..انشاالله چهار ستون بدنتان همیشه سالم و تندرست باشد

  • ناشناس
    0

    زنده بادبچه های خوزستان؛خداقوت خسته نباشین؛دمتون گرم

  • زهرا.ک
    0

    خداقوت.انشاالله که همیشه موفق وسالم وسلامت باشین

  • خدارحم امیدی نیا
    0

    من شخصا"دست شما عزیزان و فرزندان رشید ایران زمین و خوزستانی‌ها غیرتمند رو می بوسم.ای کاش مدیران ارشد این مملکت ذروه ای از غیرت شما را داشتن و کمر همت برای خدمت صادقانه به این مردم نجیب و نحیف رو می بستن.و فقط از تریبون‌های رسانه ی میلی دروغ نمی گفتن و اختلاف ودزدی و رانت را کنار می گذاشتن و صادقانه و بدون دعواهای دروغین و زرگری خدمت میکردن..... راستی به این هم فکر کنند که جلیلی آخرش در جریان کرسنت طلبکارها!!!!!!عجب رویی داره این مرد!!!!

  • محمود
    0

    باسلام خواهشا حقشان است اینها از تن‌شان مایع گذاشتن لطف با پرداخت پاداش خیلی خوب از اینها تقدیر شود حداقل نفری ۱۰۰ میلیون حقشان است خدایش پراخت کنید اگر برق کل خوزستان قطع میشد چقدر هزینه رو دست دولت و چه مشکلی پیش می یومد جبرا ناپذیر بود خواهشن نفری ۱۰۰ میلیون هزینه ناچیزی هم است تقدیر کنید از آیت شیر مردان ایران زمین یا علی مدد خدا قوت سلامتی و عاقبت بخیر شوید خودتان و خانواده محترمتان

  • محمد عفتی نژاد
    0

    باسلام وخسته نباشید به این مردان باغیرت انشاالله همیشه سربلند باشید دلاور مردان ایران زمین عوضش رو از خدا وامام هشتم بگیرید موفق وپیروز باشید مردان بزرگ

  • بنفشه
    0

    رحمت به شیر پاکی که خوردید قهرمانان وطن

    وطن پرست و وطن دوست شمایید نه خیلی از اونایی که توهم وطن پرستی دارند.

  • جم
    0

    خدا قوت دلاور کارتان بی‌نظیر بود

  • ناشناس
    0

    یکی ازاین فوتبالیست های مفت خور را روانه این کار میکردن

  • ناشناس
    0

    این جوانان با غیرت و شجاع را وزیر بکنید

  • رضا
    0

    بایدمدال شجاعت به آنهاداده شود وزندگی راحتی برای خانواده شریفشان درست کرد.

  • ناشناس
    0

    دست مریزاد ،احسنت بر شما،خدا قوت،باز هم نشانی ازاعتماد به نفس برخاست وعزت نفس درخشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد