خبرخوش دبیرستاد تسهیل به درخواست کنندگان وام تبصره 18

مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یکی از مقررات لازم‌الاجرا دولتی محسوب می شود و در این راستا تبصره ۱۸ قوانین بودجه سنواتی یک قانون بوده ، باید اجرا شود و بزودی به همت دولت جدیدتسهیلات مربوطه تخصیص و اعطا می گردد.

خبرخوش دبیرستاد تسهیل به درخواست کنندگان وام تبصره 18

به گزارش خبرفوری ؛ محمد باقر آقا علیخانی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ، با اعلام خبر فوق افزود: یکی از مهمترین مصادیق توسعه پایدار ، امنیت اقتصادی است که برخورداری از آن، از ضروری‌ترین نیازهای انسان و جامعه‌ی بشری است. «ستاد تسهیل ورفع موانع تولید» که پیش از این به موجب مصوبه هیات دولت ایجاد شده بود در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ به موجب طرح الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، وجه‌های قانونی پیدا کرد و مطابق نص صریح قانون، مصوبات آن نافذ و لازم الاجرا می باشد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در پاسخ به این سوال خبرنگار ما  که آیا با جابجایی دولت ، اعطای این تسهیلات،  همچنان در اولویت خواهد بود ؟ گفت: این تسهیلات، تکلیفی است  و هر دولتی موظف است آن را اجرایی کند و در جهت اعطای تسهیلات به کارآفرینان،تولیدکنندگان و افزایش اشتغال زایی و رشد و پیشرفت کشور است و با جابجایی دولت ، تغییری در این روند ایجاد نمی شود .

بر اساس این‌گزارش؛ عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در این زمینه به خبرنگار ما گفت:  تبصره  18، سهمیه ای است و به استان ها، سهمیه اعلام می شود و  بانک عامل آن  مشخص میشود که  سه  بانک در استان ها از جمله  بانک کشاورزی،  صندوق کارآفرینی امید و توسعه تعاون این کار را انجام می دهند‌.

photo_2024-07-18_12-44-32

همچنین علی  اکبر الماسی نوکیانی _ رییس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد _به خبرنگار ما اظهار داشت :  از ابتدای سال تا کنون 937 هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شده که رتبه نخست در استان در این خصوص مربوط به شهرستان نظرآباد می باشد که کاربری اراضی فوق زراعی و باغی می باشد.

وی افزود:  به منظور ایجاد تولید پایدار، امنیت غذایی و اشتغال در بخش کشاورزی در صورتی که تسهیلات تبصره 18 تزریق شود بسیاری از مشکلات و موانع تولید برطرف می شود.

photo_2024-07-18_12-44-35

26 واحد تولیدی از طریق تبصره 18 راه اندازی شده با مبلغ  896140000000 میلیون ریال (تقریبا 90 میلیارد تومان) که این  میزان تسهیلات از سال گذشته تا کنون بوده که باعث اشتغال 165 نفر به صورت مستقیم و 521 نفر غیرمستقیم بوده است.

وی گفت:  در همین راستا مدیریت جهاد کشاورزی نسبت به شناسایی ، امکان سنجی و تهیه طرح توجیهی برای 85 واحد مورد نیاز تسهلات تبصره 18 اقدام نموده که نیاز به اعتبار 900 میلیارد تومان می باشد که با تزریق این میزان تسهیلات در بخش کشاورزی حداقل برای 1850 نفر به صورت مستقیم و بیش از 5450 نفر به طور غیرمستقیم امکان اشتغال زایی فراهم خواهد شد. به طور کلی تسهیلات دولتی پرداخت شده از طریق سیستم بانکی به تناسب 20 درصد آورده متقاضی و 80 درصد تسهیلات بانکی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی بسیار موثر می باشد.

گرم شدن زمین و خشکی منجر به تغییر اقلیم و بحران آب شده است که این امر ضرورت تطابق سیستم های کشاورزی با تغییر اقلیم – کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری مصرف آب و اجرای برنامه هایی نظیر توسعه کشت گیاهان متحمل به تنش های محیطی(خشکی، شوری و..)مثل گیاهان کم آب بر را به دنبال دارد.

الماسی نوکیانی افزود:  در خصوص کشت گیاهان کم آب بر، صرفه جویی در مصرف آب، سیاست گزاری های بخش کشاورزی در دو بخش: کشت گیاهان دارویی (به مساحت 300 هکتار شامل گل محمدی، زیره، زعفران و سیاه دانه وسایر گیاهان دارویی و از جمله گیاهان کم آب بر دیگر کشت گیاهان علوفه ای از قبیل سورگوم، چغندر علوفه ای، جو و تریتیکاله قصیل به مساحت 1000 هکتار بوده است.

وی ادامه داد:  توسعه گلخانه ها:150 واحد گلخانه ای  به مساحت 97  هکتار و 6 واحد نت هوس به مساحت 16  هکتار با ایجاد اشتغال 786 نفر که در مجموع 30 درصد مساحت گلخانه های استان در شهرستان نظرآباد می باشد.

شایان ذکر است ؛ مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یکی از مقررات لازم الاجرا دولتی محسوب می‌شود به همین علت دادستان کل کشور

موجب بخشنامه شماره  ۹۰۰۰/۲۲۰۹۷/۱۳۹۷/۱۴۰ مورخ   ۲۲ آبان ماه ۱۳۹۷  در راستای حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی، ضمن یادآوری به لازم الاجرا بودن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، از دادستانهای عمومی و انقلاب درخواست نموده است در راستای صیانت از حقوق عمومی، نهایت همکاری و مساعدت را با ستاد مذکور داشته باشند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • وام تبصره 18
    0

    این وام مخصوص 18نفر هست ویزه اعضای ستادها انتخابات نورچشمی ها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد