آئین رونمایی از مسابقه طراحی جایگاه CIP فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد

آئین رونمایی از مسابقه طراحی جایگاه CIP فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و نماد این ساختمان با حضور اساتید برجسته حوزه طراحی و معماری ایران و همچنین مدیران شرکت «تاو آویژه پارس» مجری خدمات CIP فرودگاه امام، توسط گروه ترمه مدیا در محل هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.

آئین رونمایی از مسابقه طراحی جایگاه CIP فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد

بر اساس این گزارش در ابتدای این مراسم، محمد غفاری به عنوان مدیر برگزاری این مسابقه ضمن خیر مقدم به حاضرین ، گفت: نمای یک فرودگاه بین‌المللی می‌تواند نمایانگر و حتی نمادی از فرهنگ و معماری آن کشور باشد.

غفاری ضمن تشریح روند برگزاری مسابقه طراحی ویژه بخش CIP فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، بیان داشت: این مسابقه در دو بخش شامل طراحی جایگاه CIP فرودگاه و همچنین اِلِمان و نماد این ساختمان برگزار خواهد شد.

غفاری افزود ، ما در این مسابقه که قرار است در ۲ بخش معماری و طراحی المان برگزار شود از معماران و طراحان بنام که پروژه های مشابه و عظیمی را در کارنامه خود به ثبت رسانده اند به عنوان هیات داوران دعوت به عمل آوردیم و ۴۰ سکه به عنوان جایزه برای این مسابقه در نظر گرفته شده است که در هر بخش به سه طرح برتر جوایزی تعلق خواهد گرفت.

" این مسابقه با هدف ارتقای استانداردهای صنعت گردشگری برگزار می گردد "

در ادامه پویا میزانی ،رئیس شورای سیاست گذاری و مدیرعامل ترمه مدیا به سرمایه هـاى ملى و نقش طراحـان در جامعه که باعث ایجاد فرصتى براى جامعه می گردد اشاره کرد و گفت : این مسابقه با هدف ارتقای اسـتانداردهای صنعت گردشگرى و شناسایى و تشویق استعدادهاى نوآورانه که در آن شاهد دسـتاوردهاى بزرگ و ارزشمندى خواهیم بود، برگزار می گردد.

پویا میزانی افزود: ترمه مدیا به عنوان یک رسانه مستقل و با دیدگاه حرفه ای به معماری روز دنیا در تلاش است نقش مهمی در ارتقای فهم و شناخت عمومی از معماری ایقا نماید.

این رسانه با تاکید بر انعکاس جنبه های مختلف معماری، از جمله طراحی های نوین، استفاده از فناوری های پیشرفته تاثیرات اجتماعی و محیطی، به مخاطبان خود اطلاعات جامع و کارآمدی ارائه می دهد و سعی در معرفی معماران خلاق و متریال بروز ساختمانی و طراحی دکوراسیون داخلی دارد.

توجه به معماری اصیل ایرانی در مسابقه طراحی 

در ادامه این مراسم مجید باقری مدیرعامل شرکت تاو آویژه پارس مجری ، خدمات CIP فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)،  در خصوص اهمیت برگزاری مسابقه طراحی بخش CIP فرودگاه  گفت: باید بپذیریم که هر فعالیت ما در حوزه ملی می‌تواند در طولانی مدت تبدیل به یک نماد برای کشور شود.

2

وی تاکید کرد: شرکت تاو آویژه پارس خود را متعهد می‌داند تا ضمن به کارگیری تمامی نیروهای متخصص در حوزه‌های مختلف، بهترین عملکرد را از خود به جا بگذارد.‌ زیرا این مجموعه کاری بر این باور است که بخش CIP فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به نوعی معرف و نمادی از کشور برای سایر ملت‌ها است.

باقری ضمن تشریح فعالیت‌های شرکت متبوع خود در حوزه فرودگاهی، اظهار داشت: از ابتدای فعالیت در بخش CIP فرودگاه امام عزم خود را برای بازنگری در بسیاری از بخش‌ها و همچنین بهبود وضعیت فعلی جزم کردیم.

مدیرعامل شرکت تاو آویژه پارس ادامه داد: باز طراحی ساختمان CIP فرودگاه امام و همچنین رسیدن به یک نماد مشخص، از جمله اقداماتی است که به صورت جدی دنبال شده و در این روند تلاش خواهیم کرد که هویت معماری و هنر اصیل ایرانی نیز مدنظر قرار داده شود

" این مسابقه با هدف ارتقای استانداردهای صنعت گردشگری برگزار می گردد "

نظرات کارشناسان و داوران این مسابقه طراحی

در ادامه مراسم ، محمدرضا قانعی به عنوان رییس هیأت داوران در بخش طراحی جایگاه CIP فرودگاه امام خمینی (ره)، گفت: تعدادی از اساتید برجسته امروز وظیفه داوری در این مسابقه مهم را بر عهده گرفته‌اند، که نشان از اهمیت موضوع دارد.

وی اضافه کرد: بخش CIP فرودگاه امام به نوعی دروازه ملی ورود به کشور است و انتظار داریم که این پروژه مهم در نهایت تبدیل به یک نماد معماری برای کشور شود.

در ادامه محمدرضا نیکبخت، عضو هیات داوران مسابقه طراحی جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه امام خمینی با اشاره به اینکه طراحی این فضا باید متناسب با کاراکتر فرودگاه امام خمینی باشد، تصریح کرد: با مرور فرهنگ و تاریخ کشور به دو ستون می رسیم. نخست معماری و دیگری زبان و فرهنگ است. در معماری معاصر به دلیل وجوه بین المللی ویژگی های بومی کمرنگ شده است. به عبارت دیگر معماران به وجه بین المللی پرداخته‌اند. بنابراین در تلفیق معماری نو موفقیت آمیز نبوده است. البته در بخش کلاسیک توفیقاتی حاصل شده است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر که قرار است این فضا به دروازه ایران تبدیل شود  می توان از نگاه بزرگانی مانند فردوسی، سعدی، حافظ ، مولوی و نظامی در طراحی وجوه آثار هنری استفاده کرد.

3

همچنین ، زهرا عبدالهی مدیر روابط عمومی و عضو شورای سیاست گذاری، سخنران بعدی مراسم بود.

ایشان در صحبت های خود با اشاره به سیاست های شرکت در انجام مسئولیت اجتماعی  و  حمایت از معماران جوان و خلاق کشور افزود: ما در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به عنوان مجری خدمات CIP ، با تجربه ای چندین ساله در حوزه خدمات تشریفاتی و یکی ازپیشروان این صنعت در ایران ،با ارائه خدمات تشریفاتی ویژه به مسافران، تجربه ای منحصر یه فرد و خاطره انگیز را برای مشتریانمان فراهم می کنیم .

زهرا عبدالهی در ادامه گفت :  تمرکز ما بر ارائه خدماتی است که نه تنها راحتی و آرامش را به مسافران عزیز هدیه می کند، بلکه باعث صرفه جویی در وقت و انرژی آنها نیز می شود و همین تعهد ما به کیفیت ، دقت و توجه به جزئیات مارا به یک نام معتبر در میان مشتریان و شر‌کای تجاریمان تبدیل کرده است.

در ادامه میلاد ناصرالساداتی عضو شورای سیاست گذاری این مسابقه در سخنانی گفت: استراتژی ما در این مسابقه شامل تدوین و اجرای برنامه‌های دقیق و کارآمد است که بر اساس نیازهای واقعی مسافران طراحی شده‌اند. ذات معماری اساساً در راستای بهبود کیفیت فضا عمل کرده و این ارتقاء کیفیت فضا، به بهبود تجربه زیسته افراد کمک شایانی می‌کند. با بهبود تجربه زیسته، ما احساس راحتی بیشتری خواهیم کرد و در نتیجه از حضور در فضا لذت بیشتری خواهیم برد. این همان هدف من از حضور در شورای سیاست‌گذاری این مسابقه بوده است.با این استراتژی، امیدواریم در آینده تأثیر این حرکت را در بهبود عملکرد مناسب برای مسافران شاهد باشیم.

در پایان این مراسم از پوستر جشنواره با حضور مدیران و داوران در دو بخش معماری داخلی و طراحی المان اختصاصی، رسما رونمایی شد .

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد