فضاپیمای استارلاینر چه زمانی به زمین بازمی‌گردد؟

ناسا (اداره کل ملی هوانوردی و فضای آمریکا) اعلام کرد بازگشت فضاپیمای استارلاینر را به صورت نامحدود به تأخیر می‌اندازد تا داده‌های سیستم پیشرانه این فضاپیما را بررسی کنند.

فضاپیمای استارلاینر چه زمانی به زمین بازمی‌گردد؟

به گزارش وبگاه آرس تِکنیکا، ناسا اعلام کرد قصد دارد تاریخ بازگشت فضاپیمای استارلاینر به زمین را از ۲۶ ژوئن (۶ تیر) به زمانی نامشخص در ماه ژوئیه (تیر، مرداد) به تعویق بیاندازند. این بیانیه اواخر روز جمعه، پس از برگزاری جلسات طولانی دو روزه، به‌منظور بررسی آمادگی فضاپیمای طراحی‌شده توسط بوئینگ برای پرواز فضانوردان ناسا، بوچ ویلمور و سونی ویلیامز، به زمین صادر شد.

این تست پرواز خدمه که ۵ ژوئن (۱۶ خرداد) با موشک اطلس ۵ پرتاب شد، در ابتدا قرار بود در ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) پایان یابد و خدمه به زمین بازگردند. با این حال، زمانی که مهندسان ناسا و بوئینگ، اطلاعات مربوط به این پرواز مشکل‌دار به ایستگاه فضایی بین‌المللی را مطالعه کردند، چند فرصت برای بازگشت را به تعویق انداختند.

 

چند روز پیش، مقامات ناسا و بوئینگ، ۲۶ ژوئن (۶ تیر) را به عنوان تاریخ بازگشت فضاپیما به زمین تعیین کرده بودند؛ اما این قبل از برگزاری جلساتی بود که طی آن، قرار بود متخصصان یافته‌های مربوط به دو مشکل مهم فضاپیمای استارلاینر را بررسی کنند: پنج نشتی جداگانه در سیستم هلیوم که به سیستم پیشرانه استارلاینر فشار وارد می‌کند و از کار افتادن پنج رانشگر از ۲۸ پیشران سیستم کنترل واکنش فضاپیما با نزدیک شدن استارلاینر به ایستگاه.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها