نشنال اینترست بررسی کرد

جنگ صلیبی ترامپ علیه مخالفان/ دونالد و طرفدارانش آماده شورش در واشنگتن/ خیانت منهتن مرد مونارنجی را خشمگین کرده است

ترامپ با موفقیت توانسته حزب جمهوری‌خواه را بسیج کند تا در جنگ صلیبی چندین دهه‌ ای اش علیه سیستم قضایی آمریکا به او بپیوندند. هدف آنها از همکاری با ترامپ مشخص نیست. ممکن است آنها برای کسب عنوان معاونت رئیس جمهوری به ترامپ نزدیک شده یا صرفاً علاقه مند به حفظ قدرت خود در مجلس نمایندگان و سنا باشند.

جنگ صلیبی ترامپ علیه مخالفان/ دونالد و طرفدارانش آماده شورش در واشنگتن/ خیانت منهتن مرد مونارنجی را خشمگین کرده است

به گزارش خبر فوری، جیکوب هیلبرون (Jacob Heilbrunn) سردبیر نشریه نشنال اینترست (The National Interest) و عضو ارشد بخش اوراسیا در «شورای آتلانتیک» در یادداشتی که اخیر نوشته به موضوع محکومیت ترامپ و واکنش او به رای دادگاه پرداخته است.

جیکوب هیلبرون یک تحلیلگر برجسته است که در مورد مسائل خارجی و داخلی برای نشریات متعددی از جمله نیویورک تایمز، واشنگتن پست، وال استریت ژورنال، فایننشال تایمز، فارین افرز، رویترز، ماهنامه واشنگتن و ویکلی استاندارد مطلب نوشته و می نویسد. او همچنین برای نشریات آلمانی مانند Cicero، Frankfurter Allgemeine Zeitung و Der Tagesspiegel مطالب مختلفی نوشته است.

بخشی از یادداشت اخیر هیلبرون که در نشنال اینترست منتشر شده است توسط گروه ترجمه خبر فوری ترجمه و ارائه می گردد:

محاکمه ترامپ و وضعیت انتخابات 2024/ قانون یا دموکراسی؛ مساله این است

مساله هرگز درباره دموکراسی نبوده است. مساله در مورد حاکمیت قانون بوده است. اکنون که دونالد ترامپ یک مجرم شناخته شده است، سیستم قضایی آمریکا را محور اصلی انتقادات و نطق های انتخاباتی خود قرار داده است. پس از یک عمر زیر پا گذاشتن قانون، ترامپ به دنبال «انتقام و تلافی» است تا نهادهای دولت فدرال را از بین ببرد.

برخلاف اعتراضات بیهوده او، سیستم قضایی آمریکا مشکل جدی ندارد. او هدف شکار جادوگران قرار نگرفته است. رئیس جمهور جو بایدن به وزارت دادگستری دستور نداده که ترامپ را هدف قرار دهند و او را به دادگاه بکشانند بلکه این اعمال خود او است که چنین وضعیتی را برایش به وجود آورده است.

در هر صورت، ترامپ با رفتاری مطلوب از سوی نهادهای قضایی مواجه شده است. به نظر می رسد دادگاه عالی در آستانه اعطای نوعی مصونیت ریاست جمهوری به او است. پرونده 6 ژانویه او در واشنگتن در هاله ای از ابهام قرار گرفته است، زیرا آیلین کانن (Aileen Cannon)، قاضی فلوریدا، بررسی پرونده او و اسناد امنیت ملی را طول می دهد.

با این حال، ترامپ با موفقیت توانسته حزب جمهوری‌خواه را بسیج کند تا در جنگ صلیبی چندین دهه‌ ای اش علیه سیستم قضایی آمریکا به او بپیوندند. هدف آنها از همکاری با ترامپ مشخص نیست. ممکن است آنها برای کسب عنوان معاونت رئیس جمهوری به ترامپ نزدیک شده یا صرفاً علاقه مند به حفظ قدرت خود در مجلس نمایندگان و سنا باشند. مع الوصف، یک گارد پرتورین {این عنوان به سپاه ویژه فرمانروایان روم باستان گفته می ‌شد}  جمهوری خواه بسیج شده است تا ترامپ را قربانی یک دادستان سرکش معرفی کند.

در همین رابطه، سناتور تامی توبرویل (Tommy Tuberville) اعضای هیئت منصفه دادگاه نیویورک را که حکم به گناهکار بودن ترامپ دادند، "شهروندان ظاهرا آمریکایی" خطاب کرد و شدیدا به انتقاد از آنها پرداخت.

در این میان، می توان کسانی را که در اردوگاه جریان محافظه کار بوده و همچنان، به مخالفت با ترامپ ادامه می دهند، «جان سخت» نامید. در همین رابطه، جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی گفته است که حکم دادگاه نیویورک یک «زنگ خطر» برای جریان محافظه کار بوده است. اکنون، حزب جمهوری خواه آخرین فرصت را برای تغییر مسیر خود  و عدم معرفی یک مجرم برای کسب عنوان ریاست جمهوری دارد.

لری هوگان (Larry Hogan)، فرماندار سابق مریلند، که نامزد انتخابات مجلس سنا هم است، بیانیه‌ای صادر کرد و از آمریکایی‌ها خواست که به حکم دادگاه و هیئت منصفه احترام بگذارند. بیانیه‌ او به سرعت از سوی کریس لاسیویتا (Chris LaCivita)، مشاور ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ مورد حمله قرار گرفت و محکوم شد. در همین حال، «جمهوری خواهان کالج» {دانشجویان کالج و دانشگاه که از حزب جمهوری خواه ایالات متحده حمایت می کنند} سعی کردند راه میانه را پی گرفته و هر دو سمت دعوا را راضی کنند. آنها در بیانیه خود نوشتند: «محکومیت‌های امروز {دادگاه نیویورک} نتیجه یک پیگرد قانونی با انگیزه سیاسی است، اما حکمی که توسط هیئت منصفه صادر شد، مطابق با سیستم عدالت کیفری بود.

به این ترتیب، باید به نتیجه این محاکمه احترام گذاشت.» در آن سو، برخی جمهوری خواهان تندرو کالج مانند مولی زی همینگوی (Mollie Z. Hemingway) این چنین به حکم دادگاه ترامپ واکنش نشان دادند: « {این حکم} کاملاً بی اعتبار است. نه تنها نباید به آنها {قضات و هیئت منصفه} احترام گذاشت، بلکه باید آنها را محکوم کرد.»

وقتی منهتن به عاشق ثروتمندش خیانت کرد

اما اگر جمهوری خواهان محاکمه ترامپ را به نقطه کانونی مبارزات انتخاباتی 2024 تبدیل کنند، دشوار است که تصور کنیم این پیام می تواند ترامپ را برنده دوئل انتخاباتی کرده و رای دهندگانی را که قبلاً سرود پیروزی ترامپ را نخوانده اند، به سمت او جذب کند. تورم، مسائل مرزی و مهاجرت، تحولات خارج از کشور و ... ؛ اینها موضوعاتی هستند که به نظر می رسد در سال های اخیر روی حزب جمهوری خواه (GOP) تاثیر گذاشته و جریان سیاسی آن را تقویت کرده است. شخصی کردن انتخابات و تقویت این ایده که همه چیز حول محور ترامپ می چرخد، دچار مشکلی است که بایدن هم قبلاً به آن اشاره کرده است. این سیاست این تصور را تقویت می کند که ترامپ بیش از اینکه یک سیاستمدار خبره و وکیل و خزانه دار اموال آمریکایی ها باشد، یک «اقتدارگرای خفته» است.

 این واقعیت که محکومیت اخیر در منهتن، یعنی جایی که ترامپ ابتدا در آنجا کسب ثروت و شهرتش را آغاز کرد، اتفاق افتاده، یک ضربه روحی وحشتناک به او وارد کرده است. منهتن بزرگترین معشوقه ترامپ بود اما اکنون توسط این معشوقه طرد شده است. این مساله باعث خشمگین شدن ترامپ شده است. او عصبانی خواهد بود، فحش خواهد داد و فریاد خواهد زد. اما این دادگاه «غنچه رز» او است {اشاره به فیلم سینمایی همشهری کین}. این محاکمه ممکن است پایانی بر آغاز کارزار انتخاباتی ترامپ در سال 2024 باشد. لازم به ذکر است که محاکمه نیویورک یک اتهام نادرست (bum rap) به ترامپ نبود بلکه یک صفحه به صفحات پرشمار پرونده کیفری او افزود. این مساله برای بایدن یک «فرصت طلایی» است تا به وضعیت خود در آستانه رقابت انتخاباتی سر و سامانی مجدد دهد؛ فرصتی طلایی که البته نه بر اساس وضعیت و پرونده های خود بایدن، بلکه بر اساس وضعیت ترامپ به وجود آمده است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    خاک بر سر ملت آمریکا که اگر به بایدن مردک پیر مفلوک مشنگ بی غیرت رای بدهند!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      فعلاً مردم آمریکا در رفاه و آسایش و بدون دغدقه‌
      گرانی و بیکاری زندگی خوشی دارند پس خوش بحالشون

  • ناشناس
    0

    خاک بر سر ملت آمریکا با انتخاب بایدن

  • ناشناس
    1

    ترامپ بی کله تر از این حرفهاست؟؟؟
    خودش میدونه باید چیکار کنه؟
    رئیس جمهور قطعی آمریکا (ترامپ)

  • ایرانی
    4

    درآمریکا مجرم وحتی محکوم شدن به زندان مانع ریاست جمهوری نمی‌شود. حتی اومیتواند درصورت عدم مصونیت اجرای حکم درداخل زندان ریاست خود را ادامه دهد. دلیل این قانون اینست که شاکله حکومت آمریکا از مجرمان تبعیدی انگلیس که از سیصد سال پیش به آمریکا تبعید شده بودند تشکیل شده است. انگلیس برای رهایی از مجرمان خطرناک آنها را به آمریکا تبعید تا با وحشیگریهای خود وکشتار سرخپوستان هم کشور گشایی کند وهم از شر آنها خلاص شود. لذا قانون اساسی آمریکا نوشته همان مجرمان است. تشکیل غرب وحشی نتیجه همان تبعیدیها بوده است . واگر می‌بینید هیچ ترسی ازجنگ افروزی وکشتار ونیرنگ ندارند زاییده نژاد آنهاست.

  • ناشناس
    4

    درود بر ترامپ

  • اا
    5

    فقط و فقط ترامپ

  • صدای مردم آمریکا
    0

    ما اهل منهتن نیستیم ترامپ تنها بماند

  • ناشناس
    0

    دنیا چشم به انتخابات امریکا دارد .انتخابات ایران بود و نبودش هیچ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها