خبرفوری گزارش می‌دهد

آقازاده‌های خارج‌نشین؛ طناز روحانی در اتریش است و آزاده حداد در آمریکا بود

کمپین «فرزندت کجاست؟» در خبرفوری این‌بار در گزارشی مروری داشته به زندگی فرزندان مقامات دولتی که در خارج از کشور تحصیل و یا زندگی می‌کنند و یا روزگاری را در کشورهای جهان اول گذرانده‌اند.

آقازاده‌های خارج‌نشین؛ طناز روحانی در اتریش است و آزاده حداد در آمریکا بود

«آقا زاده» و «آقا زادگی» که این روزها عنوان بهتر «ژن خوب» را پیدا کرده‌اند، از ابتدای دهه هشتاد وارد ادبیات رسانه‌ای ما شدند، زمانی که عده‌ای به سبب منصب و شغل پدرشان به پست و مقام رسیدند و البته این اتفاق رسانه‌ای شد.

این روزها اما بیش از اینکه نام مسئولان در رسانه‌ها منتشر شود، نام فرزاندشان است که مطرح می‌شود و اذهان عمومی را به این سمت می‌برد که کدام یک با رانت دولتی به پست و مقام و ثروت کلان دست پیدا کردند.

کمپین «فرزندت کجاست؟» در خبر فوری این‌بار در گزارشی مروری داشته به زندگی فرزاندان مقامات دولتی که در خارج از کشور تحصیل و یا زندگی می‌کنند، کشورهای جهان اول که بسیاری از آنها حتی روابط دیپلماتیک و سیاسی با ایران نداشتند اما فرزندان مسئولان عالیرتبه کشور ترجیح می‌دادند آنها را به عنوان محلی برای زندگی و تحصیل و گاهی حتی کسب و کار انتخاب کنند.

طناز در اتریش زندگی می‌کند

حسن روحانی ، رییس جمهور ایران اکنون 4 فرزند دارد که دختر کوچک او در اتریش سکونت دارد. طناز که در رسانه‌های ایران شهرت زیادی ندارد، تنها در مراسم تحلیف پدرش در مقام رییس جمهور بود که برای نخستین بار دوربین‌ها از او تصویری منتشر کردند.

مریم در لندن ساکن است

بیزنس اینسایدر، پایگاه خبری آمریکایی چندی پیش در گزارشی خبر از تحصیل مریم، دختر حسین فریدون، برادر و مشاور رییس جمهور منتشر کرد.

مریم دختر حسین فریدون دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه کلمبیای آمریکا بوده، پس از آن با دریافت بورس تحصیلی که از مدرسه اقتصاد لندن به لندن رفت و مشغول به تحصیل شد، البته طبق گفته این سایت این بورسیه تحصیلی به افراد نیازمند ساکن کشورهای در حال توسعه اعطا می شود.

مریم فریدون البته اکنون در شعبه دویچه بانک لندن مشغول به کار است.

آزاده ژاپن بود بعد به آمریکا رفت

غلامعلی حدادعادل در سال 1390 باحضور در یک برنامه تلویزیونی درباره زندگی شخصی دخترش آزاده و علت سفر او به ژاپن و آمریکا توضیحاتی ارائه داد. طبق گفته‌های رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دختر او در ایران درس خوانده اما همسر او بورس تحصیلی شده و آزاده هم همراه همسرش راهی ژاپن شده است. بعدها اما به سبب تحقیقات دیگری که دامادش داشته است، آنها به آمریکا رفتند و مدتی در آمریکا زندگی کردند.

این درحالیست که رییس سابق مجلس شورای اسلامی ادعا کرده که آزاده و همسرش اکنون به ایران بازگشته‌اند.

سجاد هم در انگلیس است

پسر غلامعلی خوشرو، سفیر ایران در سازمان ملل متحد، وکیل پایه یک دادگستری است. به ادعای پایگاه خبری بیزنس اینسایدر او همسر مریم فریدون است و در دانشگاه آکسفورد در مقطع دکترا در رشته حقوق مشغول به تحصیل است و اکنون ساکن انگلستان است.

عیسی آمریکاست

معصومه ابتکار، رییس سابق سازمان محیط زیست که اکنون معاون امور زنان ریاست جمهوری است، دو پسر دارد که یکی از آن‌ها اکنون در آمریکاست. معصومه ابتکار در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرده بود:« پسرم در آمریکا درس می خواند و ادامه تحصیل می دهد. خودش و همسرش تا فوق لیسانس اینجا بودند اما رشته ای که می خواستند ادامه دهند (مدیریت و راهبری سازمانی) در ایران نبود. به هر حال انتخاب افراد مبتنی بر تشخیص خودشان است و تابع نظر والدینشان نیستند.»

آنهایی که رفتند و نماندند

مهدی هاشمی رفسنجانی ، یکی از فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی هم جزو افرادی بود که در دانشگاه آکسفورد به تحصیل در رشته خاورشناسی مشغول بود، او در سال 2010 در انگلستان مشغول به تحصیل بود اما دو سال بعد یعنی در سال 2012 به دلیل پرونده قضایی به ایران آمد و تحصیلش را نیمه کاره رها کرد.

پسر محمد جواد ظریف ، وزیر امورخارجه ایران هم طبق ادعای برخی رسانه‌ها چند سالی در آمریکا زندگی کرده است.

مهدی ظریف مدتی در شرکت وریزون آمریکا مشغول به کار بوده و اکنون در ایران زندگی می‌کند، البته یک رسانه آمریکایی ادعا کرده است که مهدی ظریف در آمریکا به صورت پیمانکاری با این شرکت مشغول به کار بوده است.

منبع: خبرفوری

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 49
  • ذوالقرنین
    0

    اقای خاوری داماد کیست حداد جواب بده

    نظرات شما -
    • شهین سیفی
      0

      خوب باشه من که بازنشسته وخود سرپرست هستم دخترم را که خیلی کوچک بردم واقامتش را گرفتم الان ۲۴ ساله اونجا ست هم شغلش خوبه هم بچهاش دانشجوی دانسگاه یو ال بی میباسند

    • کاربر ناشناس
      0

      شهین تو پول داری ما ک نداریم بریم کجا

    • حسن
      1

      به خدا قسم خاوری و امثال خاوری فشار قبرشونو زیاد کردن اگه بفهمه یا نفهمه بالاخره اونم یه روز میمیره مثل بقیه لعنت یک ملت ایرانو رو واسه خودش خریده فکر میکنه زرنگه به هر حال دنیا و آخرتی هست هر چند غافل باشیم لذت گذار رو به عذاب ابدی خریده وای به حالش اگه بفهمیم درضمن مسامحه دستگاه نظارتی هم جای تامله که حتی اگه ندانسته هم باشه در جرم ایشان شریکه این گونه رفتارا باعث دلسردی و تسلط دشمن میشه هر چند مسیولین پاک هم وجود داره و هست که به یک ریال از بیت المال دست اندازی ندارن

    • Siamak
      0

      شهین خانوم با مثال من خودت و دخترت را با همین آقازاده ها مقایسه کن تا بیشتر بفهمی. من بعنوان آقازاده خیلی معمولی و شیک برای ادامه تحصیل و زندگی میرم خارج از کشور. بعد به سرعت در چندین شرکت مختلف و سوری با جایگاه های مدیریتی های ریت انتصاب میشم و حقوق میگیرم که در اصل همان پولشویی خودمون هستش یعنی پدر با توجه به جایگاه و قدرتش اقدامی در ایران میکنه و در عوض از فلان شرکت در خارج از کشور پولی را به حساب دختر یا پسرش میریزد. پول های غیر قابل ردیابی که به همان پولشویی معروف هستند. بعنوان آقازاده هم یکسری مصونیت های خاص دارند که پیگیری برخی فعالیت ها در خارج از کشور انجام نمی شود و چتر حمایتی سفارت ایران را دارند. پس نتیجه این میشه که ادامه تحصیل و ادامه زندگی اصلا مهم نیست بلکه بنده اومدم اینجا که پایگاه امنی را برای اموال پدر و مادر مسئولم بسازم که اگر خدایی ناکرده فردا پس فردایی بررسی شد و گند یکسری مسایل در آمد و اموالی توقیف شد اصل داستان در خارج از کشور دست نخورده باقی بماند. در کنار اون یکسری وظایف دیگر هم هست که جرات نمیکنم اینجا عنوان بکنم و اگر هم بکنم مطمئنا چاپ نخواهد شد. شهین خانوم حالا مقایسه کن. من که به شخصه پول بیت المال ندزدیدم و پاره شدم تا به این چایگاه فعلی در خارج از کشور رسیدم. هم ماشین خوبی دارم و هم جای خوبی زندگی میکنم که همش حاصل سالها زحمت و تلاش هستش اما آقازاده همه را یک شبه به دست می آورد و جایگاهش از همان روز اول هم در خارج از کشور بالاتر از من و شما و دختر شما هستش. اگه من و شما و دخترتون از روز اول با اتوبوس رفت و آمد کردیم و بعد یک ماشین دست دوم ارزون و بعدها رسیدیم به ماشین شیک آقازاده در همان روز اول مازاراتی یا پورش و فراری اش پارک شده جلوی ویلایی که برایش در بهترین منطقه شهر خریداری شده. فرق ما با اونها در همان حساب بانکی و پولهای غیر قابل ردیابی است که روزانه به حسابشان ریخته می شود.

  • حسن
    0

    اهان این خوبه که فرزندای مسیولین تو آمریکا وانگلیس صفا کنن بعد بگیم مرگ بر آمریکا و انگلیس و ... اخه درسته که فرزندای مردم تو آفتاب داغ روی سنگ و خاک گرسنه و تشنه جان بدن و شهید بشن ووالدینشون از داغ اونها بدترین بیماری اعصاب وروان بگیرن و عمرشون نصف بشه اونوقت یه عده مسئول بچه هاشون تو کشوری باشه که اون کشور هواپیمای ایرباس مارو زد وبه زدنش افتخار کرد و جنگ تحمیلی و تحریمو به ما تحمیل کرد اینو بگم اگه شهدا رفتن بخاطر دفاع از خاک ناموس و استقلال کشور عزیزم ایران بوده اگه شما مسیولین به غیر این باشیدبا جماعت ملیونی خانواده شهدا مواجه اید چون خون بچه هاشون ارزش و کرامت داره و میهن دوستند چطور انتظار دارین مردم اصلاح بشن احتکار نباشه و ...

  • حنانه قاسمی
    0

    خدا همه منافقین را لعنت کند چقدر سنگ این نظام را به سینه زدیم چقدر مرگ بر آمریکا گفتیم کیفش را شما کردین تحریمش را هم ما کشیدیم

  • الف-الف : از شهرستان مرند
    0

    من کاری ندارم بچه های ریس و روسا درکجاهستند ودرکجا زندگی میکنن چون یک میلیون نفر مثل بنده هم بگوید جایی بند نمیشود فقط از مسئول اول کشور را قسم میدهم به دختر سه ساله خانم رقیه (ع) همه رده پایین ها شب گرسنه میخوابند آخ همه ازبین رفت فکری به این خانوارها بکنند که قیامت هم در کار است.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خیر نبینید

  • أمحمد
    0

    إقا. ميتونند برن ميرن تو نمي توني زورد مياد

  • ر_ض
    0

    منم پسرم دکترا علوم سیاسی در منطقه ای بنام درود فرامان کرمانشاه مشغول گاو چرانی است فاصله طبقاتی

  • مهدی احمدی
    0

    اینکه سوال شده فرزندت کجاست؟ فقط منظور این نیست که چه کاره هست و درحال حاضر کجاست؟ منظور اینه که ایا گرین کارت و اقامت دوم دارد؟ و امکان رفت و آمد هر لحظه داره ؟! یا نه؟!؟!؟ بیایید شفاف و صادق باشیم با هم ! ..... به قول رهبر: قلب ها نیاز به تعمیر دارند! مشکل همین قلبه ! بخدا !!! وگرنه اینطور نمی شد و اینطور نبود!!!

  • شاهد جانباز
    0

    واقعا كلمه منافق را بايد روى اين افراد گذاشت معلومه اين افراد از درد ملت خبر ندارند هفت نسلشون را نو اين چهل سال أباد كردند بى چاره جوانان تحصيلكرده كه با دسترنج و خون دل پدر و مادر درس خوندن به اميد زندگى بهتر اما افسرده و نا اميد با يك كشور داغون و بى أينده خودكشى مىكنند. اه و نفرين مردم بدرقه شما. متزورهاى حيله گر

  • م ن ک ر
    0

    آقا اینا را بی خیالش مسئله اصلی آمریکا ست ما باید همیشه در صحنه باشیم ما باید تحریم ها را تحمل کنیم ماباید بی کاری تورم و گرانی را تحمل کنیم تا آقایان به عشق و حال خود وتوله های گرامی به رسند

  • ناشناس
    0

    سرخودن هر کار دلشون بخواد انجام می دهند باباشون راضی نیست خارج بروند اما می روند

  • ناشناس
    0

    بقیه را چرا ننوشتی؟

  • قاسم قلیخانی
    0

    آقای امینی شورای شهر تهران بررسی کنید

  • احم
    0

    عواقب تصمیماتی که مسئولین جامعه میگیرن چرا فقط شامل قشری میشه که در لحظه های حساس ؛همیشه در صحنه بودند؟

  • سها
    0

    جالبه که همه این بچه ها بیکارند و فقط ماییم که سر کاریم!!!

  • محسن کیانی
    0

    اینکه الان فرزندهای مسئولین ایران باشن یا نباشن مهم نیست ، مهم اینه که هر وقت هرجا که بخوان میرن و ویزا و اقامتشون تضمین شده س . ضمن اینکه از پول چیزی کم ندارن

    نظرات شما -
    • شیخی
      0

      خودمون کردیم که لعنت بر خودمون باد، اگه می دونستم بزرگ شده انگلیس بهش رای نمی دادم، اومده تا اعتماد مردم نابود کنه بعدشم بره انگلیس

  • Siamak
    0

    مردم را خر تصور نکنید و از اصل مطلب دور نکنید. خارج شدن از کشور برای آقا زاده ها معلومه که شک برانگیز نیست و هرکسی آزاده که هرجا و هرجوری که دلش می خواهد زندگی بکنه و هر رشته تحصیلی مورد علاقه برود. مهم اینه که همین اشخاص در حال حاضر با چه سرمایه ای در خارج از کشور هستند. اینکه بعنوان مثال بنده بعنوان آقازاده برای تحصیل در رشته پشکل شناسی برم آمریکا و اقامت هم بگیرم و حسابی هم بنام خودم باز بکنم و توسط شرکت های مخصوصی به پست و مقامی سوری برسم بعنوان رئیس و مدیر و غیره و بعد در چند نوبت میلیارد میلیارد به حسابم واریز بشه اسمش نمیشه زندگی شخصی. ما میدونیم آنها فقط و فقط برای ساختن پایگاه محکم برای دارایی های مسئولین رفته اند. اموال و دارایی این آقا زاده ها را افشا کنید. از حساب های بانکی آنها پرده بردارید. همین افرادی که اسم بردید از کجا به این پول ها رسیده اند؟

  • Siamak
    0

    یک نمونه از فعالیت هایی که برای برخی آقازاده ها وجود دارد و چطور خارج از کشور به راحتی پول به حسابشون ریخته میشه و چون پولشویی هستش غیر قابل ردگیری است. بخاطر تحریم واردکنندگان که باید ارز دولتی بگیرند دولت آنها را به شرکت های پتروشیمی معرفی می کند. شما تصور کن سیستم به چه شکلی انجام می شود. چون واردکنندگان کم نیستند و تقاضا زیاد و ارز محدود به همین دلیل شرکت ها کار را می کشند به مزایده. پس تا همین جا معلومه که در مزایده قیمت بالاتر برنده می شود، پس در نتیجه قیمت ارز به نرخ دولتی اصلا واقعیت ندارد. تصور کن اصغر نامی مزایده را برد و دلار x تومانی را به قیمت x+y تومان برنده شد. ارز به میزان y- به قیمت x تومان به او پرداخته می شود و به او میگویند که همه چیز قانونی است. اما می ماند همان اختلاف که قرار می شود وارد کننده به کشور مقصدی که می خواهد برود و مابه التفاوت را به دلار به فلان حساب بانکی بریزد و پس از تایید شدن به سفارت ایران در همان کشور برود و مابقی ارز را دریافت کند. این یعنی همان شرکتی که باید ارز به نرخ دولتی را به وارد کننده تحویل بدهد در اصل شریک ارز دولتی می شود و برای اینکه ماجرا لو نرود به این صورت پولشویی می کنند و واردکننده هم بخاطر پیروزی در مزایده و اینکه لااقل ارزی ارزانتر از باقی جاها گیرش آمده راضی است و افشا نمیکند. حالا فکر میکنید آن حساب بانکی برای کی است؟ چه کسی از آن مراقبت می کند و توجیه داشتن آن حساب بانکی در خارج از کشور چی است که غیر قابل ردگیری است؟ این است دلیل حضور آقازاده ها در خارج از کشور. این حساب بانکی مال شرکت های سوری است که همین آقازاده ها در آن ها در چندین شغل و جایگاه مدیریتی مثلا مشغول کار هستند و حقوق دریافت میکنند. همین پول ها در چندین مرحله و بعنوان حقوق به حساب آقازاده ها واریز می شود. حالا تصور کنید پدر ایشون که مسئول مربوطه است دستگیر می شود و همه چیز لو می رود. اموال او باید مصادره و توقیف شود. اول از همه ردگیری پولها و دوم اثبات آن به آن حساب بانکی آقازاده محال است. پس کسی نمی تواند به آن حساب دست بزند و اموال را توقیف کند.

  • کاربر ناشناس
    0

    انشالله امیدوارم به چه کنم چه کنم دوچار بشوید انشالله به امید حق حالا جان بکنید خودتان را برسانید کانادا چالب همه میرن کانادا خدا رحمت کنه خاوری درد به دعوا بگیری؟

  • علی کنکوری
    0

    هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک!!!

  • گندم محب
    0

    من یه زن سرپرست خانوارم وبرای بچه م تو حسرت میوه خریدنم ومستاجر اخه خدا نشناسها کمی،بفمر ما زنهای تنها باشین ـ..باز ماها تحمل داریم خیلی خانمها رو دیدمـکه بخاطر فقر به فحشا وتن فروشی تن دادن خدا ازتون نگذره...خدایا فریادمونو به کجا برسونیم من که دیگه هسته شدم

  • محسن
    0

    خدالعنت کنه اونایی که میشین ومیگن بگید مرگ برآمریکادختراشون اونجاخوش میگذرونن ماروخرگیرآوردن سریارانه ها بحث سردزدی ها بحث هرچی میخورن سیرنمیشن آقا امام زمان بیا

    نظرات شما -
    • دودو
      0

      دوست عزیز آمریکا با اون وحشی گریش مثل اینا نیست که به اسم اسلام جیب حرومزادهاشونو پرمیکنن آمریکایی با همون وحشی بودنش ببین پول افغانستان و عراق رو به کجا رسوند دروووود بر وحشی گری ومعرفت آمریکایی

  • اکبراززنجان
    0

    دوستان عزیز. یه وقت فکرنکنیداقا زاده هابرای خوش گذرونی رفتن اروپایا سایرنقاط خوب دنیا. نه مدیونین یه همچین فکری بکنید. اونا رفتن اونجا غم وقصه بخورن که خدایی نکرده من و شما در رنج وسختی نباشیم. اجرشون با اقا امام زمان.

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      راست موره!!یوقت دربارشون فکر بد،نوکنیدا،تهمت موشه براتون غیبت مینویسن،اونوقت باید بورید سربازی ی پولی بدید تا اضافه خدمت نخورید.... مگر مثل این مفت خورا،دست تو جیب خلق الله و بیت الحال کرده باشیدتا کلا مجبور بشین،فی رو زیاد کنید که بتونیدسربازیتوبخرید وباز برید خارج وخروج و مخرومج ومخارجتونو از سر بگیرید بیاین اینجا وبخوریدوببریدوپشت سرتون غیبت کنن،و ادامه ماجرای قانون بقول زیر خاکی........خات تو درتون وفکر مثبتتون،صد رحمت به سنقل که اعتماد به اسکل میکنه

  • محمدی
    0

    والله این مال و منال از بیت المال هست و خوردن نداره و حرام است اگر مسلمان بودید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ازراعیل
      0

      دوت عزیز مردم رو با این خرافات مغزشونو شستشو دادن که اسلام اینو میگه اونو میگه احمق نباشیم همش اگه خرافات نبود خودشون دزد نمیشدن

  • فاطمه گیلک
    0

    فرق ما با اونا چیه واقعا ما در حسرت یه مشهدرفتنیم حالا اینا خجالتم خوب چیزیه بی وجدانا

  • ع.س
    0

    انشاالله که به حق صاحب الزمان .امام راهل.رهبر عزیز.وشهداکه سردادند تااین مملکت به دست نااهلان نیفته خون پاکشان دامن همه کسانی که دراین مملکت اسلامی دارند به این وطن ومردم خیانت میکنند در هر پست ومقامی هستند بگیره و هرچه زوتر نیست نابود بگردند.انشاالله.

  • رامشک ..
    0

    سلام چند سالی هست که ما شعارمون مرگ بر آمریکا واسرائیل . ولی ایندفعه میگم مرگ بر مسئول خیانت کار .ما برای این نظام واین کشور شهید دادییم ..بعدش هم میخوام بگم انگار مسئولین از جیب پدرشون به مردم میدن .(((از رئیس قوه قضائیه .میخوام اینایی که خون مردم کردن تو شیشه اعدام نه باید تیکه تیکه بشن)))) ودر آخر ما پشت این انقلابیم .****امیدوارم جزایش را در همین دنیا ودر جلوی چشمانشان فرزندانشان بکشند .

  • حیبن خلیلی
    0

    خانوم ابتکار با چه رویی این حرفو زدی؟!چطور برای مردم جایی بدیه و گناهکار میشن و باید فقط با همه دشمن باشند اما نوبت به خودتون ک رسید : « به هر حال انتخاب افراد مبتنی بر تشخیص خودشان است و تابع نظر والدینشان نیستند.». کار به هیچکسی ندارم فقط به حال خودم تاسف میخورم ک دربین مردمانی هستم که انقدر راحت اجازه میدن حق هم نوعاشون ضایع بشه.من آدمی نیستم ک برم اونور آب و حرفی ک زدم کلیه.به خداوندی خدا قسم این اسلام نیست همون اول راه رو موندین اول اسلام عدالته اقا عدالت. یا علی

  • رضا
    0

    مسولیین ریا کار و دروغگو برای چپاول ملت شعار مرگ بر آمریکا میدهند و فرزندانشان تو آمریکا با پول همین ملت بدبخت در حال عیاشی هستند

  • چمران
    0

    مسیولین باید انسانیت شرافت فداکاری درخدمت مردم بودن را از حاج قاسم یاد بگیرند که با جیب خالی دل همه مردم ایران را به دست آورده ای کاش ذره ای از غیرت این مرد بزرگ در وجود مسیولین بود .تا مملکتی آباد و گرسنه ای در ایران نباشه .مسیولین نمی فهمند که بعضی از پدران در ایران شرمنده خانواده‌ها ی خود هستند که اگر می فهمیدند کار به اینجا نمی کشید .تن فروشی بعضی از زنان اثرات فقراست . بفهمید.

  • مهدی
    0

    با سلام خدمت شما ماه مبارک رمضان ماه رحمت و برکت مبارک باد ...... آب از سرچشمه گل‌آلود است و تا نخواهیم درست نمی‌شود ........ تا زمانی که در این کشور شریک دزد و رفیق قافله باشد .... مردم مستضعف پیشرفتی نخواهند داشت مثلا همین سهام عدالت واقعا خنده دار است سهام عدالت ... کو .... و .... کجاست ... عدالت .... سرور ما و امام ما حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام است ..... اما .....

  • باران
    0

    خدا انشاالله خودش انتقام ازاین بی مسولین بگیره وخدا دردی بهشون بده که روزی هزاربار مرگشون ازخدا بخوان یکی بخاطر گرونی گوشت ومیوه نمیتونه بخره ولی بچه های این ازخدا بی خبرا خارج نشین وتو امریکا-شرم اوره

  • محمد
    0

    ما مردم شدیم یه نرده بان موقع که نیاز دارنمون اسم مون میگن بعدش از پله ها میرن بالا

  • زهرا
    0

    تا وقتی مردم کشور بی سواد باشن همینه. مردمم که اینارو انتخاب میکنن.اصلا این مردمم که اجازه میدن ازشون سواستفاده بشه

  • دلم شکسته
    0

    ننگ بر تو مرگ برتو ای مسئوله بی وجدان مرررگ بر تو ای مسئوله خائن.ای گردن کلفت ای حرومزاده ای لاشخور نرگ بر تو ننگ برتو

  • پوریاعزرائئل
    0

    به شما چه سفره انقلاب بوده خوردن بردن دیگه

  • حسین
    0

    خدا به داد مردم برسه با این گرانی روز قیامت جزای این گردن گلفتا را بده

  • مجتبی
    0

    قشنگ معلومه سمت دولتی ها غش فرمودین

  • فرهاد صمدی نارمکی
    0

    توروبه خداببین کیا به ما حکومت میکنند علی برکت ا...

  • سوگند
    0

    تو رو خدا ببین کیا دارن به ما حکومت میکنن مسئولین ریاکار و دروغگواینجا شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس میدن اونوقت بچه هاشون با پول همین ملت تو آمریکا و انگلیس دارن عشق و حال میکنن و تحریم اقتصادی شم ما باید تحمل کنیم واقعا برای یه همچین مسئولینی متاسفم

  • مهدی
    0

    انصافه که بچه هاخودتون با پول مردم انگلیس و آمریکا زندگی کنند و کیف کنند بعد به ما ساندیس پونصد تومنی با یک کیک تاریخ مصرف گذشته بدین بگین برو داد بزنه مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها