جمع آوری روزانه ۵۰۰ تن زباله در ارومیه

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: سرانه تولید زباله به ازای هر شهروند ارومیه ای ۷۳۰ گرم است.

جمع آوری روزانه ۵۰۰ تن زباله در ارومیه

احد یوسفی، افزود: سرانه تولید زباله روزانه به ازای هر شهروند ارومیه ای ۷۳۰ گرم است که در مجموع روزانه ۵۰۰ تن زباله به سایت دفن زباله منتقل می شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت جمع آوری زباله های خشک سطح شهر به بخش خصوصی واگزار شده است، تصریح کرد: ۳ غرفه تحویل پسماند خشک در سطح ارومیه فعال است.

یوسفی با تاکید بر اینکه ماهانه ۲۰ تن پسماند خشک در مجموع در ارومیه جمع آوری می شود، خاطرنشان کرد: از سال جاری سازمان مدیریت پسماند طرحی تحت عنوان طرح تام را در سازمان ها و ادارات اجرایی می کند تا زباله های خشک به ویژه کاغذ را در محل های تعیین شده که سازمان پسماند مشخص کرده قرار دهند.

وی اظهار کرد: بهره‌برداری از کارخانه کمپوست؛ تجهیز و مدرن‌کردن ماشین آلات سازمان در زمینه جمع‌آوری، حمل و دفن؛ برنامه‌ریزی برای تفکیک صحیح پسماند در ارومیه و بهره‌مندی از توان نخبگان بومی در زمینه‌های مختلف مدیریت پسماند از جمله برنامه‌های سازمان برای سال جاری است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با تاکید به اینکه وظیفه پاکسازی حاشیه دریاچه ارومیه برعهده سازمان نیست ، یاد آورشد: با وجود این سازمان به صورت نمادین اقدام به جمع آوری زباله های حاشیه دریاچه ارومیه توسط پاکبانان می کند و خودرو هایی نیز برای برداشت زباله در حاشیه دریاچه مستقرر می شوند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها