در مراسم تکریم و معارفه وزیر علوم

پزشکیان: به وزرای محترم گفتم همه اساتید و دانشجویانی که لغو قرارداد یا اخراج کردند را بازگردانید/ دانشگاه ها باید برای حل مسائل جامعه به صحنه بیایند/ چگونه نخبگان را تربیت کردیم که مهاجرت می کنند؟

رئیس جمهور گفت: بنده اعلام کردم در خصوص همه اساتیدی که به هر طریقی دانشگاه‌ها با آنان لغو قرارداد یا اخراج کردند بازنگری کنید. دانشجوها را بازگردانید. حق است دانشجو حرف بزند. دانشجو نمی‌تواند آدم بدی باشد او فردا و آینده کشور است. دانشجو باید بتواند سوال کند.

پزشکیان: به وزرای محترم گفتم همه اساتید و دانشجویانی که لغو قرارداد یا اخراج کردند را بازگردانید/ دانشگاه ها باید برای حل مسائل جامعه به صحنه بیایند/ چگونه نخبگان را تربیت کردیم که مهاجرت می کنند؟

مسعود پزشکیان رئیس جمهور ظهر امروز پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بیان کرد: انسان  به خاطر علمش معنا دارد. علم نیز با عمل معنا  دارد وگرنه عالم بی عمل مانند درخت بی ثمر است. حیات عمل نیز این بوده که خالص برای خدا و به عبارت دیگر برای مردم باشد. علمی که با عمل و برای حل مشکل مردم‌شکل بگیرد. تصور کنید یک جامعه ای چنین اعتقادی دارد؛ مستقل از اینکه این حرف ها درست یا غلط است، آیا این جامعه عقب مانده یا فقیر می شود؟ آیا در این جامعه‌ای و فساد و رانت و رشوه و تبعیض می تواند شکل بگیرد؟  مشکل نگاه ما است. آنچه که می بینیم را به دست می آوریم. اگر بدانیم که ما به خاطر علم به دنیا آمده ایم و این علم باید با مهارت توام باشد و خالص برای خدا باشد یک جور دیگه کار می کردیم و جور دیگر به بزرگان، عالمان و نخبگان احترام می گذاشتیم. قدر آنهایی که عالم هستند را قبلا می فهمیدیم.

وی در ادامه اظهار کرد:  این همه دانشگاه را برای چه می خواهیم؟ با چه کیفیتی؟ برای حل چه مشکلی؟ جوانان کشور و بچه های پاک و بیگناه را می آوریم و ۴ سال و ۱۰ سال وادار می کنیم درس بخوانند بعد بیرون می آید می گوییم کار ندارید. اصلا به شما نیاز نداریم. فرد نیز می پرسد تو که به من نیاز نداشتی چرا عمر من را تلف کردی؟ این مشکل اصلی ما است. هم باید مجلس و هم باید وزارت علوم کمک کند. آدم هایی باید تربیت کنیم که به درد جامعه بخورند. عالمی که عمل نداشته باشد به چه درد می خورد؟ جوان تربیت می کنیم و افتخار می کنیم نخبه تربیت کردیم. اما چند درصد از نخبگان ما در این کشور می مانند؟ چرا نمی‌مانند؟ 

چگونه نخبگان را تربیت کردیم که می‌روند؟

رئیس جمهور در ادامه خاطر نشان کرد: چگونه آنان را تربیت کردیم که نخبگان ما می روند و می خواهند برای جای دیگر کار کنند. چرا؟ برای اینکه از ابتدا آموزشی که می دهیم ایراد دارد.

وی ادامه داد: انتخاب ما در مدیران باید بر اساس عدالت و حق باشد؛ نه اینکه به جناح، دسته و نگرش افراد بنگریم؛ نه اینکه بگوییم آقا است یا خانم است. سه اصل در مدیریت است  که باید پذیرفت. کی مسئول است. چگونه باید عمل کند و چگونه باید پاسخگو باشد. برای استانداران، بخشداران و فرمانداران باید یک دستورالعمل باشد که به آنها بگوییم چه کنند؛ مانند نامه امام علی (ع) به مالک اشتر  که در آن آمده است که با مردم چگونه برخورد کند. 

پزشکیان در ادامه اظهار کرد: این رویکرد مبنای علمی دارد. در ابتدا باید فرد را درست انتخاب کنیم. بعد بگوییم این کارها را انجام را باید انجام دهید. سپس اگر درست انجام نداد باید بگوییم چرا خطا کردی. هیچ ظلمی بالاتر از این نیست من آدمی را به کار بگیرم که برای مردم مشکل ایجاد کند. حق را باید به مردم داد. خداوند کمک کند با علم، عالم و عالمی که عمل بلد است و دانشگاه‌ها که مشکل جامعه را می‌دانند و راه حل دارند جامعه را بسازیم. 

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: بنده معتقد هستم که به دانشگاه باید بگوییم شما اساتید اقتصادی بیاورید. اقتصاد جامعه با شما و مشکل را حل کنید. در حوزه فنی شما دانش دارید. به عرصه بیایید و مشکل را حل کنید. در حوزه فرهنگی از ظرفیت دانشگاه ها باید استفاده کرد. اگر مشکل را حل کردند پول هم به آنان می دهیم. مسائل مشخص است. دانشگاه نیز ظرفیت علمی و خلاقانه دارد. باید برای حل مسائل باهم رقابت کنند و سپس در صورت حل مشکل پول هم از دولت دریافت کنند. 

انتخاب ما در مدیران باید بر اساس عدالت و حق باشد؛ نه اینکه به جناح، دسته و نگرش افراد بنگریم؛ نه اینکه بگوییم آقا است یا خانم است

دانشگاه محل درآمد و نوآوری است

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته مشکل را بر می دارند و سپس مشکل را حل می کنند و پول هم می‌گیرند. دانشگاه خودش پول در می‌آورد. دانشگاه محل درآمد و نوآوری است اما دانشگاه های ما همه پول می خواهند. 

پزشکیان افزود: در خصوص نحوه انتخاب افراد خیلی گفتم و باز هم می گویم. ما از قرآن می خوانیم اما به آن درست عمل نمی کنیم. قرآن را می خوانیم و سپس روی طاقچه می گذاریم. یا در مراسم ترحیم آن را می خوانیم. چند سال پیش طبق روال در مجلس ترحیم بودم و سوره الرحمن را می خواندند. ما دانشجو بودیم با هرکسی بحث می کردیم اول می گفت جهان بینی خود را بگویید. دقت کردم که در سوره الرحمن اول جهان بینی را به ما می گوید بعد می گوید ای انسان وقتی وزن می کنی بر اساس عدالت وزن کن و کم نگذار. این سوره برای ما است که می خواهیم مدیر و کارشناس تعیین کنیم. می گوید کم نگذار. بر اساس عدالت انتخاب کن. چرا مشکل پیدا کردیم؟ چون کار را به کاردان نسپردیم. دانشگاه می تواند مملکت ما را نجات دهد به شرطی که علما و دانشمندان و نخبگان در کنار هم قرار بگیرند و به گرایش ها و نظرات هم  احترام بگذاریم.

درباره اساتید و دانشجویان اخراج‌شده از دانشگاه‌ها بازنگری شود

وی در ادامه خاطر نشان کرد: کسی که یک کلمه به ما یاد دهد ما را بنده خود می کند. آنوقت ما اساتیدی که ما را به اینجا رساندند کنارمی زنیم و فردی جوان را بالای سر این افراد قرار می‌دهیم که به این اساتید هم بی احترامی می‌کند. بنده اعلام کردم در خصوص همه اساتیدی که به هر طریقی دانشگاه‌ها با آنان لغو قرارداد یا اخراج کردند بازنگری کنید. دانشجوها را بازگردانید. حق است دانشجو حرف بزند. دانشجو نمی‌تواند آدم بدی باشد او فردا و آینده کشور است. دانشجو باید بتواند سوال کند. 

رئیس جمهوری در ادامه بیان کرد: برپایی کرسی آزاداندیشی که مقام معظم رهبری بر روی آن نیز تاکید داشتند یعنی اینکه دانشجو بتواند حرف خود را مطرح کند. ما باید با منطق جواب دانشجو را بدهیم. دانشجو را می توان هدایت و توجیه کرد و اگر  هم حق با دانشجو است من باید خودم را اصلاح کنم نه اینکه او را محروم کنم. اگر دانشجو عیب من را می گوید به جایی که او را بشکنم باید خودم را بشکنم. اگر توانستیم این را بپذیریم آن وقت مملکت آباد می شود. 

در هر حوزه‌ای باید از نظرات کارشناسان استفاده شود

وی در ادامه بیان کرد: چه کسی ظالم‌تر از آن است که به خدا بخواهد دروغ بگوید؟ منظور از خدا همان مردم است. ظالم‌تر از کسی که به مردم دروغ بگوید یا تکذیب فردی که حرف حق را گفت، نیست. کسی که حرف درست را بزند و در مقابل حرف درست سر خم کند متقی است. از آقای زلفی گل دانشمند و محقق تشکر می کنم. بنده در حوزه علمی بحث‌هایی با ایشان دارم اما بحث علمی دعوا ندارد. حرف درست را همیشه می‌پذیریم. ما تصور می‌کنیم من چون در رشته خودم نخبه‌ام در همه چیز می توانم نظر دهم. در حالی که اینگونه نیست. در هر حوزه‌ای باید از نظرات کارشناسان استفاده شود. 

پزشکیان در ادامه بیان کرد: از تمام زحمات آقای دکتر زلفی گل تشکر می کنیم برای تمام این مدتی که زحمت کشیدند. همچنان از وجود گرانقدر ایشان استفاده می کنیم. از تلاش همه وزرای قبلی تشکر می کنیم. امیدواریم حضور برادر عزیز آقای سیمایی بتواند با نگاه حق پذیری موثر واقع شود. بر اساس حق پذیری هم نیروها را به کار بگیرند و  هم تصمیم درست گرفته و آن را اجرا کنند. ما به دانشگاه و دانشگاهیان دل بستیم. اگر وحدت و انسجام را نداشته باشیم کاری پیش نمی رود. من هر حرف حقی که بیاید می پذیرم. 

روی قانون برنامه حرف داریم و با مجلس صحبت می کنیم

وی در پایان بیان کرد: مردم به ما نیاز دارند که راه درست را در مقابل آنان قرار دهیم. اِن شاءالله با همدلی و به دور از تفرقه و نفسانیات بتوانیم کنار هم قرار بگیریم. خدا کمک کند دست به دست هم دهیم که قانون برنامه و سند چشم انداز را اجرایی کنیم. البته روی قانون برنامه هم حرف داریم و با مجلس می رویم صحبت می کنیم. 

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 55
  • ملابرادر پشمالو
    0

    دکتر یک آزمون علمی از این نو اساتید این ۳ الی ۴ ساله بگیر و حد نصاب قرار بده کارت خیلی راحت میشه :)
    در قدم اول هوای دانشگاه‌های دولتی مراکز استان و در قدم دوم دانشگاه‌های دولتی‌های شهرستان را داشته باش
    در این ۳ سال یکسری اساتید نخبه هم در این دانشگاه‌ها وارد کردند که البته لازم نیست کاری بکنی صرفا کافیه ازشون آزمون علمی و مصاحبه تخصصی بگیری تا عیار کار دستت بیاد.

    شیوه پذیرش دانشجو در گذشته مناسب بود لازمه خیلی حواست به خرابکاری‌های شورای انقلاب فرهنگی باشه
    ، متاسفانه کسی زورش به اون جماعت نمیرسه و لازم از بعضی موارد و افراد قدرتمند کمک بگیری.

  • ابوالفضل
    4

    ایشالا که منظورتون دانشگاه امام صادق و امثال آن نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      تو برو قرص شاد افزایش قتل تو بفروش !!!وضع امور اجتماعی را با اصول شاد قرص داریم میبینیم .افزایش خودکشی طلاق عین تگزاس بجای علوم گند. کفر صنعت اش را بیاور !!

    • ناشناس
      8

      آدم بی تربیت اسم امام صادق چرا می آوری !! تربیت قرآن عارف حافظ شیراز بوده سواد نداری عوفر گروز باد روانشناس صهیونیستی گفته اصول اخلاق غرب تماما سرقت از حدیثه و از این بعد گفتن از تعالیم بجای اصول روانی گو به مردم استفاده می کنم ...

    • ملابرادر پشمالو
      1

      این فرد که جوابت رو نوشته از مریدان روغن بنفشه فروش آقای میرباقریست که مرد بسیار شریفیه
      یک تیکه کلامی هم داره بنام فروید
      یعنی بهش بگی لاستیک ماشینم پنچر شده میگه تقصیر فرویده که جنس لاستیک ها رو فرویدی میسازن

    • ناشناس
      7

      عجب ظالمی .اسم امام چرا می‌آوری احادیث امام صادق در متن از اصول اخلاق الان خیلی خیلی بالاتره ..متنهای سخت که در. حد بشر نیست و بسیاری از فرمایشات حکیمانه حضرت علی در غرب عینا کپی زده شده ...تغییر عادات امام عسکری و خیلی احادیث از جمله عدم اتلاف وقت و عدم جذب ..امام نبود خوک می خوردی ‌‌ ادارات مشاور فرویدت را میبینیم چه رفتار خودخواهی دارند ..نمی خوان حرف بزنن.

    • ناشناس
      0

      فاطمه خانوم دانشگاه امام صادق اسم یک دانشگاهه که اکثر مسئولین اونجا درس خوندن
      هیچ ربطی هم به امام صادق نداره، فقط یک اسمه، می فهمی، فقط یک اسم.

    • ناشناس
      1

      ناشناس از وقتی از فروید ازت سوال کردیم گیر دادی به قرص،شاد
      تحقیق کن قرصهای روان گردان و ماده مخدر صنعتی شیشه که در سوریه و لبنان تولید میشه توسط چه کسانی در حال انجام است
      کشف و مصادره کامیون های مواد مخدر و کشتی های حامل آن در یونان و مرزهای اروپا محموله ها متعلق به کدام کشور بوده
      ترانزیت مواد مخدر سنتی و صنعتی در دنیا توسط کدام کشور و ارگان انجام میشه
      هر چی را در جلسات و صدا و سیما بهت گفتن را اول تحقیق کن بعد بلغور

    • ف
      0

      همه مداح ها رفتن شدن استاد دانشگاه عه

    • ناشناس
      1

      والا پنچره مگه ادارات بر طبق اصول امام صادق آند ..آنها که در ادارات امور اجتماعی آند درس خوانده اصول مشاوره فرویدند ..ضمنا وقتی که غرب عین احادیث را کپی و. سرقت و بلغور. می‌کنه خیلی ظلم در حق امام صادقه ...کاقیه در اینترنت یک سرچ بکنی و برتری کلام امام صادق در مباحث مختلف اخلاقی واضحه ..و در حد فراتر از بشره وقتی کپی زده شده جای بحث نمانده

    • ف
      1

      مو خودوم ایستاد دوشکده بیدوم به علت قرص های شاد و غمگین ایخراج شدوم شایدوم برگردوم آقای پزشکیان خیلی خوب بید مو قرص لاغری ایتقات ندوروم

    • یمنوگ
      0

      باشد تا رستگار شوی

    • ناشناس
      3

      برای اینکه جز اصول فروید چیز دیگری بار تان نیست همان را میگم اینجا جایش نیست
      بحث کنم . در اصول اخلاق احادیث در صدرند.همان طور که هی صادق صادق میگی و نه بیشتر از آن حرفی نداری ..انجور گستاخی میکنی روغن بنفشه میگی که چه ؟؟؟یک سرچ کنی میبینی روغن بنفشه خود ازداروهای ضد احتقانه که در دنیا تایید شده و در دیجی کالا هم میفروشند !! تاثیر افزایش خشونت خانوادگی و قتل و خوذکشی را با قرصهای اعصاب میبینیم و طبق تحقیقات هم ثابت شده که عارضه قتل دارند !!!! و فقط کسب درآمده و خود مردم در سایتها همه نوشتند بدتر. می شن !!!

    • ناشناس
      1

      تویی تحقیقی نکردی که هیچ حرف هم نمی‌گیری ..مستند معتاد آمریکایی ساخت آمریکا نشان می داد خود پزشکی منحرف اسراییل مخدر را بعنوان آرامش تجویز می کنه .اونوقت تو بحث را قاطی قاچاقچی می‌کنی پزشکی منحرف کجا قاچاقچی کجا .چی را با چی توضیح می دی . علم منحرفی که سی سال قبل قرص اکس می داده و خیلی حرفهای. دیگه و پشت پرده ها از علوم مشاوره منحرف به ظاهر شسته رفته که در درک آن به گرد من هم نمی رسید و کپی زده و دهن کج میکنید

    • ناشناس
      1

      والا صدا سیما از اول آخر شاد شاد قرصی میگه ..حضرت علی فرمودند قرص بدنها را کهنه میکند راز شادابی را در میوه می داند ..فروید هم قرصهای آرامبخش را به اسم پزشکی آورده که دکتر طب فیزیکی می گفت قرصهای خواب ...خیلی اثرات مخرب دارنند و خوب درآمد دارید

    • ناشناس
      1

      اسم دانشگاهه هرچیه حرمت امام صادق خیلی حق اش بالاتره و این جور حرف زدن ظلم در حق. آن امامه چون صاحب برترین علم در اخلاق آند و علم ایشان. به تاراج و سرقت. رفت و مظلوم واقع شدند ....من فروید گفتم ازانحا از من کپی زدید .‌‌محص اطلاع ادارات مشاوره فرویدند با افزایش طلاق جهانی

    • ملابرادر پشمالو
      0

      زمان امام علی قرص شاد داشتیم؟ آنتی هیستامین هم بود؟

  • ناشناس
    0

    محصول پژوهش در دانشگاههای ما مقاله است و در سایر کشورها مقاله محصول فرعی است. سالهاست که حکومت دنبال اخذ کمک از دانشگاه ها برای حل معضلات است و دانشگاهها ناتوان. اکثر اعضای هیات علمی انها مقاله نویسند و دانش آموختگان انها نیز غریبه با صنعت.
    رهیافت ساده است و تنها باید بودجه تحصيلات تكميلي دانشگاه ها قطع شود تا عضو هیات علمی برای گرفتن دانشجو ملزم به حل مشکل صنعت و جامعه باشد و از این طریق اعتبار لازم برای جذب دانشجوی تحصيلات تكميلي فراهم شود. و بتدریج هر کس با صنعت اشنا باشد و توانمند در دانشگاه می ماند.
    در شرایط فعلی چه لزومی دارد که عضو هیات علمی به سمت مشکلات کشور برود؟؟ تمام هزینه ها را دولت می دهد، دانشجو دنبال حل مشکلات واهی و تخیلی می رود، مقاله ای چاپ می شود، استاد ارتقا یافته و حقوقش بیشتر می شود!!!

  • ناشناس
    0

    یکی ازمواردمهم مشکل جامعه که می تواند۵۰درصدمشکلات جامعه راحل کندتورم است که الان همه چیزدست شماست ارزش،پول ملی راببریدبالادلتربشود۲۰الی ۲۵هزارتومان قول شرف میدهم ۵۰درصدمشکلات جامعه حل می شودبسم الله راست می گوییدازفردا شروع کنیدبه دانشگاه هم احتیاج نیست

  • صی مامه کرمیان
    2

    بله دانشگاهیان زحمت بکشند .نیروهای نظامی زحمت بکشند .معلم رفتگر وهمه ی مردم
    حتی زحمت آن چوپانی که در گرمای 50درجه گوسفند چرانی می کند
    اما پسرراستاندار نور چشم است و معاف از خدمت سربازی
    این بود عدالت علی که در بوق وکرنا می کنید

  • ناشناس
    5

    اگر می خواهید جوانان مهاجرت نکنند انحصار رشته های پزشکی دندانپزشکی وکالت و..را بردارید این گونه گفتمان اتلاف وقت و هیجاناتی کاذب است..

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      مگه میشه حاجی برن با جون مردم بازی کنن

    • ناشناس
      0

      سلام، آقای پزشکیان لطفاً مشکلات زندگی مردم و اقتصاد نابسامان کشور و گرونی های نجومی مسکن و خودرو رو اول حل کنید .... معیشت مردم خیلی مهمه.... یا علی مدد التماس دعا....

    • ناشناس
      1

      جوانان بخاطر این مسئله میروند؟
      واقعا که چقدر جالب مسئله را طرح می‌کنید!
      صبر کنید تا اینکار را بکنند.

    • ناشناس
      1

      بهترین رشته تحصیلی علوم انسانی حقوق قضایی و مشاغل مرتبط به آن قضاوت ، وکالت دادگستری و سردفتری اسناد رسمی و بهترین رشته علوم پزشکی، رشته پزشکی و دندانپزشکی و بهترین رشته های علوم مهندسی، مهندسی برق و کامپیوتر و مکانیک است بعد شما می خواهید بدون شرکت در آزمون و قبولی در این رشته های پرطرفدار و پولساز پذیرفته شوید؟!!!

    • ناشناس
      0

      طبق آمار رسمی که خود حکومت منتشر کرده ۷۵ درصد سهمیه پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه به سهمیه ای ها اختصاص داره

  • ناشناس
    4

    نه اون اخراج ها درست بود نه این فله آمدنها بدبختی ملت افراط وتفریط است

  • ناشناس
    1

    استادمداح اومده چه استادی. صبح اول روضه بجای ورزش وبعد روایت از... درمورد ریاضیات وفیساقورس. وزکر ونمازجماعت شب زیارت وفردا راهپیمایی

  • ناشناس
    0

    قدم بزرگ در راستای رشد علمی کشور

  • ن
    0

    نصف اینایی که تو دانشگاه های مطرح هستند همشون سهمیه ای هستند بچه های خودتونن رفتن خارج چ نخبه ای ی دوتا اختراعی چیزی که بدرد دنیا ملت بخوره نشون بدید ما هم ببینیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تمام بچه های ایرانی نخبه اند بایک تست و ظرفیت پایین رشته های لوکس که انحصاری شده همانند پزشکی و دندانپزشکی مهندسی و وکالت از ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه جامانده سرخورده و افسرده می شوند آنانی که از نظر مالی توانایی دارند براحتی بدون هیچ آزمونی میروند در کشورهای همسایه یا اروپا ادامه تحصیل داده با تابلو فارغ التحصیلی اروپا و آمریکا برمی گردند..

  • حائری
    5

    خدا وکیلی اگر در هر کشوری ازجهان این افراد خائن برانداز بود چه بلایی سرشان می آوردن بارها شاهد هستیم ازنام فلسطین ویاپرچم آن کشور استادرا قطع همکاری می زنند اما دراین دولت بیشتر امتیاز میدهند

  • ناشناس
    0

    جوان چه برود دانشگاه آتل و.باطل چه نرود هیچ آینده ای ندارد فقط فرار از کشور ویران شده و مصرف شده

  • ناشناس
    12

    آقای پزشکیان بجای دغدغه داشتن برای اساتید غربگدا و افرادی که خیانت آنها محرز شده و اخراج شده اند به فکر مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باشید ،بنده بازنشسته نظامی و جانباز جنگ هستم، حقوقم کفاف نمی کند،انوقت شما قربان صدقه افراد غربگدا و هنجار شکن و بانوان بدحجاب و بی حجاب میگردی،ایا عدالت حضرت علی العیاز با الله این بود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      غربگدا ؟؟؟ معمولا كسايي كه اين لفظ رو استفاده ميكنن خودشون شرق گرا هستن !
      و كسايي كه طرفدار چين و روسيه ان ديگه نبايد به شرايط امروز اعتراض كنن چراكه اين اشيه كه خودشون پختن ! حالا هم بخورن و لذت ببرن !
      هنجار شكن ؟! والا يادمه پدر بزرگم ميگفت زمان ما هرچي بيسواد بود ميرفت نظامي ميشد !
      شما معني هنجار شكن رو ميدوني ؟؟؟ اصلا هنجار چيه و چه كسي تعيين ميكنه هنجار چيه ؟؟؟
      به الگو هاي رفتاري و و عقايد كلي يك جامعه هنجار گفته ميشه ! يعني اكثريت هرچيزي رو قبول دارن ميشه هنجار !!!
      حالا بگو ببينم اكثريت با ازادي حجاب موافقن يا مخالف ؟؟؟
      اتفاقا هنجار شكن شمايي كه برخلاف خواست اكثريت عمل ميكني و حتي بهشون توهين ميكني!

  • ناشناس
    2

    اق پزشکیان عوام فریبی می کند اولویت تورم و گرانی هست و باقی موارد خیلی مهم نبست شما فقط داری موارد فرعی بی مصرف را تاکید می کنید اگر هنر داری با اون کارشناسانی که گفتی مشکل اقتصاد را حل کن گرانی را مهار و قیمت گوشت را از هشتصد تومان بیار به دویست ت و ماهی را صد ت مرغ را ثابت نگه دار و حبوبات که قیمت پدر فروشنده ها شده را بیار پنجاه ت و مسکن را ارزان کن و بنزین را گران نکن و نان را گران نکن و روغن خواراکی را بیار پایین و لوازم خانگی و خودرو و همه چیز را ارزان کن باقی چیزها درست میشه دکتر جون خواهشا عوام فریبی نکن نمی دونم رفع حقر اغتشاش گران و فتنه گران و باز گردانندن دانشجویان اغتشاش گر و اساتید ضد نظام و غیره اینها هنر نبست اول بروم معیشت مردم را درست کن همون عدالتی که دم می زنی و برو بجای حمایت از اغتشاشگران برو ببین در دانشگاه شریف و خواجه نصیر و شهید بهشتی و تهران و دانشگاهای کشور چند تا نخبه که دکترا و ارشد تحصیل می کنند که مشکل خوابگاه مجردی و متأهلی دارند و غذا افتضاح هست و مشکل کار و استخدامی دارند این نخبه های خوب و سلامت را حمایت کنید وگرنه اینها هم فرار می کنند چونکه یه عده مدیر و استاد در دانشگاها به نخبه ها فشار میارند تا فرار کنند دکتر پزشکیان عزیز کشاورزان را در یاب فقط حرف نزن بلکه عمل کن برادر دکتر جون فریب بعضی ها را بخوری ضعیف ترین خواهی شد .

  • ناشناس
    0

    نخبه ها راصادر کردیم ولی بجایش ده میلیون افغانی وارد کردیم

  • علیرضا
    0

    باید اساتید ما ارتباط تنگاتنگی با صنعت داشته باشند و اساتید باید از مدیران صنایع که در چرخه کار هستند انتخاب شود تا بتواند دانشجو را آماده و آگاه کند ساعات
    دروس عملی در کارخانه ها با توجه به رشته مورد نظر بیشتر شود

  • غریبه
    0

    آقای پزشکیان خواهش میکنم اونایی هم ازکاراخراج شدن برگردونین سرکار

  • ناشناس
    0

    این حرف ها و اقدامات خوب است فقط یکی دو دهه دیر شده است.

  • الف
    2

    این اخراج ها یکی از دستاوردها و افتخارات بزرگ دولت رئیسی بود !!!!

  • ناشناس
    1

    خرابی های آن سه سال باید به سرعت بلزسازی شود.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      خیلی پررو هستید ۸ سال کشور را غلاف کردید ۳ سال دویدند و آخر در مسیر نوکری مردم جانشان را دادند حالا مدعی هم هستید اندکی صبر سحر نزدیک است..بنزین گران..قطعی برق و گاز..دلار ۷۰ وقس علیهذا انشالله که اینطور نشود.

  • ناشناس
    0

    سلام..اقای‌دکتر پزشکیان رییس جمهور محترم باید در مورد دانشگاه ازاد هم که ۳۲۰۰۰هزار حق التدریس دکترا اخراج شده را برگرداند.تصمیم نا بجا که تهرانجی گرفت از‌دانشجوی دکترای بعنوان مدرس انتخاب کرده اند..تمامی دکترای حق التدریس اخراح شده اند.این تصمبم مدیریت ضعیف تهرانچی است که سطح علمی دانشگاه و جامعه‌مارا پایین آورد.خیانت به نظام آموزشی و بازارکار است.مگر می شود فردی که خودش دانشجو است و هم تدرس کند‌و شاغل جای دیگری هم باشد.مگر دکتراها که حق التدریس بودند چقدر حقوق می گرفته اند.

  • ناشناس
    0

    معلمان ودانش آموزان رو هم مشمول این دستور کن

  • ناشناس
    1

    این اساتید جوان که می فرمایید بالای سر اساتید با تجربه هستن الان تکلیفشون چی میشه؟!!!
    خب دارید اونها رو کنار میزنید
    چقدر قشنگ مسأله رو حل کردید!!!!
    این هم شد جوانگرایی؟!!!!

  • ناشناس
    0

    شاهنامه آخرش خوشه! دیگاههایی که از زبان برخی مقامات و مسئولان بالا و‌پایین رسانه ای شده، و یا از زبان آنها و به طرق نادرست مطالب ناروایی دهان به دهان و سینه به سینه و... منتشر می شود، بالطبع موافقان و مخالفیانی پیدا می کند. که البته برخی کلی گویی ها و مبهم صحبت کردن ها و ترویج نابه جای اینگونه دیدگاهها و ... خیلی خطرناک تر از این هست. که برخی تصور می کنند.!!! مثلا اینکه: که با بعضی گفتار و رویکردها رفتار های قانونی نیروی انتظامی، هیات های تخلفات و قوه قضائیه و...زیر سوال برود. و پیرو آن کسی حق نداشته باشد. با بد و بی حجاب ها کاری داشته باشه، !! و افراد متخلف و مشکل ساز در ادارات و دانشگاه‌ و....و .... نباید تنبیه بشوند.!! برخی از سران فتنه و اغتشاشات و... قاتلین ده ها نفر از نیروی انتظامی و ...باید فلان و بهمان بشوند. و...الخ..../ دود رویکردها و برخوردهای کیلویی و تنی و کلی و... اول به‌ چشم خود این مدعیان خواهد رفت!!! چرا که اگه در مملکتی قانون، اصول اخلاقی و شئونات اسلامی و عرف و... رعایت نشود. و مدیر، مامور دولتی، رئیس مرکز و موسسه ای در هر رده و سطحی امنیت و ابهت نداشته باشه. تا بتواند مقررات را اجرا کند.! ووقعا چی میشه؟؟؟ این یعنی یک نوع هرج و مرج فرهنگی، قانونی، اخلاقی و اجتماعی و سیاسی و.. و.... والخ...‌** خلاصه اینکه: نتایج این نوع برخوردها و دیدگاهها افراط و تفریطی ...در کشورداری کاملا معلوم است!! در این صورت به ناچار باید گفت: شاهنامه آخرش خوشه...

  • ناشناس
    0

    تمام سهمیه های استخدام و ورود به دانشگاه را بردارید. اگر قرار کمک به کسی هست با عمل کاملا خلاف و حق الناس دیگران را تنبیه نکنید،

  • ناشناس
    0

    سلام..اگر خدا وکلیلی در مورد نظام آموزش عالی بخواهیم قضاوت کنبم. کسی که آموزش عالی را در بخش خصوصی توسعه و گسترش داد.مرحوم هاشمی رفسنجانی و همت خود امام خمینی ره و دکترجاسبی‌بود.اگر سئوال شود.مالک دانشگاه ازاد‌ چه کسی است؟باید بگویم دانشجویان دانشگاه‌ازاد‌و خانواده آنها‌و حق التدریس های که سالهای سال با‌حقوق‌اندک تدریس کرده‌اند.بنابرابن‌اقای تهرانچی حق ندارد ابن را نظام تخریب کند.با‌ اخراج ۳۲۰۰۰اساتید‌دکترای حق‌التدریس خیانت کرد.یکی از‌ راهکارهای جذب دانشجو‌در دانشگاه ازاد سهامدارکردن‌دانشجویان در مالکیت سرمایه دانشگاه است.مگر با پول دانشجویان سرمایه گذاری نشده است.نه با پول تهرانچی‌؟.دانشجویان و فارغ التحصیلان‌ دانشگاه و اساتید حق التدریس داتشگاه ازاد سهمی در مالکیت سرمایه دارند.حق رای و تصمیم گیری در نظام اموزش دانشگاه ازاد دارند‌نه فقط تهرانجی.اقای ترانچی‌ با اخراج ۳۲۰۰۰حق التدریس دکتراها در دانشگاه ازاد خیانت کرد به انها‌و به جامعه علمی .از اقای دکتر پزشکیان درخواست اخراج ایشان‌داریم.

  • ناشناس
    0

    مسئله ارزونی و دور ریختن پول سرمایه ملت ازطریق بنزین فروشی
    یک معضل اجتماعی است که باید حل بشه ولی بی کله ها و بی خاصیتهای تندرو منتظرند پزشکیان اقدام بکنه تا او را مورد هجمه قرار بدن
    ثانیا قطعی برق و اعتراض پرستار چه ربطی به پزشکیان دارد ؟؟؟
    دولت مشعشع ۱۳ گند زده

  • ناشناس
    0

    جناب پزشکیان با گفتم درست نمی شود رئیس جمهوری های قبلی هم می گفتن شود ، بشود اما

  • ناشناس
    1

    یعنی وکیلها وماموران وکارشناسان همه پوچ توفقط سرت میشه دستور بده تمام دزدان آزاد میدانم روی آب میافتی میگم شاید قاچاق فروشها وقاتلین راهم آزاد کنی به نطر من همه را آزاد کن وخودت هم فرار کن

  • ناشناس
    0

    یک نگاهی به اقا زاده ها هم بیندازید

  • ناشناس
    0

    بحث تربیت نیست اگر یکم فکر کنید باید بگویید کشورهای دیگه چه کردن چی دارن که نخبه میرن انجا یکبار صادقانه به حرف نخبه ها گوش بدین

  • ناشناس
    0

    باید تمام اساتید سفارش شده اخراج بشن مثل مداحها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد