متقاضیان تحصیل در خارج مراقب سود جویی موسسات غیر مجاز باشند

دبیر کل کانون موسسات اعزام دانشجوی ایران گفت: متقاضیان تحصیل در خارج از کشور مراقب سودجویی افراد، موسسات و شرکت‌های غیر مجاز اعزام دانشجو باشند

متقاضیان تحصیل در خارج مراقب سود جویی موسسات غیر مجاز باشند

سعید سمیعی با اشاره به تلاطم نرخ ارز در روزها و هفته های اخیر گفت: پس از اعلام نتایج کنکور سراسری در این فصل بیشترین تقاضا برای اعزام به خارج از سوی متقاضیان تحصیل در خارج از کشور به موسسات و شرکت‌های خدمات اعزام دانشجو ارائه می شود.

وی ادامه داد: در این فضا، موسسات و شرکت‌های دارای مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که لیست به روز شده آنها در وب سایت سازمان امور دانشجویان و همچنین سایت کانون موسسات هر ماه در اختیار عموم قرار دارد، اقدام به ارائه خدمات مصوب به متقاضیان تحصیل در خارج از کشور با نرخ حق الزحمه های تعریف شده می کنند.

دبیر کل کانون موسسات اعزام دانشجوی ایران افزود: اما با افزایش نرخ ارز و ایجاد جذابیت برای موسسات و شرکت‌های غیر مجاز، فعالیت این موسسات در این برهه پررنگ تر از قبل شده است که این می‌تواند زنگ خطر را برای علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور به صدا درآورد.

وی خاطر نشان کرد: علاقمندان و خانواده ها برای جلوگیری از بروز مشکلات عدیده مالی، حقوقی و تحصیلی فرایند اعزام خود را از طریق موسسات و شرکت‌های دارای مجوز رسمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دنبال کنند.

وی یادآورشد: هر ماه لیست نهایی موسسات و شرکت‌های دارای مجوز رسمی در سایت کانون موسسات و شرکت‌های خدمات اعزام دانشجو به نشانیwww.ssri.ir برای اطلاع دانشجویان و خانواده ها منتشر می شود که توصیه می شود برای عقد قرارداد و اخذ پذیرش تحصیلی از طریق این موسسات اقدام صورت گیرد.

دبیر کل کانون موسسات اعزام دانشجوی ایران، بیشترین شکایات دانشجویان و خانواده ها را از موسسات و شرکت‌های غیر مجاز، دریافت مبالغ غیر معقول و کلان، عدم انجام تعهدات توافق شده، اخذ پذیرش در دانشگاه های غیر مجازی که مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت نیستند، عدم دریافت ویزای دانشجویی و سرگردان کردن دانشجویان در کشور مقصد پس از اعزام برشمرد.

وی ادامه داد: در صورتی که دانشجویان از عملکرد موسسات و شرکت‌های دارای مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گله و شکایتی دارند می توانند شکایت خود را به صورت مکتوب به سازمان امور دانشجویان و یا دبیرخانه کانون موسسات ارائه دهند تا مورد بررسی هیات رسیدگی به شکایات قرار گیرد.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها