یک پزشک بیان کرد:

با تصمیم وزارت بهداشت، افزایش زگیل تناسلی و ایذر در انتظار مردم

یک پزشک گفت: با وجود اینکه به دفعات توصیه شده هنگام برقراری روابط زناشویی از وسائل پیشگیری استفاده شود، حالا در صورت استفاده نکردن از این وسائل، انتقال بیماری هایی نظیر؛ زگیل تناسلی، ایدز، هپاتیت و ... شیوع پیدا می کند.

با تصمیم وزارت بهداشت، افزایش زگیل تناسلی و ایذر در انتظار مردم

روزگذشته حمیدرضا اینانلو، مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در بخشنامه‌ ای خطاب به معاونان غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در راستای اجرای ماده ۵۱ "قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت "اعلام کرد: هرگونه توزیع رایگان یا یارانه‌ای اقلام مرتبط با پیشگیری از بارداری، کار گذاشتن اقلام پیشگیری و تشویق به استفاده از آنها در شبکه بهداشتی درمانی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی ممنوع است. هرگونه ارائه داروهای جلوگیری و پیشگیری از بارداری در داروخانه‌های سراسر کشور و شبکه بهداشت و کار گذاشتن اقلام پیشگیری از بارداری باید با تجویز پزشک باشد.

بارداری ناخواسته و تولد جنین های ناقص

دکتر شهریار ناطق متخصص ارولوژی و جراح کلیه، مجاری ادراری و تناسلی گفت: این کار 100درصد غیر علمی و اشتباه است. حذف یارانه وسائل پیشگیری از بارداری و محدودیت غربالگری جنین باعث بارداری ناخواسته و تولد جنین های ناقص و دارای مشکلات ژنتیکی و مادرزادی خواهد شد و صد در صد ضرر آن ببیشتر از سودش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این کار اگر با هدف اجرای طرح جوانی جمعیت پیش می رود، کار درستی نیست و نتیجه نخواهد داشت، ادامه داد: فرزند آوری نیازمند یکسری زیرساخت هایی است. اگر از بعد فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی به مقوله فرزندآوری نگاه کنیم ، تا زمانی که فرد از لحاظ مالی و معیشتی در سطحی نباشد که بچه بیاورد یا اینکه به لحاظ روحی و شرایط خانوادگی آماده و پذیرای مادر و پدر شدن نباشد ، نمی توان نا خواسته فرزندی را وارد زندگی شان کرد.

زگیل تناسلی، ایدز، هپاتیت در انتظار مردم!

دکتر شهریار ناطق متخصص ارولوژی و جراح کلیه، مجاری ادراری و تناسلی با اشاره به مشکلات سلامتی و بهداشتی حذف یارانه وسائل پیشگیری از بارداری، عنوان کرد: با وجود اینکه به دفعات توصیه شده هنگام برقراری روابط زناشویی از وسائل پیشگیری استفاده شود، حالا در صورت استفاده نکردن از این وسائل، انتقال بیماری هایی نظیر؛ زگیل تناسلی، ایدز، هپاتیت و ... شیوع پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه حذف رایگان وسائل پیشگیری از بارداری آمار بارداری نا خواسته را افزایش می دهد، گفت: وقتی افراد به هر لحاظی برای فرزندآوری  آمادگی نداشته باشند، برای سقط جنین اقدام خواهند کرد و در نتیجه آمار سقط جنین غیر قانونی نیز  افزایش خواهد یافت. همچنین در صورتی که این سقط ها در مراکز زیر زمینی و غیر قانونی و  غیر بهداشتی صورت گیرد، سبب بروز مرگ و عفونت مادر خواهد شد.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    4

    بله دقیقا درست میفرمایید،بعضی عوامل ،خواسته ،یا نا خواسته ،یا از روی اگاهی و بی تدبیری ،سخنانی عنوان میشود ،که به ضرر مردم و نظام !!!
    اخه عزیز ما ،مگه باروری و هر چی اسمش را بزارید ،مگه زورکی ،میشود اجراییش کرد !!یا به زور اسلحه و... بگین که افزایش نسل نمود !!!
    هم خود صاحبان تصویب این امر ،میشود شما را به زور تحمیل به افزایش نثل کرد ،که میخواهید ،مردم را!!!
    یاد امام راحل (حضرت امام خمینی)به خیر ،در زمان ایشان با زبان لیین و نه با زبان زور و تحمیل ، تازش هم مشوقهای فراتر از مشوقی که شما ،انجام میدهید ،در زمان ایشان انجام میشد!!
    ان زمان وضع معیشت و با معیشت الان مقایسه ،بعد استفاضه سخن!!
    وضع مالیات ان زمان با مالیات این زمان!
    وغیره و غیره....
    لا اکراه فی الدین ،همان گونه که برای دین اجباری نیست ،برای این گونه مساعل هم نبایستی از روی فشار و اکراه!!
    عزیز من شما برای مردم اسانی فراهم کنید ،مساعل خود به خود حل میشود!
    طرفی که به زور و با مشقت ،نان قوت خود را در می اورد و با این وضع وحشتناک گرانی و....توقع دارین که برای شما افزایش نسل هم انجام دهند!!
    به فرض مثال هم ،شما ،تمام اقلام و از مردم محروم ،باز خیال میکنید که مشکل شما حل میشود !!
    نه عزیز جان ،با این کارتان ،اگاهانه مسبب فاجعه بهداشت عمومی و...را به ارمغان خواهید اورد!!
    پس از روی احساس ،تبصره برای خود وضع نکنید ،بزارید زمانه به شکل واقعی ان ادامه داشته باشه .

    نظرات شما -
    • 0

      اگر از نااگاهی و بی تدبیری باشد می توان امید وار شد که روزی اشتباها یک کار درست و مفید به حال جامعه مرتکب شوند ,اما هیهات!

    • معترض
      3

      برای اقلام جلوگیری از بارداری نباید یارانه تعلق بگیرد ...
      این اصل مطلب است ......
      بهداشت عمومی هم یک چیز دیگر . چرا متوجه نیستید و خلط بحث می کنید .

    • نسل آینده !
      0

      جالب یکی گفته بود اگر مردم کاری نکنند ما خودمون اقدام می کنیم !؟

  • پت و مت
    2

    شما ک مسئله تون فقط رقم جمعیته، کافیه اونیکه مسئول میزان مشارکت آرا مردم در انتخابات رو بیارین بزارین ریس سازمان آمار و نفوس، قضیه حله. دیگه نیازی ب این راهکارهای پت و متی هم نیست

  • میشوبالا
    1

    خداوندا مارا از شر شیطان دور نگهدار.

  • ناشناس
    0

    با محدودیت و ممنوعیت خرید و استفاده از وسایل پزشکی پیشگیری کننده از بارداری و جبر و اکراه نمی شود مردم را مجبور به فرزند آوری کرد!!!

  • ناشناس
    1

    در سالهای آینده نوکر،و غلام حلقه به گوش و سیاهی لشکر کم است ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران باید دست به کار شوند . تشکر می کنیم از ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران

    نظرات شما -
    • ناشناس اندر ناشناس .......
      3

      جناب ناشناس .... جنابعالی با حرف و با عبارات کنایه دار و خاله زنکی ولی لابی های صهیونیست در عمل کاری کرده اند جمعیت کشور کم شود ......
      ضمنا به مردم ایران و تاریخ این کشور هم توهین نکنید ........

  • ناشناس
    0

    نظام آپارتاید برده داری

  • ناشناس
    0

    برای حل سن بالای ازدواج چه راحلی دارید؟ هزینه های تحصیلات. شغل. مسکن. هزینه های درمانی. انگیزهای ازدواج خیلی کم رنگ شده بخصوص برای فرزند آوری و تحمل مشکلات بعد از آن.

  • مهدی
    0

    چرا اصلا خواست و نظر مردم براتون مهم نیست؟
    نباید به زور کسی رو پدر یا مادر کنی که آمادگی اقتصادی،روانی، تربیتیشو نداره. نباید در منگنه نیاز جنسی و بچه دار شدن نابجا قرارش داد.
    وزارت بهداشت! مگه مرض دارین که چنین بخشنامه ای می فرستین؟؟؟

  • فدای رهبر
    1

    این یک حرف مفت که اگر از این وسایل استفاده نشود ممکن هست بیماری دیگه بگیرن غربالگری یک چیز بی خودی برادر زاده من غربالگری کرد ازمایش ژنتیک داد اما بچه اش عقب مانده زهنی بدنیا آمد هیچ نسبت فا میلی هم با هم نداشتن همه چیز دست خداست

  • علی
    0

    با توجه به اینده تاریک و نا امید کننده جوانان ایرانی هر گونه فرزند اوری خیانت به ان فرزند محسوب میشود من پدر سه فرزندم که الان هم من وهم انها دارند زجر میکشند ای لعنت به یکایکتان

  • یسبس
    0

    افزایش ایدز در جامعه بخاطر ساخت واکسن کرونا با پروتیین های ایدز است که به مردم تزریق شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها