راهنمای کامل گل هورتانسیا و استفاده از آنها برای زیبایی خانه

گل هورتانسیا شکوفه های بزرگ و فراوان تور مانند گلبرگ ها، جلوه ای خیره کننده به آن بخشیده و جلوه ای از شکوه و جذابیت کلاسیک را به هر چیدمانی می بخشد.

راهنمای کامل گل هورتانسیا و استفاده از آنها برای زیبایی خانه

گل هورتانسیا گیاه گلدار زیبایی است که می توان از آن برای زیبایی خانه استفاده کرد و میتوان به عنوان گیاه آپارتمانی نیز از آن استفاده نمود. هورتانسیا انواع مختلفی دارد و هر کدام ظاهر و فواید خاص خود را دارند. هورتانسیا گل های کلاسیک و یکی از گل های تابستانی مورد علاقه ما هستند که گل های بزرگ و برجسته ای تولید می کنند که از خوشه های گل های مینیاتوری تشکیل شده اند.

 

هورتانسیا که در تمام رنگ های صورتی، آبی و بنفش و همچنین سفید خامه ای و سبز روستایی موجود هستند، به دلیل تطبیق پذیری و ظاهر چشم نواز خود به عنوان گل های بریده بسیار محبوب شده اند.

این گل ها شکوفه های بزرگ و فراوان تور مانند گلبرگ ها، جلوه ای خیره کننده به آن بخشیده و جلوه ای از شکوه و جذابیت کلاسیک را به هر چیدمانی می بخشد.

برخی از مردم ممکن است ندانند که هورتانسیا چیست یا چگونه می توانند از آن در خانه خود استفاده کنند.

این مقاله قصد دارد انواع مختلف گل های ادریسی و همچنین نحوه استفاده از آنها را در خانه شما بررسی کند و برخی از حقایق مورد علاقه خود در مورد هورتانسیا را با شما در میان خواهیم گذاشت و مطمئن هستیم که شما نیز عاشق آن ها خواهید شد.

مقدمه: گل هورتانسیا چیست؟

هورتانسیا گروهی از گیاهان گلدار چند ساله هستند که از تیره هورتانسیا هستند. آنها بومی آسیا، اروپا و آمریکای شمالی هستند.

این گل به خاطر اندازه بزرگ و گل های خودنمایی می کند. رایج‌ترین نوع آن، نوع موپهد یا توری است که دارای برگ‌های بزرگ و خوشه‌هایی از گل‌های بزرگ سفید یا صورتی روی ساقه‌های بلند است که می‌تواند تا 20 اینچ بلند شود.

چرا هورتانسیا؟

این گل گیاهی گلدار است که بومی شرق ایالات متحده و کانادا است. آنها یکی از محبوب ترین گیاهان برای استفاده در باغ ها و دکوراسیون طبیعی خانه هستند.

گل هورتانسیا سالهاست که مورد علاقه باغبانان بوده است، زیرا نگهداری از آنها آسان است، ماندگاری بالایی دارند و دارای رنگهای متنوعی هستند.

معنی و نماد hydrangea

نام hydrangea از کلمات یونانی "hydor" به معنی آب و "angos" به معنای ظرف گرفته شده است. که با هم تقریبا به "بشکه آب" ترجمه می شود. این به خاطر این واقعیت است که ادریسیا به دلیل نیاز به مقدار زیادی آب و گل های فنجانی معروف هستند. نام، Hortensia، نسخه لاتین کلمه فرانسوی Hortense است.

نحوه کاشت و مراقبت از هورتانسیا

گیاهان هورتانسیا به این دلیل محبوب هستند که در رنگ ها و شکل های بسیار متنوعی وجود دارند. با این حال، این گیاهان نیز برای رشد خوب نیاز به مراقبت زیادی دارند.

گیاهان هورتانسیا باید حداقل 18 اینچ از یکدیگر کاشته شوند. خاک باید مرطوب باشد اما خیس نباشد و به خصوص در روزهای گرم تابستان به طور منظم به گیاه آبیاری شود.

گیاهان سرپوشیده برای زمستان را می توان با برداشتن قلمه از گیاه هورتانسیا در طول فصل پاییز یا زمستان، قرار دادن آنها در آب و کاشت آنها در خاک هنگامی که بیرون شروع به گرم شدن کرد.

انواع مختلف هورتانسیا

2

هورتانسیا یک گیاه گلدار است که می تواند در رنگ های مختلف رشد کند. بومی آسیا و آمریکای شمالی است.

رایج ترین نوع هورتانسیا، مدل ماکروفیلا است که دارای گل های بزرگی است که در رنگ های مختلفی از جمله صورتی، سفید و آبی وجود دارد.

  • گل ادریسی برگ درشت (bigleaf) یا ماکروفیلا (macrophylla)
  • گل ادریسی لطیف (smooth)
  • گل ادریسی پانیکل (panicle)
  • گل ادریسی برگ بلوطی (oakleaf)

گل آرایی با هورتانسیا - 4 طرح برتر برای چیدمان میز

3

گل هورتانسیا یک گل عالی برای تزئین است. آنها در رنگ های مختلف، از آبی تا صورتی وجود دارند. می توان از آنها به عنوان تزیین میز یا تزئین دیوار استفاده کرد.

  1. گل آرایی گلدانی: با گلدان در این چیدمان باید ابتدا هورتانسیا ها را در گلدان قرار دهید سپس دور آن بچینید. مهم است که ساقه ها را بلند نگه دارید و آنها را خیلی کوتاه نکنید تا بهتر بتوانند خود را بالا نگه دارند. همچنین می توانید این گل ها را در یک شیشه بلند همراه با آب قرار دهید و بدون اینکه زیاد چیده شوند، بگذارید خودشان بایستند.
  2. گل آرایی هیدرانسی با سیم: این چیدمان شبیه چیدمان قبلی است اما دور ساقه برخی از گل ها سیم دارد تا بهتر سرپا بایستند یا بدون نیاز به چیدمان زیاد در ظروف قرار گیرند. این برای افرادی که می خواهند ظاهر طبیعی تری داشته باشند ایده آل است
  3. گل آرایی با گل رز در گلدان شیشه ای: این یک چیدمان ساده است، فقط با یک نوع گل. اگر می‌خواهید ظاهری شیک داشته باشید، می‌توانید به جای کاسه بزرگ از لیوان‌های کوچک‌تر استفاده کنید تا ظریف‌تر به نظر برسد.
  4. گل آرایی با گل رز در کاسه: این بیشتر ظاهری عجیب و غریب دارد، اما دستیابی به آن آسان است. برای این ظاهر می توانید به جای گل های کامل از گل رز یا حتی ساقه های برگ دار آن استفاده کنید.

 

سوالات متداول هورتانسیا

بهترین زمان برای کاشت نهال چه زمانی است؟

بهترین زمان برای کاشت هیدرانژها در فصل بهار یا پاییز است. شما می توانید در تابستان نیز این گیاه را بکارید، اما در گیاهان استرس زاتر است و به دلیل گرمای شدید نیاز به توجه بیشتری به آبیاری دارد.

هورتانسیا برای رشد به چه نوع خورشیدی نیاز دارد؟

هورتانسیا بسته به نوع آن می تواند در آفتاب کامل تا آفتاب جزئی رشد کند.

 هر سال هورتانسیا گل میدهد؟؟

بله، ادریسیا تا زمانی که در زمستان از بین نرود، هر سال برمی گردد. با این حال، برخی از هورتانسیاهای کادویی برای مقاوم بودن در زمستان پرورش نمی یابند. بنابراین گاهی هیدرنیا در زمستان زنده نمی ماند. اما به طور کلی، بیشتر ادریسیا هر سال برمی گردند.

 آیا می توان هورتانسیا را به عنوان گیاه خانگی داشته باشیم؟

مراقبت از هورتانسیا در داخل خانه بسیار سخت است. دلایل متعددی وجود دارد.

  • نور خورشید - باید مطمئن شوید که گیاه مقدار مناسبی از نور خورشید را دریافت می کند. بدون دانستن نوع هورتانسیا که دارید، توصیه کردن در این مورد دشوار است.
  • رطوبت- گیاهان در مکان سرپوشیده سریعتر خشک می شوند و در داخل خانه نیز رطوبت زیادی وجود ندارد. بنابراین مطمئن شوید که گیاه به اندازه کافی رطوبت دریافت می کند.
  • زمستان گذرانی - برخی از گیاهان به دوره سرد نیاز دارند. بسته به ادریسی، ممکن است به یک بازه زمانی ۲ تا ۳ ماهه هوای سردتر نیاز داشته باشد، بنابراین گیاه اساساً می تواند به خواب زمستانی برود.
  • پرورش - بسیاری از هورتانسیاهای "هدیه" که از فروشگاه خریداری می کنید، برای مدت طولانی پرورش نمی یابند. این گیاهان برای داشتن گل های بزرگتر/جذاب تر پرورش داده می شوند. این نوع از ادریسی ها به یک درختچه یکساله نزدیک تر از یک درختچه گلدار چند ساله مانند ادریسیایی هستند که برای خارج از منزل رشد می کنند.

در پایان

شما میتوانید برای خرید دسته گل، باکس گل و یا گیاه گلدانی با گل زیبای هورتانسیا به گلفروشی آنلاین گل هلند مراجعه نمایید و مدل های متنوع آن را از میان انواع دیزاین ها با ترکیبی از گل های متنوع را سفارش دهید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها