مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان:

فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها «کارنامه سلامت» دریافت می‌کنند

مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان از برنامه این سازمان برای اعطای «کارنامه سلامت» به فارغ التحصیلان دانشگاهی خبر داد و گفت: از خرداد ماه جاری سنجش سلامت برای تمامی دانشجویانی که هنگام ورودی مورد ارزیابی سلامت قرار گرفته‌اند در زمان فارغ التحصیلی نیز انجام خواهد گرفت.

فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها «کارنامه سلامت» دریافت می‌کنند

دکتر ابراهیم نعیمی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از برنامه های دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان برای طرح سنجش سلامت دانشجویان این است اگر تا به امروز سلامت جسمی و روحی دانشجویان را در ورودی به دانشگاه ها مورد سنجش قرار می‌دادیم از سال جدید دانشجویان را در هنگام فارغ التحصیلی نیز مورد ارزیابی سلامت قرار می دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه ما تا کنون اطلاعاتی از وضعیت سلامت فارغ التحصیلان دانشگاهی در دست نداشتیم و نمی دانیم این دانشجویان با وضعیت مطلوب سلامت جسمی و روحی فارغ التحصیل می شوند، یا این شرایط نامناسب است.

نعیمی تاکید کرد: از خرداد ماه سال جاری تمامی دانشجویانی که در بدو ورودی به دانشگاهها کارنامه سلامت را تکمیل کرده‌اند موظف به تکمیل این کارنامه در زمان خروجی یا فارغ التحصیلی ‌از دانشگاه‌ها هستند.

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان ادامه داد: پس از ارزیابی وضعیت سلامت فارغ التحصیلان دانشگاهی به تمامی افراد کارنامه سلامت داده می شود و این افراد در جریان شرایط خود قرار می گیرند اما بر خلاف ورودی های جدید، مداخلات درمانی برای این افراد انجام نمی گیرد آنها باید خودشان روند درمان را دنبال نمایند.

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: طرح ملی "پاد" از دیگر طرح های این سازمان است که برای پیشگیری از افت تحصیلی دانشجویان در این سازمان طراحی شد و دانشجویانی که معدل آنها به زیر ۱۴ افت پیدا کرده بودند، قبل از اینکه وارد دوره مشروطی شوند، شناسایی شدند تا بتوانیم با کمک این طرح عوامل بروز مشکل را شناسایی و برطرف کنیم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    هرچی رو به جلو میریم کیفیت غذای دانشگاهها بدتر میشه به دلایل کاملا واضح
    وضعیت روحی هم معلومه با این بگیرو ببند


  • گل و بلبل
    0

    فارغ التحصیل کار میخواد، امنیت نیاز داره، آینده میخواد ، نشاط...
    ای دریغ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها