شهرنشینان باید این ویتامین ها را مصرف کنند تا دچار افسردگی و خشونت نشوند

دکتر آناهیتا علی اسمعیلی گفت: برای سلامت روان و دوری از خشونت و افسردگی و به منظور پیشگیری از این مشکلات می توان از وعده های غذایی و مکمل ها نیز برای ارتقای سلامت روحی و روانی بهره برد.

شهرنشینان باید این ویتامین ها را مصرف کنند تا دچار افسردگی و خشونت نشوند

این روانشناس، در ادامه لیستی از رفتارها و مکمل ها را که برای پیشگیری از بیمارهای روانی نظیر  افسردگی و خشونت  بسیار مفید هستند نام برد و گفت:

رژیم غذایی مناسب

یک رژیم غذایی متعادل غنی از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم از سلامت کلی روحی و جسمی افراد حمایت می کند. برخی ویتامین های ضد افسردگی مانند اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین D، ویتامین های گروه B (فولات، B6، B12) و منیزیم، با تنظیم خلق و خو مرتبط هستند و منجر به کاهش علائم افسردگی می شوند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای تولید ویتامین D که در تنظیم خلق و خوی نقش دارد، ضروری است. حضور در خارج از منزل، به ویژه در ساعات صبح، به افزایش سطح ویتامین D و بهبود خلق و خو کمک می کند. در مناطقی که نور خورشید محدود است، مصرف مکمل ویتامین D اهمیت فراوانی دارد.

تکنیک های ذهن آگاهی و فعالیت هایی نظیر یوگا و تمرینات تنفسی

تمرینات ذهن آگاهی، مانند مدیتیشن، یوگا و تمرینات تنفس عمیق، در کاهش استرس و ارتقای رفاه عاطفی موثر است. این شیوه‌ها، خودآگاهی را افزایش داده و تنظیم خلق و خو را بهبود می بخشند و افراد را در برابر علائم افسردگی انعطاف‌پذیرتر می کنند.

خواب کافی و منظم

شرایط خواب سالم و منظم مانند حفظ یک برنامه خواب منظم، ایجاد یک روال خواب آرام  و اطمینان از یک محیط خواب راحت، برای مدیریت افسردگی ضروری است. کیفیت پایین خواب و  اختلالات خواب  علائم افسردگی را تشدید می کند.

مکمل‌های ویتامین ضد افسردگی

برخی مکمل‌های ویتامین ضد افسردگی مانند ویتامین D، ویتامین‌های B (فولات، B6، B12) و اسیدهای چرب امگا 3، با رفع کمبودهای تغذیه‌ای در بهبودعلائم افسردگی موثر هستند. همچنین مصرف  مکمل مولتی ویتامین روند درمان‌های طبیعی افسردگی را تکمیل می کنند. با این حال، مشورت با یک متخصص مراقبت های بهداشتی قبل از شروع هر رژیم مکمل ضروری است، زیرا نیازهای فردی و تداخلات احتمالی با داروها باید پیش از مصرف هر مکملی در نظر گرفته شود.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها