سرهنگ گودرزی :

خبرنگاران جهادگران عرصه فرهنگی هستند

فرمانده انتظامی کلان شهر کرج در مراسم روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار داشت : عرصه فرهنگی عرصه جهاد است و خبرنگاران جهادگران عرصه فرهنگی هستند.

خبرنگاران جهادگران عرصه فرهنگی هستند

سرهنگ پیمان گودرزی، با اعلام مطلب فوق گفت : واژه "خبرنگار" یادآور تلاش های صادقانه افرادی است که در مسیر توسعه ، آسیب شناسی و تعالی از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند و نمی هراسند .

 روز خبرنگار را به تمامی اصحاب رسانه صمیمانه تبریک می گویم و از تلاش های شبانه روزی این عزیزان در راستای آگاه سازی ، انعکاس اخبار و مطالبه گری منصفانه و سازنده ایشان قدردانی میکنم. بپذیریم که رسانه‌ها بدون خبرنگاران کارآزموده، هوشمند، جسور، بصیر ، ولایتمدار و اهل مطالعه، رسانه‌ای فاقد اثر‌بخشی خواهند بود و بدیهی است ، برای تربیت چنین خبرنگارانی در رسانه‌ها، ملزم به کسب مهارت های لازم و فناوری های روز دنیا هستیم.

 این در حالی است که: رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) در همین راستا فرمودند: مؤثرترین سلاح بین‌المللی علیه دشمنان و مخالفان، سلاح ارتباطات رسانه‌ای است؛ امروز این قوی‌ترین سلاح است و من مطبوعات را یک پدیده ضروری، لازم و اجتناب‌ناپذیر برای جامعه می‌دانم.

 سرهنگ پیمان گودرزی ادامه داد : شهرستان کرج یکی از مهم ترین کلان شهرهای کشور محسوب می شود و برقراری امنیت ، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های مختلف، همچنین توسعه برخورد اجتماعی محور خادمین فراجا، دارای اهمیت فوق العاده ای است.

پلیس نماد حفظ امنیت در جامعه به شمار می‌رود و قطعا از پلیس باید به عنوان نمادی از توجه به حفظ امنیت شهروندان و کشور یاد کرد؛ نمادی که هر چقدر قدرتمند و با اقتدار باشد منجر به افزایش امنیت و توسعه پایدار ایران اسلامی می گردد. این در حالی است که خبرنگاران نقش بسیار مهمی در انعکاس و فرهنگ سازی این موضوعات دارند. 

فرمانده انتظامی شهرستان کرج یادآور شد : تحکیم و استوارى امنیت ملى، به تقویت پلیس وابسته است و هرگونه تضعیفى که متوجه آن شود، بر امنیت ملى تأثیر سوء می‌گذارد. به یقین پلیس به مثابه یکى از نهادهاى مهم و بنیادین اجتماعى و امنیتى داراى وظائف و مأموریت‌ هاى خطیرى در فرآیند تأمین امنیت پایدار و پیشگیرانه و مراقبت از آن است. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران با این عنوان که اقتدار پلیس به چه معناست گفت : اقتدار یکی از سه بعد سرمایه اجتماعی محسوب می شود. اقتدار و قدرتمندی پلیس در کنار عطوفت و مهربانی ۲ ویژگی مطلوب پلیس از نظر فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) معرفی شده است.

 از این رو می توان قدرت پلیس را از نظر اقتدار مشروع به ۲ دسته اقتدار قانونی و اجتماعی تقسیم کرد. نخست مربوط به نظام اداری و قدرت نیروی انتظامی از نظر سازمانی است. دوم اقتدار مردمی است که از لحاظ جامعه شناسی اقتداری به شمار می رود که مردم آن را به مجریان قانون تفویض می کنند و به مراتب مهم تر از اقتدار قانونی است. احترام به پلیس، احساس امنیت و احساس پشتیبانی کردن پلیس، بسیار مهمتر از حمایت های قانونی است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    خب اونوقت به تو چه ؟تو چکاره جسنی ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد