رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد

هیچ عذری در عدم جذب دانشجویان غیرایرانی پذیرفته نیست

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه جذب دانشجویان بین‌الملل برای اجرای دیپلماسی علمی اهمیت دارد، گفت: باید ۳۲۰ هزار دانشجوی غیر ایرانی جذب کنیم، اما با این میزان، فاصله چشمگیری داریم. در عدم جذب دانشجویان غیر ایرانی هیچ عذری پذیرفته نیست.

هیچ عذری در عدم جذب دانشجویان غیرایرانی پذیرفته نیست

اجلاس معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور صبح امروز (دوشنبه، ۲۶ شهریور ۱۴۰۳) با حضور سعید حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و سایر مسئولان در سالن شهیدرئیسی دانشگاه تهران برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها در این همایش اظهار کرد: معاونت دانشجویی دانشگاه پرزحمت ترین و پرچالش ترین بخش مدیریت دانشگاه است.

وی با بیان اینکه فضای دانشگاه نقطه امید کشور است؛ تاکید کرد: خانواده‌ها فرزندان خود را به دانشگاه می‌سپارند و از آنجایی که دانشگاه‌ها بسیار متلاطم  و متنوع و پرهیجان هستند؛ بنابراین معاونت دانشجویی وظیفه سخت مراقبت از زیست دانشجویی را برعهده دارد.

حجت‌الاسلام رستمی تصریح کرد: خوابگاه‌های دانشجویی فرصت و تهدیدهای بسیاری به همراه دارد؛ چرا که دانشجویان ساکن خوابگاه از خانواده‌های خود دور بوده؛ بنابراین ضمن فرصت جامعه پذیری و ارتباطات فرهنگی، بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی هستند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نسل جدید در دسترسی به اطلاعات و هوش بیشتری نسبت به نسل‌های گذشته مواجهه شده است اما از توانمندی و استقلال در مواجهه با مشکلات به حد کافی بهره‌مند نیست؛ بنابراین نیاز به مراقبت بیشتری خواهند دارد؛ بنابراین مراکز مشاوره برای مراقبت از دانشجویان اهمیت ویژه‌ای دارند و لازم است تا از روح و استعداد دانشجویان حفاظت کنند.

حجت الاسلام رستمی افزود: جذب دانشجویان بین‌الملل برای اجرای دیپلماسی علمی اهمیت دارد، براساس برنامه هفتم ما باید ۳۲۰ هزار دانشجوی غیر ایرانی جذب کنیم اما با این میزان،  فاصله چشمگیری داریم.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها تاکید کرد: در جذب دانشجویان غیر ایرانی هیچ عذری پذیرفته نیست.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه، دانشگاه یک سنگر برای کشور محسوب می‌شود؛ تاکید کرد: معاونت دانشجویی سنگربان این نهاد علمی است. گاهی دانشجویان به علت آشنا نبودن با قوانین، دچار تخلف می‌شوند، دانشجویان فرزندان ما هستند و باید در مقابل آنها رویکرد مناسب داشته باشیم و نباید در زمین دشمن بازی کنیم.

وی در پایان گفت: دشمن در فتنه ۱۴۰۱ تلاش کرد تا دانشگاه‌ها را درگیر اغتشاش کند و از ماموریت اصلی خود که هدایت جریان علم کشور است غافل کند. مدیران و  روسای دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران تلاش بسیار کردند تا در این طراحی دشمن  از دانشگاه مراقبت کرده و دانشجویان آسیب نبینند.

منبع: ايسنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • راندمان نداره منفیه
    3

    منظورش اتباع بی هویت ومزدوران حشدشعبی که اخیرادراجلاس عرب ضدایران جزایرخواهی وبرگشتن مناطق عرب نشین به عراق راداشتند ونشان دادند فرزندان کسانی هستند که 8سال باانقلاب دردهه60جنگیدند

  • ناشناس
    0

    دانشجوی خارجی زیر ساخت می خاد شما زیر ساخت آموزش جوانان خودتون رو هم ندارید با پذیرش اونها جوان ایرانی رو کنار می ذارید خودتون رو گول نزنید همین حالا هم اتباع افغان و عراق و حشد اشعبی و پاکستان زیاد دارید شاید هم اینا کار خداست تا مردم و از جا بلند کنه

  • ناشناس
    0

    شما اول وسایل آموزشی وزیر ساختهای آنرا برای جوانان مملکت فراهم فرمایید که دانشجو مجبور نباشد جهت تامین معاش به کار نطافتجی تن پرده

  • ناشناس
    0

    اگر نظراین است دانشجوهای که درخاج تحصیل می کنند کشورهای میزبان انهارا باید اخراج کنند چون خاجی هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد