قوانین اجاره ماشین در دبی + هرآنچه باید بدانید!

سفر به دبی با جذابیت‌ها و تجربیات جدید همراه است که خاطره آن تا همیشه در ذهن باقی می‌ماند. گشت‌وگذار در خیابان‌های لوکس و مدرن دبی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر، جذاب‌ترین بخش از سفر به این مقصد توریستی است. در این میان، بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند با خودروی اجاره‌ای در خیابان‌های دبی رفت‌وآمد کنند و هر زمان که دوست داشتند به هر نقطه از شهر بروند.

قوانین اجاره ماشین در دبی + هرآنچه باید بدانید!

اگر شما نیز قصد دارید در روزهای اقامت خود در این مقصد گردشگری شگفت‌انگیز از امکان اجاره ماشین در دبی استفاده کنید، باید در اولین قدم با قوانین اجاره ماشین در دبی آشنا باشید. شما باید برای جلوگیری از هر گونه مشکل و یا دردسری، قوانین رانندگی در دبی را بدانید تا به این شکل اوقاتی خوش و خاطره‌انگیز را در روزهای سفرتان سپری کنید. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مطلب به بررسی قوانین اجاره ماشین در دبی، می‌پردازیم.

اجاره ماشین در دبی

یکی از مدرن‌ترین و توریستی‌ترین شهرهای حاشیه خلیج فارس که سفر به آن با شگفتی‌های فراوانی همراه است، دبی نام دارد. در این مقصد گردشگری تمام آن چیزی که باعث راحتی، آسایش و خوشی گردشگران می‌شود، فراهم شده است. یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین امکانات رفاهی دبی برای مسافران، امکان اجاره ماشین در طول سفر است. این کار به شما در تردد آسان و تجربه گشت‌وگذاری مفرح درکنار همسفرانتان کمک می‌کند. نکته قابل توجه این است که قوانین اجاره ماشین در دبی شامل موارد مختلفی است که باید پیش از اقدام به این کار، تمام این قوانین را بدانید. همچنین باید درنظر داشته باشید که کرایه خودرو در دبی، تاثیر قابل توجهی برروی هزینه‌های سفر شما خواهد داشت که با توجه به مدل خودرو، لوکس یا معمولی بودن آن و دیگر عوامل متغیر است. تمام کسانی که تجربه اجاره خودرو شخصی در سفر به دبی را داشته‌اند، از لذت گشت‌وگذار در لوکس‌ترین خیابان‌ها به‌ویژه در شب‌های دبی سخن می‌گویند.

قوانین اجاره خودرو در دبی

تمام آن چیزی که باید از قوانین اجاره ماشین در دبی بدانید و رعایت کنید، شامل موارد زیر است:

  • حداقل سن دریافت گواهینامه در شهر دبی، ۱۸ سال است. این درحالی است که برای کرایه خودرو باید حداقل ۲۳ سال داشته باشید.
  • حداقل مدت زمان کرایه خودرو در دبی، ۲۴ ساعت است؛ به این معنی که حتی اگر خودرو را برای چند ساعت نیاز داشته باشید، بازهم باید هزینه یک روز کامل را پرداخت کنید.
  • خودرو را باید با سطح سوخت مشابه تحویل دهید؛ به این معنی که موقع اجاره خودرو هر میزان سوختی که در ماشین وجود دارد باید همان میزان نیز در زمان تحویل خودرو رعایت شود. در غیر این صورت باید مبلغ اضافی را برای سوخت خودرو پرداخت کنید.
  • با توجه به وجود محدودیت‌های بیمه‌ای در قبول خسارت و آسیب‌های احتمالی، حتما شرایط بیمه شرکت موردنظر را پرس‌وجو کنید.
  • در صورت بروز مشکل و یا حادثه، همان زمان به شرکت اجاره دهنده اطلاع دهید. اطلاع دادن دیرهنگام ممکن است باعث لغو بیمه‌نامه شود.
  • باید با خودرهای اجاره‌ای فقط در خیابان‌های آسفالت رانندگی کنید.
  • هزینه‌های احتمالی مانند پارکینگ، سوخت و جریمه رانندگی برعهده شما می‌باشد.
  • مطابق با قوانین رانندگی در دبی باید برای اجاره خودرو، مجوز رانندگی بین‌المللی داشته باشید. عدم توجه به این قانون شما را متحمل پرداخت جریمه‌های سنگینی می‌کند.
  • فقط حیوانات خانگی کوچک آن هم در سبد یا باکس می‌توانند در خودروهای کرایه‌ای حضور داشته باشند.

توجه داشته باشید که فقط در صورتی که شرایط و قوانین اجاره خودرو در دبی را رعایت کنید، بیمه حوادث برای شما قابل استفاده است؛ به عنوان مثال جوانان تا ۲۳ سال می‌توانند در دبی خودرو اجاره کنند اما بیمه از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

مراحل اجاره خودرو در دبی و قوانینی که باید بدانید - تصویر 2

مراحل اجاره ماشین در دبی

درکنار قوانین اجاره ماشین در دبی، باید با مراحلی که قرار است پشت‌سر بگذارید نیز آشنا شوید. خوشبختانه شرایط کرایه ماشین در دبی چندان سختگیرانه نیست؛ فقط کافی است مدارک لازم را به‌همراه داشته باشید. درصورت به‌همراه داشتن مدارک ضروری و پرداخت مبلغ تعیین شده، اصطلاحا می‌توانید خودرو انتخابی را رنت کنید. برخی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل اجاره ماشین در دبی به شرح زیر است:

  • ماشین‌های شرکت موردنظر را ازنظر قیمت، شرایط اجاره، نوع و مدل، کیلومتر و میزان سوخت آن، بیمه، شرایط بازگرداندن و ...به‌دقت بررسی کنید و سپس برای رزرو آن اقدام کنید.
  • مدارک لازم ازجمله کارت اعتباری، گذرنامه، گواهینامه بین‌المللی را ارائه کنید.
  • پس از بررسی و انتخاب ماشین و تحویل مدارک ضروری، مبلغ کرایه ماشین انتخابی را پرداخت کنید.
  • برای تحویل ماشین رزرو شده، در روز و ساعت توافق شده، به مرکز مربوطه مراجعه کنید. توصیه می‌شود پیش از سوار شدن ماشین و همچنین خروج از مرکز اجاره خودرو، حتما وضعیت خودرو و تجهیزات مختلف آن را چک کنید. در صورت مشاهده هرگونه مشکل در وضعیت ظاهری و عملکرد فنی خودرو، آن را به شرکت گزارش دهید.
  • در مکان و زمان تعیین شده، خودرو را تحویل دهید. هنگام تحویل خودرو به شرکت، مطمئن شوید که تمامی شرایط مطابق با توافقات صورت گرفته پیش می‌رود.
  • اگر سپرده یا مدرکی را به‌عنوان ضمانت به شرکت اجاره دهنده داده‌اید، هنگام بازگرداندن ماشین آن را پس بگیرید. لازم به ذکر است که در صورت بروز خسارت یا مشکل ممکن است بخش و یا تمام سپرده به شما تحویل داده نشود.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی کامل قوانین اجاره ماشین در دبی پرداختیم تا آن دسته از افرادی که می‌خواهند در سفر به این مقصد گردشگری شگفت‌انگیز، ماشین کرایه کنند، نسبت به این کار آگاه باشند. قوانین رانندگی در دبی و مراحل کرایه ماشین، ازجمله مهم‌ترین نکاتی است که باید پیش از اجاره خودرو، با آن آشنا باشید. در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو شوید که در کاهش کیفیت سفر و هدررفتن زمان سفرتان تاثیر قابل توجهی ایجاد کند.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها