واکاوی پیروزی سپاهان برابر مس رفسنجان/ فرار زردپوشان از کوره مس

سپاهان در شرایطی به مرحله یک‌ هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی صعود کرد که فاصله زیاد بین خطوط این تیم در کنار تعویض‌های پرریسک نویدکیا و اشتباه مرگبار مدافعان موجب گره خوردن بازی شده و کار سپاهان برای صعود را سخت کرده بود.

واکاوی پیروزی سپاهان برابر مس رفسنجان/ فرار زردپوشان از کوره مس

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی به مصاف تیم مس رفسنجان رفت و این تیم را با نتیجه 2 بر یک شکست داد و راهی دور بعدی رقابت‌ها شد.

سپاهان در یک دیدار جذاب و نفس‌گیر، موفق شد در واپسین ثانیه‌های وقت‌های اضافه شاگردان ربیعی را با نتیجه 2 بر یک شکست داده و راهی دور بعد شود. زردپوشان اصفهانی که در لیگ برتر با پرسپولیس صدرنشین هم‌امتیاز بوده و در یک قدمی صدر جدول به سر می‌برند و یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی به شمار می‌آیند، علاوه بر لیگ در جام حذفی نیز به دنبال قهرمانی هستند و در نخستین گام از فصل جدید رقابت‌های جام حذفی نیز با یک برد دراماتیک به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها صعود کردند.

سپاهان این روزها حال و روز خوبی داشته و رفته رفته به اوج نزدیک می‌شود. این تیم که در ابتدای فصل فوتبال زیبایی بازی می‌کرد اما در نتیجه‌گیری مشکل داشت، اکنون به مرز پختگی رسیده و علاوه بر ارائه یک فوتبال دلچسب، در نتیجه‌گیری نیز موفق عمل می‌کند؛ با این حال شب گذشته نتوانست سپاهان همیشگی باشد و به سختی پیروز شد.

شاگردان نویدکیا شب گذشته پیروز شدند اما نتوانستند بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارند و اگرچه در مجموع عملکرد قابل قبولی داشتند، به سختی موفق شدند مس را شکست داده و به مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی صعود کنند. نویدکیا شب گذشته تیمش را با همان ترکیب همیشگی و با آرایش 1-3-2-4 به میدان فرستاده بود و تلاش داشت با ارائه یک بازی سراسر هجومی و با استفاده از پاسکاری‌های کوتاه، مسی‌ها را در در یک‌سوم میانی زمین خودی حبس کرده و با اتکاء به قدرت حفظ و سرعت انتقال توپ بالای زوج‌های نورافکن-محبی و اسماعیلی‌فر-حسینی خط میانی و دفاع مس را دور بزند و با ارسال‌های کوتاه از کناره‌ها، پاس‌های عمقی، شوت‌ از راه دور و یا ضربات ایستگاهی به گل برسد. اتفاقی که با توجه قدرت بالای حفظ توپ حریف در کنار شناخت دقیق تیم ربیعی از نقاط ضعف و قوت سپاهان، عملاً رخ نداد و کار سپاهان برای صعود سخت شد. در واقع مهم‌ترین دلیل افت سپاهان را می‌توان آنالیز دقیق مسی‌ها از شیوه بازی تیم نویدکیا و تعویض‌های پرریسک او دانست.

نگاهی به بازی شب گذشته مشخص می‌‌کند که ربیعی آنالیز دقیقی از سپاهان داشته و راه مقابله با این تیم را می‌دانست. سرمربی مس رفسنجان با توجه به نابرابر بودن توان فنی تیمش در مقایسه با کیفیت مهره‌های سپاهان و همچنین شناخت کاملی که از سبک و شیوه بازی تیم نویدکیا داشت، تیمش را با آرایش کاملاً دفاعی به میدان فرستاده و در ضدحملات به دنبال گلزنی بود. مسی‌ها قصد داشتند با واگذار کردن مالکیت توپ و میدان، کنترل فضاهای زمین را به دست گرفته و با اداره بازی در زمین خودی و کشاندن حریف به میانه میدان‌‌، با استفاده از ضدحملات برق‌آسا ، مدافعان سپاهان را وادار به اشتباه کرده و با به دست آوردن گل برتری سعی در اداره بازی کنند.

شاگردان ربیعی در طول بازی با جمع شدن در زمین خودی و آرایش دفاعی چند لایه، یک بازی تخریبی و دفاعی ارائه داده و تمام راه‌های نفوذ سپاهان را بستند و نیروی هجومی تیم نویدکیا را به خوبی کنترل کردند و در ضدحملات از فاصله زیاد بین خطوط میانی و دفاع سپاهان و اشتباه مدافعان این تیم در جای‌گیری، نهایت بهره را برده و به گل تساوی رسیدند. از طرف دیگر تاکتیک انتخابی مسی‌ها منجر به این شد که بیشتر مهره‌های هجومی سپاهان از جریان بازی خارج شده و نتوانستند عملکرد همیشگی خود را به نمایش بگذارند.

زردپوشان اصفهانی در فاز تهاجمی اگرچه موقعیت‌های گلزنی متعددی را خلق کردند، اما بیشتر حملات آنها برندگی و زهر لازم را نداشت و دلیل این امر را می‌توان در پرس شدید شاگردان ربیعی روی هافبک‌های سپاهان و دفاع فشرده و چند لایه مسی‌ها جست‌و‌جو کرد. علاوه بر آن هافبک‌های سپاهان در این بازی دوندگی سابق را نداشته و علاوه بر آن، فاصله زیاد ایجاد شده بین خط میانی و حمله این تیم موجب شد توپ‌رسانی درستی به مهاجمان انجام نشود و در نتیجه موقعیت جدی زیادی نیز خلق نگردد.

از طرف دیگر مشکل همیشگی سپاهانی‌ها یعنی نداشتن پلن جایگزین برای مواقع لزوم و گره خوردن کار، در این بازی باز هم نمود پیدا کرده و زردپوشان اصفهانی نتوانستند از لایه‌های فشرده دفاعی مس عبور کرده و موقعیت گلزنی چندانی خلق کنند. واقعیت آن است که اگرچه سپاهان شب گذشته در بیشتر پارامترهای فوتبال هجومی از جمله مالکیت توپ، تعداد و دقت پاس و تعداد شوت‌ها عملکرد بهتری نسبت به تیم مس داشت اما شاگردان نویدکیا عملاً برنامه خاصی برای گلزنی نداشتند و فاقد نظم تاکتیکی و انسجام تیمی لازم بودند.

در واقع باید گفت زردپوشان اصفهانی اگرچه بازی چندان بدی را به نمایش نگذاشته و در نیمه نخست برتری محسوسی نسبت به حریف خود داشتند، اما اشتباه وحشتناک مدافعان در کنار بی‌‌دقتی مهاجمان تیم و فقدان نظم تاکتیکی لازم، موجب شد کار سپاهان برای صعود سخت شده و تا واپسین لحظات بازی با اما و اگر همراه باشد. سپاهان شب گذشته در فاز دفاعی آن استحکام و نظم همیشگی را نداشت و از طرف دیگر فاصله زیاد بین خطوط سپاهان، به خط حمله زهردار مس اجازه داد تا فشار زیادی را به این تیم وارد کند و اگر بی‌دقتی مسی‌ها نبود، ممکن بود نتیجه جور دیگری رقم بخورد.

شاگردان نویدکیا در فاز دفاعی، اگرچه در مجموع عملکرد بدی نداشته و زیر فشار زیاد حملات مسی‌ها دوام آوردند، در نیمه دوم چند اشتباه مرگبار را مرتکب شدند که گل نخست شاگردان ربیعی را در پی داشت و موجب شد تا مس حملات متعددی را پی‌ریزی کند و در چند صحنه حتی تیر دروازه سپاهان را بلرزاند.

یکی از نکات منفی بازی شب گذشته سپاهان، به تعویض‌های عجولانه نویدکیا بازمی‌گردد؛ سرمربی جوان سپاهان پس از رسیدن تیمش به گل نخست بازی، دست به تغییر تاکتیک زده و تلاش کرد تا شیوه بازی سپاهان را دفاعی‌تر کند. نویدکیا پس از گل نخست سپاهان دست به تعویض زده و سپاهانی‌ها تا حدودی عقب نشستند و همین اتفاق به بازیکنان مس اجازه داد با خیال آسوده‌تری به دروازه سپاهان حمله کرده و در نهایت نیز به گل تساوی برسند. از طرف دیگر تعویض شدن بیشتر مهره‌های هجومی سپاهان از جمله رفیعی، شهباززاده و حسینی منجر به افت شدید توان هجومی سپاهان در وقت‌های اضافه بازی شد و شاید اگر مدافعان مس در واپسین ثانیه‌های بازی در جای‌گیری اشتباه نمی‌کردند، سپاهان به گل برتری نمی‌رسید.

با این حال باید پیروزی شب گذشته سپاهان را حاصل تجربه و توان فنی بالاتر این تیم دانست، نکته خوشایند بازی شب گذشته سپاهان این است که زردپوشان اصفهانی راه پیروزی در بدترین شرایط را نیز فرا گرفته‌اند و این نکته می‌تواند خبر خوبی برای کادرفنی و دوست‌داران سپاهان به شمار آید.

در آن سو، مس اما بازی هوشمندانه و بابرنامه‌ای را به نمایش گذاشت؛ شاگردان ربیعی که نخستین فصل حضورشان را در لیگ برتر تجربه می‌کنند، از نظر روحی و روانی در اوج آمادگی قرار داشته و با زیرکی برنامه‌های تاکتیکی خود را به سپاهانی‌ها تحمیل کردند. مسی‌ها با ارائه بازی واکنش‌گرایانه، از قدرت تخریبی هافبک‌های خود نهایت بهره را برده و مانع شکل‌گیری بازی سپاهان شدند و در فاز هجومی فاصله زیاد بین مدافعان سپاهان را مورد هدف قرار داده و به گل رسیدند. آنها سعی داشتند با دور زدن مدافعان سپاهان، شوت‌های از راه دور و ارسال‌های عمقی به گل برسند و با استفاده از همین برنامه نیز موقعیت‌های خوبی را به دست آوردند و اگر اندکی خوش‌شانس‌تر بودند، شانس رسیدن به مرحله یک‌هشتم نهایی را داشتند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: امروز یکی از سنگین‌ترین بازی‌های خود از زمان بر عهده گرفتن سرمربیگری سپاهان را مقابل مس رفسنجان تجربه کردم.

محرم نویدکیا در نشست خبری بعد از پیروزی 2 بر یک تیمش برابر مس رفسنجان در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی اظهار داشت: امروز یکی از سنگین‌ترین بازی‌های خود از زمان بر عهده گرفتن سرمربیگری سپاهان را تجربه کردم. فکر می‌کنم مس ما را خیلی خوب آنالیز کرده بود و بازیکنان این تیم نکات تاکتیکی را خیلی خوب در زمین پیاده می‌کردند. تا دقیقه 65 و 70 خوب بازی کردیم و به گل هم رسیده بودیم اما پس از آن، تیم کمی عقب‌تر از آن چیزی که فکر می‌کردم بازی کرد. پس از تعویض‌ها کمی سردرگم بودیم و مس در 20 دقیقه پایانی بازی بهتر بازی کرد و به گل هم رسید.

وی افزود: در وقت‌های اضافه مس شرایط بسیار خوبی داشت و بازیکنان این تیم تلاش می‌کردند بیشتر از ما بدوند و در جنگ‌های یک در مقابل یک شرکت کنند و بازی خیلی خوبی انجام دادند. ما تا دقیقه 70 تیم خیلی خوبی بودیم و تلاش می‌کردیم یکدیگر را خیلی خوب در زمین پیدا کرده و موقعیت‌سازی کنیم اما از دقیقه 70 به بعد بازی خوبی انجام ندادیم. این بازی تجربه بزرگی برای ما بود و اینکه فوتبال تا لحظه آخر بازی ادامه دارد و حتی اگر یک قدم عقب‌نشینی کنیم ممکن است اتفاقی که امروز افتاد برای ما رخ دهد و حتی ممکن بود بازی را از دست بدهیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: حتی پس از گل دوم ما مس 10 نفره در عرض 2 دقیقه 2 موقعیت بسیار خوب به دست آورد و این برای تیم ما زیاد ایده‌آل نیست. بازی امروز تجربه خوبی بود که هنوز خیلی کار داریم و باید مشکلات خود را رفع کرده و برای بازی‌های آینده بهتر برنامه‌ریزی کنیم. از طرف دیگر بازی خوبی بود از این جهت که بازیکنان فکر نکنند اگر روزی در اراک 6 گل به آلومینیوم زده‌اند می‌توانیم در اصفهان به هر تیمی راحت گل بزنیم چون این‌طور نبود. بازی با مس تجربه فوق‌العاده‌ای برای من و قطعاً برای بازیکنان بود و باید بدانیم هر تیمی قابل احترام است و ممکن است تا لحظه آخر ساختار خود را خیلی خوب حفظ کند که ممکن است برای همه تیم‌ها و برای ما خطرناک باشد.

وی در پاسخ به اینکه موقعیت‌سوزی‌های زیاد سپاهان مربوط به کیفیت تیم حریف بود یا عدم تمرکز بازیکنان سپاهان بیان کرد: هر دو می‌توانست باشد. این موضوع هم کیفیت مس را نشان داد که یکی از باثبات‌ترین تیم‌های لیگ برتر است که تلاش می‌کند از دقیقه یک تا دقیقه پایانی بازی ساختار تاکتیکی، هجومی و دفاعی خود را حفظ کند و هر اتفاقی در بازی بیفتد این ساختار را حفظ می‌کند و می‌تواند برای هر تیمی خطرناک باشد. از طرف دیگر شاید موقعیت‌سوزی ما به برد 6 گله هفته گذشته برمی‌گشت و بازیکنان فکر می‌کردند می‌توانند هر تیمی را به راحتی ببرند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره دفاعی بازی کردن و افت تیمش پس از تعویض‌ها تصریح کرد: فکر می‌کنم زمانی که تعویض‌ها را انجام دادیم نوعی سردرگمی در تیم به وجود آمد که مقصر من هستم و من باید این مشکلات را رفع کنم چون تغییراتی که انجام می‌دهیم برای این است که تیم شرایط بهتری پیدا کند. درست است که در 20 دقیقه آخر بازی کمی سردرگم بودیم اما گل دوم روی پاس ترکمان و ضربه ولسیانی به دست آمد که هر دو بازیکن تعویضی بودند اما قبول دارم که از دقیقه 70 به بعد ساختاری که باید داشته باشیم را نداشتیم و باید این مشکل را با همراهی همکارانم رفع کنیم.

ربیعی: بینندگان از دیدن یک ماراتن فوتبالی لذت بردند

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان گفت: در دیدار با سپاهان بینندگان تلویزیونی از دیدن یک ماراتن فوتبالی لذت بردند.

محمد ربیعی در نشست خبری بعد از شکست 2 بر یک تیمش برابر سپاهان اصفهان در مرحله یک‌ شانزدهم نهایی جام حذفی اظهار داشت: به باشگاه سپاهان و بازیکنان و کادر فنی این تیم و دوست خوبم محرم نویدکیا تبریک می‌گویم. بسیاری از بینندگان از دیدن این ماراتن فوتبالی لذت بردند. به باشگاه مس رفسنجان و بازیکنان و اعضای کادر فنی هم تبریک می‌گویم چون توانستیم در برابر تیم خوب سپاهان چنین عملکردی داشته باشیم.

وی افزود: برابر تیم پرمهره و باکیفیت سپاهان فوتبال خوب و بابرنامه‌ای ارائه دادیم و مسیر بازی کاملاً طبق برنامه‌ریزی ما جلو رفت. با اینکه برخی مسائل را به بازیکنان گوشزد کرده بودم دقیقاً از همان نقطه و روی اشتباه یک گل خیلی ساده خوردیم. موقعیت‌های زیادی به حریف ندادیم و فرصت‌هایی هم ایجاد کردیم و در نهایت بدشانس هم بودیم، چون از دقیقه 119 تا 120 یک شوت ما به تیرک دروازه سپاهان خورد و یک توپ را هم از روی خط دروازه برگشت دادند. به هر حال این فوتبال است و کیفیت فنی تیم مس رفسنجان و بازیکنان توانمندی که دقیقاً به متد کاری من عمل می‌کنند بر همگان واضح و مبرهن شد.

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان ادامه داد: جام حذفی برای ما تمام ‌شده است. سختی زیادی کشیدیم و نتوانستیم پاداش 120 دقیقه مبارزه خود را بگیریم و امروز فوتبال روی بد خود را به ما نشان داد چون فکر می‌کنم حداقل تکلیف این بازی باید در ضربات پنالتی مشخص می‌شد. به تیم خوب سپاهان و محرم نویدکیا تبریک می‌گویم و امیدوارم در مسیری که دارند موفق باشند.

ربیعی با بیان اینکه به سوالات درباره داوری پاسخ نمی‌دهم، گفت: تنها این را بگویم که اگر 10 نفره نمی‌شدیم شرایط آسان‌تر بود چون 10 نفره بازی کردن برای بازیکنانی که بیش از 100 دقیقه بازی کرده‌اند سخت است.

وی درباره عملکرد مهدی کیانی بیان کرد: کیانی در سپاهان و پیش از آن در تراکتور توانمندی خود را نشان داده است. تیم ما در نیم‌فصل چند خرید داشت و چند بازیکن جوان و یک بازیکن باتجربه به خدمت گرفتیم و قطعاً حضور مهدی کیانی به ادامه روند تیم و من کمک خواهد کرد. از عملکرد او در بازی امروز بسیار راضی بودم چون بازیکن بسیار تاکتیک‌پذیری است و در مدار نظم و هماهنگی تیم عمل می‌کند که نشان از حرفه‌ای بودن او دارد. به کیانی خدا قوت و خسته‌نباشید می‌گویم چون با اینکه حدود 2 ماه و نیم از شرایط بازی دور بود هم در بازی قبلی برابر گل‌گهر 90 دقیقه بازی کرد و هم مقابل سپاهان 120 دقیقه به میدان رفت.

منبع: تسنیم

77

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد