آیا گوشت در بازار مشهد دوباره گران می‌شود؟

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت دامی در مشهد گفت: در فصل سرما و زمستان ممکن است قیمت گوشت افزایش یابد. افزایش قیمت آن نیز به عرضه و تقاضا بستگی دارد.

آیا گوشت در بازار مشهد دوباره گران می‌شود؟

مهدی باقری در پاسخ به این سوال که در صورت توزیع گوشت‌های تنظیم بازاری در بازار احتمال کاهش قیمت گوشت وجود خواهد داشت یا خیر، گفت: اگر گوشت‌های تنظیم بازاری توزیع شود قطعا قیمت گوشت کاهش خواهد داشت، اما میزان کاهش قیمت آن به عرضه و تقاضا بستگی و میزان کیفیت این گوشت‌ها بستگی دارد.  

وی تاکید کرد: هنوز توزیع گوشت تنظیم بازاری در بازار گوشت مشهد مشاهده نشده است.  

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت دامی در مشهد در خصوص احتمال افزایش قیمت گوشت در خصوص عدم توزیع این گوشت‌ها تصریح کرد: در فصل سرما و زمستان معمولا قیمت گوشت افزایش یابد. افزایش قیمت آن نیز به عرضه و تقاضا بستگی دارد و اینگونه نیست که بتوان میزان افزایش قیمت گوشت را پیش‌بینی کرد.  

باقری افزود: البته اگر دستگاه‌های نظارتی مدیریت جامعی داشته باشند انشاالله قیمت گوشت کنترل خواهد شد.  

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت دامی در مشهد در خصوص علل افزایش قیمت گوشت عنوان کرد: نهاده‌های دامی گران است. همچنین دام‌های مولد را کشته‌اند و در حال حاضر در دام مولد برای زاد و ولد کمبود داریم. زمانی که نباید کشتار صورت می‌گرفت، بسیار هشدار داده و نامه‌نگاری کردیم، اما متاسفانه توجه نکردند و باعث شد دام و گوشت زیادی از خراسان رضوی خارج شود. در حال حاضر نیز گوشت زیادی از خراسان رضوی خارج می‌‎شود.  

باقری گفت: قیمت گوشت در حال حاضر در مشهد از همه جا ارزان‌تر است و گوشت تهران را از مشهد تامین می‌کنند. اگر قیمت گوشت در تهران از مشهد گران‌تر نیست، پس علت خارج شدن گوشت از مشهد چیست؟ از همین رو وقتی گوشت کم باشد قیمت آن کاهش پیدا نمی‌کند.  

وی ادامه داد: برای دامداران نیز قیمت به‌صرفه نیست. باید انجمن حمایت از تولیدکننده بیشتر اهمیت قائل شود تا تولیدکننده بتواند دام را به خوبی پرورش دهد و دام را به قیمت پایین‌تری به بازار عرضه کند.

منبع: شهرآرانیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    1

    واردات دام زنده به کشور را افزایش دهیدتا قیمت گوشت کاهش پیدا کنندو مردم بتونن خریداری کنند

  • ناشناس
    1

    تا وقتی مردم پول دارند که بخرند گرانتر میشود لطفاً سوال نکنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها