مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خوزستان خبر داد

پیش‌بینی جمع‌آوری بیش از ۵۰ میلیارد تومان کمک در جشن عاطفه‌ها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به جمع‌آوری ۴۵ میلیارد تومان کمک در جشن عاطفه‌های سال گذشته گفت: از هفدهم شهریور تاکنون، ۱۲ میلیارد تومان کمک جمع‌آوری شده است و پیش‌بینی می‌شود این میزان به بیش از ۵۰ میلیارد تومان برسد.

پیش‌بینی جمع‌آوری بیش از ۵۰ میلیارد تومان کمک در جشن عاطفه‌ها

جمال شیبه امروز _شنبه بیست و پنجم شهریور_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) هر سال با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی و بر اساس وظیفه‌ی ذاتی خود برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند جشن عاطفه‌ها از ۱۷ شهریور تا ۱۵ مهر را برگزار می‌کند.

وی افزود: نزدیک به ۵۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته‌ی امداد امام خمینی (ره) قرار دارند و خدمات دریافت می‌کنند و در تلاش هستیم همانند سال گذشته به همه‌ی دانش آموزان کیف و لوازم تحریر اهدا کنیم علاوه بر آن اگر مدیران مدارس نیز افراد نیازمندی را معرفی کنند کمک لازم به آن‌ها می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان تصریح کرد: در تلاش هستیم علاوه بر لوازم تحریر در سایر هزینه‌ها مانند سرویس ایاب‌وذهاب نیز کمک کنیم، صنایع نیز بر اساس قانون و در قالب مسئولیت‌های اجتماعی مکلف هستند به کمیته امداد کمک کنند اما تاکنون آنگونه که باید، صنایع استان در حوزه کمک به کمیته امداد عمل نکرده‌اند.

شیبه با اشاره به جمع‌آوری ۴۵ میلیارد تومان در جشن عاطفه‌های سال گذشته، اضافه کرد: پویش جشن عاطفه‌ها از ۱۷ شهریور در خوزستان آغاز شده و تا کنون ۱۲ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است با این حال پیش‌بینی می‌شود مجموع کمک صنایع و مردم در پایان این پویش به بیش از ۵۰ میلیارد تومان برسد.

بهره‌مندی همه‌ی دانش‌آموزان عشایری از بسته‌های لوازم تحریر کمیته امداد

وی تصریح کرد: صنایع در برخی شهرها کمک‌های خوبی کردند و در دو شهر هویزه و شادگان به همه‌ی دانش‌آموزان لوازم تحریر اهدا شد با این حال برای توزیع عادلانه به ویژه برای شهرهایی که صنایع قوی ندارند کمک‌ها به صورت متمرکز انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش خوزستان یکی از شرکای کاری ما در حوزه‌ی دانش‌آموزی است و جشن عاطفه‌ها هر سال با همکاری این سازمان، بسیج و صدا و سیما برگزار می‌شود، علاوه بر آن تفاهم‌هایی برای تبادل اطلاعات و جلوگیری از همپوشانی افراد دریافت کننده‌ی خدمات صورت گرفته است با این حال قطعاً تمام دانش‌آموزان عشایری از بسته‌های لوازم تحریر بهره‌مند می‌شوند.

هیچ دانش‌آموز تحت پوششی به دلیل مشکل مالی از تحصیل بازمانده نمی‌شود

شیبه گفت: باز ماندن از تحصیلی دلایل متفاوتی دارد و هر دانش‌آموز ممکن است به دلایلی از تحصیل محروم شد اما در حوزه‌ی کمیته‌ی امداد و دانش‌آموزان تحت پوشش آن هیچ موردی از بازماندگی از تحصیل به دلیل هزینه‌های تحصیلی وجود ندارد.

وی توضیح داد: سرویس ایاب و ذهاب به یک معضل برای خانواده‌های تحت پوشش تبدیل شده است برای رفع این مشکل در تلاش هستیم با وجود اینکه سرفصلی برای آن نداریم در حد توان کمک کنیم با این حال بخشی از اعتبارات خود را برای ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان در نظر می‌گیریم.

هیچ پشت نوبتی برای تحت پوشش قرار گرفتن در کمیته امداد خوزستان وجود ندارد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: در خوزستان هیچ شخصی برای تحت پوشش قرار گرفت در نوبت قرار نمی‌گیرد و به محض ثبت نام در سامانه‌ی امداد هوشمند مراحل آن انجام می‌شود با این حال تنها می‌توانیم خانواده‌هایی که در دهک‌های یک تا سه قرار دارند را تحت پوشش قرار دهیم علاوه بر آن این سامانه به ۲۰ سازمان متصل است تا افرادی که از سازمان دیگر خدمات دریافت می‌کنند مشخص شوند چرا که هر فرد تنها از یک سازمان می‌تواند خدمات حمایتی دریافت کند.

شیبه با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان ۱۳۰ هزار خانوار شامل ۳۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده، تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) دارای یک بخش اقتصادی به نام مجتمع اقتصادی کمیته امداد است و با حمایت این مجتمع توانستیم سال گذشته ۶۰۰۰ جهیزیه میان نوعروسان توزیع کنیم.

وی با اشاره به وجود سه هزار دانشجوی تحت پوشش در خوزستان تصریح کرد: خدماتی که به دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد داده می‌شود شامل هزینه شهریه دانشگاه از ترمی یک الی پنج میلیون تومان، ارائه تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون به دانشجویان عادی و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به دانشجویان نخبه، همچنین پرداخت هزینه‌ی پایان نامه، معرفی برای کار دانشجویی و دریافت تسهیلت رفاهی دانشجویان به دانشگاه انجام می‌شود.

پذیرش ۶۵۰ مددجوی کمیته امداد در دانشگاه فرهنگیان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان عنوان کرد: سال گذشته ۱۳۷ دانشجو در حوزه‌ی علوم پزشکی به مشهد مقصد اعزام شدند علاوه بر آن ۶۵۰ مددجوی این کمیته در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده‌اند و برخی هم اکنون در حال تدریس در مدارس هستند.

شیبه با اشاره به اینکه جشن خودکفایی ۱۰ هزار خانواده در سال گذشته برگزار شد، گفت: در اربعین سال گذشته با استفاده از ظرفیت ایجاد شده توانستیم ۵۰۰ دستگاه کولر و ۱۰۰۰ دستگاه یخچال به مددجویان اهدا کنیم و امسال نیز با کمک‌های جمع‌آوری شده در نظر داریم با اولویت مناطق مرزی وسایل سرمایشی تهیه و توزیع کنیم.

شهروندان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را با کد دستوری #۰۶۱*۸۸۷۷* پرداخت و یا به شماره کارت ۶۰۳۹۹۹۱۸۹۹۹۴۰۵۷۵ به نام کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان واریز کنند.

 

منبع: ایمنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    پنجمین کشور ثروتمند دنیا داره اینجوری با مردمانش مدارا می‌کنه واین هم نتیجه اش .............

  • ناشناس
    0

    آره بفرستید غزه ، لبنان ، یمن و...

  • ناشناس
    0

    میلیاردر زاغه نشین !!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد