15 کوره زغال گیری در مریوان تخریب شد

سرپرست اداره منابع طبیعی مریوان گفت: ماموران این اداره با هماهنگی دستگاه قضایی 15دهنه کوره زغال گیری را تخریب کردند .

15 کوره زغال گیری در مریوان تخریب شد

شاهرخ محمودی در این باره اظهار کرد: در جریان گشت همکاران منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در روستای انجیران بخش خاومیرآباد تعداد 15 کوره زغال گیری شناسایی شد .

وی تصریح کرد: همکاران اداری و نیروهای پاسگاه ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان با هماهنگی دادستانی و همکاری فرماندهی انتظامی پس از اخذ مجوزهای لازم، به محل کوره های شناسایی شده اعزام شدند .

سرپرست اداره منابع طبیعی مریوان، بیان کرد : در این اقدام کوره‌ها تخریب و حدود 2 تن زغال ، 20 تن مقطوعات جنگلی کشف و پس از آن ادوات جرم بوسیله چهار دستگاه خودرو در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان منتقل شد .

محمودی با اشاره به اینکه با کوره‌ها و کارگاه‌های ذغال گیری با شدت برخورد می‌شود، گفت: در حال انجام بررسی منطقه هستیم و متخلفان در روزهای آینده شناسایی و پرونده آنها جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می‌شود .

وی همچنین از استقرار ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان در گلوگاه گاران خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور کشف زغال و چوب درختان جنگلی قاچاق نیروهای حفاظت از منابع طبیعی خودروهای عبوری را بازرسی می‌کنند .

سرپرست اداره منابع طبیعی مریوان، یادآور شد: مشارکت مردم و طبیعت دوستان در حفظ و حراست از منابع طبیعی امری ضروری است و هر نوع گزارشات تخریب، تصرف اراضی ملی و قطع درختان جنگلی را به شماره رایگان 1504 اعلام نمایند .

گفتنی است؛ شهرستان مریوان با جمعیت 153 هزار نفری در فاصله 120 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است .

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها