تدارک یک شام ساده برای پذیرایی به سبک ایرانی!

کم پیش می‌آید کسی میزبان یک مهمانی باشد اما برای غذا چیزی جز پلو و خورشت در نظر بگیرد! اما گاهی واقعاً نیاز است که تغییر و تحولی در منو غذایی مجالس ایجاد کنیم. غذای مهمانی همیشه یا مرغ است یا کباب گوشت و حتی بسیاری از افراد به عنوان میزبان خارج شدن از این چارچوب را مایه آبروریزی می‌دانند!

تدارک یک شام ساده برای پذیرایی به سبک ایرانی!

از مجالس رسمی که بگذریم خیلی اوقات میهمانان از میان جمع دوستان صمیمی ما و یا از میان اعضای خانواده‌ی ما هستند، در چنین مواقعی آیا بازهم برای تدارک یک میز شام ایرانی به سراغ پلو و خورشت می‌روید؟

این بار سنت‌شکنی کنید و برای این جمع صمیمی یک شام ساده اما ویژه به سبک ایرانی تدارک ببینید. پیشنهاد ما یک سوپ به عنوان پیش‌غذا، یک غذای نانی به عنوان وعده اصلی و مخلفات است! با ما همراه باشید.

سوپ جو پرک پیش‌غذای شام مهمانی

وقتی حرف از پیش‌غذا می‌شود ناخودآگاه به فکر سوپ جو پرک می‌افتیم، شاید به این دلیل باشد که معمولاً در اکثر رستوران‌های ایرانی این نوع سوپ را با یک دستور ویژه به نام سوپ جو رستورانی به عنوان پیش‌غذا سرو می‌کنند؛ اما به طور کلی انواع سوپ و آش مناسب‌ترین پیش‌غذاها متناسب با ذائقه ما ایرانی‌ها هستند. البته که چون موضوع تدارک یک شام ایرانی پسند است و آش به دلیل داشتن حبوبات و رشته برای سرو در وعده شام سنگین به حساب می‌آید این بار را از آش گذشته و به سراغ محبوب‌ترین سوپ ایرانی با ترکیب جو پرک و رب گوجه‌فرنگی می‌رویم.

مواد لازم

  •         جو پرک ۱ پیمانه
  •         سینه مرغ نصف یک عدد سینه کامل
  •         قارچ متوسط ۵ عدد
  •         رب گوجه‌فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  •         هویج متوسط ۱ عدد
  •         سبزی سوپ ۳ قاشق غذاخوری
  •         زرشک ۲ قاشق غذاخوری
  •         پیاز ۱ عدد
  •         زردچوبه، نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه

  1.     برای پخت سوپ جو ابتدا جو پرک را شسته و به همراه یک عدد پیاز رنده شده و ۵ لیوان آب داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار داده و بعد از اینکه آب جوش آمد حرارت را کم کنید تا بپزد.
  2.     می‌توانید سینه مرغ را همراه با جو پرک و پیاز بپزید اما در این صورت باید کف‌های سفیدی که روی سطح آب ایجاد می‌شود را دور بریزید. همچنین می‌توانید در حین پختن جو و پیاز، در قابلمه دیگری سینه مرغ را به همراه یک پیاز کوچک و مقداری نمک و آب بپزید.
  3.     هویج‌ها را به خوبی شسته، پوست رویی را به کمک پوست‌کن جدا کنید و با رنده درشت بزنید؛ سپس در اواسط پخت آن‌ها را به سوپتان اضافه کنید.
  4.     در مرحله بعد قارچ‌ها را شسته و به شکل نگینی خرد کنید و به قابلمه سوپ اضافه کنید. اگر دوست دارید بعد از پخت سوپ قارچ‌ها کاملاً مشخص باشند، بهتر است آن‌ها را ورقه‌ای برش بزنید.
  5.     زمانی که سینه مرغ به خوبی پخت آن را از قابلمه خارج کرده و اجازه دهید خنک شود. آن را ریش‌ریش کرده و به همراه رب گوجه، زردچوبه و نمک به سوپ اضافه کنید.
  6.     بعد از گذشت ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت سوپ شما جا افتاده و تقریباً آماده است. ده دقیقه آخر زرشک و سبزی را به سوپ اضافه کنید. سوپ جو شما آماده سرد است.

التاتلات

کتلت یک غذای نونی پرطرفدار به عنوان شام مهمانی

اگر قرار باشد میان کوکو سیب‌زمینی، کوکو سبزی و کتلت یکی را انتخاب کنید، گزینه موردنظر شما کدام است؟ بی‌شک پاسخ نود درصدتان کتلت است. یک غذای خوشمزه و لذیذ ایرانی پسند که کمتر کسی ممکن است آن را دوست نداشته باشد. کتلت ترکیبی از سیب‌زمینی، گوشت و پیاز است اما همین ترکیب به ظاهر ساده اگر طبق اصول آماده شود در پذیرایی از مهمان غوغا می‌کند.

مواد لازم برای 4 نفر

  •         گوشت چرخ‌کرده ۳۰۰ گرم
  •         سیب‌زمینی ۴ عدد متوسط
  •         پیاز ۱ عدد بزرگ
  •         پودر سوخاری یا آرد نخودچی ۳ قاشق غذاخوری
  •         نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم
  •         پودر پیاز، پودر سیر، ادویه کاری به مقدار کم

طرز تهیه

  1.     برای تهیه کتلت خوشمزه ابتدا سیب‌زمینی‌ها را پوست گرفته و رنده کنید. به هیچ عنوان کتلت را با سیب‌زمینی پخته درست نکنید. همچنین حواستان باشد سیب‌زمینی‌ها را بعد از رنده شدن داخل یک توری ریخته و به خوبی آب آن را بگیرید.
  2.     حالا نوبت پیاز است، پیاز تأثیر فوق‌العاده‌ای در طعم کتلت دارد اما اگر آب آن گرفته نشود مایه کتلت را خراب می‌کند. پس پیاز را پوست بگیرید و بعد از رنده با رنده درشت داخل یک توری ریخته و آب آن را کاملاً جدا کنید.
  3.     سیب‌زمینی و پیاز را با گوشت چرخ‌کرده که بهتر است تازه باشد، مخلوط ‌کنید. اگر گوشت چرخ‌کرده را از قبل خریداری و فریز کرده‌اید، کمی زودتر در محیط آشپزخانه قرار دهید تا گوشت یخ‌زده باز بشود. اگر فراموش کردید و حالا برای درست کردن کتلت‌ها عجله دارید، کافیست گوشت چرخ‌کرده یخ‌زده را در پلاستیک فریزر قرار داده و داخل یک کاسه آب ولرم قرار دهید تا یخ آن سریع‌تر باز شود.
  4.     آرد و ادویه‌ها را به سیب‌زمینی، پیاز و نمک اضافه کنید.
  5.     حالا باید مایه کتلت را برای یک ربع ورز دهید، ورز دادن گوشت و سیب‌زمینی هم کیفیت و طعم کتلت را بهبود می‌بخشد هم برای شکل‌گیری بهتر کتلت‌ها مفید است.
  6.     مایه کتلت را حداقل ۱۰ دقیقه و حداکثر به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال استراحت دهید.
  7.     تابه را به همراه روغن روی شعله گاز قرار دهید تا روغن گرم شود. حواستان باشد روغن نباید در ابتدا آن‌قدر داغ شود که در فاصله سرخ کردن کتلت‌ها بسوزد و بوی نامطبوعی به غذای شما بدهد.
  8.     یک گلوله متوسط به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کتلت بگیرید، آن را در دستانتان به شکل دلخواه فرم دهید و درون روغن قرار دهید. اجازه دهید یک طرف کتلت به خوبی سرخ شود، سپس کتلت را برگردانید. فراموش نکنید که این کار باید روی شعله ملایم انجام شود نه بر روی شعله زیاد، چراکه این غذا به خاطر گوشت خام نیاز دارد تا به خوبی مغزپخت شود.

یسبسبسی

دیدید که آماده کردن یک شام سبک برای مهمانی اصلا سخت نیست، این روزها که شلوغی زندگی شهری و مشغله‌های کاری ما را از تدارک دیدن یک مهمانی مفصل دور کرده است می‌توانید با کنار گذاشتن چارچوب‌های غلط و ساده‌ برگزار کردن مهمانی‌ها بیشتر از قبل کناردوستانتان جمع شوید. آماده کردن این دو نوع غذا در کنار مخلفاتی چون دوغ، ترشی، شوری، نان سنگک و سبزی‌خوردن نه هزینه‌بردار است نه سخت و زمان‌بر، البته که این تنها یک پیشنهاد است و شما می‌توانید غذاهای ساده دیگری را جایگزین کنید.

حالا اگر شما احساس می‌کنید که بهتر است غذای دیگری را جایگزین کنید یا تمایل دارید دستورهای بیشتری برای تهیه انواع غذاهای ایرانی چون طرز تهیه چلو گوشت، انواع غذاهای فست فودی مانند پیتزا و ساندویچ و یا

دستور غذاهای بین‌المللی مانند انواع پاستا را داشته باشید، کافیست دستورهای موردنظرتان را بر روی مجله دیجی فود بخوانید. این مجله اینترنتی غذا دستورهای بسیار متنوعی را در دسته‌بندی‌های مشخص برای علاقه‌مندان به آشپزی ارائه کرده است که قطعاً با کمک آن می‌توانید تنوع خوبی در برنامه غذایی روزانه و حتی لیست غذاهای مهمانی ایجاد کنید.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    خدا شاهده من مجبور شدم یک مهمانی پنج نفره باضافه خانواده شش نفره خودم بده بااینکه بیشتر ساده پذیرایی شد یک ملیون و دویست هزار تومان هزینه کردم با حقوق هشت ملیونی تا صبح خوابن نبرد. درآمد کم وهزینه ها بالست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد