شروط غیرقانونی قراردادهای بانکی چیست؟/ یک وکیل: تعیین سود باید در انتهای دوره باشد و نه در ابتدای آن

وکیل پایه یک دادگستری گفت: قراردادهای بانکی جزء قراردادهای الحاقی است یعنی یک طرف دارای قدرت انحصاری و طرف دیگر، مشتری که مجبور به پذیرش مفاد قرارداد است.

شروط غیرقانونی قراردادهای بانکی چیست؟/ یک وکیل: تعیین سود باید در انتهای دوره باشد و نه در ابتدای آن

رسول صالحی در گفتگو با خبرفوری اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر بانک‌ها اقدام به تنظیم قراردادهایی کردند که شروط مصوبات را نادیده گرفته و اقدام به درج سود بیشتری از سود تعیینی بانک مرکزی می‌کنند.

وی افزود: به عنوان مثال در قراردادهای مضاربه و مشارکت بانک‌ها اقدام به تعیین سود ثابت در ابتدای قرارداد می‌کنند در حالی‌که طبق قانون، باید در انتهای دوران اقدام به تعیین سود واقعی شود.

در ادامه این گفتگو را بشنوید.

حجم ویدیو: 10.81M | مدت زمان ویدیو: 00:04:58 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    0

    بنظر مي رسد اين آقاي وكيل اطلاعاتي از قوانين و نظام بانكي ندارند.

    نظرات شما -
    • 0

      حتما اطلاع دارد.شاید چیزی که نمی داند باطن خبیث و مزور بانیان و حامیان چنین معرکه هاست که ان هم بارها در عمل روشن و افشا شده است.

    • مجيد گودرزي- فعال سياسي
      0

      ايشان درست مي گويند
      بانكها منافع خود را قانون كرده اند. و حتي يك نفر هم نيست كه بتواند در اين قراردادها تغيير و اصلاح ايجاد كند .شما فقط حق داري امضا كني.

  • محمد
    1

    خدا لعنت کند بانک‌های رباخور ربا ربا ربا وای وای

  • ناشناس
    0

    اتفاقا کار بانک ها بسیار خوب و عالی بود از زمانی که رژیم ایران با محدود کردن سرمایه های مردم سود پولی که بانک ها 20 تا 22 درصد میدادندو مردم همه راضی بودند این رژیم جلوی سود را گرفت و پول مردم را فرستاد در سهام و پول مردم را خورد و تورم را رساند به 60 درصد و دزدی قانونی را شروع کرد و ملت را بیچاره کرد امثال این وکیل بی سروپا حرفی نمیزنه سیاست کمونیستی را در پیش گرفته

  • ناشناس
    0

    همه قراردادهایی که طرف پایه و اصلی انها یک اداره یا موسسه دولتی است و به وسیله ان نوشته شده است اساسا قرارداد دو طرفه و توافقی نیست و نوعی حکم و اولتیماتوم است و تحمیل بر طرف شکست خورده که ناگزیر از امضاست و تعهدها تقریبا همه از این طرف ناگزیر است و تحمیل کننده یا اصلا تعهدی ندارد و یا ان قدر در تبصره و اما و اگر پیچیده شده است که اثری بر ان مترتب نمی شود.با این همه ,می گویند اسلامی است مانند همه ادعاهای دزدها و اختلاسگران و محتکران!کو صاحب اسلام؟!

  • ناشناس
    1

    مرگ بررباکه جنگ باخداست

  • امپراطور
    0

    چرا بانک باید سود بگیرد . چرا ؟ مشتری درخواست وام میکند مبلغی موافقت میشود با ضمانت حالا کارمند و کاسب بازاری پول پرداخت میشود . سود از نظر اسلام حرام هست . همین رقم های حرام زندگی و مملکت را به تباهی میکشاند. چرا سود .

  • امپراطور
    0

    سوال . چرا کارمندان بانک زندگی لاکچری دارند . مگر داخل بانک چه خبر هست که ما ها بی خبریم . حقوق یک کارمند معمولی بانک مگر چقدر هست که توانایی خرید خونه میلیاری دارد . از مزیت های بانکی هم که بهره مند باشه باز هم با این حقوق ها نمی شود خونه میلیاردی خرید . از اطلاعات و امنیت ملی کشور تقاضامندم اموال کارمندان بانک رو هم رصد کنند. رییس بانک چند خونه چه ویلایی و آپارتمانی دارد از کجا آورده . ما حقوق حداکثری میگیریم ماهی بیست میلیون تومن در سال دویست و چهل میلیون میشود این عدد مربوط به امسال هست رییس بانک با سابقه بیست سال چطوری میلیاردها تومن اموال جمع کرده . از دولت مردمی تقاضا مندم اموال کارمندان بانک چه خودشون چه خانوادهاشون رو بررسی کنند. همین ها هم مفسد فی الارض هستند.

  • امپراطور
    0

    پولهای سرگردان تو حساب بانک سرانجام آنها به کجا میکشد . مثال . اشخاصی که حساب بانکی دارند و فوت میکنند هیچ ورثه هم ندارند . خیلی ها هستند حساب باز میکنند مبلغ ناچیزی دارند و به فراموشی می رود . یا سودهای که مشتریان میگیرند سود دیرکردهای وام کجا میرود . سیستم بانکها رو بازنگری کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها