رقابت خودروسازان لوکس آلمانی در بازار ایران

شرکت خودروسازی بنز با وجودی که چند سال پیش از قصد خود برای خروج از ایران خبر داده بود، اما آمار نشان می‌دهد که این خودروساز آلمانی همچنان بزرگترین خودروساز فعال در بازار خودروهای لوکس ایران است.

رقابت خودروسازان لوکس آلمانی در بازار ایران

براساس آمار گمرک ایران در سال گذشته بالغ بر هزار و 163 دستگاه انواع خودروهای بنز به ارزش بیش از 65.9 میلیون دلار وارد ایران شد. با این میزان واردات بنز بزرگترین خودروساز لوکس فعال در بازار ایران طی سال گذشته بوده است. بنز همچنین از سایر رقبای آلمانی خود فروش بیشتری در ایران داشته است.

در بین خودروسازان آلمانی پس از بنز، پورشه با واردات 563 دستگاه خودرو به ارزش 49.8 میلیون دلار در رده دوم قرار گرفت و بی.ام.و باواردات 262 دستگاه خودرو به ارزش 17.1 میلیون دلار سوم شد.

در بین خودروسازان لوکس آلمانی شرکتهای آئودی، بنتلی و بوگاتی هیچ فعالیتی در ایران ندارند و آماری از واردات خودروهای این برندها در گمرک ایران به ثبت نرسیده است. این در حالی است که سال گذشته 16 دستگاه خودروی اپل به 251 هزار دلار وارد ایران شد.اپل واحد اروپایی شرکت خودروسازی آمریکایی جنرال موتورز است.

همچنین سال گذشته چهار دستگاه خودروی اسمارت متعلق به شرکت دایملر وارد ایران شد. نکته جالب اینجاست که سال گذشته بزرگترین خودروساز آلمان و اروپا یعنی فولکس واگن هیچ فعالیتی در بازار خودروهای وارداتی ایران نداشت و واردات تنها یک دستگاه از خودروهای ساخت این شرکت در آمار گمرک ایران به ثبت رسیده است.

به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که سال گذشته بیش از 133 میلیون دلار انواع خودروهای آلمانی وارد ایران شد که در این بین بنز بیشترین سهم را به خود اختصاص داد. از نکات جالب توجه در واردات خودروهای آلمانی به ایران طی سال گذشته می توان به واردات دو دستگاه خودروی بنز ضد گلوله برای سرکنسولگری های ترکیه در تبریز و ارومیه اشاره کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • نظرگو
    0

    رقابت؟؟
    وقتی فقط ازما بهترون اینا رو میخره و وارادتش هم دست اوناست رقابت دیگه چه واژه ییه؟

  • علی
    0

    عجب شما که بلدید یادشان بدهید سوار پیت حلبی شوند

  • داود
    1

    واردات خودرو مگه ممنوع نیست.شاید برای مردم عادی ممنوع شده و برای خواص ....

  • ناشناس
    0

    چی فکر می کردیم ،،‌چی شد ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها