ماژول سیسکو GLC-LH-SM

یکی از قطعات سخت افزاری که برای اتصال دو دستگاه سوئیچ از طریق پورت SFP مورد استفاده قرار می گیرد، ماژول سیسکو GLC-LH-SM است. لازم است پیش از خرید ماژول ها، اقدام به بررسی ماژول سیسکو GLC-LH-SM نمائید. در اصل باید بگوییم GLC-LH-SM نوعی ماژول فرستنده و گیرنده سیسکو 1000base LX / LH SFP به شمار می رود، که از جمله ماژول های رایج SFP در ماژول های سیسکو می باشد.

ماژول سیسکو GLC-LH-SM

کانکتورهای ماژول فیبر نوری Cisco بر حسب نیاز می تواند RJ45 ، LC و SC باشد . ماژول GLC-LH-SM  با کانکتور LC  کار می کند که نسبت به کانکتورهای SC اندازه کوچکتری دارند. ماژول GLC-LH-SM قابلیت تعویض داشته و به گونه ای طراحی شده است که بتواند به صورت مستقیم به پورت رابط SFP در روتر یا سوئیچ متصل شود. البته کمپانی سیسکو در سال 2013 اعلام کرد که قرار است فروش GLC-LH-SM را به پایان رسانده و نمونه دیگری همچون GLC-LH-SM را جایگزین آن نماید. با این حال هنوز بسیاری از مردم دنیا تمایل به تهیه ماژول GLC-LH-SM SFP دارند. 

در ادامه بیشتر به بررسی ماژول سیسکو GLC-LH-SM خواهیم پرداخت؛ تا بدانیم استفاده از این قطعه چه مزایا و معایبی دارد. 

 

بررسی ماژول سیسکو GLC-LH-SM از نظر جزئیات 

فیبر استفاده شده در ماژول LH-SM از نوع MMF می باشد با سرعتی برابر با 1000BASE-LX/LH  و طول موج میانگین 1310nm  که دیتا را ارسال و دریافت می کند.  کمترین طول موج ماژول GLC-LH-SM برابر با 1260nm  و بیشترین طول موج آن برابر با 1355nm می باشد. پردازنده مورد استفاده در این ماژول در حجم 62.5 میکرومتر طراحی شده و از قدرت ارسال 3 تا 9.5 dBm و قدرت دریافت 3 تا 20 dBm پشتیبانی می کند. داده های ارسالی در ماژول GLC-LH-SM در پهنای باند 500 مگاهرتز منتقل می شود. این نمونه از ماژول ها می توانند با هر دو فیبر تک مد و مالتی مورد استفاده قرار گیرند. باید بگوییم ماژول GLC-LH-SM با چند مد MSA سازگار بوده و از آن در شبکه گیگابایت استفاده می شود.

با بررسی ماژول سیسکو GLC-LH-SM متوجه می شوید که میزان قدرت انتقال داده آن برابر با 1Gbps بوده و طبق استاندارد IEEE 802.3Z ساخته شده است. پس باید ماژول فیبر نوری SM را نوعی ماژول سینگل مود به شمار آوریم که قادر است اطلاعات را با سرعت گیگ تا حداکثر مسافت 10 کیلومتر منتقل نماید. 

اصولا از این ماژول برای برقراری ارتباط بین سوئیچ ها از طریق کابل فیبر نوری استفاده می شود. می توان با استفاده از آن هم اقدام به ارسال داده و هم دریافت داده نمود. زیرا این ماژول دارای دو LED برای دریافت و ارسال داده ها و اطلاعات می باشد. ماژول های سیسکو را می توانیم به دو نوع سینگل مود و مالتی مود دسته بندی کنیم. این دو مد ماژول از نظر مسافت و میزان انتقال داده با یکدیگر متفاوت هستند. 

نهغعه

ماژول سیسکو SFP-10G-SR

سیسکو به عنوان یکی از بهترین و قوی ترین شرکت های تولیدکننده در حوزه لوازم شبکه در جهان به شمار می رود. با بررسی ماژول سیسکو SFP-10G-SR شما می توانید در صورت نیاز به ایجاد یک شبکه چند سوییچه و ایجاد ارتباط بین بخش های مختلف یک شبکه از این نوع ماژول به کمک فیبر نوری استفاده کنید. در اصل برد اصلی این ماژول در حدود 300 متر است و برای ساخت شبکه های LAN و محلی کاربرد زیادی دارد.

این ماژول در اصل کوچکترین محصول در بین ماژول های فیبر نوری شناخته می شود و از نوع SFP+ است، یکی از ویژگی های جالب و مهم این محصول، قابلیت استفاده به صورت Hot Swappable است و به شما کمک می کند تا بتوانید در هنگام راه اندازی شبکه بدون نیاز به خاموش کردن سوئیچ و در صورت احتیاج به آسانی آن را از شبکه حذف کنید یا آن را جایگزین کنید و از آن می توانید برای ایجاد ارتباط بین چند شبکه مختلف به کمک سوئیچ ها استفاده کنید. زیرا سرعت انتقال داده ها به کمک فیبرهای نوری بسیار زیاد است و سبب می شود تا شما در هنگام ارسال داده ها به شبکه های مختلف با مشکلاتی مانند از بین رفتن داده ها یا ایجاد وقفه روبرو نشوید.

معرفی و بررسی ماژول سیسکو SFP-10G-SR

این محصول به دلیل استفاده از پورت SFP+ برای ارتباط بهتر استفاده می کند و به همین دلیل می تواند تا فاصله 300 متری، داده های شما را با حداکثر 10 گیگابیت بر ثانیه منتقل کند. همچنین در هنگام لینک کردن دو سوئیچ بهم، می توانید از رابط های 10GBASE X2، XENPAK   GBASE 10 و GBASE XFP 10 نیز می توانید استفاده کنید.

ماژول سیسکو SFP-10G-SR می تواند در هنگام استفاده به صورت MMF از حداقل طول پیوند 26 متری استفاده کند و در حالت های OM3 و OM4 به ترتیب داده های شما را تا 300 الی 400 متر منتقل کند که نشان دهنده کیفیت بالا و توانایی انتقال داده این محصول می باشد. با بررسی ماژول سیسکو SFP-10G-SR متوجه خواهید شد که این رابط برای استفاده در شبکه های مختلف طراحی شده است و با بیشتر سوییچ های موجود در بازار به دلیل وجود استاندارد کنترل کیفیت یا همان ID سازگار است. همچنین این محصول به دلیل ابعاد کم خود به آسانی بر روی هر نوع شبکه ای قابل استفاده است و به شما این امکان را می دهد تا بتوانید بدون نیاز به تنظیمات اضافه نیز، زیرساخت شبکه خود را بهبود ببخشید.

فغعغغ

ماژول سیسکو SFP-10G-LR

با بررسی ماژول سیسکو SFP-10G-LR شما می توانید به آسانی و بدون نیاز به قطع کردن یا ایجاد اختلال در شبکه، یک سیستم مسیریابی سریع و مناسب را برای داده های خود ایجاد کنید. این ماژول ها به دلیل نصب آسان و قابلیت استفاده در فواصل طولانی و ایمن، می توانند محیط انتقال مناسبی را برای شبکه های LAN شما ایجاد کنند و ارتباط بین دو سوییچ را به بهترین حالت ممکن برقرار کنند.

ایجاد کردن ارتباط بین چند شبکه LAN مختلف به کمک سوئیچ ها انجام می شود، اما مدیریت کردن این شبکه ها از نظر محیط انتقال و ایجاد یک روش مناسب برای انتقال داده ها کار بسیار سختی است و به همین دلیل برای داشتن یک لایه انتقال داده مناسب، در بسیاری از سازمان ها از فیبر نوری استفاده می شود. با بررسی ماژول سیسکو SFP-10G-LR شما می توانید برای شبکه خود به کمک پورت های SFP یا Mini-GBIC می توانید این سخت افزار را بر روی شبکه خود نصب نمایید و از آن در پروژه ها و شبکه خود استفاده کنید. در اصل این نوع ماژول ها که توسط شرکت سیسکو طراحی شده است، برای استفاده در سرورهای بزرگ و چندبخشی طراحی شده است و به به کمک یک Sender و Sender Receiver G10 می تواند داده های شما را در 10 کیلومتر بدون افت کیفیت منتقل کند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد