ایجاد زیرساخت های ذخیره آب راه مقابله با بحران کم آبی

مشاور نظام صنفی کشاورزی گفت: با ایجاد زیرساخت های لازم و تکیه بر کشاورزی دانش بنیان می توان به خودکفایی محصولات استراتژیک دست یافت.

ایجاد زیرساخت های ذخیره آب راه مقابله با بحران کم آبی

آقای محمد شفیع ملک زاده گفت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالا در تولید محصولات اساسی، امکان رسیدن به خودکفایی در اکثر محصولات وجود دارد.

به گفته او، قیمت خرید تضمینی عامل مهم و اصلی در کشت محصولات استراتژیک همچون گندم، چغندر و دانه های روغنی‌ محسوب می‌شود به طوری که با اعلام نرخ منطقی و متناسب با هزینه های تولید کشاورز دیگر‌ رغبتی به تولید دیگر محصولات ندارند.

آقای ملک زاده می‌گوید، مسئولان با اتخاذ برنامه مدون و ایجاد زیرساخت های لازم برای ذخیره آب می‌توانند از بحران آب جلوگیری کنند تا در بحث تامین نهاده‌ها مشکل اساسی نداشته باشیم.

مشاور نظام‌ صنفی‌کشاورزی و منابع طبیعی گفت: با توجه به افزایش قیمت جهانی غلات همچون شکر، گندم، دانه های روغنی و خوراک دام ارز قابل توجهی برای تامین از کشور خارج شده یا در برخی موارد محصولات بی کیفیت همراه با آلودگی وارد کشور می‌شود، در حالی که با ایجاد زیرساخت‌های لازم و استفاده از کشاورزی دانش بنیان می‌توان به خودکفایی رسید.

آمارها نشان می‌دهد که بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد کشاورزی سنتی است که با وجود ظرفیت و پتانسیل بالای بخش کشاورزی امکان خودکفایی و امنیت غذایی کشور وجود دارد که برای دستیابی به این امر مهم تنها علم و دانش را باید وارد بخش کشاورزی کرد.

بسیاری از کارشناسان و دست اندرکاران بخش کشاورزی اذعان می‌کنند که پتانسیل خودکفایی و خوداتکایی محصولات استراتژیک در کشور وجود دارد، همانگونه که طی سال‌های اخیر در تولید شکر، برنج و گندم به این امر مهم دست یافتیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • فتح الله خندان
    0

    حرفهاى آقاى مشاور خوب وحسابى است اما مگر دربين مسؤلين عزيز ايران گوش شنوايي هم وجود داردويا عقل ومنطقى در آنها كاربرد دارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها