تحصیل در استرالیا | فرصت تحصیل در یکی از بهترین کشورهای جهان

شاید استرالیا را با شهرهای جذاب و جاذبه‌های گردشگری بشناسید، اما بد نیست بدانید که بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

تحصیل در استرالیا | فرصت تحصیل در یکی از بهترین کشورهای جهان

تحصیل در استرالیا؛ یک فرصت ایده‌آل برای دانشجویان

شاید استرالیا را با شهرهای جذاب و جاذبه‌های گردشگری بشناسید، اما بد نیست بدانید که بسیاری از دانشگاه‌های استرالیا در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. از این‌ رو، تعداد فزاینده‌ای از دانشجویان خارجی تحت تاثیر عواملی مانند سیستم آموزشی در سطح جهانی، فرصت‌های شغلی پس از تحصیل و کیفیت بالای زندگی، استرالیا را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. در استرالیا، تمام دوره‌های آموزشی از سطح علمی بی‌نظیر و سیستم پشتیبانی برای دانشجویان بین‌المللی برخوردار هستند. اگر قصد آشنایی با این دانشگاه‌ها و سیستم آموزشی استرالیا را دارید، در ادامه این مطلب، به شرایط تحصیل در استرالیا می‌پردازیم.

 

مختصری درباره تحصیل در استرالیا

در استرالیا، شما می‌توانید در تمام سطوح تحصیلی از جمله مدرسه ابتدایی و متوسطه، دوره‌های مهارت آموزی (VET) و آموزش عالی تحصیل کنید. همچنین قانون خدمات آموزشی برای دانشجویان خارجی (ESOS) و آیین نامه ملی، در حمایت از دانشجویان بین‌المللی در استرالیا وضع شده‌اند. از این رو، در زمان تحصیل در استرالیا، از پشتیبانی سازمان‌های دولتی در استرالیا نیز برخوردار خواهید شد.

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی با ویزای دانشجویی، باید در یک موسسه و در دوره‌ای تحصیل کنید که در بین موسسات و دوره‌های مشترک المنافع برای دانشجویان خارجی (CRICOS) ثبت شده است. ثبت نام در مراکز CRICOS، متضمن آن است که دوره و موسسه‌ای که در آن تحصیل می‌کنید، استانداردهای بالایی دارد. در کنار قانون ESOS، سازمان‌های نظارتی و تضمین کیفیت برای مؤسسات آموزش عالی و VET نیز وجود دارند. این سازمان‌های دولتی مسئولیت ثبت مجدد موسسات و اعتباربخشی مجدد دوره‌ها را بر عهده دارند که عبارتند از:

  • آموزش عالی؛ آژانس کیفیت و استاندارد آموزش عالی (TEQSA)
  • سازمان کیفیت سنجی دوره‌های مهارتی در استرالیا (ASQA)

ویزای تحصیلی استرالیا

دولت استرالیا، فرصت تحصیل را برای همه دانشجویان خارجی فراهم کرده است، اما به عنوان پیش نیاز، ابتدا باید ویزای دانشجویی دریافت کنید. ویزای مورد نیاز به سن شما، اهداف تحصیلی و مدت زمان تحصیل شما در استرالیا، بستگی دارد. البته اغلب دانشجویان بین‌المللی، فارغ از رشته تحصیلی‌شان، به ویزای دانشجویی (ساب کلاس 500) نیاز دارند.

بسیب

ویزای دانشجویی ساب کلاس 500

ویزای دانشجویی 500، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در طول دوره تحصیلی خود، در کشور استرالیا بمانید. این ویزا، عمدتا تا پنج سال و مطابق با تاریخ ثبت نام شما، اعتبار دارد. برای یک اقامت بی‌دردسر در استرالیا، باید اطمینان حاصل کنید که ویزای شما معتبر است و از شرایط ذکر شده در ویزای دانشجویی خود پیروی می‌کنید.

با اخذ ویزای ساب کلاس 500:

  • می‌توانید در برنامه تحصیلی مورد نظر خود شرکت کنید
  • امکان ارائه درخواست در داخل یا خارج از استرالیا از طریق پورتال آنلاین برای شما فراهم می‌شود
  • می‌توانید با اعضای خانواده خود به استرالیا بروید

شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

در ابتدا، شما باید در برنامه تحصیلی مورد نظر خود در استرالیا ثبت نام کنید. همچنین باید تحت پوشش بیمه سلامت دانشجویان خارج از کشور (OSHC) قرار داشته باشید. حداقل سن شما باید 6 یا بیشتر از 6 سال باشد و باید اثبات کنید که از شرایط رفاهی مناسب برخوردار هستید (البته در صورتی که کمتر از 18 سال سن دارید). اما یکی دیگر از ملزومات اخذ ویزای تحصیلی استرالیا، ارائه کامل مدارک مورد نیاز است.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی استرالیا عبارتند از:

  • نامه ثبت نام (تایید الکترونیکی ثبت نام شما)
  • پاسپورت معتبر
  • عکس با فرمت پاسپورت
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • سند اقامت موقت (GTE)
  • مدارک تحصیلی و رزومه کاری
  • مدارک مهارت‌های انگلیسی (مانند نمرات آزمون آیلتس)
  • مدارک تمکن مالی (هزینه‌های تحصیل و زندگی، هزینه‌های افراد تحت تکفل، بلیط رفت و برگشت)
  • جزئیات بیمه نامه درمانی (پوشش سلامت دانشجویان خارجی)
  • بیانیه‌ای درباره اهداف تحصیلی

ثقفثقفثقف

البته اگر کمتر از 18 سال سن دارید، باید مدارک دیگری مانند رضایت‌نامه والدین را  نیز ارائه دهید. توجه داشته باشید که موارد مذکور، الزامات اساسی هستند، شما باید با مشاوران مربوطه صحبت کنید تا لیست دقیقی از مدارک مورد نیاز برای پردازش ویزا را دریافت کنید.

مدارک مهارت‌های انگلیسی

برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا، باید مدرکی دال بر مهارت در زبان انگلیسی ارائه دهید. یعنی باید در یک آزمون زبان انگلیسی معتبر شرکت کنید تا بتوانید مهارت‌های ارتباطی خود را اثبات کنید. برای مثال، شما می‌توانید در آزمون آیلتس شرکت کنید که محبوب‌ترین آزمون مهارت زبان انگلیسی در جهان برای تحصیل، کار و مهاجرت است. حداقل نمره مورد نیاز در آیلتس برای اخذ ویزای دانشجویی استرالیا، نمره 5.5 در هر یک از چهار مهارت آیلتس است.

ادامه تحصیل در استرالیا

کشور استرالیا، گزینه‌های تحصیلی زیادی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. بیش از 22000 دوره و 1100 موسسه برای تحصیل در استرالیا وجود دارند. بخش آموزش عالی متشکل از دانشگاه‌ها و کالج‌های فنی است که مدارکی مانند لیسانس، کارشناسی ارشد، گواهینامه‌ها و دیپلم‌های فارغ التحصیلی، مدارک تحقیقاتی و مدارک دکتری را ارائه می‌دهند. امکانات آموزشی موجود در این دوره‌ها برای دانشجویان بین‌المللی که قصد ادامه تحصیل در استرالیا را دارند، بسیار مناسب است.

برترین مراکز آموزش عالی برای ادامه تحصیل در استرالیا عبارتند از:

  • دانشگاه ملی استرالیا: این مرکز آموزشی، برترین دانشگاه استرالیا است که رتبه 20 را در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی (QS) دارد. این دانشگاه در کانبرا، پایتخت استرالیا، قرار دارد.
  • دانشگاه ملبورن: دومین دانشگاه برتر در استرالیا که در بین 100 دانشگاه برتر جهان در رتبه 40 قرار دارد. از مجموع 42182 دانشجوی این دانشگاه، 12000 نفر، دانشجویان بین‌المللی هستند
  • دانشگاه نیو ساوت ولز: دانشگاه نیو ساوت ولز، واقع در سیدنی، سومین دانشگاه برتر استرالیا است. همچنین در بین بهترین دانشگاه‌های جهان در رتبه 45 قرار گرفته است
  • دانشگاه کوئینزلند: این دانشگاه، چهارمین دانشگاه برتر استرالیا است که به دلیل برخورداری از استانداردهای بالای سیستم آموزشی و تحقیقاتی، شناخته شده است. دانشگاه کوئینزلند، پنجمین دانشگاه قدیمی استرالیا است و در بین بهترین دانشگاه های جهان در رتبه 45 قرار دارد
  • دانشگاه سیدنی: قدیمی ترین دانشگاه استرالیا، دانشگاه سیدنی است که در رتبه‌بندی جهانی QS در رتبه 50 قرار دارد. این دانشگاه حدود 55000 دانشجو دارد

لیبلبلیبل

فرصت تحصیل در استرالیا را از دست ندهید

استرالیا با سیستم آموزشی در سطح جهانی و استانداردهای بالای زندگی، همچنان یکی از محبوب‌ترین مقاصد آموزشی بین‌المللی است. در سال 2018، 37 دانشگاه استرالیا در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS)) بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار داشتند. موسسات آموزشی این کشور نیز بیش از 20000 دوره مختلف را ارائه می‌دهند. در نتیجه، تحصیل در استرالیا، یک فرصت طلایی برای شماست و باید از آن استفاده کنید.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد