رشد عجیب قیمت ‎ها در بازار طلا؛

سکه حدود یک میلیون تومان گران شد

هر چند نرخ هر اونس طلا در بازار با کاهشی محدود مواجه شده است اما بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در بازار با رشد عجیب یک میلیون تومانی روبرو شد .

سکه حدود یک میلیون تومان گران شد

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی دیروز در حالی به محدوده ۱۴ میلیون و چهارصد هزار تومان رسیده بود که برخی صرافان از نایابی سکه در بازار خبر می‌دادند و این وضعیت را نشانه‌ای از تلاش برخی معامله‌گران بزرگ برای کاهش قیمت می‌دانستند.
بازار سکه در روزهای اخیر، با آغاز مذاکرات از رونق افتاده بود و ریزش بهای هر قطعه سکه ، در محدوده‌ای بود که سرمایه‎گذاران خرد را نیز با شوکی مقطعی مواجه کرد . قیمت هر گرم طلا نیز با رشدی نزدیک به ۶۰ هزار تومان به یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان رسید.
انتشار اولین اخبار درباره روند مذاکرات در دوحه اما فرصت مناسب را به دست دلالانی داد که تلاش داشتند از کاهش قیمت سکه پیشگیری کنند.

البته قیمت سکه جز به قیمت اونس جهانی طلا، به چیزی دیگر نیز در ایران وابستگی دارد.
بهای هر قطعه سکه از یک سو تابع میزان عرضه و تقاضاست و از سوی دیگر به قیمت دلار در بازار داخل بستگی دارد.
قیمت دلار در اولین ساعات روز با افزایش مواجه گردید.
به این ترتیب از یک سو سکه با کاهش بهای اونس جهانی طلا مواج بود و از سوی دیگر با رشد بهای دلار در بازار داخلی و کاهش عرضه نسبت به تقاضا.

در حقیقت با ظهور اولین نشانه‌های منفی از روند مذاکرات، فروشندگان دست از کار کشیدند و در انتظار قیمت‎های بالاتر و داغ شدن بازار ماندند.
بر اساس این گزارش همزمان با رشد بهای سکه و ارز در بازار، رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری چهل نفر از سرشاخه‎های اصلی معامله‌گران ارز یا طلا فروشان متخلف خبر داد. برخورد امنیتی با بازار ارز، با هدف مهار سوداگری در این بازار، مدتی است در دستور کار قرار گرفته است.

دلار در حال حاضر عقب‌نشینی روزهای اخیر را جبران کرده بار دیگر در محدوده قیمتی بالاتر از سی هزار و پانصد تومان معامله می‌شود .

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی نیز در حال حاضر به قیمت ۱۵ میلیون و پانصد هزار تومان در بازار فروخته می شود که بیش از یک میلیون تومان گران‌تر از دیروز است. قیمت نیم سکه هشت میلیون و ۴۱۵ هزار تومان و ربع سکه نیز برابر با ۵ میلیون و ۳۶۳ هزار تومان اعلام شده است. سکه گرمی به نرخ سه میلیون و ۱۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

منبع: قرن نو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    2

    چه کسی این قیمتهارا به بازار تزریق میکند..
    دولت باید به این موضوع سریعا رسیدگی کند..
    وبا آنهایی که در این وضعیت روح و روان مردم و ملت را به بازی گرفتند،،، برخورد جدی شود.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      12

      کدوم دولت؟تو فکر برادر حوثی و لبنانی و افغانی سوری هم میکنی؟اونها خرج دارند و باید حمایت شوند.

    • .
      1

      خداوندمتعال از باعث و بانی این گرانی ها نگذرد ، خداوند به امثال احمدی نژاد هم که باعث این وضع شدند انصاف بدهد . ایکاش موسوی به جای مرحوم رفسنجانی در دور اول احمدی نژاد شرکت کرده بود ، نه در دور دوم که احمدی نژاد حقوق بازنشسته ها را افزایش و دیگر طرفدارانش را به نوع دیگر ...

    • 🗓
      0

      ایکاش رئیس جمهور محترم و شورای امنیت ملی ایران ارزش پول ملی قطر را که بعضی در ظاهر دوستان حتی مزدور آمریکا هم بدانند با ارزش پول ایران مقایسه کنند که ایرانیان هر چقدر هم حقوق بگیرند و بخواهند پس انداز کنند بی ارزش میشود ، آیا این لج انداختن ها ، بس نیست ؟ آیا به ضرر مردم بیچاره و به نفع دلالان تحریم و به نوعی اسرائیل و روسیه و عربستان و چین نخواهد بود ؟ چین قدرت اقتصادی اول دنیا بشود ولی به چه قیمتی ؟

    • به ناشناس پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ ۲۳:۵۲:۵۲
      0

      چطور وقتی مسلمانان در چین مورد ظلم هم قرار گیرند ، آنها را به راه مسالمت آمیز دعوت ولی در مورد دیگر مسلمانان کلا" آمریکا را شیطان خطاب ، در صورتی که رئیس جمهور فعلی آمریکا اصلا بن سلمان را قبول نداشت و با کمک ایران میخواست به جنگ آنها پایان دهد ولی فوری تندروهای یمنی شعار مرگ بر آمریکا و پرچم شان را آتش زدند ، به خداوندی خدا در قضیه اسرائیل هم بایدن فاصله گرفت از آنها ولی بعضی به ظاهر دوستان اصرار دارند مبادا مشکل ایران و آمریکا حل شود ؟

  • خون جیگر
    7

    بی شرف تو هم به گرانی جو بده ....

  • ناشناس
    0

    تا زمانی که سکه، طلا، مسکن، ماشین و دلار از حالت کالای سرمایه ای خارج نشن این وضعیت ادامه داره.
    دولت به جای کنترل و هدایت نقدینگی فقط به فکر پر کردن جیب خودش از این وضعیت هست

  • ناشناس
    0

    مردم شاخ شما میشکونن.

  • ناشناس
    0

    بی شرف خودتی من به گرانی گندم میدم

  • ناشناس
    0

    سکه و طلا هن مانند ان ۴ قلم ببخشید ۴ هزار قلم ۵ برابر کنید دیگر ثابت می شود البته برای چند ماهی یا چند هفته

  • ناشناس
    1

    وواقعا مسولین به فکر باشند قبل از اینکه مملکت از دست برود وفریب حرفهای یک عده افراطی سبک مغز را نخورند مردم تحمل ندارند الکی خوش بین به صبر مردم نباشید

  • ناشناس
    0

    لازمه جناب رئیسی بدونه که افراد پولداروسرمایه دارخوب بلدن چطور ازمالیات فرارکنن این جراحی اقتصادی شامل افراد پولدارنمیشه 😐😐😐😐خودم دیدم چطور مالیات روازمردم بدبخت میگیرن که مالیاتی که دولت میگیره اولا جبران میشه بعدم با کارت خوان کسی دیگه روکه دوستشون باشه استفاده میکنن که مالیات فرارکنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها