از کجا پنیر پیتزا بخرم؟

حتما تابه‌حال شده به فست فودی‌ها بروید و به این نتیجه برسید که هر چقدر پیتزای پیتزا فروشی‌های خوشمزه باشد اما باز هم دوست دارید یک بار در خانه پیتزای خانگی درست کنید. اما راز پیتزاهای خوشمزه در چیست؟ قطعا شما هم موافقید که پنیر پیتزا نقش بسیار مهمی در طعم و کیفیت پیتزا دارد. به‌طوری‌که کیفیت پیتزا را بیشتر از روی پنیر آن می‌توان حدس زد.

از کجا پنیر پیتزا بخرم؟

هر چه لایه پنیر روی پیتزا کش‌دارتر و ضخیم‌تر باشد آن پیتزا اشتهاآورتر و لذیذتر به نظر می‌رسد. در ادامه می‌خواهیم درباره پنیر پیتزا صحبت کنیم و یک برند معتبر برای خرید این پنیر را به شما معرفی کنیم.

انواع پنیر پیتزا

در کشور ما بیشتر پنیر پیتزا از موزارلا و پنیر فرآوری‌شده یا ترکیبی از موزارلا با پروولون یا چدار و پارمزان برای پیتزا استفاده می‌شود. از جمله انواع پنیرهای پیتزا می‌توان به پنیرهای زیر اشاره کرد:

پنیر موزارلا

این پنیر از شیر گاو یا گاومیش تهیه می‌شود و به همین دلیل درصد چربی آن بالا است. پنیر موزارلا هم به صورت تازه و هم به صورت کهنه در بازار موجود است. پنیر موزارلا تازه رطوبت بالایی دارد و بسیار نرم است. اما پنیر موزارلای کهنه رطوبت کمتری دارد. 

نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که موزارلا تازه باید در مدت‌زمان کوتاهی به طور مثال حدود یک هفته مصرف شود. این پنیر به صورت رنده شده، قالبی و ورقه‌ای در بازار موجود است. پنیر موزارلا تازه آبدار است و بافت منسجمی ندارد، به همین علت ممکن است کمی زمان طبخ را افزایش دهد. 

معمولا بهترین راه حل برای حل این مشکل این است که موزارلای کهنه خریداری کنید یا اگر موزارلای تازه می‌خرید آن را با مقداری از نوع کهنه ترکیب کنید. اگر می‌خواهید از پنیری استفاده کنید که چربی کمتری دارد می‌توانید از پنیر تهیه شده از شیر کم‌چرب استفاده کنید. 

پنیر پروولون

بدون شک یکی از بهترین پنیرها برای ترکیب با پنیر موزارلا پنیر پروولون است. این پنیر بافتی نیمه سخت دارد و رنگ داخلی آن شیری است و سطح بیرونی براق و طلایی رنگی دارد. این پنیر بسته به مدت زمانی که از تولید آن گذشته است می‌تواند طعم‌های مختلفی داشته باشد و این کاملاً به ذائقه شما بستگی دارد که کدام یک را انتخاب می‌کنید. 

اگر دوست دارید پنیر پیتزا خامه‌ای‌تر و نرم‌تر باشد از پنیر پروولونی که مدت زمان کمتری از ساخت آن می‌گذرد استفاده کنید زیرا پروولون هرچه کهنه‌تر باشد طعم تندتری دارد و بافت آن خشک‌تر است.

پنیر فرآوری‌شده یا پروسس

این نوع پنیر پیتزا نسبت به دیگر پنیرها ارزان‌تر بوده و ترکیبی از پنیرهای مختلف است. البته در ساخت آن از افزودنی‌های دیگری نیز استفاده می‌شود. برخی افزودنی‌ها به این پنیر شامل طعم‌دهنده‌ها، رنگ‌های خوراکی و نمک هستند. در طی تولید این پنیر همه مواد اولیه را طی فرآیندی ترکیب می‌کنند. 

ازآنجایی‌که امکان استفاده از پنیرهای فاسد در این ترکیب وجود دارد باید در خرید این پنیر بسیار دقت به خرج دهید. هر چند که این پنیر در طی مراحل مختلفی حرارت می‌بیند اما باید باز هم از برند و فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. این پنیر به طور معمول در تهیه غذاهای آماده مانند پیتزا و لازانیا آماده که در فریزر نگهداری می‌شوند کاربرد دارد.

پنیر پیتزا در چه بسته‌بندی‌هایی عرضه می‌شود؟

پنیرهای پیتزا در بسته‌بندی‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. نوع قالبی آن‌ها در اندازه‌های کوچک و بزرگ وجود دارد که برای سوپرمارکت‌ها بسته‌بندی‌شده است و اندازه‌های کوچک برای مصارف خانگی موجود هستند. نوع ورقه‌ای آن‌ها به‌گونه‌ای است که هر ورق در پلاستیکی به صورت کاملاً جداگانه بسته‌بندی می‌شود. اما آخرین نوع بسته‌بندی پنیر پیتزا به صورت رنده شده است که هم به صورت بسته‌بندی کارخانه وجود دارد و هم به شکل فله‌ای به فروش می‌رسد.

تکه‌های رنگی در بعضی پنیرهای رنده شده چه هستند؟

ممکن است در برخی بسته‌بندی‌های پنیر رنده شده آن‌ها را به صورت تکه‌های سفید رنگ و برخی دیگر آن‌ها را به صورت سفید و نارنجی ببینید. پنیرهای نارنجی رنگ در واقع همان پنیر چدار یا گودا هستند. البته این دو پنیر تفاوتی در مقدار کش آمدن و کیفیت خود ندارند. در نتیجه می‌توانید به دلخواه هر کدام از آن‌ها را که دوست دارید انتخاب کنید. 

نکته مهم این است که پنیرهای رنگی باید حتماً نارنجی باشند زیرا پنیر چدار کاملاً نارنجی رنگ است و اصلاً رنگ‌زردی ندارد در نتیجه وجود پنیرهای دارای رنگ زرد یا طلایی نشان می‌دهد که استفاده از رنگ‌های شیمیایی در این پنیر به مقدار زیادی وجود دارد در نتیجه از خرید آن‌ها خودداری کنید.

چطور از سالم بودن پنیر اطمینان حاصل کنیم؟

در هنگام خرید پنیر پیتزا باید به محل نگهداری پنیر پیتزا در فروشگاه توجه کنید. فرقی ندارد که این پنیر به صورت بسته‌بندی‌شده است یا فله‌ای زیرا درهرصورت باید در فریزر نگهداری شود. یعنی باید دقت کنید که فروشنده حتماً پنیر را از فریزر بیرون بیاورد. بااین‌حال باید به نکات دیگری مانند تاریخ تولید، تاریخ انقضا، سالم بودن بسته‌بندی و نشان استاندارد نیز توجه کنید.‌

.ندم

از کجا می‌توانیم پنیر پیتزای خوبی تهیه کنیم؟

گروه لبنیات رامک یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لبنیات در سراسر کشور است که محصولات لبنی مانند ماست، پنیر، دوغ، شیر، کره، خامه، پنیر پیتزا و... تولید می‌کند. پنیر پیتزا رامک یکی از مرغوب‌ترین پنیرهای موجود در بازار است که می‌توانید با خیال راحت آن را خریده استفاده کنید. 

یک نکته حائز اهمیت در مورد پنیر پیتزا رامک بسته‌بندی‌های کاملاً بهداشتی و مدرن آن هست. انواع پنیر پیتزا رامک در بسته‌بندیZip keep  یا زیپ کیپ در بازار ارائه می‌شود که می‌‌توان بعد از هر بار باز کردن بسته‌بندی، مجدداً آن را بسته و تازگی آن را حفظ کرد. ویژگی مهم این نوع بسته‌بندی این است که مانع از چسبندگی و گلوله‌ای شدن بافت پنیر می‌شود. هر سهم (۳۰ گرم) پنیر پیتزا رامک تقریباً معادل ۷۵ کیلوکالری انرژی دارد.

سخن پایانی

درست است که می‌توانید به راحتی با رفتن به پیتزا فروشی پیتزای مورد علاقه خود را نوش جان کنید اما اگر از سلامت آن‌ها مطمئن نیستید می‌توانید با تهیه پنیر پیتزا رامک در منزل خود یک پیتزای عالی و باکیفیت درست کنید. کافیست تا به سایت https://ramakdairy.com/ بروید!

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها