خبرفوری نتایج یک نظرسنجی را بررسی می‌کند

بحران اجاره‌بها در آستانه فصل جابجایی مستاجران / دولت چگونه قیمت‌ها را مهار کند؟ / پیشنهاد مخاطبان خبرفوری، تعیین سقف برای افزایش اجاره‌هاست

نتایج یک نظرسنجی در وبسایت خبرفوری نشان می‌دهد، مخاطبان، تعیین سقف برای افزایش سالانه اجاره‌بها و برخورد با مالکانی که از این سقف تخلف کنند را بهترین راه برای کنترل قیمتها می‌دانند.

بحران اجاره‌بها در آستانه فصل جابجایی مستاجران / دولت چگونه قیمت‌ها را مهار کند؟ / پیشنهاد مخاطبان خبرفوری، تعیین سقف برای افزایش اجاره‌هاست

هرساله در آستانه ماه خرداد و آغاز فصل جابجایی مستاجران، بازار اجاره داغ می‌شود و در شهرهای بزرگ، خانواده‌های محروم در آتش این بازار می‌سوزند و گاه مجبور به حاشبه‌نشینی می‌شوند.

امسال اما انتشار اخباری درباره جهش قیمتها، نگرانی‌ها از رشد شدیدتر قیمتها را مضاعف کرده است و این درحالیست که دولت رئیسی و مجلس تاکنون گام موثری در این رابطه برنداشته‌اند.

در این میان، بحث بر سر این است که آیا دولت باید در بازار اجاره دخالت کند یا نه، و اگر پاسخ به این پرسش مثبت است، چگونه؟

نتایج نظرسنجی وبسایت خبرفوری که قریب به چهار هزار شرکت کننده داشته، نشان می‌دهد یک‌سوم مخاطبان قائل به دخالت دولت در این بازار نیستند، اما دو سوم دیگر موافقند که دولت باید برای کنترل رشد اجاره‌بها ورود کند.

از میان ۶۸درصد موافقان دخالت دولت، ۳۶ درصد، گزینه تعیین سقف اجاره‌بها و برخورد با مالکان متخلف را برگزیده و می‌خواهند دولت مانع از افزایش شدید اجاره‌بها شود.

IMG_20230427_221934_062

پس از این گزینه، ۱۷درصد دیگر رای به مالیات بر عایدی سرمایه داده‌اند تا رشد مالیات بر اجاره، مالکان را وادار به کاستن از اجاره‌ها کند و ۱۰درصد دیگر، از دولت خواسته‌اند با دلالانی مقابله کند که با انتشار آگهی‌های دروغ درباره قیمت اجاره در فضای مجازی، شوک قیمتی به بازار اجاره وارد می‌کنند.

آخرین گزینه که نشان دهنده بی تاثیری این راهکار از نظر مخاطبان خبرفوری است نیز به افزایش وام ودیعه مسکن بازمی‌گردد که تنها ۴درصد موافق دارد.

به این ترتیب، از نظر مخاطبان خبرفوری، دولت تا دیر نشده باید سقفی برای افزایش سالانه اجاره‌بها تعیین کرده و صاحبخانه‌ها را وادارد تا بیش از این، بر قیمتها نیفزایند.

این ایده، پیش‌تر از سوی دولت روحانی در دوران کرونا تجربه شد و تاحدی از رشد شتابان قیمتها کاست.

اگر شما در این نظرسنجی شرکت نکرده‌اید، اینجا کلیک کنید و اگر نظری در این‌باره دارید، در ادامه کامنت بگذارید.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 97
  • نحوه کنترل دوولت
    6

    صاحبخانه حق ندارند بیشتر از 100% گران کنند در صورت مشاهده تخلف مردم به شماره دو صفر پس و پیش گزارش کنند !!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      دولت‌بدون‌دردسر‌‌دلار‌را‌گران‌کرد‌و‌به‌دنبالش‌گراتی‌همه‌
      چیز‌که‌شد‌مردم‌را‌به‌جون‌هم‌انداخت ‌و‌خودش‌از‌دور‌که
      مشاهده‌میکند‌به‌ریش‌مردم‌میخندد‌

  • ناشناس
    0

    پیشنهاد من این است که این دولت محترم کما فی السابق بیرون گود بنشیند ونظاره گر باشد و از اوضاع اشفته مردم استفاده بهینه را ببرد

    نظرات شما -
    • 0

      دولت‌ ها بانی مشکلاتند، اگر نبودند قیمت ارز و طلا و سکه را ثابت نگه می داشتند، وبا دلال جماعت به شدت برخورد می کردند.

  • کیوان
    1

    البته اگر دولت هم دخالت کند جنبه اجرایی و بازدارنده ندارد و فقط نظاره گر سختی کشیدن ملت است

  • محمد
    0

    لطفامسئولان ونمایندگان محترم دلسوزکشورومردم تاریخی مشخص کنندکه انتقام سختشان کی ازاین ملت تمام میشودتاتکلیفشان مشخص شود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      داداش حالا حالاها این انتقام ادامه داره

    • ناشناس
      1

      تا زمانی که معادن کشورت تمام شود.

    • 0

      هر وقت یارانه پنهان سوخت را بردارد و قیمت سوخت ازاد بشود

    • 0

      افغانی ها کی از ایران می روند و کشورشان را درست می کنند. یا حداقل به اروپا و امریکا و کانادا مهاجرت کنید. شما که برای مهاجرت مشکلی ندارید

  • ناشناس
    0

    بهترین کار نوزیع چادر مسافرتی هست راه حل ساده است دولت تو ساخت مسکن زیر ساخت ها رو فراهم کنه وام 4 درصد شریط سهل وام گرفتن تسهیلمجوز ساخت و...........

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      لازم نکرده دولت خانه بسازد یا وام بدهد چون باعث ایجاد تورم بیشتر در جامعه می شود. فقط زمین و مجوز ساخت بدهد.مردم خودشون بلدند خانه برای خودشون بسازند اما دلالان نگذاشتند و نمیگذارند این اتفاق بیفتد تا بتوانند با قیمت بالا اجاره بدهند و با قیمت بالا بفروشند. این مملکت را دلال اداره میکنه. بانکها و موسسات مالی اعتباری دلال و مسوولین دلال داخلی هزار بار بدتر از تحریمهای ترامپ بودند.

  • ناشناس
    0

    تا وقتی قیمت مسکن بالا می رود اجاره هم بالا میرود ولی حقوق کارگر و کارمند........

  • ناشناس
    0

    چه عجب جای نظرات مخاطبین گذاشتید مگر کسی توجه به این امار منتشره میکنه

  • ناشناس
    2

    بهترین کار این است که دولت هیچگونه اظهار نظری درباره مسکن و اجاره‌بها نکند. دولت بی‌عمل و بی‌عرضه ای که خودش در همه زمینه‌ها یک بار اضافه و معضل به حساب می‌آید و مجلسی که از خلق قوانینی برای مدیریت بحران اقتصادی و اجتماعی در مملکت ناتوان است، خاموش باشند بهتر است. بگذارند هر چیزی به روال طبیعی خودش پیش برود. لااقل غرور کاذب و خودخواهی ویرانگر را کنار بگذارند و از کشورهایی که در این زمینه پیشرو و موفق بوده‌اند، الگوبرداری کنند.

    نظرات شما -
    • 1

      چشم همه خاموش میمانند .دلالها هم با خیال راحت قشنگ قیمتها را بالا ببرند.جالبه به من که مستاجر هستم وام نداده اند اما به صاحبخانه ها که قراردادهای صوری تحویل بانک داده اند وام دادند. این هم بسته حمایتیشون.به خاطر این وامها که به مستاجرین هم نرسید پول چاپ کردند و تورم بیشتر هم شد. جان مادرتان از این بسته های حمایتی. برای خودتان ندهید.گند ترش می کنید.

  • ناشناس
    3

    نه حاکمیت [دولت] و نه مستأجر و نه هر شخصی دیگری حق تعیین تکلیف و دخالت در ملک خصوصی مالک و مؤجر را ندارد! طبق ماده ۱۰ قانون مدنی ایران قراردادهای خصوصی نسبت به کسانی که آنرا امضاء نموده اند اگر مخالف صریح قانون نباشد نافذ است. قیمت اجاره بها املاک و از جمله مسکن در ایران متأثر از دو عامل است: ۱- قیمت املاک و مسکن ۲- تورم بهای کالاها و خدمات. دولت اگر می خواهد قیمت اجاره بها املاک افزایش پیدا نکند باید تورم قیمت املاک و از جمله مسکن و بهای کالاها و خدمات را کنترل کند و راه قانونی دیگری برای آن متصور نیست! یکی از آفات مهم اقتصاد ما تعیین نرخ دستوری کالاها و خدمات توسط دولت است! بازار عرضه و تقاضا هر کالا و خدماتی اگر متناسب و متعادل باشد و با کمبود یا زیادتی عرضه مواجه نباشد بازار خود به خود کنترل می شود و نیاز به دخالت دولت نیست!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      در همه جای دنیا وظیفه حاکمیت این است که بر قراردادها نظارت کند و گران فروشها را جریمه می کند.اگر حاکمیت این کار را نکند پس چه کار کند؟این که می گویند حاکمیت در قراردادها دخالت نکند کاملا حرف اشتباهی است. پس اگر اینجوری است هر کس سلیقه ای برای خودش یک قیمتی را مطرح کند وبگوید حاکمیت دخالت نکند.
      پس رانندگان و مغازه داران و شرکتها هم بی حساب کتاب افزایش قیمت بدهند وبگویند طبق ماده 10 حاکمیت دخالت نکند. پس حاکمیت درهمه جای دنیا پشم باشند و تعطیل شوند.
      این موضوع اجاره بها یک کسب و کار محسوب می شود وطبق تعرفه ها و قوانین اعلام شده توسط وزارت راه و شهرسازی و دیگر مصوبه های دولت و سران سه قوه وهمچنین طبق قوانین ستاد کرونا که اجرای دستورات آن قانون محسوب می شود و مورد تایید رهبری و سران. سه قوه می باشد.میزان افزایش اجاره بها سالانه می بایست بین 15 تا 25 درصد باشد اما طی سالیان اخیر صاحبخانه ها گران فروشی کرده اند و باید جریمه گران فروشیهایشان را بپردازند. صاحبخانه ها بهانه می آورند که مستاجران خانه ها را خراب می کنند و قیمتها را سلیقه ای بالا می برند .این ادعا اشتباه است و بهانه است چون صاحبخانه ها که خسارت وارد شده بر ملک را در آخر کار می گیرند. در ضمن کارشناس قوه قضائیه ویزگیهای ملک را قبل از اجاره در سیستم ثبت می کند و در صورتیکه خسارتی وارد شود آن را محاسبه می کند.پس بهانه برای گران فروشیهایشان نیاورند. مستاجران وکیل بگیرندو پیگیر باشند و جریمه گران فروشی قراردادهایشان را طی سالیان اخیر از صاحبخانه ها پس بگیرند.

    • ناشناس
      0

      برادرعزیز درک این فرمایشات برای مقاطع تحصیلی دیپلم به بالاست و عزیزان از این عاجزند

    • ناشناس
      7

      کسی میتواند مردم را درک کند ، که خود در سفره نان خشک داشته باشد و سقفی بر سرش نباشد ،،کدام یک از مسولین و دولتی ها و نمایندگان این شرایط را دارا هستند

    • 8

      الان با نرخ دستوری پالایشگاهها و نیرگاهها و دیگر شرکتها متضرر شده اند.کارمندان هم متضرر شده اند تا شمای ملاک با این استدلالهایتان روز به روز چاق تر شوید.تحریمها برای مردم و خوشگذرانی هم برای توله های ملاک و آقازاده های دلال تا بروند خارج. ولگردی کنند.

  • ناشناس
    4

    آقا بیخود خودتان را خسته نکنید نود در صد مالکین و ذینفعان خود قانونگذاران و مسئولین دولتهای مختلف هستند چاقو دسته خودش را نمیبرد....

    نظرات شما -
    • 7

      بهترین شغل توی دنیا اجاره دادن خانه در ایران است. قیمت ملک میره بالا. مالیات نمیدن.خانه احتکار می کنند تا گران شود و نهادهای نظارتی هم که باهاشون هم دست شده اند تا خانواده ها از هم پاشیده شوند و مردم را به بردگی مدرن بکشند. اجاره خانه سرسام آور میگیرن.وبابت اجاره هم مالیات نمیدن. این هم تقصیر تحریمهای ترامپ هست ؟

  • کارگر
    1

    با سلام و احترام
    دولت واقعا قصدش کمکه؟
    بجای وام ازدواج بیاد یه واحد آپارتمانی خودش بسازه و به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار زوج های با ازدواج دایم بذاره.
    و تا زمانیکه شش ماه قسط معوق شد یا هر زمان که از هم جدا شدند خونه رو ازشون پس بگیره ولی اگه قسطای خونه واریز شد واحدو بصورت سه دونگ سه دونگ سند بزنه به نامشون.
    بابا بخدا این ساده ترین و ابتدایی ترین راهکاره.

    نظرات شما -
    • 3

      مسکن مهر را ساختند و تورمش را مردم بدبخت تحمل کردند برای یک مشت پولدار و دلال. ببین با چه قیمتی می فروشند و باچه قیمتی اجاره می دهند.حالا اگه بگیم نمی توانند مدیریت کنند و نا کارآمد هستند ناراحت می شوند و موضع می گیرند و هزارتا اتهام می زنند.

  • ناشناس
    1

    حمایت از صاحبخانه تنها واکنش دولت بوده و خواهد بود

    نظرات شما -
    • بله
      1

      بفرمایید حمایت از سرمایه دارها
      همینطوره

  • ناشناس
    1

    بخدا کمر من مستاجر شکسته،همه حقوق من برای اجاره میره ،خسته شدم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      مشکل از گرانی اجاره مسکن نیست مشکل از میزان حقوق شماست که ناچیز است و ریالی پرداخت می شود ولی در ایران قیمت کالاها و خدمات و از جمله مسکن و اجاره بها دلاری محاسبه می شود!

    • ناشناس
      0

      تازه با قراداد سال گذشته من پانصد هزار تومان روی کل حقوق بازنشستگی میگذارم و تقدیم صاحبخانه میکنم امسال خدا رحم کند

    • 10

      به خاطر این هست که وکیل نمی گیری و شکایت گران فروشی سالیان اخیر صاحبخانه ها را نمیکنی.مقصر مظلوم هست که ظالم به وجود می آید.

  • 1112مرفه
    1

    این هزار و صد و ده نفر پولدارای مملکتن که رای دادن دولت دخالت نکنه در اجاره مسکن

    نظرات شما -
    • 4

      وقتی خودت صاحبخانه بودی و مستاجر همه چی خونه را به هم می ریخت و بعد از هزینه شخصی میرفتی با این تورم بالا خونه را سامان میدادی و دوباره به مستاجر می دادی هیچ وقت نمی گفتی همه پولدارند یا بیش از یه خونه دارند. کسی که پولداره که خانه را خالی نگهداشته و اجاره نمیده.

    • مرفه
      0

      به دوست ناشناس
      بله درسته،ما هم یه زمانی مستاجر داشتیم،هیلی خرابی میزدن ولی اون‌موقع اجاره ها اینقد بالانبود
      بااین حرفتون‌موافقم،اونایی که خونشون خالیه پولدارن

    • 2

      حاکمیت دخالت نکنه تا بهتر بتوانند گران فروشی و دزدی کنند.

    • ناشناس
      0

      طبق قانون اجاره و قرارداد اجاره، مستأجر موظف است مورد اجاره را به همان نحوی که [سالم] از مؤجر تحویل گرفته به همان نحو [سالم] در موقع تخلیه تحویل مؤجر نماید و اگر در حین استفاده خسارتی به مورد اجاره وارد آورده باید خسارت آنرا جبران نماید وگرنه مؤجر می تواند از مبلغ قرض الحسنه (پول پیش) مستأجر به میزان خسارت کسر نماید و مابقی را به او مسترد نماید.

  • ناشناس
    0

    شرایط مسکن واقعا به قهقرا رفته...

  • عجب
    1

    هزار و صد و دوازده نفر گفتن دولت در اجاره دخالت نکنه
    یعنی از سه هزار نفر رای دهنده هزار و صد نفر(بیشتر از یک سوم مخاطبان)چند تا خونه دارن و پولدارن
    وقتی شما مرفهین درد مردمو نمیفهمید توقع دارید ایران درست بشه!؟
    خیلی دوس داشتم زودتر ببینم آمار چطوریه و برای گزینه آخر گمون نمیکردم صدنفرم رای بدن ولی هزار و صد نفر واقعا ناامیدم‌کرد از مردم
    بی رحمیم،فایده نداره😢

  • ناشناس
    1

    واقعا شرم آوره.به جای حل مشکلات مردم دنبال انداختن مردم به جان هم هستید!!؟؟؟شرم بر شما

    نظرات شما -
    • 0

      همه مردم دارند فشار تحریمها را تحمل می کنند اما یک عده دلال و ملاک و سرمایه دار. دارند غیر قانونی گران فروشی می کنند.تاوانش هم باید پس بدهند.

  • ناشناس
    0

    اكثر مستاجرين تغذيه مناسب ندارند چون بيش اذ هفتاد درصد درامد خود را بابت اجاره ميدهند. اين وحشتناك است

    نظرات شما -
    • بله
      0

      اگر تهران هستید بنظرم بیاید پرند خونه اجاره کنید،لااقل یک سوم تهران اجاره میدید
      فقط دو ساعت بیشتر توراهید در روز
      من از در خونمون پرند راه افتادم تا رسبدم تجریش یک ساعت و نیم طول کشید
      ما هم تهران دوام نیاوردیم و اومدیم پرند

    • ناشناس
      0

      به بله: آن مستأجرانی که در مناطق مرفه نشین تهران یعنی مناطق ۱، ۳، شمال منطقه ۲ و مناطق ۴ و ۵ تهران ساکن هستند آنها به کجا نقل مکان کنند؟! با این راپورت شما دیری نخواهد پائید که میزان اجاره بها در شهرهای اقماری و حاشیه نشین استان تهران و از جمله پرند که در استان مرکزی و نزدیک شهرستان ساوه قرار دارد بیش از پیش افزایش خواهد یافت! چونکه وقتی میزان عرضه اماکن استیجاری کمتر از تقاضا باشد و مردم به یک منطقه خاصی هجوم بیلورند اجاره بها در آن مناطق بیشتر افزایش خواهد یافت..

    • به ناشناس
      1

      پرند با تهران چهل کیلومتر فاصله داره
      مال استان تهرانه،کنار فرودگاه امام خمینیه
      مترو داره از تجرش تا پرند،البته هنوز مترو پرند راه اندازی نشده ولی امسال راه اندازی قراره بشه

  • ناشناس
    0

    اگر در صدی به صورت اجباری جهت تمدید اجاره تعیین شود، موجر تمدید نمی کند و قرارداد جدید با مستاجر جدید خواهد بست. به هر حال وقتی تورم 50 در صد به بالاست نمی شه توقع داشت موجر 20 در صد اضافه کند یعنی عملا سی در صد کم کند! به هر حال کسی را هم نمی شود مجبور کرد خا نه اش را به زور به کسی اجاره بدهد. تنها راه تمرکز دولت و ثروت ایران به مسایل مردم ایران است تا هم حقوقها منطقی شود و هم مسکن به اندازه کافی ایجاد گردد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      افزایش ۶۰ درصدی اجاره بها مسکن نسبت به سال ۱۴۰۱ منطقی است چونکه تورم واقعی متوسط بهای کالاها و خدمات در سال ۱۴۰۱ در همین حدود ۷۰٪ بوده است.

    • 6

      پس لطف کن شما هم قیمت بنزین و گاز و برق و آب ارزان را که مصرف میکنی مطابق با نوسانات قیمت ارز پرداخت کن تا شرکتها هم پول کافی داشته باشند تا حقوق کارمندانشان را بالا ببرند.پس شما هم لطف کن کرایه رانندگان و دیگر مشاغل را مطابق نوسانات قیمت ارز پرداخت کن. در ضمن برو مالیاتهایی که ندادی را نیز پرداخت کن.

    • ناشناس
      0

      ناشناس 16 نگران نباش وقتی می گن تورم بالای 50 است یعنی همین چیزا که می گی نسبت به پارسال به طور متوسط 50 در صد رفته بالا ( گاز و برق و عوارض و خدمات ساختمانی که دو لا سه لا شده) برای همین نمی تونی اجاره را مستثنی کنی. موجر که نباید جور بی عرضگی دولت عرزشی را بکشد. مشغول کردن مردم با مردم سیاست این دولت بی عرضه است.

  • ناشناس
    2

    اجاره بها بر حسب قیمت ملک بوده و هست این مساله با دستور دولت امکان پذیر نیست و از طرفی ماکان هم سعی کنند تا حد ممکن مراعات مستاجرین را بکنند

    نظرات شما -
    • 5

      پس رانندگان تاکسی هم متناسب با افزایش قیمت خودرو کرایه هاشان را بالا ببرند.پس همه مشاغل هم مانند صاحبخانه ها افزایش قیمت دهند.

  • ناشناس
    1

    کم کاری دولت که باعث تورم شدید در مملکت شده را خود دولت باید جبران کنه با وام و.... چرا از جیب مالک بدبخت که هزینه زندگیش را بعد از یک عمر یه آپارتمان میباشد هزینه میکنه!!! البته مالکان هم کمی در این شرایط ملاحظه کنند

    نظرات شما -
    • 2

      ناراحتی برو آپارتمانت را بفروش. برو در یک کار تولیدی و صنعتی سرمایه گذاری کن. ببین با چه بدبختیهایی مواجه می شوی. قیمت آپارتمانت که داره قیمتش بیخودی میره بالا و مالیات هم که نمیدی.مگر مستاجر میخواد آپارتمانت را بخوره.پسش میگیری.خسارتهای وارده هم که پس میگیری. بیگانگان کشورت را تحریم کردند.چوب تحریم را که فقط مستاجر بیچاره نباید بخورد. سرمایه داران دلال و ملاک هم یک ذره اثر تحریم را بچشند.

  • ناشناس
    0

    ما کا نداریم بعضی ها ۴۲۰میلیلرد تو حسابشون

  • حامد
    2

    هر وقت دولت‌ ها قیمت ارز و طلا و سکه را ثابت نگه داشتند، نیازی به دخالت در اجاره بها نیست، چون بی دلیل که صاحبخانه ها اجاره را بالا نمی برند.برای مثال یه رنگ پلاستیک یا سرویس اسپیلت و یا پکیج قیمت بگیرید......

  • جانباز
    0

    سلام !!! ماشاءالله خودتون صاحب نظرید !! آقایان مسئول شکمهای از حرام پر !! شهیدان و ما جانبازان دیدار شما رو به قیامت می‌گذاریم!! باشد که خدا بین ما و شما و ملت داوری کند !!! دست از خیانت به ملت بردارید !! زود دیر می‌شود..

  • ناشناس
    2

    این امر خلاف قانون، خلاف شرع و خلاف اصل احترام به مالکیت است، دولت بی عرضگی خودش را با زورگویی به دیگران نمی تواند جبران کند، چطور تورم 100درصده ولی اجاره 20تا 30درصد باشه ایا این با عقل و قانون جور درمیاد؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      قیمت رهن مسکن مهر ( که دولت ساخت برای یک مشت پولدار و دلال وتورمش مردم بدبخت کشیدند)در تهران پردیس فاز 11 سه سال پیش 65 میلیون بود.دوسال پیش 110 میلیون بود سال پیش 190 میلیون بود الان بیش از 300 میلیون شده است.برو توی سایت دیوار نگاه کن.برو از املاکیها بپرس. آیا حقوق مشاغل دیگر هم همین گونه بالا رفت؟ قیمت همین مسکن های مهر سال 96 برابر 40 میلیون بود اما قیمت همین خانه ها الان بیش از 3.5 میلیارد شده است. بقیه جاها هم همین گونه است. خدا وکیلی کجای دنیا اینجوری پولدار می شوند؟؟؟؟!!!

  • ناشناس
    1

    درود به مردم زاهدان و بابلسر

  • مستاجر بدبخت
    2

    مالک خودش قیمت میده هر چقدر دوست داشته باشه املاکی لولو سر خرمنندرو حرف مالک حرف نمیزنن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      شما از دولت خدمتگزار و نوکر مردم بخواه برایت مسکن استیجاری به شرط تملیک ارزان قیمت در هسته اصلی شهر بسازد تا جهت اجاره مسکن مجبور به توافق با مؤجران به هر قیمتی نباشی!

  • ناشناس
    0

    اوضاع آشفته نشان می دهد که دولت هیچ قصدی و برنامه ای برای مدیریت صحیح کشور نداره

  • ناشناس
    2

    تجربه اثبات نموده است دولت در هر زمینه ای مداخله کرد ، آن را خراب کرد و وضع بدتر شد ! سقف افزایش اجازه برای مالکان پایه افزایش اجاره بهاء قرار می گیرد !

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مثلا دولت دخالت کرد و جلوی دلال میوه را گرفت و نگذاشت میوه شب عید نجومی بالا برود بد بود؟؟؟!!!واقعا که نمک نشناسید.

    • ناشناس
      0

      دولت با قیمت دستوری و دخالتهایش به همراه اعطای یارانه ها باعث شده که قیمت حاملهای انرژی پایین نگه داشته شود یعنی کار بدی می کند؟

  • ناشناس
    2

    فک کنم خواب باشید وقتی ارزونترین خودرو داخلی با صددرصد افزایش 400میلیون رو رد کرده مطمعنن کالاها و اجاره بها هم همراش بالا میره

  • ناشناس
    2

    مگه میشه قیمت خودرو و بقیه کالاها چند برابر هر روز بالاتر بره اما قیمت اجاره و غیره پایین بیاد

  • زینب قنبری
    1

    بهترین راه برای مناطق مختلف تعیین سقف کنند بیشتر از اون رو جریمه کنند
    اگه بخوان می تونند به شرطی که واقعا اراده ای برای حل مشکل باشه

  • ناشناس
    0

    بابا کی به فکر مردمه همه باید چادر بزنیم صدقه سر این دولت

  • عابدینی
    2

    اعلام حکم حکومنی ،
    و جلوگیری از هرگونه افزایش اجاره بها تا ۳ سال آینده
    قرار دادهای موجود تا ۳ سال آینده بدون افزایش اعلام شود.

    رهبری و علما نیز حمایت کنند . و افزایش را حرام اعلام فرمایند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ما هم با پیشنهاد شما موافقیم به شرطی که همه کالاها و خدمات و همه خدمات عمومی و دولتی تا سه سال ثابت بماند و افزایشی نداشته باشد!

  • ناشناس
    1

    بالاخره صبر هم اندازه داره روزی می رسه صبر مهمون سر میره

  • عادل
    2

    مملکت اگر صاحب داشت جلو قیمت اجت اجاره بها را میکرفت صاحب خانه هر ۴ ماه نیم ملیارد قیمت خانه اش گران میشه از یک بر هم هر ساله اجاره را چند برابر میکنه مستاجر مجبور میشه از شکم خانوادش بگیره باید سقف براش تعین بسه

  • مصطفی
    0

    با سلام واحترام
    اگر میخواهید سرمایه در مسکن و خودرو معادل بشه هر فرد حقیقیقی بیشتر از دو واحد مسکونی حق خرید و داشتنشو نداره و همچنین خودرو هر فرد فقط دو خودرو مجاز هست بخره، و مورد بعدی اینکه هر فردی که خواسن زودتر از یک سال خودرو خونه بفروشه باید مالیات مضاعف پرداخت کنه

  • عادل
    0

    بینوا وطن وطنم وطنم وطنم

  • ناشناس
    0

    کل حکومت تمام بی عرضگیها وچپاولگریهاشونا میخوان با جیب ملت جبران کنند .

  • ناشناس
    1

    همه جای دنیا از خانه های خالی مالیاتهای بسیار بالایی میگیرند اما در ایران چون بانکها و ارگانها خانه واسکلت آپارتمان احتکار میکنند.اجازه نمیدهند که اداره مالیاتی بر آنها مالیات سنگین. ببندد.

  • عبداله پارسایی
    1

    درود
    سایت دیوار و تبلیغات اجاره مسکن در هر فضای مجازی را با قیمت حذف کنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اینجوری مشاوران املاک سر خریدار و فروشنده و مؤجر و مستأجر و مشارکت کنندگان در ساخت کلاه خواهند گذاشت چونکه قیمتها شفاف نیست و مخفی است و فقط مشاور املاک می داند و بس!

  • ناشناس
    0

    صاحبخانه های عزیز هرچه می توانید قیمت اجاره خانه ها را بالا ببرید. از دولت محترم هم خواهشمندم که جهت رفاه حال مستاجرین. بسته حمایتی ویژه حاوی سم و قرص برنج را به مقدار کافی در اختیار مستاجرین عزیز قرار دهد تا این عزیزان بتوانند خودشان و خانواده محترمشان را راحت کنند و به اوج قله های شهادت برسند تا جمعیت کشور هم کاهش پیدا کند و رفاه بیشتری عاید نمایندگان این مجلس انقلابی و این کشور غیور شهیدپرور شود. درود بر شرفتان ای بهشتیان و ای دلیران حماسه جاوید.

  • مجید
    0

    یکی از دلایلی که مستاجران محترم در برابر افزایش قیمت اجاره مقاومت می کنند، اینه که این افزایش به طور یکباره و سالی یک بار رخ می دهد. توضیح میدم: مثلا قیمت مرغ سالی چند بار گرون میشه. اینجوری وقتی خرید می کنید، درسته که شما گران‌تر خرید می کنید ولی چون افزایش قیمت کم بوده، زیاد احساس نمی کنید. ولی اجاره چون یکباره افزایش پیدا می کند و مبلغ سنگینی می شود، مستاجر شوکه می شود. در صورتیکه اجاره بها هم طبق قیمت بقیه اجناس از سال گذشته تا امسال به همان میزان افزایش یافته و نه بیشتر. نکته دوم این که بهتره دولت به هیچ عنوان در بازار اجاره دخالت نکنه. من خودم مالک هستم. هر وقت بخوای ملک رو اجاره بدی، اگه قیمت بالا بدی، کسی اجاره نمی کنه و خودبخود مجبور میشی قیمت را پائین تر بیاری. بهتره به عملکرد عرضه و تقاضا احترام بذاریم و البته اگر مالکی دستش به دهنش میرسه، تا جایی که میتونه به مستاجرش کمک کنه و سخت نگیره. دوستان اصلا خودتون رو درگیر دولت و دادگاه و پاسگاه نکنید که اصلا صرف نمیده. چه مالک چه مستاجر به نفعشون هست از درگیری دوری کنند و زندگی خودشون رو تلخ نکنند. من ی مستاجر داشتم که به مغازه ام خسارت زد، بعد از حدود 9 بار و بعد از حدود 12 بار مراجعه به شورای حل اختلاف و حدود 8 بار مراجعه به اجرای احکام، تونستم خسارتم رو بگیرم. واقعا نمی صرفه. اونجا پیش خودم گفتم اگه اجاره نداده بودم، صرفه اش بیشتر بود تا اینجور برای گرفتن حقم رنج بکشم.

  • ناشناس
    0

    ی عده صاحب ملک از اجاره همون ملک امورات خودشون رو میپردازن و درآمد دیگه ای ندارن ک منطقا با تورم اجاره رو میبرن بالا اما روی حرف من با مالکان عزیزیه ک ملک رو برای سرمایه خریدن برادر و خواهر عزیز با هموطن خودت کنار بیا بزار ب ی خونواده سخت نگذره راه دوری نمیره وقتی همسایت حالش خوب باشه حال تو هم خوب میشه و ... بزار ی پدر جلو بچش شرمنده نشه و ...تو سالش میبینی بر فرض ۲ ملیون تخفیف اجاره میشه ۲۴ تومن ک برای اونی ک سرمایه داره واقعا پولی نیست اما برا ی کارگر خیلیه و ...

  • ناشناس
    1

    به حرف مردم توجه نکنید. به شهرهای کوچکتر مهاجرت کنید .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      من که هم پدر و مادرم متولد تهران هستن و هم خودم چی؟ من هم باید مهاجرت کنم؟

  • صادق حج
    0

    آتیش به. زندگی هم انداختن شد کارمان شاهنامه آخرش خوشه

  • ناشناس
    0

    تخلف یعنی چی .مگر تو قیمت گذاری ملاک معیاری هست
    اگر خودشون دین ایمان داشته و آدم باشند منصفانه قیمت میدهند
    الان هرکی کلاه بزرگتری برداره میگن زرنگتره
    همینه که زلزله میاد
    آدمیت از بین رفته
    دور از جون مردم شدن حیون

  • رسول
    0

    دولت محروما اگه می تونست تا حالا درستش کرده بود هیچ طرح و برنامه ای ندارن فقط حرف مفت میزنن

  • ناشناس
    1

    تا دیوار و شیپور هست دلالان هم با آگهی های من درآوردی شون هستند . روز به روز هم قیمت ها بالا میرن به بهانه تورم تحریم رکود و هزار بهانه دیگه . دولت اگه در سال دو میلیون مسکن هم تحویل بده باز قیمتها ریالی کاهش نخواهند داشت

  • ناشناس
    0

    دولت... بجای اینکه برای دارایی های مردم نقشه بکشه خودش دست به کار گردد و انبوه سازی کند و تمام اقساط در اختیار مستاجران قرار دهد. فساد در حکومت باعث همه این بدبختی ها شده

  • کیومرث
    0

    دولت ، " دولت " هم نیست !!!
    خخخخخ ههههههههههه
    بدبختیم ، فلک زده ، بیمار ، متحجر، عقب مانده ، بیشعور، خرافاتی ، بدخواه ، تنک نظر، نالایق و ......

  • ناشناس
    1

    دولت ترکیه هر۵سال به اجاره بها18درصداضافه میکندوکسی حق اعتراض ندارد. ولی چون ایران توسط زیردستهای نظام ویران شده دیگرکسی جوابگوی هیچ چیزی نیست. خدابه دادملت شریف ایران برسدهرجه زودتر

  • ماریا
    2

    خود شما رسانه ها باعث گرانی اجاره هستین از سه ماه قبل از فصل جابجایی شروع میکنین به تیتر زدن که آی گران میشه آی بهمان میشه ،خدائی راستشو بگین چقدر از دلالهای بازار مسکن میگیرین

  • ناشناس
    0

    دولت تحت هیچ شرایطی توانایی جلوگیری
    از افزایش اجاره بهای مسکن را ندارد
    دولت و سیاست‌هایش مسئله احمقانه حجاب و کشف حجاب را پیش کشیدند تا تورم و بی عدالتی در مملکت را زیر مسئله کشف حجاب پنهان کنند و رئیس جمهور بدانند مردم الاغ نیستند میفهمند که تورم و اقتصاد فلج شده و این بدبختی را با حجاب و این چرت و پرتها پوشش داده اند

  • ناشناس
    0

    پن یه سوال برام ایجاد شده
    تعیین سقف برای اجاره بها
    چرا برای نون سنگک و... سقف تعیین نمی شه

  • 0

    تعیین سقف اجاره بها باعث خروج سرمایه گذارها و افزایش عمق بحران می شه
    یه معادله ساده هستش
    چرا اقتصادی فکر نمی شه

  • احسان سلیمانی
    0

    باسلام چرادولت مجوز ساخت زمین های قولنامه ای صادر نمیکند تا ساخت وساز زیاد شودخیلی کسانی ماننده بنده زمین قولنامه ای دارند داخل بافت شهری داخل کوچه مشخص ولی شهرداری‌ها مجوز ساخت نمدهند

  • علی
    0

    حداقل امسال دولت ورود کنه تا دولت راه حل مناسب پیدا کنه در غیر اینصورت سر شورا ها جهت تخلیه مستاجر بیچاره شروع میشه ومن الله توفیق

  • رهگذر سرگردان
    0

    خدا لعنت كند عاملان اين وضعيتي كه براي مردم بي پناه درست كردند🤔

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها