عضو کمیسیون انرژی مجلس:

سالی یک میلیارد دلار یارانه سوخت به سود ۵ درصد مرفه جامعه تمام می‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: سالی یک میلیارد دلار یارانه سوخت به سود 5 درصد مرفه استفاده کننده از هواپیما تمام می‌شود.

سالی یک میلیارد دلار یارانه سوخت به سود ۵ درصد مرفه جامعه تمام می‌شود

مالک شریعتی، اظهار کرد: پیش‌بینی دولت بر واردات حدود یک میلیارد دلار بنزین و گازوئیل در سال 1402 است. فروش داخلی گازوئیل حدود 7.5 هزار میلیارد تومان برای دولت در سال 1402 درآمدزایی دارد ولی مجبور است بیش از 12 هزار میلیارد تومان صرف واردات گازوئیل کند.

وی افزود: یعنی دولت باید مبلغی بیش از 4.5 هزار میلیارد تومان بر درآمد حاصله بیفزاید و این مبلغ را صرف واردات برای تامین نیاز داخل کند. به نظرم این مدل سیاست‌ورزی کاملا نادرست است و نمی‌توان این ریلگذاری غلط در حوزه تراز انرژی را ادامه داد.

شریعتی گفت: این در حالی است که سالانه حدود یک میلیارد دلار یارانه سوخت جت از جیب مردم به شرکت‌های هواپیمایی می‌دهیم تا منافعش فقط به 5 درصد مرفه جامعه که از هواپیما استفاده می‌کنند برسد و 95 درصد دیگر متضرر می‌شوند.

منبع: نود اقتصادی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    0

    مگر تا به حال متوجه نشده اید که مسئولین ما در دولتهای مختلف با شعار دفاع از محرومان و عدالت روی کار آمده ولی دردر عمل نوکران دست به سینه اقشار مرفه و سرمابه داران (نه سرمایه گذاران) و رانتخواران بوده و هستند چه در دولتها و چه در مجالس واقعا نفهمیدید؟؟؟!!!

  • درسته
    1

    من که خرم ندارم و نمیتونم کرایه تاکسی هم بدم‌و باید پیاده برم و بیام همه جا بهم ظلم میشه دیگه
    باید نقدی به هرشخصی پرداخت کنن،لااقل حق کسی ضایع نمیشه
    من چهل ساله ماشین ندارم،چرا باید یارانش نصیب مرفهین که ماشین دارن بشه؟
    من راضی نیستم،حرومتون باشه

  • ناشناس
    0

    گران کنید تا 95% بقیه هم از نتیجه گرانی بهرمند شوند

  • ناشناس
    1

    سوخت و حاملهای انرژی در ایران یارانه ندارد فقط سهمیه بندی و دو نرخی است!

  • ناشناس
    0

    می توان با حذف سهمیه سوخت خودروهای لوکس و خودروهای اسقاطی، کاهش میزان ذخیره کارتها از 600 به 120 لیتر، و... استفاده کرد. و صد البته اگر بخواهند افزایش تدریجی و سالانه قیمت سوخت. اما همواره حاکمیت دنبال تثبیت موقتی و افزایش ناگهانی و شدید قیمت هاست!!

  • سام
    0

    هم یارانه رو هم حذف کنید مردم معمولی هم که هر چندسال یه بار امکان استفاده از هواپیما رو پیدا می کنند این امکان رو از دست می دن به جای این سخنرانی های پوپولیستی روابط خارجی و درست کنید بزارید اقتصاد رونق پیدا کنه

  • ناشناس
    0

    یکی را در بلخ کشتند آهنگری 🌀به شوشتر زدند گردن مسگری 🌀چندین سال است که بهانه کشتن پولدارها ،گردن فقرا را می زنید ،،، پول یک لیتر بنزین را می خواهید از حلق پولدار بیرون بکشید شکم ما فقرا را با گرانی ناشی از افزایش قیمت بنزین پاره پاره می کنید ،،،بخدا دیگر تاب و تحملی درمقابل گرانی ها نمانده ،،از بیکاری نشستیم و مطالب شما را که فقط هر روز نامیدی دارد می خوانیم ،،،درجنگ ایران و عراق زندگی ما خیلی بهتر بود هم اخوت بود و هم برکت ،،دزدی واختلاس هم یا نبود یا کم بود

    نظرات شما -
    • 0

      گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری .نمیدونی مجبور نیستی

    • 0

      آخه اسکل اونیکه خودرو صدی 4-5 سوخت سوار میشه بیشتر یارانه میگیرد یا اونکه قراضه های صدی 12-13 ایرانی را ؟

  • مهدیان
    0

    الان در ایران بدون استثناء نود وپنج درصد ایرانیان بر خودروهای غیر استاندارد ساخت داخل سوار هستند که اتفاقا دو تا سه برابر خودروهای خارجی و هواپیما سوخت مصرف می کنند و باز هم بهتره بدانید که قشر محروم به دلیل عدم تمکن مالی ، بیشتر دارای خودروهایی نظیر پیکان و نیسان باری و وانت پیکان و .... هستند که بالاترین مصرف سوخت در میان خودروها را دارند حالا جناب شریعتی ، انصافا بفرمایید کدام قشر بیشتر بنزین مصرف می کند محرومین یا مرفهین ؟؟؟

  • ناشناس
    0

    تو رو خدا رها کنید این اراجیف رو.تا کی با این حرفهای نامربوط روح مردم رو نابود مبکنید.خجالت بکشید.با شعارهای ناشی از بیسوادی و ضعف و فساد خون مردم را به جوش نیاورید

  • ناشناس
    0

    شروع شد داستان همیشگی .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها