دبیرکل خانه کارگر در گفتگو با خبر فوری:

امنیت شغلی کارگران زیر تیغ جراحی است/ اگر آیین نامه دولت روحانی اجرا شود، شرایط عوض می شود

دبیرکل خانه کارگر گفت: در دولت روحانی یک آئین‌نامه تبصره یک ماده ۷ تصویب شد که اگر اجرا گردد، امنیت شغلی کارگران متفاوت می‌شود.

امنیت شغلی کارگران زیر تیغ جراحی است/ اگر آیین نامه دولت روحانی اجرا شود، شرایط عوض می شود

علیرضا محجوب در گفتگو با خبرفوری اظهار کرد: با توجه به تورم سال جدید حقوق کارگران نمی‌تواند کمتر از ۱۳ میلیون تومان باشد. بعضی از کارفرمایان اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند با این حقوق کارگران را جذب کنند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعات در سال ۱۴۰۲ بحث رسیدگی به قراردادهای موقت کارگران است.

دبیرکل خانه کارگر با تاکید بر اینکه امنیت شغلی کارگران زیر تیغ جراحی است، افزود: در دولت روحانی یک آئین‌نامه تبصره ۱ ماده ۷ تصویب شد که اگر اجرا گردد، امنیت شغلی کارگران متفاوت می‌شود.

در ادامه این گفتگو را بشنوید.

 

حجم ویدیو: 3.63M | مدت زمان ویدیو: 00:03:10 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    5

    لعنت به اون روحانی کلید ساز که دشمن مسکن مهر بود و خودش در کاخ زندگی میکنه.باعث شد خیلی ها مسکن مهربون رو نگیرن.گیریم این دنیا یه عده رو گول زدی اون دنیا هم خدا را میتونی گول بزنی.

    نظرات شما -
    • خطاب به: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی
      0

      آقای محجوب دبیرکل محترم خانه کارگر؛ همانطور که مستحضرید در حال حاضر بیش از ۹۵٪ کارگران مشمول قانون کار در کارخانجات و شرکتها و ادارات با قراردادهای ناپایدار موقت سه ماهه، ششماهه و یکساله مشغول به کار هستند. اگر دولت و مجلس و نمایندگان کارفرمایان می خواهند به توصیه مقام معظم رهبری در مورد امنیت شغلی جامعه کارگران جامه عمل بپوشاند باید نمایندگان کارگران و کارفرمایان و دولت نسبت به اصلاح تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار که در رابطه با مشاغل مستمر و دائمی همچون مشاغل کارخانجات بزرگ و ادارات است اقدام نموده و با تهیه و تصویب لایحه اصلاحی قانون کار در هیأت دولت و ارسال آن به مجلس شورای اسلامی جهت اصلاح قانون کار، کارگرانی که در مشاغل مستمر و دائمی مشغول به کار هستند قرارداد کار آنها به دائمی تبدیل بشود.

  • سویچ LCT
    0

    امنیت شغلی فقط مال رییس فرتوت ماست که بعد از 36 سال حقوق مشتی ، هنوز به میز و افزایش حقوق و حق شغل و و و می اندیشد

  • کارگر
    0

    (وزیر کار گفته: با حقوق کارگری می‌توان با قناعت ساخت و زندگی کرد.)
    ادامه اش را یادش رفت بگه که من میگم : از تفریحات عادی بهره نبریم اجاره خانه کمر شکن را بدهیم خرید ماشین و خانه برایمان رؤیا شود نگرانی از فردا و فرداها داشته باشیم هزینه بیماری و درمان سرسام آور شود پولمان بی ارزش شود و الی آخر ...

  • حسین
    2

    بی لیاقت ترین نماینده کارگران خود ایشونه

  • اسی
    1

    امنیت کل اقشار ضعیف جامعه زیر تیغ جراحی است، خدا فقط به دادمان برسد

  • محمد علی محمدی م.ریحان
    0

    آقای محجوب و دوستان خانه کارگر و حزب اسلامی کار، هرچند وقت ظهور می کنند و از قول جامعه کارگری نوحه سر می دهند. نگاهشان به حقوق کار و جامعه کارگری کهنه و التماس جویانه و متاثر از التزام به حفظ وضع موجود است و در نتیجه حرفشان دیگر در حد فرونشاندن آلام و خنک کردن دل کارگران هم اثرگذاری ندارد. جامعه کارگری نیازمند شناسایی و سپردن کار خود به نمایندگان واقعی خویش است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      محجوب در حرف زدن خودش مشکل دارد آنوقت چگونه می خواهد زبان گویای جامعه کارگری به عنوان دبیرکل خانه کارگر باشد؟! محجوب فقط به دنبال اینست به اسم نماینده کارگران به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند! محجوب در این چند دوره که در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده جامعه کارگری حضور داشت چه گلی به سر کارگران زد؟! کدام ماده و تبصره از قانون کار را در مجلس شورای اسلامی به نفع کارگران اصلاح کرد؟! همینطور خانم سهیلا جلودارزاده دیگر نماینده سابق مجلس و نماینده جامعه کارگری!

  • ناشناس
    0

    فقط جنگ تن به تن حرف مفت فایده نداره

  • مخاطب
    1

    این همه سال جنایت علیه کارگر کردید شما مسول بی لیاقت و بی کفایت

  • ناشناس
    0

    حتما اینجا هم پای دشمن در میان است!

  • ناشناس
    0

    نمی شه کلا مسئولان هیچ کاری انجام ندهند هر کاری انجام میدن به ضرر ما مردم بس پول ه. فکر کنم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها